Itselle on alkanut tulla hirveä paniikki ja pelko koskien Helsingin pääsykokeita. Luen säännöllisesti, mutta silti mieleen hiipi pelko siitä, että mitä jos en pääsekään tiedekuntaan? Mitä sitten tehdään?
Pääsykokeet pelottaa?
12
586
Vastaukset
- vilhelm-oranialainen
Ei varmaan helpota, jos sanon, että pykälän välikokeista ihmiset ovat saaneet huimia pisteitä.
- wilhem_anaalialainen
Heh heh.. huvittavaa huomata, että kaikki keinot on käytössä jo tässä vaiheessa. Porukka kävelee nyt niin tulisilla hiilillä, että on valmiita polkeen jo poljettujen päällä...Se, että joku on saanut Pykälän kokeista täydet pisteet on yksi hailee, jos itse kokeessa jää liian kauas pisterajasta. Tsemiä kaikille.
- vilhelm-oranialainen
wilhem_anaalialainen kirjoitti:
Heh heh.. huvittavaa huomata, että kaikki keinot on käytössä jo tässä vaiheessa. Porukka kävelee nyt niin tulisilla hiilillä, että on valmiita polkeen jo poljettujen päällä...Se, että joku on saanut Pykälän kokeista täydet pisteet on yksi hailee, jos itse kokeessa jää liian kauas pisterajasta. Tsemiä kaikille.
Taisit nyt ymmärtää väärin, tässä ei ole kyseessä "kaikki keinot käytössä" -skenaario.
Joku saattaa itse asiassa päinvastoin paneutua entistä ahkerammin lukemiseen.
Ja se ei todellakaan ole yksi haile, jos ihmiset saavat jo tässä vaiheessa kokeista korkeita pisteitä. Tietenkin se korreloi pääsykoemenestyksen kanssa.
Itselleni se on aiheuttanut jo lievää ahdistusta. Pisteraja tulee olemaan korkea ellei koetta laadita tavallista vaikeammaksi.
- tsemiiii1
Kuule, ihan sama kävi itselläni viime keväänä ja annan vinkin, ei kannata murehtia sitä. Itsehän menin tästä murehtimisesta ja stressaamisesta niin lukkoon, ettei enää lukeminen onnistunut, itketti vaan eikä mitään jäänyt päähän.
Ja tiedän, 2 välivuotta vastoin tahtoani viettäneenä se on paskaa enkä suosittele kenellekkään (ainakaan kunnianhimoiselle ja tavoitteelliselle) on meinaan aika henkisesti rankkaa ollut epäonnistuminen. Ja siksihän se epäonnistuminen pelottaa kerta kerralta enemmän.
Suunnittele joku ilta varavaihtoehto itsellesi. Jos tiedät mitä teet, jos et pääse sisään, se helpottaa varmasti. Ja hyväksy se, että teet parhaasi ja se ei silti välttämättä riitä eikä riitä monella muullakaan. Ensi vuonna tiedät mitä virheitä teit (ei kyllä lohduta nyt, tiedän). Harrasta liikuntaa, se helpottaa stressiä. Kun alkaa ahdistaa, laita kirja kiinni, 1h lenkki ja uusi aloitus. Laita vaikka hakupaperit johonkin kansanopistoon missä pääsee lukemaan vuodeksi oikeustiedettä.
Itse en lue nyt oikeustieteen kokeeseen, vaan kauppikseen. Nyt oloni on epävarma ja epäonnistuminen pelottaa, mutta ei enää niin paljon ja pystyn oppimaan sekä pysymään rauhallisena. Huomaa oppimistuloksissa.
Eli yritä tsempata itsesi tai pyydä jotain kaveria sparraamaan, olet nyt itse pahin vihollisesi!- Just my 0.02$
Itsekin hain viime vuonna Helsingin oikeustieteelliseen ja jäin paikasta pisteen päähän. Voinet kuvitella tuntemukseni heinäkuussa kun kävin hakemassa tulokset. Onneksi itseltäni jo opiskelupaikka löytyy, joskin ei sellaisesta tiedekunnasta mistä suoraan sanottuna nauttisin tai mitä pitäisin edes hieman haasteellisena.
Tällä hetkellä itsekin valmistaudun kauppatieteellisen pääsykokeisiin, päädyin siihen koska tulevaisuudessa toivomani urapolku johtaisi suureen kansainväliseen yritykseen, ehkä jopa ulkomaille ja ekonomin tutkinto on huomattavasti universaalimpi ja pätevämpi jos tavoitteena on edellämainittu. Joskin pääaineeksi ajattelin silti talousoikeuden ja ehkä kävisin ekonomin papereiden ohella myös tarpeeksi noppia oikiksesta notaarin papereihin.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kauppatieteellisen pääsykokeet ovat myös pienen helppoutensa (oikeustieteellisen pääsykokeisiin verrattuna) edelleen melko hankalat, teoriat ja kaavat tulee osata melko hyvin varsinkin jos pyrit Aaltoon.
Kaikille oikikseen/kauppikseen hakijoille kuitenkin lukuintoa!
- päätöksiä...
Mä meen vuodeks avoimeen, jos nyt ei nappaa, mut sit en enää tiiä jos en ensi vuonnakaa pääse :/
- von Bättre folk
Ruotsinkielisille ei edes järjestetä preppauskurseja koska oikealla äidinkielellä sisäänpääsy on taattu. Meillä ei ole pulaa opiskelupaikoista.
repikää siitä ---- alamaiset - jakuinkahankauan
von Bättre folk kirjoitti:
Ruotsinkielisille ei edes järjestetä preppauskurseja koska oikealla äidinkielellä sisäänpääsy on taattu. Meillä ei ole pulaa opiskelupaikoista.
repikää siitä ---- alamaiset"oikealla" äidinkielellä....
- 7yrgndfh
"Mitä jos en pääsekään tiedekuntaan?"
- Kansanopisto? Ainakin pari opistoa pitää ~vuoden mittaista yleissivistävää "oikeustiedelinjaa", jossa tutustutaan eri oikeudenaloihin. Ei se ole millään tavalla verrattavissa itse tiedekuntaan, mutta sellaisenkin kautta saa yleensä joitakin avoimen kursseja käytyä, minkä lisäksi niillä on omat valmennusjaksonsa, riippuu opistosta että mihin tiedekuntaan. Ko. vuosi opistolla maksaa kuitenkin aivan saatanasti.
- Avoin yo? 10€/op oikeudenalojen peruskursseja, joita voi hyväksilukea myöhemmin. Voin sanoa kokemuksesta, että kannattaa olla varma motivaatiosta ja mahdollisuuksista kurssien käymiseen, sillä se tulee vituttamaan hyvin paljon jos maksat semikalliin kurssimaksun(jota ei palauteta) ja loppujen lopuksi ei ole kykyä tai halua lukea ja osallistua itse tenttiin.
- AMK? Tiedekunnan opiskelijat nauravat päin naamaa, koska isot pojat sanoivat että amkki on niinku ihan tyhmille niinku ja sin menee niinku kaikki ihan tyhmät. Niinku. Kuitenkin jotkut ammattikorkeat tarjoavat tätä lakitradenomin/juridiikan/tiesminkä koulutusohjelmaa, jonka kautta valmistuu tradenomiksi, jolla on jonkinlainen käsitys ehkä joistakin asioista jonkinlaisessa juridisessa ympäristössä. Kai. Ei tradenomikoulutuksella tulla ikinä syrjäyttämään juristikuntaa, mutta silläkin on paikkansa esim. käräjäsihteereinä tai vastaavina, joka on ainakin "sinne päin". Itse aion hankkiutua tällaiseen koulutukseen jos yliopistopaikka jää saamatta, sillä olen hakenut jo tarpeeksi monta kertaa. Yleensä AMKin valintakokeetkin ovat olleet sellaisia, että niistä pääsee läpi ihan kuka vain.- äläinnostuliikaa
Itse han eka oikikseen 3 kertaa ja sit kuulin tästä oikeustradenomivaihtoehdosta. Sinne pääsin toisella yrittämällä. Monet oikeustradenomi-opintoihin hakevat ovat hakeneet oikikseen, opiskelleet avoimessa ja ovat muutenkin niin motivoituneita, että ei sinnekään nykypäivänä kuka tahansa pääse...
- mietinytvielä
Toisaalta tradenomeja tursuaa ja pursuaa nykyisin ovista ja ikkunoista, joten kannattaa tuota koulutusta miettiä siltäkin kantilta, jos haluaisi ulkomaille töihin, voi työllistyminen ehkä olla himpun parempi kuin Suomessa. Tosin monet oikeusnotaarit ovat ylikoulutettuja tämän hetkisiin töihinsä, joten tämä oikeustrademi hommeli on varmaan seuraavan 10 vuoden sisällä hyvin työllistävää.
- ikäväkyllä
Totta, olen itsekin havainnut tämän. Sisäänpääsy ei tod. läpihuutojuttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803