Kuntoutustutkimus kuntoutustuen jatkovaatimus

Täyttä Rautaa

Liekö nyt ihan oikea palsta prikulleen kysyä&kertoa,mutta n.50v mieshenkilö joka ollut kuntoutustuella n.3v ,1vuoden jatkojaksoin.
2 hyvää lääkäriä,Psykiatrian erikois ja Fysiatrian erikois jotka kirjoittivat nyt yhteistoimin B-lausunnon joka ei varmasti tulisi hylkynä kun haettiin 2v tai lopullista eläkettä 1v sijaan.
Ei edistystä sairauden/kunnon suhteen ja täysin työkyvytön B lausunnossa.
Keskivaikea masennus,piirteitä eristäytyvästä persoonasta,vaikeat kulumat-nikamien kaventamaa selkäydinkanavaa niskassa jotka tekevät elämästä yhtä H yhteistoimin jatkuneet n20v.
Paljon sairaslomilla silloin kun olin työssä,irtisanottiin muiden kera koko osasto myöhemmin, mutta firmassa oma vakuutuskassa joka siis hoitaa asioitani,lähes joka viikko sairaslomalla aikoinaan vaan sinnitellyt tyhmänä niinkin kauan unenomaisessa tilassa sumussa kivun kera ajatukset vain kivuissa ja keskittymiskyky nolla.
Kipupiikkejä niskaan hartioihin paljon työssäoloaikana.
Säteilee jalkoihin,käsiin ja kasvot puutuvat kuin lasivillaa kihelmöiden.
Pääsärky,pahoinvointi,huimaus eikä niskaa saa käännellä mieluusti ylös-alas tai sivuillekkaan ettei tarvi vuodepotilaaksi pilleripurkin kera,ärtyy helposti.
Panacod,Cipralex ja Anafranil 25 10mg, omantunnon mukaan tuo Panacod.
Nyt soittivat vakuutusyhtiöstä etteivät papereilla jatka vaan ensin Kuntoutustutkimus Ouluun.
1 Työkykyarviointi tehty jo Seinäjoella n2v sitten ja on 3:t magneettikuvat sekä käyty psygologilla 2v joka hyödyttömänä lopetettiin.
Leikkaus ei kyseeseen,liian riskialtis kuulemma eikä välttämättä hyötyä.
Niskan ja keskittymis ym ongelmien vuoksi ei opiskelu onnistu,puhumattakaan että voisi käyttää tietokonetta työssä/opiskeluun,lukea,ajaa autoa tai muutakaan mikä vaatii niskan rasittamista,sykkeen nousua(pahoinvointia,johtunee niskan seudun verenkierrosta,fysikaalinen ei kun pahenna tilannetta),kömpelöt tunnottomat sormet,tunnottomuus niskanseudulla,silmä/pää/niskasärky usvamainen sumutila sekä tuo masennus= aloitekyvyttömyys kun ei voi/pysty oikein tehdä pitkään mitään tai harrastaakkaan eikä mieluusti yritäkkään ettei tule entistä kipeämmäksi.
Tälläistä pintapuolista taustatietoa ja meinaavat vissiin tehdä vielä työmiehen..mutta pitäis kait voida kouluttaa ja olla mitä kouluttaa joka kelpaisi jollekkin töihinkin eikävaan pois kirjoista työkkärin vaivoiksi...
Mitä tuumitte,onko kokemuksia tai ajatuksia?

20

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oulun poika, 44 v.

      Mulla oli aikalailla sama tilanne, sairas mies. Pääsin kuitenkin oppisopimuksella uuteen työhön. Eläkeyhtiö määräsi minulle semmoisen oman valmentajan, se oli oulussa katjanoposen valmentaja, aluksi sitä aikalailla epäilin mutta kyllä siitä apua oli vaikka osin itse sen paikan sitten löysin tutuntutun kautta.

      • Täyttä romurautaa

        Täydennykseksi vielä että tänään posti toi lappusen jossa oli että homma tapahtuu kk sisällä ja että selvitetään heidän kustannuksellaan jäljellä oleva työkykyni sekä myöskin onko työkykyni mahd ammatillisten kuntoutustoimenpiteiden avulla mahd työllistyä jossain muussa ammatissa?
        Ite en haluaisi enää siihen oravanpyörään jossa laahustan kipu psyykelääkkeiden avulla jotenkuten zombiena ja sairaslomilla suurimman osan kipupiikein rei"itettynä.


      • Latvainvalidi
        Täyttä romurautaa kirjoitti:

        Täydennykseksi vielä että tänään posti toi lappusen jossa oli että homma tapahtuu kk sisällä ja että selvitetään heidän kustannuksellaan jäljellä oleva työkykyni sekä myöskin onko työkykyni mahd ammatillisten kuntoutustoimenpiteiden avulla mahd työllistyä jossain muussa ammatissa?
        Ite en haluaisi enää siihen oravanpyörään jossa laahustan kipu psyykelääkkeiden avulla jotenkuten zombiena ja sairaslomilla suurimman osan kipupiikein rei"itettynä.

        Kannattaa suostua siihen, mitä työeläkeyhtiö vaatii. Muuten voi käydä huonosti.

        Ikäväähän se on, mutta parempi mennä sinne. vaan sekoilemaan ja kipuilemaan. Tuloksena voi olla se, ettei sinua voida kuntouttaa ja saat eläkepäätöksen.

        Kuntoutustutkimus voi olla hyväkin, jos tekijätaho on hyvä.


    • junkkis

      Koita silti jaksaa vielä.
      Kuntoutukset ja tutkimukset on aina hyvästä.

      Aina parempi kun asioita selvitetään niin saadaan uutta tietoa ja voi löytä uusia ratkaisuja.
      Koita jaksaa ja muista että aina on se pieni mahdollisuus,että jokin ovi avautuu.

      Voimia sinulle!!

      Ja Voimaannuttavaa Vappua!!

    • Ruostunut Teräsmies

      Kiitos,olipa kauniisti sanottu=)
      Hyvää Vappua sinulle ja kaikille jotka palstalla lukevat tämän!

    • Mats.T

      Tämä koskee ja kiinnostaa aika tavalla minuakin,voisiko joku kertoa millainen prosessi tuo kuntoutustutkimus on ja miten se etenee?
      Kiinnostaa myös että kuuluuko tuohonjoku työkokeilu aina vai onko tapauskohtainen,tutkimuksen kesto ja tähtääko ko tutkimus tuon kuntoutustuen hylkäämiseen...

    • Grant hotel

      Taitaa olla tietoviisaat kadonneet,hoidossa vai sensuuriko lie iskeny kun aihe kiinnostaisi muitakin kuin aloittajaa ja lopettajaa...

    • Hero-Puch

      Eikö siis kukaan ole ollut kuntoutustutkimuksessa ja jos on niin voisiko valaista tätä kysyjää..?

    • Latvainvalidi

      Valitattavasti en koskaan mennyt siihen kuntoutustutkimukseen vaikka itse ensin halusin. Tajusin minkälaista lastentarhahommaa se Petrea ainakin on. Ahdisti koko ajatus. MInua ei ollut kukaan sinne tunkemassa, joten siitä ei ole ollut haittaa.

      Katsokaa tuota Petrea-ketjua.


      Joten sinne ei ainakaan kannata mennä.

    • googlella eksyin :)
    • klep

      Näin sanotaan Petrean sivuilla kuntoutustutkimuksesta, itsellä pian edessä:

      Kuntoutustutkimus

      Kuntoutustutkimus on ammatillista kuntoutusta. Sen tavoitteena on auttaa selkiyttämään ja suunnittelemaan työelämään pääsyn tai siellä pysymisen mahdollisuuksia ja keinoja tilanteessa, jossa

      henkilön työkyky on olennaisesti heikentynyt tai
      hänellä on lähivuosina työkyvyttömyyden uhka sekä
      kun työelämään pääsyyn tarvitaan laaja-alaista ammatillista suunnittelua

      Suurimman osan kuntoutustutkimuksista järjestää Kela. Kuntoutustutkimukseen (tai vastaavaan tutkimukseen) pääsyä voi kuitenkin tiedustella myös työeläkelaitoksista TE-toimistoista, työterveyshuolloista tai terveydenhuollon toimipisteistä.

      Kuntoutustutkimus sisältää lääkärin, sosiaalityöntekijän, psykologin ja työelämän asiantuntijan tutkimukset, tarvittavat lisätutkimukset, ohjauksen ja yhteydenpidon lähettäjään sekä muihin tarvittaviin tahoihin. Kaikki kuntoutustutkimusasiakkaat pääsevät myös kognitiivisen suorituskyvyn testaukseen. ja saavat suoriutumisestaan palautteen työryhmän psykologilta. Lisätutkimuksina voidaan tarvita esim. erikoislääkärin konsultaatioita, toiminta- ja fysioterapeutin tutkimuksia.

      Kuntoutustutkimus kestää yleensä 12 vrk ja n. puolen vuoden kuluttua on 1-3 seurantapäivää, jolloin tarkistetaan tehdyn suunnitelman ja asetettujen tavoitteiden toteutuminen.

      • Ahdistunut mies

        Kuulostaa niin ahdistavalta että varmaankin kieltäydyn koko kuntoutustutkimuksesta. Sain juuri pari viikkoa sitten kuulla että sellainenkin vielä olisi edessä. En enää yksinkertaisesti jaksa mennä sellaiseen ja pää hajoaa kun siitä tulee entistäkin kamalampi ahdistus.


    • Petrea kokemus

      Petreaa ei voi suositella kenellekään. Olen käynyt senkin turhan läpi.

      Onneksi löytyy paljon parempia paikkoja ammattiliiseen kuntoutukseen kuten esim noposen omat valmentajat. Itse olin sellaisella ja sieltä oikeasti sain apua, uuden työpaikan sellaiselle alalle jota voin tehdä.

    • Jäkeläinen

      Mä olen myös ollut noposen valmentajalla Keski-Suomessa, tykkäsin siitä tosi paljon ja sain hirmuisen paljon apuja. Niiden avulla sain monimuotokoulutuksen kaikki järjestelyt ja vielä työpaikan päälle. Voin suositella, eikä maksanut mulle mitään kun eläkeyhtiö maksoi niitten palvelut.

    • Epäilevä Tuomas

      Onkohan nuo kaikki Noposen toimipaikkojen kehujat ihan oikeita ihmisiä vai mainosteleeko Noponen täällä läpinäkyvästi itseään? Jotenkin jää epäilyttävä fiilis kun sitä kaikissa kuntoutuskeskusteluissa niin kehutaan ja vieläpä lähestulkoon samoin sanakääntein...

      • mulle ainakin

        Noponen on ihana! Noponen on mahtava! Noponen tekee ihmeitä!


    • Ahdistunut mies

      Epäilyttävää tuollainen ylistys. Ihmeiden tekijöitä ei ole olemassakaan.

    • Jäkeläinen

      Mä oon ainakin ihan oikea ihminen ja heillä asiakkaana ollut. Onhan se ihmeellistä jos jotakin paikkaa kehutaan, täällä kun aina vaan haukutaan kaikkea. Jos tuhannet ihmiset noposen kautta menee vuosittain, näin mulle sanottiin niillä kun olin, niin luulisin että varmaan tännekin osuu samoissa jutuissa olleita useita.

    • Anonyymi

      Varma työeläkeyhtiön maksama ammatillinen kuntoutus katja noponen oy:llä oli minulle hyvä kokemus. En aluksi oikein tiennyt mistä on kyse ja menin epäillen tapaamiseen. Pari ekaa tapaamista oli melko turhia, käytiin läpi mun taustoja ja sitä mitä työtä haluisin tehdä. Sitten alkoi tapahtumaan ja minulle järjestyi työkokokeilupaikka jo parin viikon päästä ja sinne työpaikkaan olen nyt työllistymässä tämän noposen neuvottelemana kuuden kuukauden työkokokeilun jälkeen. Kaiken tämän jälkeen voisin sanoa että kannatti mennä ja olen ihan oikea ihminen, minusta tehty haastattelu, joten todistettakoon sitäkin kautta. Olen yksi näistä:

      https://www.katjanoponen.fi/todellisia-onnistumisia-2/

      • Anonyymi

        Ihan oikea ihminen täällä Noposen käyneenä voin sanoa että olin oikeasti todella tyytyväinen vaikka alkuun epäilin tosi paljon. Kaikki meni erittäin hyvin ja minulla on nyt uusi työpaikka opintojen päätteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe