Rannan kundin aivot

Dhommi´´

Tutkimukset osoittavat, että 60-vuotiaan aivot eivät kehity enää samalla tavalla kuin ennen. Niinpä 60-vuotias ei voi oivaltaa mitään merkittävää sellaisella alalla, johon hän ei ole valmistunut koko ikäänsä. Niinpä rannan kundi joka ei ole musiikki-ihminen, vaan musiikin suhteen mutu-ihminen, ei voi enää kehittyä.

Entä 15 51? Hän on tahallisesti provosoiva idiootti, mutta hän voisi kehittyä, jos hän lopettaisi kannabiksen.

Laitan suurimman toivoni Vastustamattomaanbeatlesiin. Hän ei ole vanhin, on kyllä typerä ja inttävä. Mutta hän väittää dhommismia vastaan dhommismia vastaan väittämisen vuoksi, koska ei kestä totuutta ja haluaa olla ikuinen beatleslapsi. Kehitys on siis vaikea, mutta mahdollinen, koska hän kuitenkin on esimerkiksi jo tunnustanut että klassinen on parasta musiikkia maailmassa. Hän teki sen - ja palasti vammaisuuteensa populaarimusiikin köyhän alkeellisen aineksen puolustajana.

Luotan, että realismi kasvaa palstalla.

Faktoja:

1. Suurin osa maailman musiikista on kosketinsoitinmusiikkia

2. Kaikki hyvä musiikki on klassista

3. Paras musiikki on Bachin kirkkoteoksia, konserttoja, Mozartin ja Brahmsin sinfonioita, Chopinia, Beethovenia

4. ABBA ja Beatles ovat yhtä alkeellista ja ei-hyvää

11

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manic & Depression

      5. Dhommi on mielisairas.

    • 15 + 51

      6. Kaikki suuria määriä vaihtelevia asioita koskevat yleistykset kuten "Kaikki hyvä musiikki on klassista" ovat aina vääriä.

      • Dhommi´´

        "6. Kaikki suuria määriä vaihtelevia asioita koskevat yleistykset kuten "Kaikki hyvä musiikki on klassista" ovat aina vääriä"

        Ei suinkaan. Klassinen on parasta, koska klassinen on musiikkikulttuuri, joka vaalii asioita, joita muissa musiikin lajeissa ei pystytä vaalimaan tekijöiden osaamattomuuden takia. Klassisen musikin rikkaus perustuu teoriaan, pitkään traditioon jossa on hioutunut kontrapunkti, orkestraatio, rakenne ja harmonian rikkaus. Ne ovat kaikista tärkeimmät asiat musiikissa, mutta myös melodisesti klassisen musiikin kaikki suuret klassikot ovat ylivertaista hedelmää.

        Korostan tätä: Kaikista tärkeimmät muodot musiikissa ovat konsertot, sinfoniat, oopperat ja messut. Suurimuotoiset, sisälleen laajan dramaturgisen ja sisällöllisen kaaren sisältävät teokset vaativat säveltäjiltä, soittajilta ja kuulijoilta eniten. Ja ovat pisimmän nautinnon ja kestävyyden osoittanutta musiikkia.


    • Elmer Fudd

      Korjattuja Faktoja:

      1. Suurin osa maailman musiikista on lauluja eikä mitään muuta kuten kosketinsoitinmusiikkia.
      -Lauluja sävelletään ja/tai sovitetaan - esitetään soittaen ja/tai laulaen - ja ennenkaikkea aktiivisesti kuunnellaan enemmän kuin mitään muuta musikkia. Eikä pelkästään kuunnella vaan niistä myös keskustellaan, ja laulut elävät joka hetki lukemattomien ihmisten arjessa.

      2. Kaikki hyvä musiikki on klassista
      -Jokseenkin kaikki hyvä musikki muodostuu aikanaan klassiseksi, esim Beatlesin laulu "And I love her" on jo klassikko. Sen klassikkouden tuntee ja tietää pelkästään siitä että jokseenkin jokainen länsimaissa elävä ihminen tuntee tuon laulun.

      3. Paras musiikki on Bachin kirkkoteoksia, konserttoja, Mozartin ja Brahmsin sinfonioita, Chopinia, Beethovenia
      -Ja varsinkin lukemattomien lauluntekijöiden lauluja, joiden tekemistä lauluista parhaista Beatlesin laulunkirjoittajajäsenet ovat kirjoittaneet suuremman osuuden kuin kukaan muu laulunkirjoittaja.

      4. ABBA ja Beatles ovat yhtä alkeellista ja ei-hyvää
      -Beatles ja Abba ovat omassa sarjassaan eli laulunkirjoittamisessa kautta aikain laulunkirjoittaja TOP10:ssä aivan kärjessä, kaukana Bachin Brahmsin Beethovenin ja myös Mozartin laulunkirjoittamistaiteen edellä.

      Jos laulut muka olisivat niin vähäpätöistä musikinosa-aluetta, niin miksi sitten esim musikinyleisnero eli musiikki-Elmo siis W.A.Mozart sävelsi lauluja lukumääräisesti niinkin paljon kuin sävelsi kun hän kerran "parempaa" musikkiakin tiettävästi osasi tehdä?
      Miksi jokseenkin jokainen nykyklasarisäveltäjäkin tuntuu haaveilevan uupperan teosta?
      Mitä muuta uuppera tosiasiassa on kuin nippu lauluja jonkinlaisen kehyskertomuksen ympäröimänä?
      Ja miksi uupperan tekoa pidetään vaikeana?
      Siksikö koska siihen pitää pystyä säveltämään myös alkusoitto? Vai siksikö koska siihen pitäisi pystyä säveltämään edes yksi ns. hyvä laulu sitten vaihteleva nippu melodiattomia jollotuksia, jolloin se yksi ns. hyvä laulu kuitenkin takaisi sen että se uuppera jäisi elämään ja että sitä esitettäisiin vuodesta toiseen?

      Vaan ota ja tee koe, käy tunnistuttamassa ihmisten parissa lauluja, soita heille pätkä Beatlesin - Abban - Bachin - Beethovenin - Brahmsin - Mozartin eri lauluista ja kysy että kenen säveltämä laulu?
      Kun kyseessä ei ole ns. päivän hitit vaan vanhempi jo 50 vuotta sitten tai aiemmin tehty musikki niin mitä useampi tunnistaa jonkun laulun niin pääsääntöisesti sitä parempi sen laulun lauluna täytyy olla.

      Siis on niin että pelkästään lukumääräisesti sekä käyttäjämääräisesti musiikkiteosmuoto "laulu" on länsimaisen musikin peruskivi, ja kun mitä paremmat on tehdyt laulut niin sitä parempi on säveltäjä, ja kun Beatles teki lukumääräisesti enemmän parempia siis hyviä lauluja kuin kukaan muu lauluntekijä on niitä hyviä lauluja koskaan tehnyt, niin siitähän kertakaikkisen vääjäämättä seuraa että BEATLES on länsimaisen musikin komein ja kirkkain kruununjalokivi eli sen tärkein käytännön tason ilmentymä.

      • Dhabba

        Dhommin suureksi iloksi Abba-tähti Agnetha Fältskog julkaisee uuden soololevyn. Siitä riittää Dhommille iloa ja analysoitavaa pitkäksi aikaa.


      • Dhommi´´

        HAHAHA.

        Mitä oopperoiden kuorokohtaukset, isot yhtye-ensamblet ovat? Tai useat eri orkesterinumerot?

        Ei ooppera pitkämuotoisena ja hiottuna draaman kaarena ole mikään laulu.

        1. Kaikki maailman musiikin ammattilaiset myöntävät, että klassinen on ylivertaista musiikillisesti. Asia ei ole makuasia

        2. Suurin osa kaikesta tehdystä musiikista on pianomusiikkia maailmassa

        3. Mozart sävelsi paljon enemmän instrumentaalimusiikkia kuin lauluja, kuten kaikki suuret säveltäjät

        4. Schubert on laulusäveltäjänä melodisin ja paras


      • Ernie Schubert
        Dhommi´´ kirjoitti:

        HAHAHA.

        Mitä oopperoiden kuorokohtaukset, isot yhtye-ensamblet ovat? Tai useat eri orkesterinumerot?

        Ei ooppera pitkämuotoisena ja hiottuna draaman kaarena ole mikään laulu.

        1. Kaikki maailman musiikin ammattilaiset myöntävät, että klassinen on ylivertaista musiikillisesti. Asia ei ole makuasia

        2. Suurin osa kaikesta tehdystä musiikista on pianomusiikkia maailmassa

        3. Mozart sävelsi paljon enemmän instrumentaalimusiikkia kuin lauluja, kuten kaikki suuret säveltäjät

        4. Schubert on laulusäveltäjänä melodisin ja paras

        "HAHAHA. Mitä oopperoiden kuorokohtaukset, isot yhtye-ensamblet ovat? Tai useat eri orkesterinumerot?"

        He he he.
        Mitä lie joita tarvitaan täytteeksi kun kulisseja vaihdetaan - isoa kuoroa asetetaan näyttämölle jne.
        Mutta mikä on uuppera jossa ei ole yhtään laulunumeroita mutta helkutisti orkesterisoittoa ja muuta ei laulua sisältävää musikillista ryönää?
        En tiedä mutta arvaan: ei ainakaan uuppera.

        Mikä on uuppera joka ei sisällä ainakin yhden tai mielellään useammankin hittilaulun?
        Täytekamaa, ja koska Karmeeta tai Taikahuilua ei voida kokoajan esittää, niin välillä on pakostakin pantava esille täytenumerouupperoita.

        Miksi Karmee ja varsinkin Taikahuilu eivät milloinkaan missään ole ns. täytenumerouupperoita?
        Niissä kummassakin on useampi hittilaulu.

        Miksi muissa uupperoissa kuin Karmeessa ja Taikahuilussa ei ole useampia kuin yksi ns. hittilaulu tai ei niinkään montaa niitä?
        Siksi koska hyvän laulun kirjoittaminen on musikin tekemisen vaikein muoto.


      • Dhommi´´
        Ernie Schubert kirjoitti:

        "HAHAHA. Mitä oopperoiden kuorokohtaukset, isot yhtye-ensamblet ovat? Tai useat eri orkesterinumerot?"

        He he he.
        Mitä lie joita tarvitaan täytteeksi kun kulisseja vaihdetaan - isoa kuoroa asetetaan näyttämölle jne.
        Mutta mikä on uuppera jossa ei ole yhtään laulunumeroita mutta helkutisti orkesterisoittoa ja muuta ei laulua sisältävää musikillista ryönää?
        En tiedä mutta arvaan: ei ainakaan uuppera.

        Mikä on uuppera joka ei sisällä ainakin yhden tai mielellään useammankin hittilaulun?
        Täytekamaa, ja koska Karmeeta tai Taikahuilua ei voida kokoajan esittää, niin välillä on pakostakin pantava esille täytenumerouupperoita.

        Miksi Karmee ja varsinkin Taikahuilu eivät milloinkaan missään ole ns. täytenumerouupperoita?
        Niissä kummassakin on useampi hittilaulu.

        Miksi muissa uupperoissa kuin Karmeessa ja Taikahuilussa ei ole useampia kuin yksi ns. hittilaulu tai ei niinkään montaa niitä?
        Siksi koska hyvän laulun kirjoittaminen on musikin tekemisen vaikein muoto.

        1. Oopperoissa oleellista ei ole tarttuvat hitit, vaan tekstin käsitteleminen musiikillisesti nerokkaasti

        2. Oopperataiteen ydin on kestävä rakenne resitatiivin ja aarioiden välillä. Alkusoitto ei ole ainoa orkesterisoitto: oopperassa on usein myös muita orkesterisoittoja. Lisäksi oopperoissa on suuria kuorokohtauksia, jotka ovat maailman parasta musaa joskus (Mozart).

        3. Aarialaulut ovat reilusti rikkaampaa laulumusiikkia kuin poplaulut. Aariat saattavat olla kuitenkin merkittävästi pidempiä.

        4. Oopperassa Figaron häät Mozart kirjoittaa kahden hengen laulu-dialogista hahmoja lisäämällä KAHDEKSAN hengen hengästyttävän nerokkaan kohtauksen. Kestoa tällä toisen näytöksen finaalilla on noin 20 minuuttia! Nerous on rinnastettavissa Beethovenin 9. sinfonian finaaliin mitä tulee musiikin laadukkuuteen ja materiaalin yhtenäisyyteen. Populaarimusiikin albumit eivät voi ylpeillä yhtenäisyydellä verrattuna tähän perustavanlaatuiseen ja kuuluisaan finaaliin.

        5. Oopperoita ei pidä koskaan rinnastaa poppiin. Oopperat ovat reilusti merkittävämpää sävellystyötä tuhannesti parempien muusikoiden toimesta. (Myös soittajat ja laulajat ovat eri tasoa kuin Beatles, Robin tai Bieber).


      • i feel fine dhommi not
        Dhommi´´ kirjoitti:

        1. Oopperoissa oleellista ei ole tarttuvat hitit, vaan tekstin käsitteleminen musiikillisesti nerokkaasti

        2. Oopperataiteen ydin on kestävä rakenne resitatiivin ja aarioiden välillä. Alkusoitto ei ole ainoa orkesterisoitto: oopperassa on usein myös muita orkesterisoittoja. Lisäksi oopperoissa on suuria kuorokohtauksia, jotka ovat maailman parasta musaa joskus (Mozart).

        3. Aarialaulut ovat reilusti rikkaampaa laulumusiikkia kuin poplaulut. Aariat saattavat olla kuitenkin merkittävästi pidempiä.

        4. Oopperassa Figaron häät Mozart kirjoittaa kahden hengen laulu-dialogista hahmoja lisäämällä KAHDEKSAN hengen hengästyttävän nerokkaan kohtauksen. Kestoa tällä toisen näytöksen finaalilla on noin 20 minuuttia! Nerous on rinnastettavissa Beethovenin 9. sinfonian finaaliin mitä tulee musiikin laadukkuuteen ja materiaalin yhtenäisyyteen. Populaarimusiikin albumit eivät voi ylpeillä yhtenäisyydellä verrattuna tähän perustavanlaatuiseen ja kuuluisaan finaaliin.

        5. Oopperoita ei pidä koskaan rinnastaa poppiin. Oopperat ovat reilusti merkittävämpää sävellystyötä tuhannesti parempien muusikoiden toimesta. (Myös soittajat ja laulajat ovat eri tasoa kuin Beatles, Robin tai Bieber).

        oopperan teksti on huvitus


    • Dhimmi

      Rannan kundi on Dhommin sivupersoona, käyttää siis samoja aivoja.

      Sen kunniaksi musiikkia:

      https://www.youtube.com/watch?v=CuUAupvocTo

      ("Haluamme varmistaa ettet ole roskapostirobotti", ylläpito suvaitsee vitsailla.)

      • Just in time

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe