Monet puolueet lähinnä vasemmistolaiset ja viherpiipertäjät sekä oikeistolaiset kokoomuslaiset ja rkp:läiset ovat huolissaan eläkepommista jota ei ainakaan tällä hetkellä ole havaittavissa ja tuskin lähitulevaisuudessakaan. Miksi heillä on sitten niin kova hätä tästä asiasta ja suomalaisen työvoiman riittävyydestä vaikka maassamme on useita satojatuhansia työvoimareservissä odottamassa niin pian kuin yksikin työpaikka vain kysyy perään?
Minä olen ihan rehellisesti alkanut epäilemään koko työvoimapulaa ja eläkepommia sillä odotetaan siihen saakka kun se todellinen pula yllättää.
Jos tosissaan pulaa työntekijöistä alkaa ilmaantumaan niin kyllä niitä tekeviä käsiä löytyy ihan takuuvarmasti viimeistään silloin kun sitä tarvetta alkaa esiintymään. Käsittääkseni on ihan tyhmää hakea mahdollisia tekeviä käsiä odottelemaan, että jospa se Eenokki jää eläkkeelle niin saan Eenokin paikan sitten. Sitä odotellessa voi kulua yhteiskunnan niukkoja varoja jopa miljoonia kun 20-henkinen perhekin on pidettävä simpsettivehkeissä Eenokin eläkkeelle lähtöä odotellessa.
Onko Suomessa odotettavissa eläkepommia?
1
188
Vastaukset
Eläkepommista puhuminen on turhaa, koska koko eläkejärjestelmä perustuu väärälle pohjalle. Nykyinen palkkaan perustuva malli on vanhanaikainen, koska yhä suuremmpi osuus kansantulosta muodostuu muusta kuin palkkatulosta. Eläkemaksut pitää kerätä sieltä missä rahaa tehdään, pääomatuloista, sijoituksista, yritysten liikevaihdosta, pörssikeinottelusta ynnä muusta nykyajan liiketoiminnasta. Onhan se järjetöntä, että tuotetaan yhä enemmän ja enemmän mahdollisimman pienemmällä työvoimalla ja silti ei muka raha riitä, ei rahaa tarvitse muut kuin ihmiset, se on vain jakokysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit805932KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2804844Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202618Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei292520Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT991608Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171471- 1051377
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281326seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1091294Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191251