Rantapohjan mukaan Iissä on päätetty ettei jätehuoltoa järjestetä keskitettynä ja kunnan kilpailuttamana. Kunnassa on kuulemma VIISI jätteenkuljettajaa?! Ei kyllä Iin Haminassa toimi kuin yksi, Iin Jätehuolto Paakkola monopoli ja sen mukaiset monopolihinnat. Miten Iin tekninen osasto ei ole selvillä realiteeteista, suojellaanko yhtä paikallista firmaa vai eikö Vitikan pulju viitsi järjestää kilpailutusta? Kunnan kilpailuttama jätehuolto on AINA asiakkaalle halvempi verrattuna vapaaseen sopimuspohjaiseen järjestelyyn!
Iin jätehuolto?
5
1474
Vastaukset
- Kallista on
Onpa yllätys että on muitakin kuin Paakkola. Kun muutettiin Iihin viime vuosikymmenellä Paakkola tuli automaattisesti jätehuoltofirmaksi. Kannattaiskohan kilpailuttaa kun hinnat on nousseet huimasti.
- kierrätä
jos jätteet ajetaan ouluun asti, niin totta kai hinta nousee.
- onhan
täällä ainakin ollut lassila & tikanoja. siitä on jo ainakin viisi vuotta aikaa kun tiedustelin heiltä niin silloin oli heillä tuplahinta paakkolaan nähden...
- diktatuuri1
minä ainakin haluan ite valita kun mun roskat hakee!
ja sitä paitsi kunnan kilpailutus mitään halvenpaa kuntalaiselle ole, jokainen yrittäjä lisää aina "kuntalisän". ja siinä se vasta monopoli jollekkin yrittäjälle tulee. - roskasakin edustaja
Hehheh, sori vaan, mutta nyt kyllä diktatuuri1 on ihan väärässä. Kunnan kilpailuttama keskitetty jätteenkeräys on asukkaalle paljon paljon halvempi kuin sopimuspohjainen järjestelmä, vähintään 20 % luokkaa! Yksittäisellä kuluttajalla ei ole juurikaan kilpailuttamisvoimaa (Paakkola sanoo ota tai jätä, hinnasta ei sitten keskustella), sen sijaan kunnan järjestämä kilpailutus on ihan eri tasolla. Monopolista ei ole pelkoa eikä mitään "kuntalisiä" ole olemassakaan - asiakkaan hinta on se mitä kunta sopii, ei siihen jäteyrittäjä saa laittaa mitään lisiä. Ja paikalliset kyllä pääsevät osalliseksi jätekuljetuksiin, näinhän on aina käynyt - ei isokaan jätekuljettaja pärjää pelkällä omalla kalustolla vaan sille on kannattavampaa ottaa paikallisia alihankkijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708