pelkäänpelkään.. mitä teen?

outoko?

niin. pelkään. pimeää, korkeita paikkoja, avaria alueita, ahtaita paikkoja, ihmismassoja, koulua, ihmisiä, sitä että vessanpytystä tulee käärme, että vedessä on haita ja hirviöitä, sitä että joku murhaa mut yöllä jos nukun selkä ovelle päin, sitä että mä nolaan itteni jotenkin, kaadun tms. pelkään mennä nukkumaan koska mulla on paha unettomuus, ja jos satun nukahtaan näen painajaisia. lisäks mä pelkään lukee lehtee, jossa on esim. tiikeri suu avoinna. en voi koskea sitä tiikerin päätä, koska pelkään että se syö käteni.

tiedän osan peloistani naurettaviksi. (merihirviöt, hait jne..) mutten pääse niistä eroon. en voi kulkea yksin pimeässä huoneestani vessaan (matkaa n. metri) saati rappuja ylös.

mua on kiusattu koulussa. yläasteen aikana mä oon saanu potkut kolmesta koulusta ja oon jääny kerran luokalleni. oon nyt ysillä, vaikka en oo kyllä ollut päivääkään koulussa. seiskalla kävin vielä koulua- ja pyörtyilin siellä koska pelkäsin niin paljon, paniikkihäiriö.
mulla on diagnosoitu myös paha depressio. oon ollu sairaalassa, nyt syön lääkkeitä, mut en käy terapiassa. oon 16-vuotias.
mitä mä teen?

1

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykologi

kovin ovat laaja-alaisia ja elämääsi kärsimystä tuovia nuo pelkosi. Kyllä hakeutuisin ihan asiantuntijan juttusille asian tiimoilta. Psykiatrista hoitoa tarvitaan. Onko olemassa olevaa hoitokontaktia kun sellaisia kuvasit historiassasi. Otapa sinne yhteyttä, tuollaisen kauhun kanssa eläminen on raskasta ja saat varmaan apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe