Kuntoutuskeskus PETREA

jgyfrdfrg

Eli, onko kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia Petreasta?

Itselleni on suositeltu nyt aikuisten pitkäkestoista ammatillista koulutusta, josta olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksia!

219

13310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vm..72

      Kuntoutussuunnitelman laatiminen oli minulla Petreassa ohjelmassa. Kävin juttelemassa muutaman kerran ja sitten joku teki minulle suunnitelman. En tykännyt koko jutusta. Kaverini oli toisessa paikassa, jossain yksityisessä koulutusfirmassa uravalmentajalla ja siellä tehtiin suunnitelma, johon ystäväni sai itse osallistua, hänelle mietittiin kaikki tuet ja systeemit ja sitten hänelle etsittiin työpaikka ja oppisopimustutkinto tähän suunniteltuun työhön. Eli mitään konkreettista en saanu tuolta Petrealta, jos vertaa tähän kaverini suunnitelmaan. Mä itseasiassa pääsen nyt tuonne toiseen jatkamaan mun suunnitelmat loppuun kun valitin tästä petreanasiasta vakuutusyhtiölle.

      • --------

        Ok, kiitos kun vastasit :)

        Itsellänikin on mielessä, että tahdon kouluttautua ja saada ammatin tulevaisuudessa oppisopimuksen kautta!
        Mikä se toinen paikka on nimeltään, jossa sulle tehdään nyt uusi suunnitelma?


      • Vm. 86
        -------- kirjoitti:

        Ok, kiitos kun vastasit :)

        Itsellänikin on mielessä, että tahdon kouluttautua ja saada ammatin tulevaisuudessa oppisopimuksen kautta!
        Mikä se toinen paikka on nimeltään, jossa sulle tehdään nyt uusi suunnitelma?

        Itselläni on 2 vkon kokemus Petreasta (kuntoutustutkimus). Kyseiseen aikaan sisältyin; Lääkärin tarkistus, sosiaalityöntekijän tapaaminen, psykologin tapaaminen (tutkimukset), fysioterapeutin kanssa kaksin keskustelu jne. Kävin myös keskustelemassa tästä ammatillisesta koulutuksesta, mutta itse en henkilökohtaisesti saanut kyseisestä paikasta mitn irti. Ei siis ollut ainakaan minulle hyödyllinen kaksiviikkoinen. Paikkana Petrean kuntoutuskeskus on iso rakennus, mielestäni laitosmainen. Ei siis kovin viihtyisä! Siellä on ohjattua ja kellotettua toimintaa, mutta yleensä ohjelmat loppuu viim. klo: 16. Siinä on pitkä ilta edessä, jos ei tahdo viettää koko iltaa uimassa/kuntosalilla. Voihan se olla, että siellä joku "hullu" viihtyy! :D Riippuu todella paljon ihmisistä, jotka on siellä kuntoutumassa, että miten pääsee ns. porukkaan mukaan ja millaisen huonekaverin saa jne. Jos sulle tulee jtn kysymyksiä mieleen niin sopii kysyä. Tuskin tästä mun tekstistä sulle kovinkaan paljon hyötyä on, mutta jos ees jotain! :)

        Jos päätät Petreaan lähteä niin, mukavia hetkiä! Ja toivottavasti saat asiasi rullaamaan!

        Pitänee tähän loppuun vielä sanoa, että henkilökunta on Petreassa todella asiallista, ainakin ihmiset joiden kanssa tein yhteistyötä! :)


      • Vm..72
        -------- kirjoitti:

        Ok, kiitos kun vastasit :)

        Itsellänikin on mielessä, että tahdon kouluttautua ja saada ammatin tulevaisuudessa oppisopimuksen kautta!
        Mikä se toinen paikka on nimeltään, jossa sulle tehdään nyt uusi suunnitelma?

        Vm. 86 osasi mua paremmin kuvata tuntemuksiani. Ihan samanlaisia siis olivat. Tämä toinen paikka josta mainitsin on kkatjanoposella jossa olen jo käynyt kerran. Heti aloimme siellä tämän työhönvalmentajan kanssa suunnittelmaan tulevaisuutta ja otettiin yhteyksiä vaikka minne potentiaalisiin jatkopaikkoihin. Vaikutti siis ihan erilaiselle kuin tuo petrea jossa vaan pohdittiin ja pohdittiin ja mistäään ei tullu mitään. No, saa nähdä miten tää jatkuu mut alku ihan lupaaava ja tehokas.


      • Kari V.
        Vm..72 kirjoitti:

        Vm. 86 osasi mua paremmin kuvata tuntemuksiani. Ihan samanlaisia siis olivat. Tämä toinen paikka josta mainitsin on kkatjanoposella jossa olen jo käynyt kerran. Heti aloimme siellä tämän työhönvalmentajan kanssa suunnittelmaan tulevaisuutta ja otettiin yhteyksiä vaikka minne potentiaalisiin jatkopaikkoihin. Vaikutti siis ihan erilaiselle kuin tuo petrea jossa vaan pohdittiin ja pohdittiin ja mistäään ei tullu mitään. No, saa nähdä miten tää jatkuu mut alku ihan lupaaava ja tehokas.

        Petreassa on tosi hidas meininki, mitään ei saatu aikaan.


      • kasi*
        Kari V. kirjoitti:

        Petreassa on tosi hidas meininki, mitään ei saatu aikaan.

        minustakin, jos tuommoista apua tarvitset.


      • Pedanttinen
        kasi* kirjoitti:

        minustakin, jos tuommoista apua tarvitset.

        Olin kuntoutustutkimuksessa Petreassa. Se kesti pari viikkoa plus yksi käynti vielä lisäksi psykiatrilla. Paikka oli minusta aivan kamala. Puolet huoneista oli tyhjänä ja silti ei saanut omaa huonetta vaikka olen tosi herkkä heräämään vieraisiin ääniin. Huonekaverini vaihtui 3 kertaa. Viikonlopun kävin kotona ja nukuin ja raivosin. Menin kuitenkin tarkaisin. Kaikki työkyky-testit yms ja psykologit ym lääkärit käyvin läpi. Tulos oli plus miinus nolla. Eli suositeltiin kuntoutustukea, mutta sitä en saanut, sairasloman loputtua työnantajakin antoi potkut.
        Olin varmaan liian tunnollinen jayritin kaikki asiat tehdä hyvin. Ilmeisesti siellä pitää valittaa oloaan jasairauksiaan kaikille tahoille, jotta hyötyä olisi. Sieltähän sai vaan teoreettisen sunnitelman, eikä se toteutunut. Huh-huh, mikä paikka. En minä luksusta kaivannut, mutta töykesti vastattiin, kun kysyin siitä omasta huoneesta oltuani kaksi yötä valveilla.


      • Oriffi
        Pedanttinen kirjoitti:

        Olin kuntoutustutkimuksessa Petreassa. Se kesti pari viikkoa plus yksi käynti vielä lisäksi psykiatrilla. Paikka oli minusta aivan kamala. Puolet huoneista oli tyhjänä ja silti ei saanut omaa huonetta vaikka olen tosi herkkä heräämään vieraisiin ääniin. Huonekaverini vaihtui 3 kertaa. Viikonlopun kävin kotona ja nukuin ja raivosin. Menin kuitenkin tarkaisin. Kaikki työkyky-testit yms ja psykologit ym lääkärit käyvin läpi. Tulos oli plus miinus nolla. Eli suositeltiin kuntoutustukea, mutta sitä en saanut, sairasloman loputtua työnantajakin antoi potkut.
        Olin varmaan liian tunnollinen jayritin kaikki asiat tehdä hyvin. Ilmeisesti siellä pitää valittaa oloaan jasairauksiaan kaikille tahoille, jotta hyötyä olisi. Sieltähän sai vaan teoreettisen sunnitelman, eikä se toteutunut. Huh-huh, mikä paikka. En minä luksusta kaivannut, mutta töykesti vastattiin, kun kysyin siitä omasta huoneesta oltuani kaksi yötä valveilla.

        Voi että, ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Tunteet oli ihan samanlaiset Petrealla ! Turha reissu.


      • Minnikki
        Oriffi kirjoitti:

        Voi että, ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Tunteet oli ihan samanlaiset Petrealla ! Turha reissu.

        Olen menossa kuntoutustutkimukseen Petreaan muutaman viikon päästä... kokemuksenne eivät kuulosta kovin rohkaisevilta. Ja paljon onkin kysymyksiä herännyt... Millainen päiväohjelma yleensä on? Mitä sosiaalityöntekijän kanssa selvitellään?

        Olisi mukava kuulla lisää kokemuksianne!


      • Pedanttinen
        Minnikki kirjoitti:

        Olen menossa kuntoutustutkimukseen Petreaan muutaman viikon päästä... kokemuksenne eivät kuulosta kovin rohkaisevilta. Ja paljon onkin kysymyksiä herännyt... Millainen päiväohjelma yleensä on? Mitä sosiaalityöntekijän kanssa selvitellään?

        Olisi mukava kuulla lisää kokemuksianne!

        Päiväohjelma laaditaan sinulle kun menet sinne. Minä olin kuntoutustutkimuksessa ja päiväohjelma oli hyvin suppea. Tarkoitan siis, että kovin paljon ei tapahtunut. Lisäksi koin täysin turhana ne yleishyödylliset luennot, joita kävin kuuntelemassa päiväni täytteeksi. Päivät täyttyivät psykologin ja lääkärin tapaamisista, siis kerran viikossa kumpikin. Lisäksi oli psykologinen testi, jonka tarkoitus oli ilmeisestitutkia kuinka sairas olen. Sen tulokset kävin psykologin kanssa läpi. Lopussa vielä lääkärin tapaaminen, jossa oli tarkoitus vetää yhteen ja miettiä mitä teen jatkossa. Olin ollut jo vuoden sairauslomalla ja arveltiin ja kirjattiin myös paperiin, että tarvitsisin vielä kuntoututukea jonkun aikaa tervehtyäkseni. Tämä siis täyttä teoriaa, he eivät voi luvata mitään. Läääkäri sanoi lähtiessäni, että kyllä sinä jotenkin pärjäät! Voi herttinen sentään.
        Muuten silloin kun minä olin Petreassa, ei edes uimahalliin päässyt illalla, kun ei kuulemma ollut valvojia. Klo 14 loppui ohjelma ja loppuilta piti keksiä omaa ajanvietettä.

        Psykiatrilla kävin Petreassa vasta parin viikkon päästä, kun hän saapui lomilta!

        Sitten menin omalle lääkärilleni ja hän kirjoitti lähetteen, jolla hain työeläkeyhtiöltäni kuntoutustukea. He viis veisasivat Petrean papereista, eikä mitään myönnetty. Jäin siis täysin vaille tuloja, koska sairauspäiväraha oli loppunut.

        Toivon todella, että sinä koet siellä jotain muuta, mutta minulle se oli huono kokemus. Itkin viikonlopun miehelleni kotona ja pohdin mennäkö sinne takaisin vai ei. Menin kumminkin, tunnollinen kun olen.

        Nyt jos tietäisin asian, olisin vaativaisempi, enkä yrittäisi miellyttää jne. Mutta jotenkin ihmettelen nyt jälkeen päin koko laitoksen tarkoitusta. Minulla oli useita huonekavereita, kaikki muutaman päivän tutkimuksissa yms. He sabnoivat käyvänsä työharjoitteluasioissa tms, kaikki odottivat vain eläkkeelle pääsyä.

        Minulla asiat etenivät vasta yksityisen psykiatrin avulla, jolle vaihdoin Petrean jälkeen kun entinen jäi eläkkeelle. Hän kirjoitti sellaiset lausunot, että pääsin suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Niin, kysyit vielä sosiaalityöntekijästä: Hän ei osannut mitenkään neuvoa toimeentulon suhteen, olin itse ottanut selville asiat ja tiesin paremmin kuin hän.

        Huh, tuli hiki kun käyntiävielä muistelen.

        Tsemppiä sinulle! Ota rennosti oleminen siellä ja vaadi tuloksia, kysy, onko tämä realistinen vaihtoehto jne.


      • Vm..72
        Pedanttinen kirjoitti:

        Päiväohjelma laaditaan sinulle kun menet sinne. Minä olin kuntoutustutkimuksessa ja päiväohjelma oli hyvin suppea. Tarkoitan siis, että kovin paljon ei tapahtunut. Lisäksi koin täysin turhana ne yleishyödylliset luennot, joita kävin kuuntelemassa päiväni täytteeksi. Päivät täyttyivät psykologin ja lääkärin tapaamisista, siis kerran viikossa kumpikin. Lisäksi oli psykologinen testi, jonka tarkoitus oli ilmeisestitutkia kuinka sairas olen. Sen tulokset kävin psykologin kanssa läpi. Lopussa vielä lääkärin tapaaminen, jossa oli tarkoitus vetää yhteen ja miettiä mitä teen jatkossa. Olin ollut jo vuoden sairauslomalla ja arveltiin ja kirjattiin myös paperiin, että tarvitsisin vielä kuntoututukea jonkun aikaa tervehtyäkseni. Tämä siis täyttä teoriaa, he eivät voi luvata mitään. Läääkäri sanoi lähtiessäni, että kyllä sinä jotenkin pärjäät! Voi herttinen sentään.
        Muuten silloin kun minä olin Petreassa, ei edes uimahalliin päässyt illalla, kun ei kuulemma ollut valvojia. Klo 14 loppui ohjelma ja loppuilta piti keksiä omaa ajanvietettä.

        Psykiatrilla kävin Petreassa vasta parin viikkon päästä, kun hän saapui lomilta!

        Sitten menin omalle lääkärilleni ja hän kirjoitti lähetteen, jolla hain työeläkeyhtiöltäni kuntoutustukea. He viis veisasivat Petrean papereista, eikä mitään myönnetty. Jäin siis täysin vaille tuloja, koska sairauspäiväraha oli loppunut.

        Toivon todella, että sinä koet siellä jotain muuta, mutta minulle se oli huono kokemus. Itkin viikonlopun miehelleni kotona ja pohdin mennäkö sinne takaisin vai ei. Menin kumminkin, tunnollinen kun olen.

        Nyt jos tietäisin asian, olisin vaativaisempi, enkä yrittäisi miellyttää jne. Mutta jotenkin ihmettelen nyt jälkeen päin koko laitoksen tarkoitusta. Minulla oli useita huonekavereita, kaikki muutaman päivän tutkimuksissa yms. He sabnoivat käyvänsä työharjoitteluasioissa tms, kaikki odottivat vain eläkkeelle pääsyä.

        Minulla asiat etenivät vasta yksityisen psykiatrin avulla, jolle vaihdoin Petrean jälkeen kun entinen jäi eläkkeelle. Hän kirjoitti sellaiset lausunot, että pääsin suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Niin, kysyit vielä sosiaalityöntekijästä: Hän ei osannut mitenkään neuvoa toimeentulon suhteen, olin itse ottanut selville asiat ja tiesin paremmin kuin hän.

        Huh, tuli hiki kun käyntiävielä muistelen.

        Tsemppiä sinulle! Ota rennosti oleminen siellä ja vaadi tuloksia, kysy, onko tämä realistinen vaihtoehto jne.

        Mä tosiaan valitin Petreasta eläkevakuutusyhtiöön ja he sit ohjas mun toivomuksesta Noposelle. Nyt mulla on oppisopimuspaikka, voisin sanoa että unelmieni työhön. Kesällä aloitettiin valmennus ja syyskussa mulla oli jo tuo uusi työ. Voin suositella, Petrealle en enää menis, vaikka maksettais.


      • Pedanttinen
        Vm..72 kirjoitti:

        Mä tosiaan valitin Petreasta eläkevakuutusyhtiöön ja he sit ohjas mun toivomuksesta Noposelle. Nyt mulla on oppisopimuspaikka, voisin sanoa että unelmieni työhön. Kesällä aloitettiin valmennus ja syyskussa mulla oli jo tuo uusi työ. Voin suositella, Petrealle en enää menis, vaikka maksettais.

        Vm..72:lle
        Hienoa, että oivalsit valittaa Petreasta. Harmittaa, että en minäkin tehnyt sitä. Mutta silloin oli jotenkin voimat pois. Ja nyt olen jo tk-eläkkeellä, tyytyväisenä. Minulla on ikää jo reilut 50v.
        Noposesta kuulin minäkin vasta myöhemmin, se on monen muunkin mielestä aivan toista kuin tuo Petrean touhu. Asiat hoituvat siellä käytännössä, eikä teoriassa.

        Voin sanoa samat sanat, eli Petreaan en menis enää vaikka maksettaisi.


      • Minnikki
        Pedanttinen kirjoitti:

        Vm..72:lle
        Hienoa, että oivalsit valittaa Petreasta. Harmittaa, että en minäkin tehnyt sitä. Mutta silloin oli jotenkin voimat pois. Ja nyt olen jo tk-eläkkeellä, tyytyväisenä. Minulla on ikää jo reilut 50v.
        Noposesta kuulin minäkin vasta myöhemmin, se on monen muunkin mielestä aivan toista kuin tuo Petrean touhu. Asiat hoituvat siellä käytännössä, eikä teoriassa.

        Voin sanoa samat sanat, eli Petreaan en menis enää vaikka maksettaisi.

        Kiitos vastauksista! Täytyy yrittää ottaa rennosti ja käydä vaikka Turun keskustaa ihailemassa, jos ohjelma loppuu jo inhimmiliseen aikaan. Lähinnä pelkäsin, että siellä on pitkiä päiviä.

        Muutama kysymys vielä... :) Kun on kysymyksessä kuntoutustutkimus, niin oletettavasti keskittyvät työkykyyn... Tuliko teille tunne, että siellä olisi painotettu jotakin osa-aluetta siis työntekemisen kannalta? Tutkitaanko fyysistä kuntoa jotenkin, kuntotestejä tms.? Onko fysioterapeutista muutakin apua kuin vain keskustelutukea? ;)

        Ehkä tää tästä, ahistaa vaan jo valmiiksi muiden syynättävänä oleminen. Kun ei ole oikein itselläkään suunnitelmaa mitä kannattaisi tehdä sairasloman jälkeen. Toivottavasti täältä vielä löytyisi henkilöitä, jotka jaksavat muistella Petrean kokemuksiaan! :) Kiitos!


      • Peadanttinen
        Minnikki kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Täytyy yrittää ottaa rennosti ja käydä vaikka Turun keskustaa ihailemassa, jos ohjelma loppuu jo inhimmiliseen aikaan. Lähinnä pelkäsin, että siellä on pitkiä päiviä.

        Muutama kysymys vielä... :) Kun on kysymyksessä kuntoutustutkimus, niin oletettavasti keskittyvät työkykyyn... Tuliko teille tunne, että siellä olisi painotettu jotakin osa-aluetta siis työntekemisen kannalta? Tutkitaanko fyysistä kuntoa jotenkin, kuntotestejä tms.? Onko fysioterapeutista muutakin apua kuin vain keskustelutukea? ;)

        Ehkä tää tästä, ahistaa vaan jo valmiiksi muiden syynättävänä oleminen. Kun ei ole oikein itselläkään suunnitelmaa mitä kannattaisi tehdä sairasloman jälkeen. Toivottavasti täältä vielä löytyisi henkilöitä, jotka jaksavat muistella Petrean kokemuksiaan! :) Kiitos!

        Ei minulle ainakaan tehty minkäänlaisia fyysiseen kuntoon liittyviä testejä. Kyllä niitä varmaan tehdään silloin, jos kyseessä on joku fyysinen sairaus tai vamma. Itse olin masennuksen yms takia, joten siihen keskityttiin.
        Lääkäri kyllä kyseli muistakin vaivoista, mutta siihen se jäi. Sinulla varmaan keskitytään siihen mitä tulevaisuudessa tulet tekemään.

        Mitään osa-aluetta ei erityisesti painotettu, kaikki oli vähän yleisellä tasolla.
        Oma suunnitelma kannattaisi miettiä, edes jonkinlainen. Siten saisit vähän enemmän irti noista ns asiantuntijoista. Ei sen suunnitelman laatiminen siellä enää oikein onnistu, tee joku runko ja mietitte sitten siellä siihen lisää.


        Tsemppiä!


      • turhaus
        Pedanttinen kirjoitti:

        Olin kuntoutustutkimuksessa Petreassa. Se kesti pari viikkoa plus yksi käynti vielä lisäksi psykiatrilla. Paikka oli minusta aivan kamala. Puolet huoneista oli tyhjänä ja silti ei saanut omaa huonetta vaikka olen tosi herkkä heräämään vieraisiin ääniin. Huonekaverini vaihtui 3 kertaa. Viikonlopun kävin kotona ja nukuin ja raivosin. Menin kuitenkin tarkaisin. Kaikki työkyky-testit yms ja psykologit ym lääkärit käyvin läpi. Tulos oli plus miinus nolla. Eli suositeltiin kuntoutustukea, mutta sitä en saanut, sairasloman loputtua työnantajakin antoi potkut.
        Olin varmaan liian tunnollinen jayritin kaikki asiat tehdä hyvin. Ilmeisesti siellä pitää valittaa oloaan jasairauksiaan kaikille tahoille, jotta hyötyä olisi. Sieltähän sai vaan teoreettisen sunnitelman, eikä se toteutunut. Huh-huh, mikä paikka. En minä luksusta kaivannut, mutta töykesti vastattiin, kun kysyin siitä omasta huoneesta oltuani kaksi yötä valveilla.

        Ihan sama juttu. Onneksi oli tosi mukava huonekaveri. Olo oli kuin olisi tunnettu aina.
        Itselläni työkykyarviointi kelan kautta. Kyllähän sen nyt tietää miten siellä työkykyarviointi tehdään,koska on kelan laitos itsekin. Asiakkaalla ei ole mitään arvoa.Pääasia,että sairauspäivärahat saadaan säästymään. Kyllä niille on ohjeet annettu.


      • JKS-68
        turhaus kirjoitti:

        Ihan sama juttu. Onneksi oli tosi mukava huonekaveri. Olo oli kuin olisi tunnettu aina.
        Itselläni työkykyarviointi kelan kautta. Kyllähän sen nyt tietää miten siellä työkykyarviointi tehdään,koska on kelan laitos itsekin. Asiakkaalla ei ole mitään arvoa.Pääasia,että sairauspäivärahat saadaan säästymään. Kyllä niille on ohjeet annettu.

        Asiakkaalla ei tosiaan ole mitään arvoa Petrealla. Noposelle minäkin sieltä siirryin, ihan erilainen kohtelu ja oikeat konkreettiset minulle sopivat tulokset. Vakuutusyhtiö ilmeisesti kyllästyi myös Petreaan kun siirto tapahtui heidän toiveestaan. Nyt opiskelen uutta ammattia ja toivottavasti työllistyn unelmieni alalle kun valmistun.


      • Terapiatapaus
        JKS-68 kirjoitti:

        Asiakkaalla ei tosiaan ole mitään arvoa Petrealla. Noposelle minäkin sieltä siirryin, ihan erilainen kohtelu ja oikeat konkreettiset minulle sopivat tulokset. Vakuutusyhtiö ilmeisesti kyllästyi myös Petreaan kun siirto tapahtui heidän toiveestaan. Nyt opiskelen uutta ammattia ja toivottavasti työllistyn unelmieni alalle kun valmistun.

        Ihan kiinnostaisi tietää, että te jotka olette pääseet uudelleenkoulutuksen Noposen kautta, niin onko teillä masennus diagnoosi vai joku muu?

        Aikaisemmin ei nimittäin masennusdiagnoosilla päässyt ammatillisena kuntoutuksena uudelleenkoulutukseen.


        En pystynyt aikoinaan edes menemään Petrean kuntoutustutkimukseen, sitten kun tajusin mikä lastentarhameninki siellä on, ahdisti pelkkä ajatuskin. Ja ensin itse halusin sinne...


      • Taijjaa
        Terapiatapaus kirjoitti:

        Ihan kiinnostaisi tietää, että te jotka olette pääseet uudelleenkoulutuksen Noposen kautta, niin onko teillä masennus diagnoosi vai joku muu?

        Aikaisemmin ei nimittäin masennusdiagnoosilla päässyt ammatillisena kuntoutuksena uudelleenkoulutukseen.


        En pystynyt aikoinaan edes menemään Petrean kuntoutustutkimukseen, sitten kun tajusin mikä lastentarhameninki siellä on, ahdisti pelkkä ajatuskin. Ja ensin itse halusin sinne...

        Mulla on masennus ja kaksisuuntainen ja sain uudelleenkoulutuksen, joten onnistui ainakin mulla. Tosin sain valmentajan avulla oppisopimuspaikan eläintenhoitajaksi, eli en mennyt koulunpenkille vaan saan uuden ammatin tätä kautta. Entinen oli stressaavaa työtä joka olisi voinut pahimmillaan ohjata minut eläkkeelle nuorena.


      • mase__68
        Terapiatapaus kirjoitti:

        Ihan kiinnostaisi tietää, että te jotka olette pääseet uudelleenkoulutuksen Noposen kautta, niin onko teillä masennus diagnoosi vai joku muu?

        Aikaisemmin ei nimittäin masennusdiagnoosilla päässyt ammatillisena kuntoutuksena uudelleenkoulutukseen.


        En pystynyt aikoinaan edes menemään Petrean kuntoutustutkimukseen, sitten kun tajusin mikä lastentarhameninki siellä on, ahdisti pelkkä ajatuskin. Ja ensin itse halusin sinne...

        Kyllä masennusdiagnoosilla pääsee ammatillisena kuntoutuksena uudelleenkoulutukseen. On ihan omaa kokemusta Noposelta.


      • *oikaisu*
        turhaus kirjoitti:

        Ihan sama juttu. Onneksi oli tosi mukava huonekaveri. Olo oli kuin olisi tunnettu aina.
        Itselläni työkykyarviointi kelan kautta. Kyllähän sen nyt tietää miten siellä työkykyarviointi tehdään,koska on kelan laitos itsekin. Asiakkaalla ei ole mitään arvoa.Pääasia,että sairauspäivärahat saadaan säästymään. Kyllä niille on ohjeet annettu.

        Petrea ei ole Kelan alainen, vaan yksityinen säätiö. Näin on ollut vuodesta 2007. Kela on lähettäjä/maksaja.


      • täysin saman kokenut
        turhaus kirjoitti:

        Ihan sama juttu. Onneksi oli tosi mukava huonekaveri. Olo oli kuin olisi tunnettu aina.
        Itselläni työkykyarviointi kelan kautta. Kyllähän sen nyt tietää miten siellä työkykyarviointi tehdään,koska on kelan laitos itsekin. Asiakkaalla ei ole mitään arvoa.Pääasia,että sairauspäivärahat saadaan säästymään. Kyllä niille on ohjeet annettu.

        Sanoit viisaasti, ihan sama tunne tuli. Asiakkaalla ei ole arvoa, pääasia että liukuhihna pyörii ja porukka (=raha) vaihtuu.


      • Devi*
        Taijjaa kirjoitti:

        Mulla on masennus ja kaksisuuntainen ja sain uudelleenkoulutuksen, joten onnistui ainakin mulla. Tosin sain valmentajan avulla oppisopimuspaikan eläintenhoitajaksi, eli en mennyt koulunpenkille vaan saan uuden ammatin tätä kautta. Entinen oli stressaavaa työtä joka olisi voinut pahimmillaan ohjata minut eläkkeelle nuorena.

        Vähän sivu aiheen, mutta saako kysyä minkätyyppistä eläimiin liittyvää työtä sait....? Itse suunnittelen mahd Petreaan menoa, onko tosiaankin niin ettei ketään siitä pidä tai saa mitään irti..? Aika surullista. Itse pitkäaikaistyötön ja oikeastaan ainoa työ mikä todella kiinnostaisi olisi työ eläinten parissa.. Ympäröin itseni ennemmin eläimillä kuin ihmisillä... Hmmm.. Mistähän moinen.. ;)
        Tuntuu vaan ettei täältä turusta oikeen löydy hommia eläinten kanssa! Vai löytyykö? Help! :)


    • besviken

      Paikkana ihan pettymys. Ihmiset luulee, että siellä on sellaista kuin Kelan Kuntoutustutkimuskeskuksen aikaan, kun paikassa tosissaan vielä tutkittiin työkykyä ym. ,mutta ei, nyt se on vallan ihme touhua. Lääkärin kommentit epäasiallisia, ellei asiattomia. Lausuntoihin kerrotaan asiakkaan sanoneen jotain mitä ei ole sanonut, henkilökunnan edustajat eivä tunnusta sanoneensa mitä kökköyksiä sanovat.
      Työryhmien henkilökunta vertailee asiakkaan sairauksia omiin vaivoihinsa ja saavat ne siten vähäteltyä. Sanotaan vain, että ne kuuluu ikään ja että kato kun mullakin on kremppaa vähän siellä ja tuolla.
      Jos masennusta ennestään, en suosittele, siellä se vain pahenee, kun kohtelu on mitä on tai sen saa siellä, jos ei ennestään ole. Mielialalääkettä pukkaa kouraan vaikka väkisin, ukaasein, niin säästyy tosiaan sairauspäivärahoja.
      Henkilökunta kuulemma monet määräaikaishommissa.
      Päiväohjelmissa paljon tyhjäkäyntiä, jos et mene kuuntelemaan luentoja, joissa ei ole mitään uutta tai syvempää tietoa. Näitä juttuja sairauksista tms. on kuullut monet kerrat muualla. Paljon kuluu aikaa, mutta mitään hyötyä ei tule. Jos paljon koulutusta tai työkokemusta ennestään, tää ei sellaisen paikka, suunnitelmiin ei tarjolla muuta kuin työkokeilua työpajoissa, joissa tehdään käsi- ja puutöitä tai korjaushommia. Tehdyt työt myydään Petrean myymälässä. Tai sitten työkokeilu on niiden pihatöitä tai keittiöhommia. Eli ei sovi normaalilla järjellä varustetuille.
      Ruoka = kyllä sitä syö.

      • Totta puhut

        Kamala paikka kaikkiaan on niin henkilökunnan kuin päiväohjelmien puolesta. Ihmisten asiat ei oikeasti kiinnosta, vaan oma mukavuudenhalu tärkeintä. Tosi epäasiallista ja töykeää kohtelua joidenkin lääkäreiden taholta. Pitäisiköhän Ismo Takalan mennä peilin eteen ja miettiä vähän...


    • Petreassa 05/11

      Ruoka oli parasta siellä, oli kiva mennä valmiiseen pöytään, muuten ei ollut minulle hyötyä!

    • :(

      Ei kuulosta hyvältä :( Oma ammatillinen kuntoutus alkaa piakkoin ja en todellakaan halua mennä,mutta pakkohan se on,kun muuten ei ole toivoakaan päästä eläkkeelle. Olen vammainen ja aika pahasti masentunut ja kela ja työkkäri ovat suurelta osin syynä masennukseen. Ongelmana on,että kuulun ryhmään harvinaiset,joten on vaikea saada kelan tyypit uskomaan,etten pysty töitä tekemään. Haluaisin kovasti,mutta fyysiset ongelmat estävät. Enkä halua tehdä vaan sellaista mitä pystyn,vaan mitä HALUAISIN,eikä se ole mahdollista.
      Viime viikolla sain tietää lääkäriltä,että käden nivelet ovat kuluneet ja nivelrustoa ei ole lainkaan. Edessä olisi luultavasti jäykistysleikkaus ym...
      Tuntuu niin turhalta mennä "kuntoutukseen",kun ei siellä oikeasti mitään voida tehdä. Tarjoavat vain työkokeiluja,miten se saa ihmisen tuntemaan itsensä tärkeäksi,työskennellä orjana?
      Olen ollut aikaisemminkin kuntoutuksessa,eikä siitä ollut mitään hyötyä.

    • Petreassa 05/11

      Yritä ottaa "loman" kannalta, maiseman vaihdoksena. .

    • :(

      Vaikea ottaa loman kannalta,kun näitä kommentteja lukee. Ja muistissa on vieläkin edellinen kuntoutuskerta. Koen kuntoutuksen ainoastaan nöyryyttävänä ja masentavana. Ja varsinkin,jos joutuu tekemään samanlaisia typeriä testejä uudestaan.
      Onneksi sain järjestettyä yösijan muualle,kuin petreaan :)
      Eniten varmaan pelkään juuri sitä,että kipujani vähätellään,niinkuin ne jollekkin vastaajalle olivat tehneet. Ja tulisi papereihin merkintä: täysin työkykyinen.
      Rahan takia en eläkkeelle vielä haluaisi,n 700 e/kk ei ole mikään päätähuimaava,että sen takia vapaaehtoisesti kävisi tämän paperisotahelvetin läpi.

    • aspiajg

      Onko täällä ketään,joka olisi menossa ensiviikolla petreaan ammatilliseen kuntoutukseen?

    • KAIKEN KOKENUT

      Puhun vähän jälkijättööisesti. Olin Petreassa..

      Todettiin en saa istua kauaa, en seisoa kauaa, en kävellä kovalla, en nousta rappusia, en kantaa, en nostaa, mutta olen työkykyinen ja on työvoimatoimiston asia etsiä sopiva työ.

      Menin yksityislääkärille. Eläke tuli. Jätin palautteen Petreaan, sain ympäripyöreän vastauksen, jonka mukaan minulle lausunnon kirjoittanut lääkäri oli poistunut Petrean palveluksesta, niin että se siitä ammattitaidosta.

      Olin (ja olen edelleen) fyysisesti sairas, mutta vikka haettiin vain pääkopasta....

      EN SUOSITTELE PETREAA........

    • -.-.-

      Minua ihmetyttää se,miksei fyysisesti sairaita ihmisiä päästetä millään eläkkeelle,mutta jos päässä vähän heittää,niin useimmiten on eläkkeellä ennen kuin paperit on edes lähetetty. Päätä voidaan hoitaa lääkkeillä,mutta fyysistä puutetta/vammaa harvoin saadaan korjatuksi.

    • Latvainvalidi

      "Minua ihmetyttää se,miksei fyysisesti sairaita ihmisiä päästetä millään eläkkeelle,mutta jos päässä vähän heittää,niin useimmiten on eläkkeellä ennen kuin paperit on edes lähetetty. Päätä voidaan hoitaa lääkkeillä,mutta fyysistä puutetta/vammaa harvoin saadaan korjatuksi. "

      Sinulla on vääriä luuloja. Masennusdiagnoosilla ei niin vaan pääse eläkkeelle. Hylkyprosentti on nykyisin 30%. Kestää yleensä 3-7 vuotta ennen kuin pysyvä eläke koittaa.

      Ja masennusta ei voida hoitaa lääkkeillä,ne ovat pääosin lumelääkkeitä, psyykkisen kivun lievittäjiä, jos toimivat. Ihan samoinhan särkylääkkeet auttavat fyysiseen kipuun.

      Tuki- ja liikuntaelinsairaat saavat kaksi kertaa useammin ammattilista kuntoutusta kuin masentuneet.

      Se on totta, että moni tule-sairas masentuu, kun joutuu tappelemaan työeläkeyhtiön tai Kelan kanssa vuosikausia. Masennuspotilaat puolestaan romahtavan mielisairaalakuntoon tai yrittävät tappaa tai tappavat itsensä.

      Olet turhaan kateellinen.

      • Eläkettä odottava

        "Sinulla on vääriä luuloja. Masennusdiagnoosilla ei niin vaan pääse eläkkeelle. Hylkyprosentti on nykyisin 30%. Kestää yleensä 3-7 vuotta ennen kuin pysyvä eläke koittaa."
        Tuo masennusdiagnoosiin perustuva hylkyprosentti on loistavan pieni! Et tunnu tietävän mitään, millainen helvetti on kroonisesti, usean erikoislääkärin, työkykytutkimusten, leikkausten ym. järkeen päästä työkyvyttömyyseläkkeelle!
        On ilmoitettu suoraan, että 4/5 sairaseläkehakemuksista tulee hylkyinä takaisin- samoin, kuin niiden valituksetkin.
        Selvitä faktat, ennenkuin valitat turhasta!
        Minulle sanoi mm. erään kuntoutusklinikan fysiatri, että valita masennusta, niin eläkepaperit tulee varmasti...


    • -.-.-

      Sanoinko että olen kateellinen? En ole kateellinen,olen vain väsynyt taistelemaan oikeuksistani.
      Fyysisesti sairaat taistelevat eläkkeestä paljon kauemmin kuin masentuneet. Paperisotaa voi kestää 10-15 vuotta ja tuloksena on useimmiten kielteinen päätös ilman valitusoikeutta.
      Ei myönnetä edes sitä vuoden kestävää eläkettä,mikä useimmiten annetaan masennuksesta kärsiville. Vaan pitää olla joko työttömyyspäivärahalla/sairaspäivärahalla vuodesta toiseen. Ja tuloksena on fyysisten sairauden lisäksi masennus. Ja he tekevät enemmän itsemurhia,kuin pelkästään masentuneet. Heillä sentään on jotain toivoa parantumisesta,toisin kuin pysyvästi vammautuneilla/vammaisilla.

      • Latvainvalidi

        Ymmärrän, että olet väsynyt. Suomalainen työkyvyttömyyseläkejärjestelmä on sairas. Eläkepäätöksistä on aina valitusoikeus, mutta valittaminen ei välttämättä kannata, pikemminkin kannattaa laittaa uusi hakemus, uudella näytöllä.

        Tiedän koska olen itsekin tapellut. Olen kyllä siinä mielessä etuoikeutettu, että tietämykseni ja ammattini kautta tunnen sen systeemin ja osasin tapella - ja sain siihen myös jonkin verran tukea.

        Antaisin sinulle nyt neuvoksi, että pyri ammatilliseen kuntoutukseen, kuntoutus- tai työkykytutkimukseen, jos et ole sellaisessa ollut. Saat sieltä lisää paperia ja jos joudut johonkin kuntoutukseen eikä se suju., niin saat lisää näyttöä. Kuntouttavan työtoiminnan epäonnistumisella voisi myös olla todistusarvoa.

        Mitä hoitava lääkäriksi sanoo? Mitä työeläkeyhtiön/Kela haluaa sinun tekevän? Minkä hoidon tai kuntoutuksen he uskovat toimivan?

        Ja kyllä oikeasti masentuneilla, siis vakavasti masentuneilla on aika huono ennuste, koska masennus uusiutuu todella helposti. Se on kroonista sorttia.
        Voi olla parempia päiviä ja parempi viikkoja, mutta romahdus tulee ennemmin tai myöhemmin.


    • Bunde99

      Oletteko ihan tosissaaan kun puhutte pelkkää pahaa Petreasta??? eikö muka Petreassa ole mitään hyvää??

    • käynyt siellä 06 10

      Ruoka.

    • samakok., apua sai

      Samaa mieltä. Ota yhteyttä eläkeyhtiösi, pyydä pääsyä ammatilliseen kuntoutukseen, kuntoutus- tai työkykytutkimukseen tai pyydä yksityistä työhön-/uravalmentajaa, joka voi auttaa löytämään kevyempää työtä.

    • toimistohommissa

      Työpaikan vaihto kevyempään työhön oli minullakin ainoaoikea ratkaisu

    • Väärintulkittu

      Petrea on Kuntoutus-säätiö,jolla ei ole mitään tekemistä enää Kelan kanssa,paitsi rakennukset tämä firma on vuokrannut valtiolta,siis Kelalta.Säätiölaki on hyvin vanha ,mutta toki siinäkin on hyväksikäyttökielto.Läkäreille,joilla on siellä osakkuuksia se antaa kuitenkin melkoiset mahdollisuudet vallan kautta kirjoitella vaikka minkälaisia diagnooseja,jos ammattietiikka ei ole sydämenasia.Meneppä muuttamaan diagnooseja,os et ole edes alalla työssä.Sain itse lopputilin heidän väärien tietojen perusteella hätäisesti kirjoitetusta paperista,johon käydessäni lääkärini tokaisi,joka ei ollut ystävällinen eikä kuunnelut minua alunperinkään:"En mää tämmöstä tarkottanut."Haluankin siihen vastauksen.Sivistyneeseen käytökseen kuuluu potilaan kunnioittaminen ja ihmisarvon hyväksyminen:se on luovuttamaton ihmisen perusoikeus.Lääkärini huusi minulle siellä yrittäessäni saada kerrottua asioistani.Jätti ikuisen todella ikävän haavan elämääni.Että sellainen Kuntoutus-säätiökokemus se sitten oli.

    • sanagu

      Huh!! Tiedossa Tules-ryhmässä kuntotusta Petreassa 2 viikkoa. Eipä voi kovinkaan paljoa odottaa lukemani perusteella. Onkohan hoitohenkilökunnan taustat tarkastettu ja "valelääkärit" bongattu.

      • väärintulkittu

        Oikeita lääkäreitä heillä on,mutta on tapana soittaa työnantajille ja keskustella,minkälaisia asioita he haluaisivat potilaasta saada selville,joten pidä huoli,että tiedot kerätään sinulta,kuten he esittelevät itseään rekisterissä ja asiattomuuksia ei ole oikeutta laittaa,jos sinulla on esimerkiksi työnantajastasi jotain mainittavaa kielteistä,niin tieto menee suoraan ainakin minulla kuin juoruna psykologin kautta työnantajalle vaikka se on kiellettyä,ei kuulu psykologin testiin lainkaan.Toisinsanoen ,jos on huono tuuri,niin työnantaja saa mieleisensä lausunnon.Yhteiskunta on niin korruptoitunut."Siis ,kun minä saan palkkion niin sinä saat mieluisan lausunnon"eihän se niin oikeusvaltiossa kuulu mennä.Hyviä vointeja sinulle!


    • sanagu

      Ja eikun lisää tuli "vettä myllyyn". Siis mölyt mahassa ja lomailun kannalta, kuten edellä joku kertoi.

    • Killiäinen62

      Lomalle menisin kyl maar mielummin johonkin muualle. :)

    • sanagu

      Kelan sponssi-sopimus on nyt Petreaan. Lomaa taikka ei asenne ratkaisee puolin sekä toisin....sanoisin. Toivotaan hyvää ja moitivoitunutta porukka joka pistää myös vetäjät zemppaamaan.

    • Markku turuust

      Mun kohdalla oli syyskussa tosi huono porukka, toivotaan sulle parempaa. Vetäjät oli myös hieman veteliä..

    • turus on kiva käydä

      Huono kokemus kuntoutuskeskus petreasta alkuvuodesta. Mukavinta oli kävellä Turussa, se on kaunis kaupunki.

      • Pilleritön

        Olen aivan toista mieltä. Sain Petreasta niiiiin uuden alun elämälleni. Kiitos koko hen henkilökunnalle aivan upeasta kurssikokemksesta, Itse siis oli kurssilla, en suinkaan kuntoutust????? tms. Jotenkin sain sellaisen kuvan että nuo ei kurssilaiset ovat väshän selllaista "työtä vieruksuvaa sakkia", "rahaa mulle vaikka en kyllä oikeen viitti tehä mitään" ohoijaa, HALOO...ihan vaan itsekkin yrittämään tehdä omalle elämälleen jotain, ei voi vaan odottaa että joku "Petrea tulee ja pelastaa" tee nyt itse hyvänen aika myös jotain...äiti nyt ei enää auta....HUOH...


      • johanssoni poja
        Pilleritön kirjoitti:

        Olen aivan toista mieltä. Sain Petreasta niiiiin uuden alun elämälleni. Kiitos koko hen henkilökunnalle aivan upeasta kurssikokemksesta, Itse siis oli kurssilla, en suinkaan kuntoutust????? tms. Jotenkin sain sellaisen kuvan että nuo ei kurssilaiset ovat väshän selllaista "työtä vieruksuvaa sakkia", "rahaa mulle vaikka en kyllä oikeen viitti tehä mitään" ohoijaa, HALOO...ihan vaan itsekkin yrittämään tehdä omalle elämälleen jotain, ei voi vaan odottaa että joku "Petrea tulee ja pelastaa" tee nyt itse hyvänen aika myös jotain...äiti nyt ei enää auta....HUOH...

        Tuo kirjoittamasi nyt vaan on aika pahasti ristiriidassa sen kanssa, että Petreasta kokemusta omaavat sanoivat saaneensa paljon paremman avun mainistemastaan toisesta paikasta. Eikö se kieli jotain siitä, että Petrea ei ole onnistunut tehtävässään kovinkaan hyvin?


      • 7.5.2012
        Pilleritön kirjoitti:

        Olen aivan toista mieltä. Sain Petreasta niiiiin uuden alun elämälleni. Kiitos koko hen henkilökunnalle aivan upeasta kurssikokemksesta, Itse siis oli kurssilla, en suinkaan kuntoutust????? tms. Jotenkin sain sellaisen kuvan että nuo ei kurssilaiset ovat väshän selllaista "työtä vieruksuvaa sakkia", "rahaa mulle vaikka en kyllä oikeen viitti tehä mitään" ohoijaa, HALOO...ihan vaan itsekkin yrittämään tehdä omalle elämälleen jotain, ei voi vaan odottaa että joku "Petrea tulee ja pelastaa" tee nyt itse hyvänen aika myös jotain...äiti nyt ei enää auta....HUOH...

        Totta puhut.Mielestäni Petreassa on erittäin pätevä henkilökunta joka varmasti antaa apua sitä tarvitseville.Mieliala kohentui huomattavasti,kun huomasin että kuinka täydellisiä tutkimuksia siellä tehdään.Minuakin moni askarruttanut kysymys ratkesi siellä eri palavereissa lääkärin ym hoitohenkilökunnan kanssa,että suuret kiitokset koko henkilökunnalle.Näille ns.etujen tavoittelijoille ja "lumesairaille" sanoisin että, Petrea on mahdollisesti väärä paikka diaknoosien tekemiseen näihin auttavat psyykepuoleen erikoistuneet lääkärit ja hoitajat.Lopuksi sanoisin,että Petreaan menijät:Rohkeasti sinne vaan paikka on todella hyvä.


      • -ö--
        7.5.2012 kirjoitti:

        Totta puhut.Mielestäni Petreassa on erittäin pätevä henkilökunta joka varmasti antaa apua sitä tarvitseville.Mieliala kohentui huomattavasti,kun huomasin että kuinka täydellisiä tutkimuksia siellä tehdään.Minuakin moni askarruttanut kysymys ratkesi siellä eri palavereissa lääkärin ym hoitohenkilökunnan kanssa,että suuret kiitokset koko henkilökunnalle.Näille ns.etujen tavoittelijoille ja "lumesairaille" sanoisin että, Petrea on mahdollisesti väärä paikka diaknoosien tekemiseen näihin auttavat psyykepuoleen erikoistuneet lääkärit ja hoitajat.Lopuksi sanoisin,että Petreaan menijät:Rohkeasti sinne vaan paikka on todella hyvä.

        Jos lääkäri sanoo käsivammaiselle : "pää pystyyn, ehkä 20 vuoden kuluttua sinulle voidaan siirtää uudet kädet", mielestäni lääkäri on törkeä potilasta kohtaan. Epäpätevää sakkia petreassa on, työntekijät alkavat kertoa omista ruumiin ongelmistaan, kun pitäisi kuunnella mitä asiaa kuntoutettavalla on, jolla niitä ongelmia OIKEASTI on.


      • Väärintulkittu
        7.5.2012 kirjoitti:

        Totta puhut.Mielestäni Petreassa on erittäin pätevä henkilökunta joka varmasti antaa apua sitä tarvitseville.Mieliala kohentui huomattavasti,kun huomasin että kuinka täydellisiä tutkimuksia siellä tehdään.Minuakin moni askarruttanut kysymys ratkesi siellä eri palavereissa lääkärin ym hoitohenkilökunnan kanssa,että suuret kiitokset koko henkilökunnalle.Näille ns.etujen tavoittelijoille ja "lumesairaille" sanoisin että, Petrea on mahdollisesti väärä paikka diaknoosien tekemiseen näihin auttavat psyykepuoleen erikoistuneet lääkärit ja hoitajat.Lopuksi sanoisin,että Petreaan menijät:Rohkeasti sinne vaan paikka on todella hyvä.

        Voi sinua,oletko ollenkaan ajatellut,millä tavalla elimistö toimii?Ei pää ole eroteltavissa muusta kropasta,vaikka psykiatrit lääkefirmoille saavatkin paljon rahaa,mutta mikä on ihmisen hinta?Se on lohduton suru,joka tulee lääkärien kohtelusta.Lueppa Suoliston Salaisuus,josko se valaisisi tietämystäsi Aivojen ja Suoliston yhteispelistä:Ravinto on kaiken hyvinvoinnin edistäjä,mutta lääkärit ,ovatko vaiko onko pakko unohtaa se asia.Parhaiten menestyviä ovat lääkefirmat.Otapa selvää,koska Luulo ei ole tiedon väärtti.Inhimillisin aatoksin hyviä vointeja Sinulle.


    • Olin_2006

      Vetävät loppulausuntoihinsa jotain ihmeellisiä tulkintoja kuntoutujan ilmeistä,eleistä,puheista jne..! Muistakaa tulla toimeen kaikkien henkilöiden kanssa siellä,tai diagnoosissa voi olla seuraaavaksi maininta persoonallisuushäiriöstä. Nyky suomessa kun pitää olla aina avoin ja sosiaalinen myös ventovieraiden kanssa!

      Parempiakin kuntoutuskeskuksia on ja itse olen saanut todellisen hyödyn ihan muualta. Mutta onhan se Turku mukava kaupunki näin turistille ;)

    • m

      No se työkokeilu on kyllä omiaan pahentamaan masennusta, ohjaajat eivät kuuntele / ymmärrä, jos niille yrittää kertoa, että jaksaminen menee huonompaan suuntaan, jopa "kuntoutuksessa" joutuu polttamaan itsensä loppuun.

      Olen ollut tuolla jo aiemmin, tällöin aloittaessa vointi oli suhteellisen hyvä, mutta hommasta tuli täysi fiasko ja vointi romahti kuntoutuksen aikana.

      Ja nyt taas olen siellä, koska minulla ei ole oikein mahdollisuutta muuhun tuloon kuin kuntoutusrahaan kelan hylättyä kuntoutustukeni ja työkkärin heitettyä 5kk:n karenssin ammattikoulutuksen puutteesta. Vähän aikaa jaksoin kunnes jouduin jäämään sairauslomalle kuntoutuksen käytyä liian raskaaksi..

      Kuntoutustutkimuksesta mulla ei ole valitettavaa, se oli ihan rentoa vielä, en tosin joutunut majoittumaan kyseiseen laitokseen.

    • ljgjgugu

      Viestien perusteella näitä kuntoutuksia kanssa riittää joka junaan. Työllistäväthän ne niitä tekijöitä ja laitoksia. Se hyvä puoli niissä kaikissa on.

    • Väärintulkittu

      Niin,eihän lausuntoa saisi eikä se ole oikeudenmukainen,jos se tehdään ainoastaan oman säätiön työllistämiseksi.Säätiölaissa on hyväksikäyttökielto,mutta olen oppinut huomaamaan matkani varrella,että lakikin on vain joskus kuinka sen haluaa tulkita,toisin sanoen pykälät ovat niin väljiä ja antavat monenlaisen tulkintamahdollisuuden.Siinä pieni ihminen on yhtä voimaton kuin lääkärienkin vallankäytön suhteen:toki ,jos on aivan todistettavan räikeitä virheitä.

    • tuimaa huimaa

      On moniakin olen neljästi ollut.
      Hyvä ruoka..siis loistava ruoka..Ja olen nirso.
      Ja muutenkin ihan muavaa porukkaa ja virikettä,
      että suosittelen
      lämpimästi.

    • Pettynyt laitokseen

      Olen pettynyt todella paljon kyseiseen paikkaan. Paikka on hyvin laitosmainen ja ainakin meidän kurssilla on erittäin kokemattomia vetäjiä. Ruoka on hyvää eli löytyy sieltä edes jotain positiivista kerrottavaa.

      • pettynyt petreaan

        Mä uuvuin työkokeilussa täysin, sairaslomani piteni heidän toimestaan kun puolipakolla tein työtä jota en olisi halunnut tai kyennyt tekemään.


      • Petrea 05-2013
        pettynyt petreaan kirjoitti:

        Mä uuvuin työkokeilussa täysin, sairaslomani piteni heidän toimestaan kun puolipakolla tein työtä jota en olisi halunnut tai kyennyt tekemään.

        Aivan sama minulla. Tuntuu, että siellä on ihan sama onnistuuko kokeilu, kunhan vaan raha tulee heille sisään.


    • Tapsakka-

      Kuntoutuskeskus Petreassa oli ilmainen ruoka, muuta hyötyä ei ollut.Mielummin oisin kuitenkin syöny kotona.

    • Petreassa 1/12

      Mun kokemus on ihan sama kuin pettynyt laitokseen. En pidä laitosmaisesta ilmapiiristä ja siitä että asioitani hoitaa kokematon nuori, jolla ei ollut tilanteestani mitään käsitystä.

    • petrea (turku)

      Kokemus oli täysi fiasko ja meni aikaa että sain selvitettyä kaiken takaisin kuntoon.

    • polo-69

      Mitä sulle sit tapahtui? Mä olin ammatillisessa kuntoutuksessa Turussa Noposella, kaikki meni tosi hyvin.

      • Anonyymi

        Mainostaminen menee hieman yli. Petreaa suosittelen välttämään ihan tosissaan, jos et ole kunnossa mennessäsi sine ja muutenkin.


    • Savukammoinen

      Olen näitä tässä lukenut ja ihmetellyt, että mikä siellä sitten on vikana. Itse olettaisin, että kuntoutukseen menvä haluaa nimenomaan asiantuntijan neuvoja, mahdollisimman paljon aktiviteetteja , se on sitä mitä odotan, en mitään turhia höpinöitä.
      Mitenkäs siellä on nuo allergiat huomioitu, hirvittää jos joutuu vaikka tupakoitsijan huonekaveriksi. Tiedän, että huoneissa ei saa polttaa, mutta huomioidaanko tällainen asia huonejaossa.

    • Torspon

      Petreassahan on paha homeongelma. Sinne ei pitäisi ketään laittaa kuntoutumaan. Henkilökunta sairastaa ja edellinen toimarkin joutui hoitoon kun meni yli.

      • lantis

        Kertokaapa missä sitten ei ole hometta? Sitähän on joka päiväkodissa, koulussa, jo aivan uusissa rakennuksissa, ainakin kun kuuntelee ihmisiä. Silti missään mittauksissa ei koskaan löydy mitään.....


    • homeallerginen

      Voi ei, millaisia oireita olette saaneet? Onko kaikissa tiloissa?

      • kaketin

        Mulle tuli hengenahdistusta ja nenä vuoti koko ajan.


    • Verve

      Ei mikään ihme jos Petreassa, kun Vervessä on kans hometta:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8781970

      Hengitysliitto Helin omistamassa Vervessä on uutisten mukaan hometta, tuntuu aika erikoiselta kun ovat kuitenkin tavallaan vähän sen puolen asiantuntijoita.

    • homenenäkäs

      Tuommoiset vanhat laitokset ovat usein kosteusvaurioisia, en tiedä noista mutta monissa sairaaloissa ja hoitolaitoksissa joissa olen vieraillut olen selvästi jopa haistanut homeen.

    • Yvon!

      Minä sain ainakin tuolla viime viikolla oireita, kun on siitepölykausimenossa niin homeallergiakin aktivoitui.

    • toivo elää

      selkäoireisena 2vko kestävään kuntoutustutkimukseen 4.6-19.6 positiivisella mielellä,josko saisi apua. palautteesta huolimatta. laitanpa tänne palautetta tutkimuksesta palattuani.

    • korkki68

      aivan ala-arvosta touhua.loppu lausunnossa valehtelivat puolet ja haukkuvat vielä laiskaksi,ei se vielä mitään,mut onnistuvat ottamaan mun ammattitaudista 50% pois joten 25% jäi.onneks ei enää tarvii mennä PITKÄ MIINUS

    • Pirjo, Jämsä

      Keskustepalstojen lukemisesta voi todellakin olla hyötyä. Hain tuonne noposelle uravalmennukseen, pääsin tammikuun lopussa ja nyt minulla on oppisopimuspaikka uudessa työpaikassa. Olin tammikuussa vielä selkävainen ja masentunut, nyt elämä hymyilee, saan opiskelella ammattiin johon haaveilin jo nuorena. Elämä kuitenkin vei nuorena toisaalle ja tein minulle epämieluisaa työtä lähes 20 vuotta, sieltä sitten jouduin pois, kun terveys ei enää kestanyt. Nyt pääsen tekemään työtä, josta oikeasti pidän. Voin suositella lämpimästi muillekin, kannattaa vaan valita paikka huolella, niin kuin olemme tuolta ylhäältä saaneet lukea.. Kiitos sinulle, joka vinkkasit tämmöisestä uravalmennuksesta, ilman sitä olisin varmaan vieläkin ilman työtä.

    • poutsain

      Ihan sama kokemus kuin nimimerkillä korkki68. En menisi enää Petrealle, itseasiassa minäkin pääsin noposelle niin kuin nimimerkki Pirjo, kun vain aikani valitin eläkeyhtiöön petrean toimintatavoista ja voin sanoa, että noposella oli tahti ihan eri meinigillä ja pääsinkin työkokeilun kautta uudelleen koulutukseen suht kivuttomasti. Pian pitäisi valmistua uuteen ammattiin.

    • .......

      mihin kaikkiin ammatteihin pääsee kouluttautumaan kuntoutuksen kautta? Onko ne kaikki niitä joihin muut ei halua ja joissa ei tienaa paljon mitään, vai? Kertokaa esimerkkejä!

    • ~~¨¨~~

      Yrittäjäksi voi ryhtyä ja saada siihen elinkeinotukea tai sitten mihin vaan ammattiin jota pystyy tekemään. Korkeakouluopintoihin vaaditaan yleensä jotain erityislupaa, mutta käytännössä mihin vaan, kunhan kriteerinä on se että uusi työ ei aiheuta työkyvyttömyyttä. Ketään ei laiteta mihinkään työhön pakolla vaan kyllä siinä oma mielenkiinto ja ominaisuudet painavat terveydentilan ohella. Itse perustin yrityksen (autopesula) mutta tiedän myös monien kouluttautuneen oman alan esimiestehtäviin tai aloittaneen oppisopimuskoulutuksen. Myös opintojen matkakulut korvattiin mulle, joten kulujakaan ei juuri opiskeluista tullut.

      • taas masentunut

        pitääkö olla siis psykiatrin lausunto ja sen kanssa sitten varaa ajan sinne eläkevakuutusyhtiöön? Pitääkö olla sairaslomalla? Vai riittääkö että on diagnosoitu masennus mutta tekee silti epämieluisaa työtä mikä masentaa lisää? Mitä jos ei edes tiedä mitä työtä haluaa tehdä, osaako ne siellä sitten neuvoa? Entäs se toimeentulo opiskelun aikana, tuleeko sillä toimeen?


    • Henna-71

      Lääkärin lausunto riitti minulla, eli vaikka työterveyshuollosta sellainen. Sairaslomaa ei tarvita, jos on eläköitymiseen riski olemassa, eli sinulla voisi ne kriteerit täyttyä. Sieltä voi saada sellaisen yksityisen uravalmentajan, joka auttaa löytämään työn, ne siis maksaa sen palvelun, ei maksa sinulle mitään, se uravalmentaja ei ole eläkevakuutusyhtön palveluksessa vaan ulkopuolinen firma. Itse olin katjanoposella ja sieltä sain hyvin apua, ja sinne pääsi kun vain pyysi sitä eläkevakuutusyhtiöltä. Opiskelun aikana saan kuntoutusrahan joka on korotettu 30 %:lla, myös matkat maksetaan, eli kyllä minä sillä ainakin pärjään ja perheen elätän ihan yksinhuoltajana kun säästäväisesti elän.

    • taas masentunut

      hei, kiitos tiedosta! Meneekö se uusi työpaikka myös kuntoutustuella aluksi? Muuten rupesin miettimään että millaisiin paikkoihin halutaan kuntoutujaa? Sellaisiin joihin kukaan muu ei hae? Onko siis mahdollista löytää sopiva, hyvä paikka hyvällä palkalla?

      • taas masentunut

        ja pitääkö olla lääkitys päällä? Kiitos jos vaivaudut vastaamaan!


      • Korkki68
        taas masentunut kirjoitti:

        ja pitääkö olla lääkitys päällä? Kiitos jos vaivaudut vastaamaan!

        aivan ala-arvosta touhua.loppu lausunnossa valehtelivat puolet ja haukkuvat vielä laiskaksi,ei se vielä mitään,mut onnistuvat ottamaan mun ammattitaudista 50% pois joten 25% jäi.onneks ei enää tarvii mennä PITKÄ MIINUS


    • Henna-71

      Voi olla että joku muu osaa vastata paremmin, mutta minusta se työpaikka voi olla kuntoutustuella, mutta yhtälailla myös vaikka oppisopimuksella tai suoraan normaali työllistyminen. Näin olen ymmärtänyt ja uskon sen niin olevankin. Valmentajan avulla paikka löytyy helpommin ja olemmekin miettineet tulevan paikan niin, että olen sinne mahdollsiimman työkykyinen, eli ei entisen kaltaisia hommia vaan sellaisia mitkä minua kiinnostavat ja tukevat kuntoutumistani. Harjoittelupaikat ovat löytyneet hyvin opintojen avulla (valmentaja tosin etsi ne, en minä itse..) ja minulle on tarjottu sieltä työtä valmistumiseni jälkeen, joten on siis mahdollista löytää sopiva työ myös tätä kautta.

      Lääkityksestä kysyit myös ja minulla on lääkitys päällä, tosin sitäkin ollaan purkamassa jossain vaiheessa, mutta valitettavasti en osaa auttaa siinä tilanteessa, että lääkitystä ei olisi, kannattaa kysyä suoraan sitä eläkeyhtiön ammatillisesta kuntoutuksesta, sieltä minäkin tuonne valmennukseen pääsin kun sitä pyysin. Olennaista tuntui siellä olevan se, että on riski jäädä ennenaikaisesti eläkkeelle, eli sitä kannattaa korostaa eläkeyhtiölle kun on yhteydessä sinne, kun sitä ne tuntuivat "pelkäävän" eniten. :) Tsemppiä matkaan!

      • taas masentunut

        Hei, selvä, itselläni on lääkitys kyllä päällä ja tosiaan pelkään tulevani työkyvyttömäksi ellen pääse rauhallisempaan paikkaan töihin, tosin tuo toimeentulo vähän askarruttaa, kun ihan hyvällä palkalla kuitenkin nyt olen, että mitenköhän se palkkaus sitten menee... mutta ei auta muu kuin olla yhteydessä tyeläkeyhtiöön..


      • Henna-71
        taas masentunut kirjoitti:

        Hei, selvä, itselläni on lääkitys kyllä päällä ja tosiaan pelkään tulevani työkyvyttömäksi ellen pääse rauhallisempaan paikkaan töihin, tosin tuo toimeentulo vähän askarruttaa, kun ihan hyvällä palkalla kuitenkin nyt olen, että mitenköhän se palkkaus sitten menee... mutta ei auta muu kuin olla yhteydessä tyeläkeyhtiöön..

        Hyvä asenne! Kannattaa vaan alkaa selvittämään reippaasti asioitaan ja vaatimaan palvelua joka sinulle kuuluu. :)


    • Vääritetty lausunto

      Huonoja kokemuksia Petreasta myös minulla. Yhdyn aiempiin huonoihin kokemuksiin...lausuntoon kirjoitettu sellaisia asioita , joista emme edes keskustelleet ja minkä takia en työkyvyn arviointiin mennyt. Puhuttiin työkyvyn arvioinnista, mutta työkokeilua se oli. Tieto ei myöskään tuntunut kulkevan työntekijöiden välillä ja se näkyi lausunnosta. Tämä oli jo kolmas kerta kun minun lausuntooni kirjoitetaan asioita, joita on kerätty potilastiedoistani vaikka ne eivät liity millään tavalla nykytilanteeseen. Samaan on syyllistynyt Tyksin neurologi. Aion tehdä virallisen valituksen Valviraan ja ehkä muuallekin.

      • EOAM:lle

        Etukäteen voin sanoa, että Valvira on haluton ajamaan asiakkaidensa (ns. potilaiden) etuja. Ota yhteys suoraan eduskunnan oikeusasiamieheen. Kerro mahdollisimman tarkasti (myös henkilöiden nimet) kokemasi vääryydet, paikka, ajankohta, tapa jne.

        Valehtelu ei kuulu terveisiin työtapoihin. Tarkista myös potilasoikeudet ja niiden noudattaminen, samoin kansalaisten perusoikeudet.


    • kaikenlaista kokenut

      Hyvä tietää, Petrea ja Verve pitäisi saada vastuuseen. Tiedän että hyvää valmennusta on, kun siirryin Noposelle asiat alkoi rullaamaan ja minua kohdeltiin tosi hyvin. Nyt olen uudelleen koulutettu ja uusissa töissä.

    • petreassaollaan

      Petrea on epäinhimillinen paikka. Sairauksien lisäksi pitää nyt yrittää selvitä huonosta kohtelustakin. Haluan vain pois täältä.

    • Ole HILJAA

      Hei
      Kyllä:haluavat asiakkaita ja diagnoosit ovat sen mukaisia.Surullista,koska moni joutuu todella vaikeuksiin.Lääkärintodistus,kun on jo melkein tuomarin luokkaa.Minulla oli tiedoissa suoranaisia valheita,jotka pystyn todistamaan.Kontaktia en lääkäriini saanut,koska käytös oli niin verbaalisen hyökkäävää.Psykologi tasoitteli tilannetta ja mitä kaikkea muuta niissä papereissa lukikaan.Uskomatonta demokraatisessa valtiossa.Jotkut ovat täysin puolustuskyvyttömiä,niin mitä heille tehdäänkään..Käytetään häikäilemättä hyväksi ja pieni ihminen on aivopesty diagnooseilla.Kaikkea hyvää teille kanssakulkijat.

      • Pahasti pettynyt

        Todella ikäviä kokemuksia Petreasta varsinkin psykologista ja ammatillisen kuntoutuksen ohjaajasta. Haluan varoittaa ihmisiä, jotka ovat menossa Petreaan ammatilliseen kuntoutukseen. Välttäkää paikkaa, jos hiukankin mahdollista.Jos olet asioista eri mieltä kuin Petrean tädit, sinut kyllä muserretaan ja keksitään, miten yhä enemmän voidaan viedä oma itsetuntosi. Pahimpia ovat nuoret tädit, joilta puuttuu elämänkokemus. Hyvää oli ruoka ja mukavat kurssikaverit.


      • Terveen paperit

        Olin Petreassa työkykyarvioinnissa ja petyin koko paikkaan ja lääkäreihin. Ensinnäkin mikä sellainen työkykyarvio on jossa ei tutkita ollenkaan? Ei ollut fysioterapeutin tutkimusta ei mitään toimintakyvyn testausta millä selvitetään työkykyäni. Minulla on paha skolioosi ja selän rappeumaa. Lisäksi vielä todettiin magneettikuvassa kaksi paikkaa jossa hermo on puristuksissa aiheuttaen oikean jalan puutumista. Lääkärin tutkimus oli lähinnä sitä että hän katsoi suuhun...? ja mittasi vyötärön ympäryksen, reisien ympäryksen(olen normaalipainoinen) ja käski kokeilla miten lähelle lattiaa saan sormet. Lausunnossa lukikin sitten että potilaalla on terveet ja hyvin hoidetut omat hampaat sekä mittaustulokset. Miten nämä liittyvät selkäsairauteeni? Ennen tätä tutkimusta lääkäri jo sanoi minulle etten tule saamaan sellaista lausuntoa jossa suositeltaisiin sairaseläkettä. Että silleen, tiesivät sen jo ennen olemattomia tutkimuksia. Psygologin tutkimus oli sitä että piti vastata hirmuiseen määrään kysymyksiä. Psykiatrin tutkimus oli yhtä tyhjän kanssa. Aikaa siinä meni noin puoli tuntia eikä hän paljoa kysellyt. Ortopedin tutkimus oli vähän saman tapainen kuin lääkärinkin. Eivät kumpikaan edes katsoneet mukanani tuomaa cd:tä jossa oli röntgen- ja magneettikuvat ja niiden lausunnot. Tässä kaikessa meni kaksi viikkoa. Joka päivä ei ollut edes mitään "tutkimuksia" mutta aikaa saatiin palaamaan. Olin todella pettynyt paikkaan. Kaksi vuotta sitten olin Satalinnassa jossa myös tehtiin työkyky arvio. Siellä todella tutkittiin perusteellisesti. Siellä todettiin että työkykyni on alentunut ja että olen vaarassa joutua sairaseläkkeelle. Petreastakin sitten tuli lausunto aikanaan ja tyrmistys oli suuri kun luin sen. Ykkösdiagnoosiksi oli laitettu Fibromyalgia ja toiseksi lievä skolioosi. Keskivaikea masennus oli pudonnut kokonaan pois sekä selän rappeuma. Tuomio oli: täysin työkykyinen. Miten ihmeessä ne saivat minusta täysin terveen? On se vaan ihme laitos. Ainoa mikä oli hyvää niin ruoka.


      • Maijaliinu
        Pahasti pettynyt kirjoitti:

        Todella ikäviä kokemuksia Petreasta varsinkin psykologista ja ammatillisen kuntoutuksen ohjaajasta. Haluan varoittaa ihmisiä, jotka ovat menossa Petreaan ammatilliseen kuntoutukseen. Välttäkää paikkaa, jos hiukankin mahdollista.Jos olet asioista eri mieltä kuin Petrean tädit, sinut kyllä muserretaan ja keksitään, miten yhä enemmän voidaan viedä oma itsetuntosi. Pahimpia ovat nuoret tädit, joilta puuttuu elämänkokemus. Hyvää oli ruoka ja mukavat kurssikaverit.

        Olitko kurssilla vai kuntoutuksessa? Olen menoossa itse ensi viikolla. Olen ollut aiemminkin, ja minulla on ainoastaan hyviä kokemuksia henkilökunnasta ja palvelusta. Odotan innolla.


      • Väärintulkittu
        Terveen paperit kirjoitti:

        Olin Petreassa työkykyarvioinnissa ja petyin koko paikkaan ja lääkäreihin. Ensinnäkin mikä sellainen työkykyarvio on jossa ei tutkita ollenkaan? Ei ollut fysioterapeutin tutkimusta ei mitään toimintakyvyn testausta millä selvitetään työkykyäni. Minulla on paha skolioosi ja selän rappeumaa. Lisäksi vielä todettiin magneettikuvassa kaksi paikkaa jossa hermo on puristuksissa aiheuttaen oikean jalan puutumista. Lääkärin tutkimus oli lähinnä sitä että hän katsoi suuhun...? ja mittasi vyötärön ympäryksen, reisien ympäryksen(olen normaalipainoinen) ja käski kokeilla miten lähelle lattiaa saan sormet. Lausunnossa lukikin sitten että potilaalla on terveet ja hyvin hoidetut omat hampaat sekä mittaustulokset. Miten nämä liittyvät selkäsairauteeni? Ennen tätä tutkimusta lääkäri jo sanoi minulle etten tule saamaan sellaista lausuntoa jossa suositeltaisiin sairaseläkettä. Että silleen, tiesivät sen jo ennen olemattomia tutkimuksia. Psygologin tutkimus oli sitä että piti vastata hirmuiseen määrään kysymyksiä. Psykiatrin tutkimus oli yhtä tyhjän kanssa. Aikaa siinä meni noin puoli tuntia eikä hän paljoa kysellyt. Ortopedin tutkimus oli vähän saman tapainen kuin lääkärinkin. