mangon siemen

mango2

haluaisin tietää miten mangon siementä pitää esikäsitellä ennen sen kylvämistä? mulla on jo yks kuivumassa ja siitä on rikottu se kova kuori mutta mulla on toinen mango odottamassa niin haluaisin sen istuttaa ''oikein''

3

266

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä itse ♡

Ei oikeestaan mitenkään.

Heitä pois se kova kuori, sillä sitä ei tarvita

Siinä valkeasta siemenestä voit liottaa vedessä sitä ohutta ruskeaa kalvoa.

Sitten suoraan multaan, mutta älä upota vaan pistä päälle multaa juuri ja juuri. Laita siemen kyljelleen, mutta vähän vinoon ettei vesi jää siihen päälle ja siemen homehdu.

Mango tekee ensin pitkän juuren, joten ole tarkkana nouseeko juuri ylös vai alas - juuri on viininpunainen.

Mango on helppo idättää eikä tarvitse mitään ihme juttuja.

• Eedenistä itään

Jos olet innostunut kasvattamaan etelän hedelmiä ikkunallasi, niin kannattaa hankkia "Ikkunallani kasvaa sitruuna ja taatelipalmu"-kirja. Kirja on vanha, mutta sitä saa antikvariaateista.

• mango2

http://aijaa.com/R7yflM tossa nyt kuva tämänhetkisestä mangoni tilanteesta, luulisin että tuo alakulmassa vasemmalla oleva on juuri mikä sieltä pukkaa, ajattelin että jos nyt pistäisin mangon juurikohta alaspäin multaan. mutta kuinka syvälle ja millaiseen multaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      208
      2189
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      160
      1450
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1091
    4. 58
      928
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      927
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      52
      885
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      841
    8. 93
      787
    9. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      119
      729
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      707
    Aihe