Jostain syystä on sattunut kertymään dvd-kokoelmaan jokunenkin leffa jossa itse vanha vihtahousu vilahtaa. Tässäpä näitä:
Angel Heart (Robert DeNiro)
Paholaisen asianajaja (Al Pacino)
Rosemaryn painajainen
The Witches of Eastwick (Jack Nicholson)
9. portti (Emmanuelle Seigner)
ja sitten voisi tietysti mainita vielä
Omen/Ennustus
Itse taidan pitää eniten Pacinon esittämästä Saatana-hahmosta. DeNiron tyyppi on vähän turhan kolkko, ja Nicholsonin taas liian resuinen. Seigneria lienen hieman jäävi arvioimaan, kun olen enempi vaan heteronainen. :P
Kysyisinkin että mitä Saatana-tyyppejä teille itsellenne tulee mieleen, ja onko teillä joku suosikki? En ole noita elokuvia sen kummemmin hakemalla hakenut, on vain kertynyt, ja varmasti löytyy monia mitä en nyt arvaa ajatellakaan.
Paholainen, niin mielikuvitusta kuin mielestäni onkin, on helvetin mielenkiintoinen tyyppi. Siinä on kiksiä ja ulottuvuutta enemmän kuin Joulupukissa. Sanovathan vissiin monet näyttelijätkin että pahoja tyyppejä on hauskempi näytellä, sankarit ovat tylsiä...
Saatana elokuvissa
5
699
Vastaukset
- Nakkilan Nalle
South Park- elokuva ja Little Nicky tulee väistämättä mieleen.
- joku vaan
End of days leffan saatana, antoi kovan vastuksen Arskalle, joka (tietenkin) lopussa voitti.
- Usagi yojimbo
Minusta Byrnen hahmo oli hieman kopioitu Pacinolta... ja toisekseen kuka väitti Nicholsonin esittävän itse Saatanaa Noidissa?
- Qadesha
Usagi yojimbo kirjoitti:
Minusta Byrnen hahmo oli hieman kopioitu Pacinolta... ja toisekseen kuka väitti Nicholsonin esittävän itse Saatanaa Noidissa?
...asia kyllä mielestäni annettiin ymmärtää.
Lisäksi dvd:n takakannessa haahuillaan engl.kielellä nimenomaan jotain semmoista että ainoastaan vanha kehno näyttelisi itse itseään paremmin kuin Nicholson...
Elokuvan pohjana olevassa kirjassa, jota olen vain vilkaissut (ja kyllästynyt kesken) tämä hahmo esitettiin niin että sillä oli musta aura. Jotenka...
- Goldie
näyttelee paholaista elokuvassa Prophecy. Kyseessä on tosin sivuosa, pääosassa enkeli Gabrielina on Christopher Walken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603