seksualisuuden kanssa ongelmia

Frigidi, ainakin toistaisek...

Olen parikymppinen nuorinainen ja mietin sitä että mitä mieltä mies on siitä että naisella on seksin kanssa ongelmia traumaattisten kokemusten takia. Nainen siis muuten olisi erittäin kiinnostava, ehkä mahdollinen vaimo ehdokas mutta on tuo "ongelma".

Miten tärkeää siis on jos muuten on henkinen vahva kypsä yhteys mutta seksualisuuden kanssa nainen tuntee itsensä pikkutytöksi? onko miehillä tarmoa hissutteluun vai viekö testosteroni voiton ?

12

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jope

miehestä, eikös?

Onhan sellaisiakin miehiä jotka suhtautuvat seksiin "vanhanaikaisesti" ja siksi ovat valmiit etenemään hitaasti. Kaiketi kuitenkin nykyihmisissä vallalla on ajatus siitä, että seksielämä pitää "koeajaa" ennen vakavampaa sitoutumista.

• Pasi

Tuossa iässä en vielä miettisi naimisiin menoa tai muutakaan siihen suuntaan. Seksiin suhtaudutaan usein aivan liian vakavasti, eikö sitä voisi ottaa hieman leikkisämmin ja tutustua toisen ruumiseen ihan mielenkiinnosta ja pikkuhiljaa hurmiossa himosta. Et kerro mistä trumaattiset kokemuksesi johtuvat mutta valitettavasti suomessa ei ole tapana hakea "professional help" niin kuin amerikkailaisissa filmeissä tehdään joka ongelmaan. Vaikea oikeastaan kommentoida kun ei tiedä mistä kenkä puristaa.

• mies

Jos miehesi on yhtään "normaali", niin hän haluaa seksiä paljon useammin kuin kerran kuussa, eikä pidemmän päälle innostu seksin suhteen passiivisesta naisesta. Tällöin miehellesi seksi on todella tärkeää, sen puute pilaa hänen ja sinun elämäsi, ja suhteenne ei tule pelaamaan pidemmän päälle. Miehesi tarmo ei tule riittämään hissutteluun, ja - kyllä - testosteroni vie voiton.

Jos jatkatte suhdettanne, tulette riitelemään asiasta jaktuvasti, miehesi tulee pettämään sinua ja/tai jättää sinut ennen pitkää. Jos ehditte hankkimaan lapsia, tulevat lapset kärsimään kylmästä suhteestanne ja ennenpitkää seuraavasta erostanne.

Kirjoituksestasi päättelen, että asia on jo nyt ongelma, ja olet havainnut olevasi seksin suhteen täysin eri aaltopituudella miehesi kanssa. Tee itsellesi ja miehellesi palvelus, ja lopeta suhde nyt kun vielä pääsette molemmat vähemmällä.
      Ehkä löydät itsellesi sellaisen kumppanin, joka on yhtä vähän kiinostunut seksistä kuin sinä, silloin sovitte yhteen. Sellaisiakin miehiä kyllä löytyy.

• Mies 38

Eli, jos seksi on ongelmana jo suhteen alussa, niin ei se siitä suhteen aikana parane. Tai sitten kyseessä on hyvin harvinainen tapahtuma.
      Kuten jo usein on tälläkin palstalla sanottu, ensimmäinen kuusi kuukautta ovat kiihkeimmät ja sen jälkeen loppusuhde on jäähdyttelyä.

• Frigidi

Oma ideologiani on taas tähän asiaa aivan päin vastanen. Luulisin että seksiä tulee olemaan kunhan ajan kanssa tutustumme toistemme fysiikkaan pikkuhiljaa ja sitä kautta luottoakin tulee kysymys on vaan jaksaako miehet tätä kukkaan puhkeamista odottaa ja mahdollsiesti opettaa vai täytyykö olla myös "peto" valmiiksi ?

• mies
        Frigidi kirjoitti:

Oma ideologiani on taas tähän asiaa aivan päin vastanen. Luulisin että seksiä tulee olemaan kunhan ajan kanssa tutustumme toistemme fysiikkaan pikkuhiljaa ja sitä kautta luottoakin tulee kysymys on vaan jaksaako miehet tätä kukkaan puhkeamista odottaa ja mahdollsiesti opettaa vai täytyykö olla myös "peto" valmiiksi ?

Se on aika yleinen harhakuvitelma, että jokin huonosti toimiva asia parisuhteessa (olipa se melkein mikä tahansa), ajan myötä sitten paranee. Kuvitellaan, että saa vähitellen "muutetuksi" toisessa itse ärsyttävät puutteet, tai että itse ajan myötä saa omat puutteensa poistumaan.
        Näin ei kuitenkaan yleensä koskaan tapahdu, asiat jotka "tökkivät" jo heti parisuhteen alussa, yleensä vain voimistuvat ja häiritsevät ajan myötä aina vain pahemmin.

Jos seksin kanssa on ristiriitoja jo heti suhteen alussa, ne yleensä vain syvenevät ajan myötä eikä mitään "luottoa" varsinkaan koskaan tule syntymään. Eivät miehet yleisesti ottaen mitään seksiterapeutteja tai "opettajia" ole. Jos tarvitset terapiaa, hanki sitä ammattilaisilta.

• tiltu
        Frigidi kirjoitti:

Aikasemmin luulin, etten koskaan opi tuntemaan intohimoa tai nauttimaan seksistä. Oli vaan huonoja kokemuksia ja luulin olevani frigidi. Sitten löyty mies, joka sai mut ihan kuumaks ja opin tuntemaan itseni ja löytämään kuumat pisteeni. Huom, ajan kanssa!

Ollaan nyt seurustellu n. 9kk ja me mentiin todella hitaasti, koska mies tartti aikaa oppiakseen tuntemaan mut ja mikä musta tuntuu hyvältä. Mä oisin ollu nopeempikin, mutta kaikki meni hyvin niinkin. Mun mielipide on, että miehen/naisen tulee ymmärtää, jos toinen ei heti oo valmis, vaan haluaa aikaa oppiakseen tuntemaan toisen! Mä annoin miehelleni aikaa ja se oli paras ratkaisu! Sun miehes tulee antaa sulle aikaa, eikö vaan.

• kuumakalle
        tiltu kirjoitti:

Aikasemmin luulin, etten koskaan opi tuntemaan intohimoa tai nauttimaan seksistä. Oli vaan huonoja kokemuksia ja luulin olevani frigidi. Sitten löyty mies, joka sai mut ihan kuumaks ja opin tuntemaan itseni ja löytämään kuumat pisteeni. Huom, ajan kanssa!

Ollaan nyt seurustellu n. 9kk ja me mentiin todella hitaasti, koska mies tartti aikaa oppiakseen tuntemaan mut ja mikä musta tuntuu hyvältä. Mä oisin ollu nopeempikin, mutta kaikki meni hyvin niinkin. Mun mielipide on, että miehen/naisen tulee ymmärtää, jos toinen ei heti oo valmis, vaan haluaa aikaa oppiakseen tuntemaan toisen! Mä annoin miehelleni aikaa ja se oli paras ratkaisu! Sun miehes tulee antaa sulle aikaa, eikö vaan.

Nykyisin monet miehet ovat kuin tiejyriä, mennä huristetaan täyttä vauhtia eteenpäin, varsinkin alussa.

Turhaan monet naiset pitävät itseään frigideinä, ei ole vain "oikea" kolahtanut eteen. "Oikea" siinä mielessä, että toinen välittäisi niin paljon, että olisi valmis etenemään hitaasti. Huonot kokemukset vaikuttavat myöskin estävästi.

Tiedän olevani intohimoinen ja kykeneväni nauttimaan seksistä, mutta luotettavia kumppaniehdokkaita ei kasva joka oksalla. Eivätkä sitä halua edes aina ollakaan.

Joskus on hyvä olla vähän cooli niin, että vain se tosi halukas, jolla on yritystä tarpeeksi, voi saada haluamansa. Joilla ei ole yritystä tai halua enempään, karsiutuvat pois.

Painostus rakasteluun on nopein tapa, saada toinen haluttomaksi.

• nelli

Hae mies, joka on kiinnostunut sinusta ilman itsekkäitä taka-ajatuksia, niin ei tule ongelmia ja alkaa traumatkin liueta. Muidenkin kanssa voi tietty harjoitella, mutta voi olla, että traumat vaan vahvistuu.

• kuumakalle

Olen samaa mieltä. Mutta harjoitella ei kannata muiden kanssa, koska ongelmat vahvistuvat.

Kannattaa seuloa jyvät akanoista. Voipa olla, että se mikä jää jäljelle, on sitten jo "jotain", mitä kannatti odottaa.

• Nainen

Oletko ajatellut, että hissuttelu/naatiskelu voi johtua myös luonne-eroista. Kannattaa miettiä, tuleeko yhteiselämä muutenkaan synkkaamaan hyvin yhteen.

Eivät asiat ole noin yksioikoisia. Niissä on monia ulottuvuuksia. Tämä on mielenkiintoinen aihe, josta voisi puhua pitempäänkin.

Eikö sinulla ole arvostelukykyä itselläsi??
      Et ole parikymppinen, etkä nainen.
      Voiko naista loukata niin monin tavoin kuin sinä teet alituisesti. Lopeta jo. Luuletko, että naiset ovat niin epätoivoisia, että haluavat tällaista.

• täti

mies tietää, onko naisella seksuaalisuuden kanssa ongelmia?

Voihan mahdollisesti olla niin, että nainen itse on kirjoittanut nimimerkillä "täti" saadakseen tietyn rauhan elämäänsä. No, kertoohan se jotain miehestä, onko hän muulla tavoin kiinnostunut naisesta myöskin. Voisiko siinäkin tapauksessa ajatella yhdessäoloa, vaikka ei ihan heti synkkaisi seksin saralla, olisiko valmis näkemään vaivaa sen asian takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe