haluaisin tietää miten mangon siementä pitää esikäsitellä ennen sen kylvämistä? mulla on jo yks kuivumassa ja siitä on rikottu se kova kuori mutta mulla on toinen mango odottamassa niin haluaisin sen istuttaa ''oikein''
mangon siemen
3
174
Vastaukset
- minä itse ♡
Ei oikeestaan mitenkään.
Heitä pois se kova kuori, sillä sitä ei tarvita
Siinä valkeasta siemenestä voit liottaa vedessä sitä ohutta ruskeaa kalvoa.
Sitten suoraan multaan, mutta älä upota vaan pistä päälle multaa juuri ja juuri. Laita siemen kyljelleen, mutta vähän vinoon ettei vesi jää siihen päälle ja siemen homehdu.
Mango tekee ensin pitkän juuren, joten ole tarkkana nouseeko juuri ylös vai alas - juuri on viininpunainen.
Mango on helppo idättää eikä tarvitse mitään ihme juttuja. - Eedenistä itään
Jos olet innostunut kasvattamaan etelän hedelmiä ikkunallasi, niin kannattaa hankkia "Ikkunallani kasvaa sitruuna ja taatelipalmu"-kirja. Kirja on vanha, mutta sitä saa antikvariaateista.
- mango2
http://aijaa.com/R7yflM tossa nyt kuva tämänhetkisestä mangoni tilanteesta, luulisin että tuo alakulmassa vasemmalla oleva on juuri mikä sieltä pukkaa, ajattelin että jos nyt pistäisin mangon juurikohta alaspäin multaan. mutta kuinka syvälle ja millaiseen multaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852197- 431790
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!721544- 761326
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261194- 771181
- 481173
- 591071
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai381004- 37953