Kielletty puheenaihe

EntinenBI

Tommy Hellsten on yksi niistä, joka on joutunut vainon kohteeksi sen takia, että on uskaltanut ottaa esille yhteyden homoseksuaalisuuden ja persoonallisuushäiriöiden välillä.

Tämä liittyy Narsismiin sillä tavalla, että narsistit ovat yksi parhaimmista esimerkeistä. Koska narsistit eivät koe oikeita tunteita, eivätkä pidä muita ihmisiä muina kuin esineinä, niin he vaihtavat seksuaalista suuntautumistaan tarpeen mukaan. He voivat olla homoseksuaaleja, mutta lähteen ehtymisen takia vaihtua täysiksi heteroiksi tai toisin päin. Heidän elämäänsä ohjaa persoonallisuushäiriö ja joku sukupuoli on mitätön mitätön sivuseikka.

Toinen selkeä ryhmä on rajatila persoonat, jonka oireisiin hyvin usein kuuluu oman seksuaalisuuden hukassa oleminen. Kun henkilö ei tiedä kuka hän oikeasti on ja mistä hän oikeasti tykkää, niin tämä ei ole varmaan mikään ihme.

Myös läheisriippuvaisilla on välillä hukassa se oikea minä.

Itse olen yksi heistä, joilla oli hukassa se oma minä. Olen kierrellyt homobaareissa (myös ulkomailla) ja tutustunut moneen ihmiseen. Jossain dtm:ssä tai k23:sessa näkee tämän nurjan puolen hyvin. Siellä on suhteessa todella paljon narsisteja ja muita ongelmaisia. Melkein ainoat ihmiset, jotka rehellisesti kertoo NPH:stansa olen nähnyt juuri dtm:ssa.
Itse asiassa en voi sanoa, että yhdelläkään heistä joiden kanssa olen pyörinyt olisi ollut psyyke kunnossa (ei se tosin ollut itselläkään).

17

2017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyinen he

      Mulla on muutama Hellstenin opus, ja äijähän on patavanhoollisen jeesususkovainen ainakin niiden kirjojen perusteella. Kun jättää sen jeesus-hapatuksen pois, voi löytää joitain oikeitakin elämänohjeita. Esim. Elämän paradoksit; saat sen mistä luovut, olisi ainakin 1/3 ohuempi jos jeesustelut olisi jätetty pois, eikä se olisi vaikuttanut varsinaiseen sisältöön millään tavalla.

      Niinpä tuokin mielipide pohjaa jostain raamatun muka-totuudesta, että homous on syntiä. Pitäähän se sitten jollain tavalla demonisoida, ja mikä sen parempi kuin maanpäällinen perkele itse - narsisti!

      Eipä ole kovin monella heterollakaan psyyke kunnossa. Heterouskin on siis syntiä, jos on persoonallisuushäiriöitä?

    • EntinenBi

      Tämä ei liittynyt millään tavalla uskontoon, eikä tekstissä ollut halaistua sanaa synnistä. Mutta jos kirjoittajan pitää olla ateisti, niin esimerkiksi Sam Vaknin (yksi maailman tunnetuimmista narsismi asiantuntijoista, mitä muut lainaa kirjoihinsa). Hän puhuu ihan samasta asiasta.

      Tällä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa!
      (Jos sinä koet sen synniksi, niin se perustuu sitten sinun käsityksiisi ja sen perusteella minä olen aika paha syntinen)
      - Perustuu omiin kokemuksiin 20v ajalta, sekä laajaan kirjallisuuteen, johon olen tutustunut oman terapiani aikana.
      - Perustuu myös tuttavieni kertomuksiin, jotka ovat liikkuneet samoissa piireissä kuin minäkin tai sitten samanlaisissa piireissä jossain toisessa kaupungissa.

      Jos oletetaan, että oikeita homoseksuaaleja olisi vaikka 5% väestöstä ja persoonallisuushäiriöisiä 10% väestöstä, niin huomattavasti enemmän "heteroita" olisi sairautensa vuoksi homosuhteissa kuin toisinpäin. Tämän perusteella persoonallisuushäiriöisten osuus on huomattava oikeisiin homoseksuaaleihin nähden.

      Ei pidä tuomita ihmisiä, niin kuin sinä teet!
      Tämä olisi oikeasti tärkeä aihe, josta pitäisi uskaltaa puhua ilman leimautumisen pelkoa!!!
      Oman kokemukseni mukaan miehistä. (perustuu puhtaasti omiin kokemuksiin)
      - "karhuissa" on paljon läheisriippuvaisia
      - Miesmäiset bi machot ovat todella usein narsisteja (ei suinkaan kaikki)

      Ei kai suuntautuminen tee kenestäkään huonompaa?

      • Nykyinen he

        Olisiko sulla jotain suomalaista linkkiä tuosta persoonallisuushäiriöiden ja homoseksuaalisuuden yhteydestä? Tutkimusta?

        Ilman linkkiä mihinkään, niin muistaakseni 90% ihmisistä on jollain asteikolla myös bi-seksuaaleja ja myös homot kuuluvat tähän 90% ryhmään. Umpiheteroita on siis todella vähän.

        Oikea homoseksuaali? Bi-macho (ei siis oikea homoseksuaali)? Karhu?

        Näytä mulle yksikin mieleltään täysin terve ihminen, niin mä näytän sulle sen jeesuksen.


    • hkdiiiiiiiii

      Suomeksi???
      Suomi on marginaalikieli, ei kai kukaan tosissaan hae mitään tietoa suomen kielellä, haloo? Aika suppea elämä, jos maailmankuva rakentuu ainoastaan suomennettuun materiaaliin.
      Opettele englantia, niin löydät aika paljon tietoa tästäkin aiheesta.

      • Nykyinen he

        Tuo asia ei ole minulle niin tärkeä, että viitisisin nähdä vaivaa ja kuluttaa aikaani kaivaakseni esiin englannin, saksan tai italian kielisiä "tutkimuksia" saati lähteä lukemaan niitä kriittisesti, etenkin kun valtaosa on täyttä tuubaa. Arvostettu suomalainen lähde kelpaa. Vaan ei löydy? Onpas kumma... ;-)


    • sxdfrgthyjukijuhygfd

      Tunnen useita homoseksuaaleja, ja vaikka he eivät ole kaikki maailman homot, he ovat kaikki jollain tavalla psyykkisesti epätasapainossa. Useimmat ovat rikkinäisistä perheistä, heillä on identiteetti kriisejä ja itsetunto-ongelmia ja useat ovat masentuneita.
      Homoseksuaalisuus ei ole evoluution mukaan ihmisen luonnolle normaali tila, jolloin sitä seuraa tai edeltää muitakin poikkeavuuksia tai rasitteita, jotka aiheuttavat homouden.
      Tosiaan tätä asiaa ei tunnuta edes haluavan tutkia tai mainita ääneen, koska sinut leimataan automaattisesti rasistiksi vaikka argumentissa on perää. Ei tarvitse olla edes uskovainen, että tässä olisi jotain logiikkaa. Ja vaikka näin väittää, ei se tarkoita että vihaisi homoja. Jos haluaa tutkia vaikkapa masennusta (jos sitä ei siis olisi vielä tutkittu) tarkoittaisiko se, että nämä tutkijat vihaavat itseään satuttavia ja synkän oloisia ihmisiä? -Ei.

    • MielestäniVapaamieli

      Aina perustellaan, että nämä "ongelmat" johtuu siitä, että kasvatettiin heteroiksi ja...
      Se ei kuitenkaan ole kestävä argumentti tänä päivänä, missä jo suuri osa homoista tulee vapaamielisistä "perheistä". Heillä on samat ongelmat kuin muillakin (mistä edellinen kirjoittaja kirjoitti). Tunnen sekä mies, että nais homoseksuaaleja ja sen perusteella yhdyn edelliseen kirjoittajaan. Yksikään tuntemistani henkilöistä ei ole oikeasti tasapainoinen. Se ei siis missään tapauksessa tarkoita huonoja ihmisiä, sillä moni on yli kiltti... eli ostaa hyväksyntää kaikilta ihmisiltä.
      ...ja lähes kaikki kiltit naishomoseksuaalit, jotka tunnen, on olleet nais narsistin uhreja, jotkut useammankin... Yksi lesbo nainen kertoi (eli hänen mielipiteensä) että yleensä kun on pitkätukkainen naisellinen nainen ja lyhyttukkainen poikamainen nainen yhdessä, niin lyhyttykkainen on hyvin todennäköisesti läheisriippuva ja pitkätukkainen narsisti...tämä on ilmeisesti joku ihan yleinen toteamus, tai näin minä ainakin sen ymmärsin.

    • ihminen voi eheytyä

      Sinä olet yksi hyvä esimerkki ja tiedät omasta kokemuksesta, mistä puhut.,Myös Seppo Jokinen on nuorena elänyt homona pari vuotta ja kertonut asiasta jossain kirjassaan.

    • JonesHenry

      Tämä viestiketju on tyhmä. Jos heterot olisivat tasapainoisia, niin tuskin meillä olisi 50% avioerotilanteita. Myöskään miesten ja naisten tasa-arvo ei ole normaalia, saati sitten naisten harjoittama narsismi, manipulaatio tai perheväkivalta.


      Typerä viestiketju. Jos heterot eivät olisi TASAPAINOTTOMIA, meillä ei olisi avioeroja!

      • sdefrgthyjukijuytr

        Sanottiinko täällä jossain kohti että psyykkisesti epätasapainottomuus olisi huono asia? Kukaan ei väittänyt ettei heteroissa olisi vikaa. Kaikissa on. Mutta se juttu vaan on, että joissakin nämä viat aiheuttaa homoutta. Kaikissa ei. Ihmiset reagoi asioihin erilailla. Ja vaikka sinä olisit masentunut ja sinusta tulee homoseksuaali, se ei tarkoita että tämä olisi huono juttu tai rangaistava asia.
        Näytät vaan poimivan pieniä sananparsia ja välttävän itse asian tässä ketjussa. Lue kaikki kommentit kokonaan ennenkuin tulet huutelemaan.


    • vilijonkkanen

      Olen Masentunut.Tuleeko minusta nyt homo? PlrrrrrplääääH!

      Olipa outoa teksiä väittää,että homous on mielenterveysongelma.

      Yhtä hyvin sitten älykkyys on mielenterveysongelma.
      Tai kauneus,tai rumuus...

      Aloittajalla lienee itsellään joko mielenterveysongelma,tai muu outo syy kirjoittaa
      asiasta tähän tyyliin.

      Siis en ikinä ole aiemmin kuullut oudompaa tekstiä.
      Haloo!!

      Tästähän voisi jo nostaa syytteen halventamisesta.

      Itse olen 100% hetero,mutta kuulostipa aloittajan teksti tosi mielisairaalle.

      • swdefrt

        Ihmiset reagoi asioihin eri tavalla. Ja tässä puhuttiin muistakin asioista kuin masennuksesta. Esim. rikkinäinen perhe, väkivalta, lapsuudentraumat, ystävyyssuhteet, sosiaalinen kasvuympärystö, perhearvot, miljöö, persoonallisuushäriöt kuten narsismi jne. Joku toinen saattaa reagoida näihin alkamalla homoseksuaaliksi, joku toinen taas ei.
        Homouden yhteydessä on usein havaittu erilaisia mielenterveysongelmia, eli kyllä, sen voisi tulkita eräänlaiseksi ihmisluonnon poikkeamaksi. Evoluutio ei ole tarkoittanut ihmistä sellaiseksi, koska evoluutio on määrittänyt ihmisen tehtäväksi lisääntyä. Niin raa'alta kuin se kuulostaakin, se on kuitenkin sitä.

        Ja taas tätä, asiaa ei voi nostaa tulematta leimatuksi rasistiksi. ihmiset jotka pelkäävät että heitä syytettäisiin rasisteiksi, ovat varsin jääräpäisiä oman kantansa puolustamisessa eivätkä jousta mielipiteistään lainkaan. He ovat niin valppaina siitä ettei vain kukaan tuomitsisi, joten tuomitsevat sitten ensin itse.

        P.S. argumenttisi olivat paskoja. Tai no, eihän niitä edes ollut.


    • EntinenBI

      No voinpa jatkaa... ja vastata syytöksiin.

      - kyllä, minulla on ollut mielenterveysongelma ja ole käynyt pitkät psykoterapiat saadakseni itseni kuntoon.
      - olen hetero, mutta pidin itseäni Bi -seksuaalina. Suhde naisten ja miesten välillä vaihteli ajankohdan mukaan. Oli hienoa kuulua johonkin ja siellä oli samanlaisia mustavalkoista elämää eläviä ihmisiä...sovimme hyvin yhteen silloin. Olin aktiivi ja Seta tuli aika tutuksi vuosien varrella...joo Z -lehti tuli kotiin.
      - missään ei ole väitetty, että homous on mielenterveysongelma!!! Puhe on siitä, että moni mielenterveysongelmainen on homoseksuaali mielenterveysongelmansa takia. Kukaan täällä ei ole väittänyt, että kaikki homoseksuaalit olisivat mielenterveysongelmaisia!
      - minä olin siis yksi näistä! Kun terapiassa lopulta pääsin siihen pisteeseen, että aloin käymään läpi, että kuka minä olen ja mitä minä ITSE haluan (oma tahto ja identtiteetti oli hukassa rankan lapsuuden seurauksena) niin terapeutti teki hyvän kysymyksen "miksi sinä olet miesten kanssa, jos koet sen noin vastenmieliseksi". Se oli rankka juttu, koska suuri osa identtiteettiä oli rakentunut siihen rooliin. (joo, minäkään en "arvostanut" silloin Hellstenia)

      Eli tarkoitus ei ole mustamaalata ketään, eikä tämä liity uskontoon.

      Tämä on aivan oikea ongelma, joka varmaan koskettaa useampaa kuin uskommekaan. Ja tästä kun ei saa edes puhua ääneen...

    • JonesHenry

      "Evoluutio ei ole tarkoittanut ihmistä sellaiseksi, koska evoluutio on määrittänyt ihmisen tehtäväksi lisääntyä. Niin raa'alta kuin se kuulostaakin, se on kuitenkin sitä."


      Evoluutio ei ole määrännyt sinua katsomaan internettiä. POLTA SILMÄSI!

    • hyväaihe

      Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Nuorempana jouduin pariin kertaan homon kanssa samaan sänkyyn ja pelkän hyväksikäytön kohteeksi. Minusta ihmisenä ei ollut mitään väliä.Sukupuolellakaan ei ollut oikeastaan mitään väliä. Tajusin kuvion kyllä aika nopeasti ja opin tunnistamaan kyseisten ihmisten käyttäytymismallit. Luonnehäiriöisiä ja homoutta suotta ei ole luokiteltu sairaudeksi.

      Jälkikäteen olen miettinyt mikä teki minusta sopivan kohteen. Olin jotenkin kadoksissa itseltäni ja yksinäinen. Sillä tavoin kuitenkin rohkea että halusin tutustua uusiin ihmisiin ja luoda kontakteja. Melko hyvännäköinen. Muitakin tekijöitä on taustalla, lapsuudessa olen uhriutunut aika lailla. Sopiva uhri lipevälle hyväksikäyttäjälle. Tosin hyväksikäyttäjiä on heteroissakin, ei sen puoleen.

    • Anonyymi

      Elämän paradoksit on yksi tämän planeetan typerimmistä kirjoista. En suosittele kenellekään.

    • Anonyymi

      Yksi ja sama ihminen kirjoittanut lähes koko ketjun. Miksi tätä ei poisteta? Pitkään aikaan en ole mitään näin typerää lukenut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe