mangon siemen

mango2

haluaisin tietää miten mangon siementä pitää esikäsitellä ennen sen kylvämistä? mulla on jo yks kuivumassa ja siitä on rikottu se kova kuori mutta mulla on toinen mango odottamassa niin haluaisin sen istuttaa ''oikein''

3

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä itse ♡

      Ei oikeestaan mitenkään.

      Heitä pois se kova kuori, sillä sitä ei tarvita

      Siinä valkeasta siemenestä voit liottaa vedessä sitä ohutta ruskeaa kalvoa.

      Sitten suoraan multaan, mutta älä upota vaan pistä päälle multaa juuri ja juuri. Laita siemen kyljelleen, mutta vähän vinoon ettei vesi jää siihen päälle ja siemen homehdu.

      Mango tekee ensin pitkän juuren, joten ole tarkkana nouseeko juuri ylös vai alas - juuri on viininpunainen.

      Mango on helppo idättää eikä tarvitse mitään ihme juttuja.

    • Eedenistä itään

      Jos olet innostunut kasvattamaan etelän hedelmiä ikkunallasi, niin kannattaa hankkia "Ikkunallani kasvaa sitruuna ja taatelipalmu"-kirja. Kirja on vanha, mutta sitä saa antikvariaateista.

    • mango2

      http://aijaa.com/R7yflM tossa nyt kuva tämänhetkisestä mangoni tilanteesta, luulisin että tuo alakulmassa vasemmalla oleva on juuri mikä sieltä pukkaa, ajattelin että jos nyt pistäisin mangon juurikohta alaspäin multaan. mutta kuinka syvälle ja millaiseen multaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe