Taas joku trollaaja aloitti uuden keskustelun Audin luotettavuudesta. Jokaisesta automallista löytyy vastaava vikalista, jos sellaista vain netistä etsii.
Tässä kuitenkin vähän syvällisempää tietoa ADACilta. Audi on jälleen usean sarjan voittaja. Esimerkiksi A6 on luokkansa luotettavin. Q5 on oman luokkansa luotettavin, samalla kun A5 oli saman luokan kolmanneksi luotettavin auto. Tässä taas trolleille pähkäiltävää. ADAC on Saksan autoilijoiden etujärjestö. Tutkimukseen sisältyi puolimiljoonaa alle 3-vuotiasta autoa.
Audin huippuluotettavuus
25
1053
Vastaukset
- 4 x Audi
Olen itse saman huomannut omien kokemusten kautta. Nyt on alla neljäs Audi, ja kaikki ovat toimineet moitteettomasti. Seuraava auto tulee olemaan hyvin todennäköisesti Audi. Tästä syystä trollien itkuvirret ei paljoa hetkauta, heillä kun ei ole mitään omaa kokemusta.
- Uskovaisten luulo
Jos Audi A6 on luokkansa luotettavin tällä vikalistalla, niin muiden täytyy olla todella huonoja:
Moottoriviat
Moottorinohjausyksikön vikoja
Moottorin ylikuumenemisia on esiintynyt. Tällöin syynä on usein ollut viallinen jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin
Sylinterikannen tiivistevuotoja erityisesti 2,4 ja 2,8 l moottoreissa
Ajonestolaitteen vikoja
öljypumppuvikoja
Jakohihnan kiristinpyörävikoja
Turbovikoja erityisesti vuosimalleissa 1997-2000
Moottorin öljyvuotoa
Sytytyslaitevikoja vuosimallissa 2001
Ilmamäärämittarin toimintahäiriöitä. Tämä ilmenee 1.9 TDI-malleissa kuin tehot olisivat hukassa
Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 1999-2001
Vesipumppuvikoja
Laturivikoja
Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
Virheellisiä vikaimoituksia näytössä
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja
Vaihteiston öljyvuotoja
Vetopyörästön öljyvuotoa vetoakselien tiivisteestä
Etupyöränlaakerivikoja
Jarruviat
Jarruletkuvikoja
Jarruvikoja. Jarrut juuttuvat. Jarrulevyt ovat kierot. Takajarrulevyt ruostuvat
Jarrut vinkuvat
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Vikaa tukivarsien laakeroinnissa kuten A4-mallissa. Tukivarret vaihdettava, jos kuuluu narinaa.
Vuosimalleja 1994-2000 koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
Takapään tuennassa on väljää.
Raidetangon päät ovat väljät
Sähköviat ja valoviat
Quattro-malleissa polttoainemittari saattaa näyttää tyhjää, vaikka puoli tankillista polttoainetta on vielä jäljellä
Tuulilasinpyyhkimien vikoja
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja
Ovien keskuslukituksen vikoja. Takaluukun lukkovikoja
Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmistovika vuosimalleissa 2005-06. Takaisinkutsu 14.9.2005.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovikoja. Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnike ruostuu
Sekalaiset viat
Ilmastointilaitteen vikoja
Polttoaineputkistovuotoja
Takaluukun aukaisumekanismi reistailee
Katsastuksessa havaittuja vikoja
Pakokaasupäästöt (2007, 2004, 2002). A-Katsastus
Käyttöjarru (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
Etuakselisto (2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
Ohjausnivelissä väljää (2004 ja vanhemmat). TÜV
Jarruputket ja -letkut (2004 ja vanhemmat). TÜV
Vetoakselit (2004 ja vanhemmat). TÜV
Raidetangonpäät (2004 ja vanhemmat). GTÜ
Moottorin ja voimansiirron öljyvuodot (2004 ja vanhemmat). GTÜ
Kallistuksenvakaimen ja yhdystangon välykset. DEKRA
Takaisinkutsuja
Polttoainepumppu (2004). Trafi
2.7 TDI / 3.0 TDI: Vikamahdollisuus ruiskutuspumpussa. ADAC
Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmisto (2005). Trafi
Turvatyyny voi laueta liian myöhään (2005). Vosa
Alatukivarsi (2004). Trafi
Etuakseliston pallonivelet kuluvat ja vioittuvat (2004). ADAC, (1999) Vosa
Kaasuläppä voi jäätyä - 15 astetta kylmemmässä (2.8 V6 vm 1998 ja 1999). ADAC
Takaluukun avausmoottori (2007). ADAC, Vosa
Raidetangonpäät kuluneet (1999). ADAC
Turvatyynyn aiheeton laukeaminen (vm 1995-97) (1997). ADAC, Vosa
Pääturvatyynyt, Trafi 2011
Tielle jättäviä vikoja ADAC
Moottorinohjaus rikki (Diesel ja bensiini vuosimalliin 2007 saakka)
Sytytyspuola rikki (bensiini vm 2006 saakka)
Sähkötoiminen pysäköintijarru rikki (vm 2005 saakka)
Laturi rikki (Diesel vm 2006 asti)
Turboahdin rikki (Diesel vm 2007 asti)
Moottorin suojus irronnut (Diesel vm 2006 - 2007)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (Diesel 2006)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
Sähkölaitevikoja (vuosimalli 2000 tai vanhempi). ADAC
Muutamia dieselin ruiskutuspumppuvikoja (2004 tai uudempi). Autobild
Sytytyspuolavikoja bensiinimalleissa (2004 tai uudempi). Autobild
Turboahdinvikoja (2004 alkaen). Autobild
Sylinterikannen vikoja 2.0 TDI (2004 alkaen). Autobild
Sisustuksen muoviosien kitinä (2004 alkaen). Autobild
Ilmamassamittarissa vikoja (vm 2004 asti). Autobild
Jakopään hammashihnan vaihtokustannus kallis paljon ajaville (etenkin vm 2004 asti). Autobild
Nokka-akselin kuluminen 2.5 TDI. Autobild
Portaattoman Multitronic CVT-vaihteiston toiminta ja öljyvuodot (vm 2004 asti). Autobild
Kynnyskoteloiden, ovien alakulmien ja tavaratilan kannen ruostuminen (2004 alkaen) Autobild
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/audi/a6/1135236850748
en oikein jaksa uskoa....- Audistinen1111
Mitä ihmettä tuollainen vikalista kertoo auton luotettavuudesta? Googlaa mikä tahansa Mersu tai BMW, niin varmasti löydät yhtä pitkän vikalistan. Etenkin, kun ko. mallinimeä on myyty pian 20-vuotta.
HALOO! Trollilla meni taas nuppi sekaisin kun kuuli totuuden.
On se vain mukavaa ajaa luotettavimmalla autolla luokassaan. - Anonyymi
Audistinen1111 kirjoitti:
Mitä ihmettä tuollainen vikalista kertoo auton luotettavuudesta? Googlaa mikä tahansa Mersu tai BMW, niin varmasti löydät yhtä pitkän vikalistan. Etenkin, kun ko. mallinimeä on myyty pian 20-vuotta.
HALOO! Trollilla meni taas nuppi sekaisin kun kuuli totuuden.
On se vain mukavaa ajaa luotettavimmalla autolla luokassaan.kyllä tosiasia on että audia ei osta kuin tyhmä, joka ei ymmärrä autoista mitään
- Luulotautinen urpo
Tuossa yksi jo mallistosta poistunut vikapesä:
Moottoriviat
Vanhoissa Maximoissa vuosimalliin 1990 saakka esiintyi polttoainejärjestelmän vuotoja.
Virta-avainvikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Varustettu usein automaattivaihteistolla. Varmistu, että vaihteisto huollettu säännöllisesti. Öljynvaihto pitää tehdä 60 000 kilometrin välein. Tarkista automaattivaihteiston öljyn kunto.
Käsivalintaisella vaihteistolla varustetussa mallissa kytkin saattaa olla kulunut.
Jarruviat
Käsijarru saattaa juuttua käytön puutteessa. Vika johtuu vaijerien ruostumisesta.
Takajarrulevyt ruostuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Alatukivarsien kumihelat saattavat olla murtuneet.
Etupään koiranluut heikot.
Ruosteviat
Polttoainesäiliö ruostuu.
Polttoaineen täyttöputki saattaa syöpyä vuosimalliin 1994 saakka.
Tarkista, ettei autossa ole ruostumista. Maximoissa, kuten monessa muussakin japanilaismerkissä ruostumiselta suojaava sinkkikerros on tarpeettoman ohut ja kuluu nopeasti varsinkin, kun alustan massaus on niukka.
Jep, Nissan Maxima se siinä piiiitkän listan turvin. En kuitenkaan itse kulje japseilla.- säälittävät sakut
Nissanin lista oli kuitenkin yli puolet lyhyempi, Kuin Audin...........
- Anonyymi
toi oli paras käsivalintaisessa vaihteistossa kytkin saattaa olla kulunut, ei helvetti mikä pöljä.mites jarrupalat?
- Autistin romahdus
Tässä vielä rapea ranskalainen Pösö 607,
Moottoriviat
Moottorinohjausyksikön vikoja.
V6-moottorissa sytytyspuolavikoja.
HDI-moottoreissa hiukkassuodatinvikoja.
Akkuvikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Voimansiirron öljyvuotoja.
Pyöränlaakerivikoja.
Sähköviat ja valoviat
Valovikoja.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Aivan MASSIIVINEN vikalista.
Kannattaa tutustua tuohon lähteeseen, ennen kuin paljastaa oman tyhmyytensä!
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika - Häkkinen---
Mitäs tää sitten on?
http://www.talouselama.fi/uutiset/suosikkivolkkareita vaivaavat kalliit konerikot/a2095472 - Audistinen1111
Häkkinen, eksyitkö väärälle palstalle?
- AUDI KOKEILU
Tollanen Saksan oma lista suosii tietysti omiaan, mutta kyllähän totuus on että Audinkin ja muittenkin Saksalaismerkkien laatu ei vastaa mainoksien lupaamia mielikuvia. Meillä uskottiin kanssa noihin mainoslauseisiin ja Audihan tuli valitettavasti hankittua. Sitten DSG- vaihteiston ja jakopään hajottua alkoi uuden Audin pito vähän tuntumaan hölmöltä ja eihän siihen voinut oikein luottaa, kun odotti vaan milloin taas jotain vikaa ilmenee. Parisen vuotta vanhana ja 46 tkm ajettuna se sitten vaihdettiin toiseen merkkiin ja ongelmat jäivät siihen.
- JyrkiBoy5
Joopajoo. Kumpaa uskon, Saksan autoilijoiden etujärjestön tutkimusta, joka kattaa puolimiljoonaa autoa, vai tikkukirjaimilla nimimerkkinsä kirjoittavaa pelleä, joka ei edes tiedä minkä nimistä vaihteistoa Audissa käytetään.
Tutkimuksen kaikkien luokkien paras auto oli muuten Nissan Micra. Jos tutkimus olisi puolueellinen, niin miksi tämä olisi ollut paras? - G-miäs
JyrkiBoy5 kirjoitti:
Joopajoo. Kumpaa uskon, Saksan autoilijoiden etujärjestön tutkimusta, joka kattaa puolimiljoonaa autoa, vai tikkukirjaimilla nimimerkkinsä kirjoittavaa pelleä, joka ei edes tiedä minkä nimistä vaihteistoa Audissa käytetään.
Tutkimuksen kaikkien luokkien paras auto oli muuten Nissan Micra. Jos tutkimus olisi puolueellinen, niin miksi tämä olisi ollut paras?Sama DSG vaihteisto on kyseessä, Autistit kutsuvat sitä vain S-Tronikiksi, jottei maine menisi ihan kokonaan.
- Voisi ottaa selvää
G-miäs kirjoitti:
Sama DSG vaihteisto on kyseessä, Autistit kutsuvat sitä vain S-Tronikiksi, jottei maine menisi ihan kokonaan.
Vai S-Tronik, eiköhän se ole S-tronic. Se ero niissä on, että vain pienimmissä Audeissa on sama DSG-vaihteisto kuin muissa. Isommissa Audeissa (esim A4) on eri vaihteistoja, joka on mitoitettu kestämään kovempia vääntöjä ja ovat jo painoltaan suunnilleen kaksinkertaisia perus-DSG:n verrattuna
- mustang.
G-miäs kirjoitti:
Sama DSG vaihteisto on kyseessä, Autistit kutsuvat sitä vain S-Tronikiksi, jottei maine menisi ihan kokonaan.
Sattuu olemaan monta eri laatikoa audissa, ja eri tekniikka kuin yksi esimerkki vw dsg 250nm ja isommissa 700nm väännön kesto...
- Anonyymi
Voisi ottaa selvää kirjoitti:
Vai S-Tronik, eiköhän se ole S-tronic. Se ero niissä on, että vain pienimmissä Audeissa on sama DSG-vaihteisto kuin muissa. Isommissa Audeissa (esim A4) on eri vaihteistoja, joka on mitoitettu kestämään kovempia vääntöjä ja ovat jo painoltaan suunnilleen kaksinkertaisia perus-DSG:n verrattuna
ja höpö höpö uskotko itsekään
- Audi vm 201127
Uudemmat Audit on paljon luotettavampia kun vanhemmat. Uudempina 2008 mallista eteenpäin. Itsellä ollu 3 Audia, huollot on riittänyt. Nyt vuoden ollu käytössä A4 farkku vm 2011. Ei moittimisen sanaa, ajettavuus on erinomaista.
- ihmelaatua
Uusi auto on siis toiminut moitteetta jopa vuoden. Melkoinen ihme ?
Nykyauton pitäisi toimia moitteetta ensimmäiset 200 tkm. Sen jälkeen voi alkaa keskustelemaan auton laadusta, kun jyvät erottuu akanoista. - Einari A.
ihmelaatua kirjoitti:
Uusi auto on siis toiminut moitteetta jopa vuoden. Melkoinen ihme ?
Nykyauton pitäisi toimia moitteetta ensimmäiset 200 tkm. Sen jälkeen voi alkaa keskustelemaan auton laadusta, kun jyvät erottuu akanoista.Kyllä auto kuin auto laitetaan 100 tkm:n jälkeen vaihtoon ja otetaan uutta tilalle. Itse vaihdan parin kolmen vuoden välein uuden Audin ja eipä ole tarvinnut murehtia vioista eikä korjauksista. Persaukiset ostavat käytettyjä.
- Anonyymi
muuta erinomaista ei olekaan kun ajettavuus
- kansallissosialisti.
VÄÄRIN!!!.Nykyauton ei todellakaan pidä toimia moitteettomasti 200 000km ennen ensimmäistä vikaa. Korjaamoilta ruvetaan jakelemaan loppatilejä alta aika yksikön, Jos näin olisi. Korjaamojen työllistäjänä saksalainen auto on mitä parhain, Sillä näin toimien pidetään työllisyyttä edes jotenkuten yllä. Ootteko koskaan tällaista tulleet ajatelleeksi?....... Ette varmaan.... Sen takia suomessa työttömiä on aivan liikaa saksaan verrattuna, Kun kaikki ajelevat joillain corollan romuilla, Joihin riittää pelkät normihuollot, Jotka ei paljon maksa.......
Työ kunniaan uudestaan!!!!!! - Anonyymi
Hei! Minulla on A6 Allroud 3,0tdi vm 2014. Auto nykii muutaman kerran kiihdyttessä , ei liikkeelle lähdössä / kun auto kylmä.
Osaako joku viisas sanoa missä murhe?- Anonyymi
ratin ja penkin välissä
- Anonyymi
eikai kukaan saksalainen pulju hauku oman maan autoja paskoiksi vaikka kuin olisivatkin.sama juttu omistajat
- Anonyymi
ADAC tulokset varmasti pitävät paikkaansa. Katsastustilastot siis. Ne tosin eivät kerro yhtään mitään mottori tai vaihteistovioista, joita VAG konsernin autoilla on luvattoman paljon. Hajonnut moottori/vaihteisto on vaihdettava, ennen katsastusta, koska vaggine ei muuten liiku katsastusasemalle asti. Siellä se uuden moottorin/vaihteiston kanssa taas pelaa. Katsastustilastot siis kertovat vain ne viat mitä on päällä katsastukseen mennessä, ei niitä katsastusten välissä uusittuja moottoreita ja vaihteistoja, jotka siis ainakin Suomessa maksaa hölmö asiakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851