Miten teen itse satulahuovan/loimen?!

wildrider

Hei!
Jokainen haluaa varmasti säästää rahaa, minä myös!
Siispä, jos joku kiva ihminen on tehnyt itse loimen/satulahuovan niin voisitko kertoa yksinkertaisen ohjeen siihen?!

Ohje auttaisi varmasti muitakin kuin vain minua!

kiitos jo etukäteen!

7

3819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallillainen

laitappa samanlainen viesti myös hevostalli.nettiin >foorumi! He osaava neuvoa varmasti!

• dobermann

itselläni oli ennen hevosia, ni tein paljonkin itse.
      Eli satulahuovan saa helpoiten kun otat vanhan ja leikkaat kaavat sen mukaan. Vanhasta peitosta tulee hyvä.
      Muista jättää pari senttiä saumavaraa, tai ompele kanttinauha ympäriinsä(siistimpi)
      Loimenkin saa vanhasta peitosta,ja kangaskaupasta saa vaikka minkälaista loimikangasta.tweed..yms
      Tähänkin paras malli on vanha loimi. tulee ainakin sopiva. loimissa säästää kun ostat sellasen kuminauha loimivyön, saat vaikka minkä viltin hyvin selkään kii. varmasti välttää tallissa.

• 12-v-heppatyttö

Ajattelin itte tehä sillaan että : ostan jotain kangasta, ja otan tallilla satulahuovan ja käytän sitä mallina, ja leikkaan kankaasta kaksi samankokoista kuin se mallihuopa, ja sitten ostan jotain vanua sinne sisälle (ohutkerros) ja sitte ompelen ne kaksi osaa kiinni, ja kun vanu on siellä tasaisen ohut, teen tikkauksen siihen, ja sitten ne vastinremmien pidätteet jotka tulevat satulaan kiinni, niin teen ne jostain vahvasta kankaasta tms, ja sitten tarrat niihin päihin että saa kiinni sen huovan siihe satulaan ;pp

TOIV. ymmärsittä. Mie kerron sitte minkälainen tuli,että kannattaako kokeila jne ::D

• opossumi2

moi

• Hevosenomistaja

osta!

• Anonyymi

no eikös se juuri kysynyt ohjeita siihen ja halusi säästää rahaa.

• Anonyymi

mä ainakin ostin kärkkäiseltä 5e alennnuksessa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe