eliikäs oisko kellää vinkkejä et mite esteistuntaa sais matalemmaks minulla on ongelma että olen aika pystyssä isommillakin esteillä?
esteistunta
4
439
Vastaukset
Vaikea sanoa näkemättä... Hyvin usein liian pysty asento johtuu liian pitkistä ohjista. Lyhentämällä ohjia ratsastaja painuu automaattisesti alemmas, koska muuten hänen käsivartensa suoristuu mikä ei ole tarkoitus, tai hän alkaa kiskoa hevosta suusta, mikä on vielä huonompi.
En kuitenkaan voi suositella tätä varauksetta... Vaarana on, että ratsastaja vetää itsensä alemmas ohjista vetämällä, eli kuten sanottu, kiskoo hevosta suusta. Kevytkätisille tämä sopii paremmin, he eivät päästä ohjia kiristymään liikaa vaikka ne olisivatkin lyhyet, ja pysyvät sen takia paremmin oikeassa asennossa.
Toinen mahdollisuus mitä tulee mieleen, on liian pitkät jalustimet. Mutta puhuit isommista esteistä, ja tietämättä tarkemmin miten sen määrittelet, arvelen sinulla olevan sen verran kokemusta, että varmasti osaat mitoittaa jalustimet niin että pääset kunnolla kenttäistuntaan. Joten se tuskin on syynä.
Käytkö valmennuksessa? Oletko puhunut asiasta opettajasi kanssa? Hänen olisi helpompi neuvoa kun hän näkee kokonaisuuden.- katherine__
Moni kokematon hyppääjä tekee sen virheen, että lähtee liikaa hyppyyn mukaan, tavallaan ponnistaa itse.
Todellisuudessa hypyssä ei kuulu "itse ponnistaa" vaan menee hyppyyn mukaan vain sen verran mitä hevosen hyppy vie. Itse ainakin kuvittelen, että yritän pitää pepun mahdollisimman lähellä satulaa myös hypyssä ja vain ylävartalolle mukaudun hyppyyn.
Esteiden välissä asento saakin olla suht pysty. On erilaisia koulukuntia esteistunnan suhteen, mutta pysty asento on ihan yhtä oikein kuin moni muukin asento. Kunhan vain pääsee hyppyyn mukaan,. - huono esteistunta
Poni jolla ratsastan, niin se aina laskee pään alas, kun se hyppää :(
Vinkkejä? Pitäisi saada tarkempia tietoja ennen kuin tuohon voi mitään sanoa. Laskeeko se päänsä ennen estettä vai sen jälkeen, ja kuinka alas se sen päänsä laskee, hiukanko vain, vai melkein maahan asti? Minkä kokoisista esteistä nyt puhutaan? Jotkut hevoset laskevat päätään alemmaksi lähestyessään estettä, nähdäkseen sen paremmin. Se ei ole mitenkään tavatonta pienillä esteillä.
Kerro mahdollisimman tarkasti mitä itse teet ja mitä poni tekee, niin katsotaan mitä mahdollisuuksia tulee mieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592