Audin huippuluotettavuus

Audistinen11111

Taas joku trollaaja aloitti uuden keskustelun Audin luotettavuudesta. Jokaisesta automallista löytyy vastaava vikalista, jos sellaista vain netistä etsii.

Tässä kuitenkin vähän syvällisempää tietoa ADACilta. Audi on jälleen usean sarjan voittaja. Esimerkiksi A6 on luokkansa luotettavin. Q5 on oman luokkansa luotettavin, samalla kun A5 oli saman luokan kolmanneksi luotettavin auto. Tässä taas trolleille pähkäiltävää. ADAC on Saksan autoilijoiden etujärjestö. Tutkimukseen sisältyi puolimiljoonaa alle 3-vuotiasta autoa.

25

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 x Audi

      Olen itse saman huomannut omien kokemusten kautta. Nyt on alla neljäs Audi, ja kaikki ovat toimineet moitteettomasti. Seuraava auto tulee olemaan hyvin todennäköisesti Audi. Tästä syystä trollien itkuvirret ei paljoa hetkauta, heillä kun ei ole mitään omaa kokemusta.

    • Uskovaisten luulo

      Jos Audi A6 on luokkansa luotettavin tällä vikalistalla, niin muiden täytyy olla todella huonoja:

      Moottoriviat
      Moottorinohjausyksikön vikoja
      Moottorin ylikuumenemisia on esiintynyt. Tällöin syynä on usein ollut viallinen jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin
      Sylinterikannen tiivistevuotoja erityisesti 2,4 ja 2,8 l moottoreissa
      Ajonestolaitteen vikoja
      öljypumppuvikoja
      Jakohihnan kiristinpyörävikoja
      Turbovikoja erityisesti vuosimalleissa 1997-2000
      Moottorin öljyvuotoa
      Sytytyslaitevikoja vuosimallissa 2001
      Ilmamäärämittarin toimintahäiriöitä. Tämä ilmenee 1.9 TDI-malleissa kuin tehot olisivat hukassa
      Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 1999-2001
      Vesipumppuvikoja
      Laturivikoja
      Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
      Virheellisiä vikaimoituksia näytössä

      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Automaattivaihteistovikoja
      Vaihteiston öljyvuotoja
      Vetopyörästön öljyvuotoa vetoakselien tiivisteestä
      Etupyöränlaakerivikoja

      Jarruviat
      Jarruletkuvikoja
      Jarruvikoja. Jarrut juuttuvat. Jarrulevyt ovat kierot. Takajarrulevyt ruostuvat
      Jarrut vinkuvat

      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Vikaa tukivarsien laakeroinnissa kuten A4-mallissa. Tukivarret vaihdettava, jos kuuluu narinaa.
      Vuosimalleja 1994-2000 koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
      Takapään tuennassa on väljää.
      Raidetangon päät ovat väljät

      Sähköviat ja valoviat
      Quattro-malleissa polttoainemittari saattaa näyttää tyhjää, vaikka puoli tankillista polttoainetta on vielä jäljellä
      Tuulilasinpyyhkimien vikoja
      Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja
      Ovien keskuslukituksen vikoja. Takaluukun lukkovikoja
      Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmistovika vuosimalleissa 2005-06. Takaisinkutsu 14.9.2005.

      Pakoputkistoviat
      Pakoputkistovikoja. Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnike ruostuu

      Sekalaiset viat
      Ilmastointilaitteen vikoja
      Polttoaineputkistovuotoja
      Takaluukun aukaisumekanismi reistailee

      Katsastuksessa havaittuja vikoja
      Pakokaasupäästöt (2007, 2004, 2002). A-Katsastus
      Käyttöjarru (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
      Etuakselisto (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
      Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
      Ohjausnivelissä väljää (2004 ja vanhemmat). TÜV
      Jarruputket ja -letkut (2004 ja vanhemmat). TÜV
      Vetoakselit (2004 ja vanhemmat). TÜV
      Raidetangonpäät (2004 ja vanhemmat). GTÜ
      Moottorin ja voimansiirron öljyvuodot (2004 ja vanhemmat). GTÜ
      Kallistuksenvakaimen ja yhdystangon välykset. DEKRA



      Takaisinkutsuja
      Polttoainepumppu (2004). Trafi
      2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa. ADAC
      Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmisto (2005). Trafi
      Turvatyyny voi laueta liian myöhään (2005). Vosa
      Alatukivarsi (2004). Trafi
      Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja vioittuvat (2004). ADAC, (1999) Vosa
      Kaasuläppä voi jäätyä - 15 astetta kylmemmässä (2.8 V6 vm 1998 ja 1999). ADAC
      Takaluukun avausmoottori (2007). ADAC, Vosa
      Raidetangonpäät kuluneet (1999). ADAC
      Turvatyynyn aiheeton laukeaminen (vm 1995-97) (1997). ADAC, Vosa
      Pääturvatyynyt, Trafi 2011



      Tielle jättäviä vikoja ADAC
      Moottorinohjaus rikki (Diesel ja bensiini vuosimalliin 2007 saakka)
      Sytytyspuola rikki (bensiini vm 2006 saakka)
      Sähkötoiminen pysäköintijarru rikki (vm 2005 saakka)
      Laturi rikki (Diesel vm 2006 asti)
      Turboahdin rikki (Diesel vm 2007 asti)
      Moottorin suojus irronnut (Diesel vm 2006 - 2007)
      Hiukkassuodatin tukkeutunut (Diesel 2006)



      Käyttäjien ilmoittamia vikoja
      Sähkölaitevikoja (vuosimalli 2000 tai vanhempi). ADAC
      Muutamia dieselin ruiskutuspumppuvikoja (2004 tai uudempi). Autobild
      Sytytyspuolavikoja bensiinimalleissa (2004 tai uudempi). Autobild
      Turboahdinvikoja (2004 alkaen). Autobild
      Sylinterikannen vikoja 2.0 TDI (2004 alkaen). Autobild
      Sisustuksen muoviosien kitinä (2004 alkaen). Autobild
      Ilmamassamittarissa vikoja (vm 2004 asti). Autobild
      Jakopään hammashihnan vaihtokustannus kallis paljon ajaville (etenkin vm 2004 asti). Autobild
      Nokka-akselin kuluminen 2.5 TDI. Autobild
      Portaattoman Multitronic CVT-vaihteiston toiminta ja öljyvuodot (vm 2004 asti). Autobild
      Kynnyskoteloiden, ovien alakulmien ja tavaratilan kannen ruostuminen (2004 alkaen) Autobild


      http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/audi/a6/1135236850748

      en oikein jaksa uskoa....

      • Audistinen1111

        Mitä ihmettä tuollainen vikalista kertoo auton luotettavuudesta? Googlaa mikä tahansa Mersu tai BMW, niin varmasti löydät yhtä pitkän vikalistan. Etenkin, kun ko. mallinimeä on myyty pian 20-vuotta.

        HALOO! Trollilla meni taas nuppi sekaisin kun kuuli totuuden.

        On se vain mukavaa ajaa luotettavimmalla autolla luokassaan.


      • Anonyymi
        Audistinen1111 kirjoitti:

        Mitä ihmettä tuollainen vikalista kertoo auton luotettavuudesta? Googlaa mikä tahansa Mersu tai BMW, niin varmasti löydät yhtä pitkän vikalistan. Etenkin, kun ko. mallinimeä on myyty pian 20-vuotta.

        HALOO! Trollilla meni taas nuppi sekaisin kun kuuli totuuden.

        On se vain mukavaa ajaa luotettavimmalla autolla luokassaan.

        kyllä tosiasia on että audia ei osta kuin tyhmä, joka ei ymmärrä autoista mitään


    • Luulotautinen urpo

      Tuossa yksi jo mallistosta poistunut vikapesä:

      Moottoriviat

      Vanhoissa Maximoissa vuosimalliin 1990 saakka esiintyi polttoainejärjestelmän vuotoja.

      Virta-avainvikoja.

      Vaihteiston ja voimansiirron viat

      Varustettu usein automaattivaihteistolla. Varmistu, että vaihteisto huollettu säännöllisesti. Öljynvaihto pitää tehdä 60 000 kilometrin välein. Tarkista automaattivaihteiston öljyn kunto.

      Käsivalintaisella vaihteistolla varustetussa mallissa kytkin saattaa olla kulunut.

      Jarruviat

      Käsijarru saattaa juuttua käytön puutteessa. Vika johtuu vaijerien ruostumisesta.

      Takajarrulevyt ruostuvat.

      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

      Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet.

      Etupään koiranluut heikot.

      Ruosteviat

      Polttoainesäiliö ruostuu.

      Polttoaineen täyttöputki saattaa syöpyä vuosimalliin 1994 saakka.

      Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeettoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.

      Jep, Nissan Maxima se siinä piiiitkän listan turvin. En kuitenkaan itse kulje japseilla.

      • säälittävät sakut

        Nissanin lista oli kuitenkin yli puolet lyhyempi, Kuin Audin...........


      • Anonyymi

        toi oli paras käsivalintaisessa vaihteistossa kytkin saattaa olla kulunut, ei helvetti mikä pöljä.mites jarrupalat?


    • Autistin romahdus

      Tässä vielä rapea ranskalainen Pösö 607,

      Moottoriviat

      Moottorinohjausyksikön vikoja.

      V6-moottorissa sytytyspuolavikoja.

      HDI-moottoreissa hiukkassuodatinvikoja.

      Akkuvikoja.

      Vaihteiston ja voimansiirron viat

      Voimansiirron öljyvuotoja.

      Pyöränlaakerivikoja.

      Sähköviat ja valoviat

      Valovikoja.

      Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.

      Aivan MASSIIVINEN vikalista.

      Kannattaa tutustua tuohon lähteeseen, ennen kuin paljastaa oman tyhmyytensä!

      http://autot.oikotie.fi/tyyppivika

    • Audistinen1111

      Häkkinen, eksyitkö väärälle palstalle?

    • AUDI KOKEILU

      Tollanen Saksan oma lista suosii tietysti omiaan, mutta kyllähän totuus on että Audinkin ja muittenkin Saksalaismerkkien laatu ei vastaa mainoksien lupaamia mielikuvia. Meillä uskottiin kanssa noihin mainoslauseisiin ja Audihan tuli valitettavasti hankittua. Sitten DSG- vaihteiston ja jakopään hajottua alkoi uuden Audin pito vähän tuntumaan hölmöltä ja eihän siihen voinut oikein luottaa, kun odotti vaan milloin taas jotain vikaa ilmenee. Parisen vuotta vanhana ja 46 tkm ajettuna se sitten vaihdettiin toiseen merkkiin ja ongelmat jäivät siihen.

      • JyrkiBoy5

        Joopajoo. Kumpaa uskon, Saksan autoilijoiden etujärjestön tutkimusta, joka kattaa puolimiljoonaa autoa, vai tikkukirjaimilla nimimerkkinsä kirjoittavaa pelleä, joka ei edes tiedä minkä nimistä vaihteistoa Audissa käytetään.

        Tutkimuksen kaikkien luokkien paras auto oli muuten Nissan Micra. Jos tutkimus olisi puolueellinen, niin miksi tämä olisi ollut paras?


      • G-miäs
        JyrkiBoy5 kirjoitti:

        Joopajoo. Kumpaa uskon, Saksan autoilijoiden etujärjestön tutkimusta, joka kattaa puolimiljoonaa autoa, vai tikkukirjaimilla nimimerkkinsä kirjoittavaa pelleä, joka ei edes tiedä minkä nimistä vaihteistoa Audissa käytetään.

        Tutkimuksen kaikkien luokkien paras auto oli muuten Nissan Micra. Jos tutkimus olisi puolueellinen, niin miksi tämä olisi ollut paras?

        Sama DSG vaihteisto on kyseessä, Autistit kutsuvat sitä vain S-Tronikiksi, jottei maine menisi ihan kokonaan.


      • Voisi ottaa selvää
        G-miäs kirjoitti:

        Sama DSG vaihteisto on kyseessä, Autistit kutsuvat sitä vain S-Tronikiksi, jottei maine menisi ihan kokonaan.

        Vai S-Tronik, eiköhän se ole S-tronic. Se ero niissä on, että vain pienimmissä Audeissa on sama DSG-vaihteisto kuin muissa. Isommissa Audeissa (esim A4) on eri vaihteistoja, joka on mitoitettu kestämään kovempia vääntöjä ja ovat jo painoltaan suunnilleen kaksinkertaisia perus-DSG:n verrattuna


      • mustang.
        G-miäs kirjoitti:

        Sama DSG vaihteisto on kyseessä, Autistit kutsuvat sitä vain S-Tronikiksi, jottei maine menisi ihan kokonaan.

        Sattuu olemaan monta eri laatikoa audissa, ja eri tekniikka kuin yksi esimerkki vw dsg 250nm ja isommissa 700nm väännön kesto...


      • Anonyymi
        Voisi ottaa selvää kirjoitti:

        Vai S-Tronik, eiköhän se ole S-tronic. Se ero niissä on, että vain pienimmissä Audeissa on sama DSG-vaihteisto kuin muissa. Isommissa Audeissa (esim A4) on eri vaihteistoja, joka on mitoitettu kestämään kovempia vääntöjä ja ovat jo painoltaan suunnilleen kaksinkertaisia perus-DSG:n verrattuna

        ja höpö höpö uskotko itsekään


    • Audi vm 201127

      Uudemmat Audit on paljon luotettavampia kun vanhemmat. Uudempina 2008 mallista eteenpäin. Itsellä ollu 3 Audia, huollot on riittänyt. Nyt vuoden ollu käytössä A4 farkku vm 2011. Ei moittimisen sanaa, ajettavuus on erinomaista.

      • ihmelaatua

        Uusi auto on siis toiminut moitteetta jopa vuoden. Melkoinen ihme ?
        Nykyauton pitäisi toimia moitteetta ensimmäiset 200 tkm. Sen jälkeen voi alkaa keskustelemaan auton laadusta, kun jyvät erottuu akanoista.


      • Einari A.
        ihmelaatua kirjoitti:

        Uusi auto on siis toiminut moitteetta jopa vuoden. Melkoinen ihme ?
        Nykyauton pitäisi toimia moitteetta ensimmäiset 200 tkm. Sen jälkeen voi alkaa keskustelemaan auton laadusta, kun jyvät erottuu akanoista.

        Kyllä auto kuin auto laitetaan 100 tkm:n jälkeen vaihtoon ja otetaan uutta tilalle. Itse vaihdan parin kolmen vuoden välein uuden Audin ja eipä ole tarvinnut murehtia vioista eikä korjauksista. Persaukiset ostavat käytettyjä.


      • Anonyymi

        muuta erinomaista ei olekaan kun ajettavuus


    • kansallissosialisti.

      VÄÄRIN!!!.Nykyauton ei todellakaan pidä toimia moitteettomasti 200 000km ennen ensimmäistä vikaa. Korjaamoilta ruvetaan jakelemaan loppatilejä alta aika yksikön, Jos näin olisi. Korjaamojen työllistäjänä saksalainen auto on mitä parhain, Sillä näin toimien pidetään työllisyyttä edes jotenkuten yllä. Ootteko koskaan tällaista tulleet ajatelleeksi?....... Ette varmaan.... Sen takia suomessa työttömiä on aivan liikaa saksaan verrattuna, Kun kaikki ajelevat joillain corollan romuilla, Joihin riittää pelkät normihuollot, Jotka ei paljon maksa.......

      Työ kunniaan uudestaan!!!!!!

    • Anonyymi

      Hei! Minulla on A6 Allroud 3,0tdi vm 2014. Auto nykii muutaman kerran kiihdyttessä , ei liikkeelle lähdössä / kun auto kylmä.
      Osaako joku viisas sanoa missä murhe?

      • Anonyymi

        ratin ja penkin välissä


    • Anonyymi

      eikai kukaan saksalainen pulju hauku oman maan autoja paskoiksi vaikka kuin olisivatkin.sama juttu omistajat

    • Anonyymi

      ADAC tulokset varmasti pitävät paikkaansa. Katsastustilastot siis. Ne tosin eivät kerro yhtään mitään mottori tai vaihteistovioista, joita VAG konsernin autoilla on luvattoman paljon. Hajonnut moottori/vaihteisto on vaihdettava, ennen katsastusta, koska vaggine ei muuten liiku katsastusasemalle asti. Siellä se uuden moottorin/vaihteiston kanssa taas pelaa. Katsastustilastot siis kertovat vain ne viat mitä on päällä katsastukseen mennessä, ei niitä katsastusten välissä uusittuja moottoreita ja vaihteistoja, jotka siis ainakin Suomessa maksaa hölmö asiakas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe