Kokemuksia armeijassa saunomisesta?

tiedonhaluinen

Eli olen menossa heinäkuussa kajaaniin armeijaan ja olen kuullut melkoisia juttuja yleisestä saunomisesta....voisitteko te jo armeijan käyneet kertoa miten homma siellä menee ja eihän siellä ole mitään kiusallista kuten olen kuullut että vaatteiden vaihto tapahtuisi jonossa alastomana?!!!!!

43

10764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jääkäri rj

      Vaatteiden vaihtoa on aina valmomassa joku alikki. Se tapahtuu n.8-10 hengen ryhmissä jota alikki tahdittaa. Alikki komentaa mitä pitää tehdä. Esim Paita pois tai Paita päälle. Liikkeiden tulee olla yhdenaikaisia

    • Varkaiden paratiisi

      Minun aikaan yksi saunassa käymisen lieveilmiöistä oli se, ettei pukuhuoneissa ollut lukollisia kaappeja henkilökohtaisia tavaroita ja vaatteita varten, kuten on yleisissä uimahalleissa.

      Tähän yhdistyy se yleinen armeijassa vallitseva käytäntö, että siellä varastetaan tavaroita, ja varasta ei saada kiinni, ei tosin kouluttajien toimesta edes yritetäkään. Minunkin lakki oli ensimmäisen saunareissuni aikana varastettu. Armeijassahan sellaiset kadonnet tavarat, jotka ovat laitoksen toimesta luovutettu palvelusajaksi käyttöön, joutuu kukin omista varoistaan korvaamaan.

    • Rouva alokas

      Vaatteiden vaihto tapahtui kyllä pukuhuoneessa, olkoonkin, että se oli pieni, eikä siellä ollut naulakkoa, johon ripustaa rintsikkani.

      Pojat heittivät kyllä mielestäni ihan liikaa löylyä.

    • Tappituntuma 88

      Entä poikien välinen hyväily ja hellyys, jatkuiko se myös saunassa?

    • herrojensaunavuoro

      Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että saunassa vähän vertaillaan vehkeiden kokoa ja muotoa. Saattaahan pari kolme varusmiestä jäädä saunomaan pidempääkin keskenään. Se mitä siellä saunassa heidän kesken tapahtuu, jää saunan ovien sisäpuolelle.

    • Ghggk

      Kaikkiin näihin kysymyksiin vastaukset. Kyllä varuskunnissa (ainakin vekaralla) on uimahallissa lukolliset kaapit. Avain laitetaan normaalisti jalkaan. Yleensä pukeutumista valvoo joku henkilö joka luultavasti suorittaa itse samanaikaisesti samaa toimintoa. Tämä henkilö ei sano järjestystä riisumiseen tai pukeutumiseen. Saattaa antaa aikamääreen että altailla 10 minuutin kuluttua

      Armeijan saunassa ei todellakaan tapahtunut mitään eroottista. Sauna-hetket ovat yleensä melko lyhyitä uimatunnin jälkeen. Siinä juuri ja juuri hyvällä tuurilla ehkä 5 minuuttia saunassa ehtii olla. Iltaisin jos vapaaehtoisesti menee niin saa olla enemmän oman tahdon mukaan. Kimpparunkkauksia tuskin tapahtuu. Ja yleensäkin, ei armeijassa mitään eroottista ole. Ei teltassa, tuvassa, saunassa. Koko ajan on niin kova väsy että ei siellä jaksaisi edes tehdä mitään.

      Ja vielä tuostakun joku jotain puhui varastamisesta niin jos kävisi niin että sinulta vaikka sukka menisi liikuntatunnilla pukuhuoneessa hukkaan( varastettaisiin) niin ilmoitat siitä että näin on käynyt. Jos olet sukkaa oikein säilyttänyt, mutta se on hävinnyt niin siinä sitten etsitään vaikka koko uimahalli läpi yhdessä ja jos ei löydy niin siitä tehdään häväri. Tilalle saat uuden sukkaparin ja jos todetaan että se on sinusta riippumattomasta syystä hävinnyt niin ei sinun sukkaa tarvitse päivärahoista maksaa(maksu muutenkin otettaisiin aina päivä rahoistasi, ei säästötililtäsi. Ellet sitten konekivääriä hukkaa jolloin päivärahat eiriitä). Yleensä jos armeijassa jotain häviää niin se on kyllä lähes poikkeuksetta omaa huolimattomuutta. Olet jättänyt varusteet kaappisi ulkopuolelle. Itse tein kolme häväriä ja kaikkiin olin itse syyllinen.

      Ei armeija paha paikka olo. Siellä on sääntöjä joiden mukaan tulee elää. Suurin osa mukautuu sääntöihin ja suorittaapalveluksen kunnialla

    • ei muuta kunniaa

      Kyä sielä äkkiä oppii talontavoille ja kusi nousee päähän, koettu on.

    • lkkklj

      Eihän siellä ole sen kummempaa, kuin sählyjoukkueen sauna-illassa. Mitä ihmeellistä saunomisessa on. Taikauskoko valtaa teknoseksuaalit, tä?!!

      • hyyhengitys

        Onko armeijan saunoissa asevelvollisuutta suorittavat miehet ja naiset yhtä aikaa saunassa ja joutuvatko olemaan siellä alasti? Entä normisuihkuissa? Tietääkö kukaan, kuinka moni armeijan käyneistä naisista pamahtaa armeija-aikanaan paksuksi?


    • Huoh.........

      "Onko armeijan saunoissa asevelvollisuutta suorittavat miehet ja naiset yhtä aikaa saunassa ja joutuvatko olemaan siellä alasti?"

      -Kyllä, samaan aikaan saunovat mutta eri saunoissa. Oletko tyhmä?

      "Entä normisuihkuissa? !

      -Kyllä, samaan aikaan käyvät suihkussa mutta eri suihkussa . Oletko tyhmä kuin saapas?

      "Tietääkö kukaan, kuinka moni armeijan käyneistä naisista pamahtaa armeija-aikanaan paksuksi? "

      -Ei yksikään. Oletko tyhmä kuin saapas vai miksi kyselet moisia?

      • saunamajor

        Tyypilliseen suomi24 tyyliin valehdellaan nuorille pojille ihan vaan oman huvin vuoksi. Sitten hihitellään, kun he joutuvatkin tosipaikkaan kylmiltään.

        Minäpä kerron totuuden ja vastaan asiallisesti.

        "Onko armeijan saunoissa asevelvollisuutta suorittavat miehet ja naiset yhtä aikaa saunassa ja joutuvatko olemaan siellä alasti?"

        Kyllä saunotaan valitettavasti eri aikaan. Ja tottakai saunassa ollaan alasti.

        "Entä normisuihkuissa?"

        Alokasaikana suihkuihin mennään ohjatusti ja tuvittain. Alokkaat suihkuttelevat yhdessä siis aamutoimien kohdalla. Tapana on alokaskaudella, että 2 alokasta menee saman suihkun alle yhdessä, koska tarkoitus on opettaa ripeyttä ja taisteluparista huolehtimista. Kumpikin esim saippuoi toisen selän. Siinä säästyy myös vettäkin. Luonnollisesti naiset ja miehet menevät eri aikaan suihkujen alle koska naiset ja miehet ovat eri tuvissa.

        Leireillä kun mennään uimaan (ei ole muita pesumahdollisuuksia), niin naiset ja miehet uivat siellä kyllä yhdessä, eikä siellä kauheasti kainostella.

        "Tietääkö kukaan, kuinka moni armeijan käyneistä naisista pamahtaa armeija-aikanaan paksuksi? "

        No jos joku pamahtaa paksuksi, niin sillon varmaan kyseinen varusmies keskeyttää intin. Ja en kyllä ole kuullut moisista tapauksista. Kuka nyt ei ehkäisyä osaisi käyttää nykypäivänä?


    • Alik Hyvönen

      "No jos joku pamahtaa paksuksi, niin sillon varmaan kyseinen varusmies keskeyttää intin."

      No höpö höpö.

      Keskeyttämiseen raskauden takia ei ole mitään syytä, armeija-aika kun on muutenkin niin lyhyt.

      Oletetaan, että naisalokas pamahtaisi paksuksi heti intin ekoilla viikoilla - kestää vielä 9kk synnytykseen, jona aikana ehtii hyvin käydä palveluksen loppuun. Jos päättää käydä RUK:n, ei sillekään pieni baby ole mikään este. Sellaista voi kantaa vaikka kantoliinassa tai repussa ja imettää marssitauoilla.

    • ...

      On kokemusta saunoista intissä... Oli hyvät löylyt! Saunakaljoja vaan ei saanu mistään, eli sauna ei ollut ihan yhtä mukava kokemus kuin kotona...

    • No semmonen 'intinjuttu' päti siihen saunomiseenkin, ainakin vajaa kolmekymmentä vuotta taapäin, että kiire oli joka välissä - odottamaan.

    • Aivan eri jutut

      "Eli olen menossa heinäkuussa kajaaniin armeijaan ja olen kuullut melkoisia juttuja yleisestä saunomisesta"

      Taidat nyt sekoittaa asioita. Nk. Lapinjärven saunakoettelemukset ovat eri asia kuin normaalit äijäsaunat armeijassa.

    • hilppisetä

      peseekö jotkut intissä aamupesun tms. aikana munansa.ainakin joku pesi munansa lavuaarissa missä jotkut pesee vaikka naamansa tai hampaat, hyi vittu.

      • Alik Hyvönen

        Koska lavuaarille joutui usein jonottamaan, meillä moni ratkaisi asian pesemällä munansa kaverin suussa.


    • mortimer

      Meidän tuvassa oli kaksi homoa.kun oli saunapäivä niin he hiplasivat toisten munia ja kysyivät mitä kuuluu. Sitte yhellä jäbällä oli aika iso lerssi ja kun oltiin suihkussa niin toinen homoista sanoi sille jäbälle et sulla on aika hyvä peli, ja sit se sai samantien turpiinsa.

      • jaretski

        no kiiimasia poikia on aina intis joilla jöpötää kalu kovana, oli myös runkkareit paljon iltaisin varsinkin ku hiljasuus tuli niin vessa runkkuja tuli tehtyä myös....


    • 5+12

      "Iltaisin jos vapaaehtoisesti menee niin saa olla enemmän oman tahdon mukaan. Kimpparunkkauksia tuskin tapahtuu."


      Kylläpä meillä oli joskus viikonloppuisin saunassa ja suihkussakin kimpparunkkuja ja joskus muutamat vetelivät ihan itsekseen lauteilla muiden jutellessa muita asioita.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10693608

      • Tuleva sivari

        "Kylläpä meillä oli joskus viikonloppuisin saunassa..."

        -Joutuuko siellä Lapinjärvellä olemaan viikonloppuja kiinni?


      • 10+7
        Tuleva sivari kirjoitti:

        "Kylläpä meillä oli joskus viikonloppuisin saunassa..."

        -Joutuuko siellä Lapinjärvellä olemaan viikonloppuja kiinni?

        Otappa siitä selvää...


      • 7+13
        Tuleva sivari kirjoitti:

        "Kylläpä meillä oli joskus viikonloppuisin saunassa..."

        -Joutuuko siellä Lapinjärvellä olemaan viikonloppuja kiinni?

        Varuskunnat eivät ole tyhjillään viikonloppuisin.


    • Tältä siellä näyttää
    • Natohaukka

      Ei mitään erikoista armeijan saunassa. Vaatteet pois, saunaan, ja omaan tahtiin saunomisen jälkeen vaatteet päälle ja ulos odottelemaan muodossa paluuta kasarmin yksikköön.

    • Kotisaunoja

      En käynyt intin aikana kertaakaan saunassa, sen verran rasvaisia juttuja liikkui asian tiimoilta. Lisäksi eräs nuoriin miehiin taipuvainen luutnantti oli siellä aina vaanimassa. Onneksi ei ollut pakollista silloin.

      • AilkHyvönen

        Varmahan en voi olla, mutta olen kuullut kerrottavan, että nyttemmin kun naisetkin pääsevät armeijaan, on myös moni hetero käynyt intin.


    • Narusvainen

      Jos komppaniassa on vain yksi naispuolinen varushenkilö, niin onko hänellä henkilökohtainen sauna-aika.

      • TissitHeiluuVaan

        Siellähän nuo mukana tuhero paljaana olivat...jotkut olivat sentään jättäneet kiitoradankin .....


    • saunamajuri78

      Toverillista, herkkää ja hellää ;)

    • PArola

      Kyllä mulla oli saunan jälkeen peräsuoli niin täynnä siemennestettä, että sai istua pöntöllä pitkään että sai suolen tyhjäksi. Itsekästä porukkaa oli, pannaan hanuriin mutta ei edes vedetä kaverille käteen.

