Miten mobiililaitteille ohjelmoiminen onnistuu(windows phonelle) ???
Olen räplännyt vähän qb64 kanssa ihan jotain pientä ja kun peleistä kiinnostuin niin latasin coolbasicin ja sillä nyt olen vähän enemmän tehnyt. Miten ohjelmointi puhelimelle käytännössä tapahtuu? Pitääkö osata Javaa vai ?? Ei oikein ole hajuakaan eli olisi todella kiinnostavaa ja hienoa jos joku voisi vähän kertoa tästä asiasta? Tekisin siis jotain pieniä pelejä...
KIITOS!
Ohjelmointi mobiililaitteille???
4
178
Vastaukset
- paremmin tuntematta
No mitä, eikö Windows-ohjelmat sitten toimi Windows Phonella? En tunne asiaa tarkemmin, mutta eikö riitä jos käyttöjärjestelmä on sopiva?
Olen kyllä tehnyt jotakin vanhalle Symbianille. Siinä riitti kunhan kohde-käyttis on oikein. Ja Androidille pystyisin ehkkä tekemään. Windows phone vaan ei kiinnosta. - helppiä :D
noo.. mun käyttis on windows 8... mulla ei oo siis yhtää ideaa miten ne tehään.. esim reaktioo vaativat pelit jossa näyttöö pitää näpäyttää, mutta entä ohjelmointi androidille tai symbianille?
- historialehdethavina
Jos älykänny tukee Javaa niin sillä ohjelmointi olisi ehkä kaikkein helpointa.
Androidin kieli on Javan kaltainen, mutta vaatii oman ympäristön.
Vanhan Symbianin voinee jo unohtaa. - Actionscripterian
Sikäli kun WP7-puhelimeen pelejä ohjelmoidaan Microsoft Visual Studio Express 2010 for Windows Phone softalla (ilmainen), veikkaisin että WP8 hoituu Microsoft Visual Studio Express 2012 for Windows Phone -softalla (niin ikään ilmainen). Pelejä varten WP7-puhelimissa käytettävä peruskirjasto on XNA-studio ja ohjelmointikieli on C# (C-sharp). Mutta muuten esimerkiksi hyötyohjelmia varten tyypillisesti käytetään xaml-kieltä (saman tyyppinen merkkauskieli kuin "html") yhdessä C-sharpin kanssa.
Ladattavat välineet tuolta: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/ff402523(v=vs.105).aspx
En ole kuullut, että java- tai muunkieliset pelit skulaisivat windows puhelimessa mutta en toki mene takuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain32912076Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-15711164Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2776516Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2505311Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1823768- 1743588
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin602631Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1172089Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä3292010Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov131884