Miten mobiililaitteille ohjelmoiminen onnistuu(windows phonelle) ???
Olen räplännyt vähän qb64 kanssa ihan jotain pientä ja kun peleistä kiinnostuin niin latasin coolbasicin ja sillä nyt olen vähän enemmän tehnyt. Miten ohjelmointi puhelimelle käytännössä tapahtuu? Pitääkö osata Javaa vai ?? Ei oikein ole hajuakaan eli olisi todella kiinnostavaa ja hienoa jos joku voisi vähän kertoa tästä asiasta? Tekisin siis jotain pieniä pelejä...
KIITOS!
Ohjelmointi mobiililaitteille???
4
210
Vastaukset
- paremmin tuntematta
No mitä, eikö Windows-ohjelmat sitten toimi Windows Phonella? En tunne asiaa tarkemmin, mutta eikö riitä jos käyttöjärjestelmä on sopiva?
Olen kyllä tehnyt jotakin vanhalle Symbianille. Siinä riitti kunhan kohde-käyttis on oikein. Ja Androidille pystyisin ehkkä tekemään. Windows phone vaan ei kiinnosta. - helppiä :D
noo.. mun käyttis on windows 8... mulla ei oo siis yhtää ideaa miten ne tehään.. esim reaktioo vaativat pelit jossa näyttöö pitää näpäyttää, mutta entä ohjelmointi androidille tai symbianille?
- historialehdethavina
Jos älykänny tukee Javaa niin sillä ohjelmointi olisi ehkä kaikkein helpointa.
Androidin kieli on Javan kaltainen, mutta vaatii oman ympäristön.
Vanhan Symbianin voinee jo unohtaa. - Actionscripterian
Sikäli kun WP7-puhelimeen pelejä ohjelmoidaan Microsoft Visual Studio Express 2010 for Windows Phone softalla (ilmainen), veikkaisin että WP8 hoituu Microsoft Visual Studio Express 2012 for Windows Phone -softalla (niin ikään ilmainen). Pelejä varten WP7-puhelimissa käytettävä peruskirjasto on XNA-studio ja ohjelmointikieli on C# (C-sharp). Mutta muuten esimerkiksi hyötyohjelmia varten tyypillisesti käytetään xaml-kieltä (saman tyyppinen merkkauskieli kuin "html") yhdessä C-sharpin kanssa.
Ladattavat välineet tuolta: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/ff402523(v=vs.105).aspx
En ole kuullut, että java- tai muunkieliset pelit skulaisivat windows puhelimessa mutta en toki mene takuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481