    • Anonyymi

      Meillä Alik saunassa komensi kaikki paririviin ja komensi, "esinahka taakse....vie"!..."esinahka eteen vie"..."jatkakaa oman tahtiin" ja kaikki runkkasi, tämä on totta.

    • Anonyymi

      Alokas aikana tuvasta käytävälle marssi eräs alokas jolla oli kalu kovana, oli ripustanut kaluunsa pyyhkeen. Kaikki nauroi.

    • Anonyymi

      Siellä oli homoilu huipussaan. Enää en menisi.

    • Anonyymi

      Erisania vaan kämmeneen, joudut hoitelemaan saikkakaverin suihkussa.

    • Anonyymi

      Kyllä siellä kettu koloon livahtaa. Tai siis ketut koloihin.

    • Anonyymi

      Ellei pyyhettä voi "orrelle" ripustaa mennessään niin ei kannata edes mennä.

    • Anonyymi

      Kyllä lauteilla ja suihkussa taisteluparien kädet käyvät vimmatusti saikkakaverin melassa.

      • Anonyymi

        Sairaiden fantasioita.


    • Anonyymi

      Kyllä mulla ainakin saunan lauteilla alkoi seisomaan kun laitteilta lähti kiinteäpyllyisiä suihkuun, painoin kovan kalun reisieni väliin ja menin suihkun viimeisenä.

    • Anonyymi

      Tämä on totta. Kolme tapausta koin intissä eli kolme houkuttelu yritystä.
      Eka oli eräs vääpeli, hän alkoi kertomaan metsäleirillä pienelle ryhmälle juttua että olivat hänen inttiaikanaan riisuneet erään sitkeästi nukkuneen kaverin housut ja alkaneet hieroa hänen jalkoväliä jollain rasvalla, en muista mitä rasvaa, näytti oikein käsillä pantomiimia kuinka hän itse hieroi kaverin salkoon rasvaa edestakaisin liikkein, kuulemma koveni ja sanoi sitten että "on siinä kaveri ollut ihmeissään kun on herännyt"..meitä jäi siihen ihmettelemään kolme kaveria. Vääpeli tuli taas luokse ja sanoi "kuka haluaa lähteä käymään tuolla lammen rannassa alas rinnettä" no me kaikki kolme lähdettiin, epäilen että vääpeli yritti että vain yksi olisi lähtenyt ja aivan varmasti oli mielessä jotain m m juttuja.
      Toinen tapaus oli kun meitä ilmoittautui kolme vapaaehtoiseksi, emme tienneet mikä oli tehtävä, jouduimme kanto-avuksi kun joku vanhempi sotilashenkilö muutti varuskunnassa asunnosta toiseen. Kuorma-autossa kannoimme sisälle tavaraa, vanha ylipainoinen kapiainen tarjosi meille limpparia ja oli jotenkin outo. Kun viimeisiä tavaroita kannoimme niin vanha kapiainen tarrasi kiinni minun pakaroihin ja sanoi että saa täällä sitten käydä muulloinkin!! Eli selvää kun selvempi tapaus.
      Kolmas tapaus oli aliupseeri koulussa viikonloppuna, minä ja eräs kämppäkaverini ei lähdetty viikonloppulomalle. Makailimne sängyissämme, kaveri kuiskasi että "kato"! Käännyin katsomaan ja kaverilla seisoi ja peitto oli telttana, hieroi peiton läpi. Seuraavana viikonloppuna lähdimme lomalle, menimme bussilla kaverin kotiin, kaveri tarjosi siellä kotiviiniä joka kyllä kimposi päähän, kaveri riisuutua pikkuhoususilleen eli intin pikkumustat vain enää ja näin kuinka pikkumustat oli kireällä. istuimme parvekkeella ja hän houkutteli minuakin että vähemmän vaatteita, olin kyllä jo niin kännissä etten enää sitten muistakaan oikein mitään.

    • Anonyymi

      Nyt naiset ja miehet samaan tupaa olemaan ja elämään. Vanhat ajat kertaa, että upseerit saa jälleen selänpesijät. ''''siksi kai nuo tytöt niin halukkaita ovat. Niin kuin ennen muinoin lotatkin. Nättiä ne lottapuvut oli ja tytöt kauniita.

    • Anonyymi

      Taisteluparin skrebbanat on pestävä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe