Hei!
Jokainen haluaa varmasti säästää rahaa, minä myös!
Siispä, jos joku kiva ihminen on tehnyt itse loimen/satulahuovan niin voisitko kertoa yksinkertaisen ohjeen siihen?!
Ohje auttaisi varmasti muitakin kuin vain minua!
kiitos jo etukäteen!
Miten teen itse satulahuovan/loimen?!
7
3819
Vastaukset
- tallillainen
laitappa samanlainen viesti myös hevostalli.nettiin >foorumi! He osaava neuvoa varmasti!
- dobermann
itselläni oli ennen hevosia, ni tein paljonkin itse.
Eli satulahuovan saa helpoiten kun otat vanhan ja leikkaat kaavat sen mukaan. Vanhasta peitosta tulee hyvä.
Muista jättää pari senttiä saumavaraa, tai ompele kanttinauha ympäriinsä(siistimpi)
Loimenkin saa vanhasta peitosta,ja kangaskaupasta saa vaikka minkälaista loimikangasta.tweed..yms
Tähänkin paras malli on vanha loimi. tulee ainakin sopiva. loimissa säästää kun ostat sellasen kuminauha loimivyön, saat vaikka minkä viltin hyvin selkään kii. varmasti välttää tallissa. - 12-v-heppatyttö
Ajattelin itte tehä sillaan että : ostan jotain kangasta, ja otan tallilla satulahuovan ja käytän sitä mallina, ja leikkaan kankaasta kaksi samankokoista kuin se mallihuopa, ja sitten ostan jotain vanua sinne sisälle (ohutkerros) ja sitte ompelen ne kaksi osaa kiinni, ja kun vanu on siellä tasaisen ohut, teen tikkauksen siihen, ja sitten ne vastinremmien pidätteet jotka tulevat satulaan kiinni, niin teen ne jostain vahvasta kankaasta tms, ja sitten tarrat niihin päihin että saa kiinni sen huovan siihe satulaan ;pp
TOIV. ymmärsittä. Mie kerron sitte minkälainen tuli,että kannattaako kokeila jne ::D - opossumi2
moi
- Hevosenomistaja
osta!
- Anonyymi
no eikös se juuri kysynyt ohjeita siihen ja halusi säästää rahaa.
- Anonyymi
mä ainakin ostin kärkkäiseltä 5e alennnuksessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389