Kumpaa kannattaisi lähteä opiskelemaan jos on kiinnostunut IT-alasta?
ICT-asentajan tutkinto pohjalla ja tarkoitus hakea 2014 opiskelemaan jompaan kumpaan, tai vaikka molempiin.
Varsinainen kaupan ala ei kiinnosta ja myyntitykkiä minusta ei ikinä tule, mutta IT-tradenomin pääpaino tietotekniikassa kiehtoo ja myös se, mitä väitetään IT-tradenomiksi.fi sivustolla:
"Opinnot ovat siis hyvin käytännönläheiset - niissä ei ole lainkaan fysiikka ja kemiaa, matematiikkakin on enimmäkseen taulukkolaskimen käyttöä."
Tuo on omalla kohdalla ehdottomasti plussaa, koska olen aika kehno yleisaineissa ja ammattikoulun opinnot kyseisissä aineissa oli mitä oli, niin yläkoulu pohjalla mennään. En myös haluaisi soveltaa näistä aineista muuta kuin matematiikkaa tulevassa työpaikassani.
Ohjelmistoinsinööri taas uskoakseni antaa kattavammat eväät työelämään, jos IT-tradenomi keskittyy myös kauppaan ja kieliosaamiseen (hyvä jos osaan ruotsiksi sanoa hyvää päivää), eikä pelkästään esim. ohjelmointiin, mikä itseä kiinnostaa.
Tulevaisuudessa en kummiskaan haluaisi työskennellä teollisuudessa, vaan nimenomaan lähinnä toimistoympäristössä oli se sitten ohjelmointia ja asiakaspalvelua tai muuta tietoteknisten ratkaisujen suunnittelua.
Mutta nimenomaan en haluaisi toimia myynnin tehtävissä, joten se huolestuttaa tässä IT-tradenomi tutkinnossa.
Ohjelmistoinsinööri vai IT-tradenomi?
1
361
Vastaukset
- derrrrrrd
Ei noista tutkinnoista kannata stressata.
Menet sinne minne pääset. Parhaimmat eväät varmasti antaa yliopisto tai insinöörikoulutus, mutta loppujen lopuksi oma panos ratkaisee.
Itse opiskelin vuoden tietotekniikkaa insinööripuolella ja koska oma matematiikka ja fysiikka ovat todella huonoja. (lue; yläastetasoa), en yksinkertaisesti jaksanut. Aivan tuurilla pääsin pääsykokeista sisään, jotka tuottivat myös aika helvetisti vaikeuksia.
Hakeuduin it tradenomiksi erääseen kouluun josta löytyi mielestäni paras opetussuunnitelma ja en voi sanoa että olisin katunut. Näitä myyntihommia jne. on omassa koulussa kyllä todella vähän, ja koodaamista todella paljon.
Jos rahkeet riittää: insinööri / yliopisto, jos tuntuu että ei, hae it tradenomiksi. Insinööripuoli ja yliopisto ovat yllättäen todella teoreettisia, joka ei todellakaan ole pahasta jos vain sitä jaksaa. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976861- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41919