ruohonleikkurin valinta

ostoaikeissa

Olen ostamassa konetta, mutta jun en niistä mitään tiedä niin löytyisikö täältä asiantuntemusta? Olisi Stigan malli Hondan 4.5 heppasella moottorilla(biosilppuava) tai Jonseredin vastaava. tai mikä kannattaa hankkia. hinta alle 500€ ja leikattavaa alaa n. 600 neliötä.

4

3271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klaus Meine

      Sinuna hankkisin Bauhausista päältäajettavan koneen hintaan 1350e. Siinä jos missä on hinta/laatu kohdallaan.

    • Ajelin

      Vaikka iltsellä on MTD ja alaa lienee tuon verran, niin silti pitäisin ajatuksiasi hyvinä.

      Biosilppuava on hyvä, sillä ei tarvitse keräillä heiniä talteen. Keräävä (eli säiliö) on hyvä, jos on lehtipuita tontilla tai naapurin tontilla, ei tarvitse haravoida kaikkia.

      Hondan moottorit ovat hyviä, (tosin niitä saa myös mm. Honda merkkisinäkin leikkureina).

      Se onko vetoa vai ei riippuu itsestä, Itsellä ei ole vetoa, ei minua haittaa maku- ja kuntokysymys.

      Jonsered merkkisistä en osaa sanoa.

      B&S moottorit ovat yleisimpiä (hinta halvempi kuin honda. Tosin Honda mielestäni parempi).

    • B&S

      Kiinnitä huomiota rungon tukevuuteen ja pyörien säätöjen kestävään rakenteeseen. Muovi-tai alumiinirunko ei ruostu. Hondan moottori on ehdottomasti hyvä valinta. Lähtee helposti käyntiin ja kestää kauan. Päältäajettava 600 neliön leikkuuseen on kyllä turhaa, mutta itse vetävä leikkuri on kyllä kevyt ja kätevä käyttää.

      • kiitos

        Kiitän asiantuntevista neuvoista joita sain täältä ja ystäviltäni.
        Päädyin ostamaan ja ostinkin Stica multiclip 46 Hondan koneella. Ainakin alku vaikutelma on hyvä kun pyöräytin pihalta nurmet lyhyeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe