1. erä myöhässä ja lainan antaja eräännyttää koko lainan.

mitä ihmettä

Onko tämä luvallista tai mahdollista.

Otin lainan jonka takaisinmaksu on jaettu eriin.
Nyt minulla on 1. erä myöhässä ja sain laskun jossa koko lainapääoma on eräännytetty maksettavaksi.

Lainan ehdoista ei tälläistä kohtaa löydy.

16

2028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräpäivä on eräpäivä

aika paljon on myöhässä...olisit maksanut ajoissa, välttyisit sähläämiseltä

• fdhfhfd

Mistä tiedät paljonko on myöhässä ?
        Onko ihan pakko kirjoittaa jotain vaikka ei ole mitään annettavaa keskusteluun ???

• hah hahhhaa
        fdhfhfd kirjoitti:

Onko ihan pakko kirjoittaa jotain vaikka ei ole mitään annettavaa keskusteluun ???

niin...onko pakko? Miten autoit aapeetä ?

• Lainasto
        fdhfhfd kirjoitti:

Eräännyttäminen voi tapahtua aikaisintaan kahden huomari jälkeen ja huomareita saa lähettää 14 päivän välein. Vippi on siis myöhässä ainakin puolitoista kuukautta. Vippaaja taitaa epäillä että olet niitä jotka eivät aio maksaa senttiäkään takaisin.

• mömmöö
        Lainasto kirjoitti:

Eräännyttäminen voi tapahtua aikaisintaan kahden huomari jälkeen ja huomareita saa lähettää 14 päivän välein. Vippi on siis myöhässä ainakin puolitoista kuukautta. Vippaaja taitaa epäillä että olet niitä jotka eivät aio maksaa senttiäkään takaisin.

Minulla on pikavippi yhdestä paikasta 200 e.
        Euroloaniin maksoin 1. erän 17.4.13 89,99 e. Siinä oli eräpäivä 26.4.13.
        Nyt 2. erän eräpäivä oli 26.5.13, mikä oli sunnuntai niin maksulain mukaankin se siirtyi seuraavalle arkipäivälle eli 27.5.13.
        Maksoin sen päivän myöhässä eli tiistaina 28.5.13.

Kävin eilen katsomassa siellä sivuilla onko minun ilmoittamani uusi sähköposti mennyt perille, kun en osannut sitä itse sinne muuttaa. kyllä oli. mutta:
        siellä myös luki että " Erääntynyt: 180,20 e" ja "odotamme suoritustasi välittömästi".

3. erän eräpäivä on 25.6.13 89,99 e.

Eli miten niin erääntynyt 180,20 e, kun kaksi erää maksanut ja kolmannen ja viimeisen erän eräpäivään on vielä kuukausi aikaa.

kirjoitin kyllä palautettakin ihmetelläkseni asiaa, mutta onko tuo firma muilla rähminyt maksuasiat.

• mömmöö
        mömmöö kirjoitti:

Minulla on pikavippi yhdestä paikasta 200 e.
        Euroloaniin maksoin 1. erän 17.4.13 89,99 e. Siinä oli eräpäivä 26.4.13.
        Nyt 2. erän eräpäivä oli 26.5.13, mikä oli sunnuntai niin maksulain mukaankin se siirtyi seuraavalle arkipäivälle eli 27.5.13.
        Maksoin sen päivän myöhässä eli tiistaina 28.5.13.

Kävin eilen katsomassa siellä sivuilla onko minun ilmoittamani uusi sähköposti mennyt perille, kun en osannut sitä itse sinne muuttaa. kyllä oli. mutta:
        siellä myös luki että " Erääntynyt: 180,20 e" ja "odotamme suoritustasi välittömästi".

3. erän eräpäivä on 25.6.13 89,99 e.

Eli miten niin erääntynyt 180,20 e, kun kaksi erää maksanut ja kolmannen ja viimeisen erän eräpäivään on vielä kuukausi aikaa.

kirjoitin kyllä palautettakin ihmetelläkseni asiaa, mutta onko tuo firma muilla rähminyt maksuasiat.

Eli päinvastoin kuin "Lainasto" kirjoitti, näköjään voi eräännyttää koko loppusaatavan, jos yksi erä on yhdenkin päivän myöhässä.

• 19+18
        mömmöö kirjoitti:

Eli päinvastoin kuin "Lainasto" kirjoitti, näköjään voi eräännyttää koko loppusaatavan, jos yksi erä on yhdenkin päivän myöhässä.

Tänä päivänä ne on pirun tarkkoja noiden kanssa, koska heillä on omat perintäfirmat niin on heidän kannalta parempi heti eräännyttää koko laina ja laittaa se sinne heidän omaan perintäfirmaan, silloin voidaan periä lisää maksuja köyhiltä.

• mömmöö
        19+18 kirjoitti:

Tänä päivänä ne on pirun tarkkoja noiden kanssa, koska heillä on omat perintäfirmat niin on heidän kannalta parempi heti eräännyttää koko laina ja laittaa se sinne heidän omaan perintäfirmaan, silloin voidaan periä lisää maksuja köyhiltä.

Euroloanin omissa lainaehdoissa lukee:

"LAINAN ERITYISET ERÄÄNTYMISPERUSTEET

Jäljellä oleva laina erääntyy kokonaisuudessaan LS:n maksettavaksi, mikäli LS laiminlyö jonkin maksuvelvoitteensa ja maksu on viivästynyt vähintään kuukauden ja on edelleen suorittamatta."

siis yksi päivä on niiden kuukausi.

Annoin niille palautetta, että piti maksaa 2. erä tänään kaksi päivää myöhässä. mutta enpä taida maksaakaan ainakaan kuukauteen mitään.

• mömmöö
        19+18 kirjoitti:

Otin yhteyttä Euroloaniin, ja ensin ei meinannut mennä perille mitä tarkoitin.
        Sanoivat että voin silti lyhentää 2. erän. että ei tarkoita sitä että koko velkapääoma olisi eräännytetty. "eräännytetty ei tarkoita sitä että se olisi laitettu perintään" ja mitä muuta selitti.

sitten sanoin että kysäsempä kuluttaja-asiamieheltä mitä mieltä he ovat tästä asiasta.

sitten sanoivat että laittavat asian kirjanpitäjälleen.
        ja sitten tuli vastaus :
        "Kyseessä näyttää olevan järjestelmävirhe jota tutkimme parhaillaan ja olemme teihin yhteydessä mitä pikimmiten. Pahoittelemme tapahtunutta"

niinpä niin.

• kylykylykyl

Eipä tuo oikeastaan ole välttämättä huono juttu.

Koska nyt voit tehdä perintätoimiston kanssa koko summasta maksusuunnitelman ja maksaa koko lainaa pienissä erissä.

Kuluja toki tulee vähän lisää mutta kuitenkin.

Itse ainakin toivoin että jokapaikasta oisi kaikki erät menneet perintää samanaikaisesti.. Nyt jouduin tekemään saman lainan eri eristä maksusuunnitelmia.

• aaloittaja

Vastaan itse itselleni, että ei ollut mahdollista ainakaan tässä tapauksessa.
      Lainan antaja yritti pissiä linssiin ja vedota olemattomaan pykälään lainaehdoissa.

Minua siellä ei uskottu, mutta kuluttajaviranomaisen yhteydenoton jälkeen asia järjestyi parhaiten päin.

Täydet pisteet kuluttajaviranomaisen ripeälle ja hienolle toiminnalle !!!

• 11.54

Ihan mielenkiinnosta, mikä vippipaikka oli kyseessä?

• Munatonta!

Kuluttajaviranomainen voi imeä mun paksua munaa ja mennä vaikka katsomaan paljonko sitruunat maksaa Prismassa tänään.

• Järkäle***

Voi voi poikaparkaa: ohut ja kehittymätön on vielä mulkero!

• 15+2

"Kuluttajaviranomainen voi imeä mun paksua munaa ja mennä vaikka katsomaan paljonko sitruunat maksaa Prismassa tänään. "

Upeaa, älykkö! Seuraavaksi voit opetella syömään veitsellä ja haarukalla - kyllä se siitä lähtee!

• LOLLOLOL

kuka idiootti ottaa pikavippejä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7525
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      97
      5434
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4592
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe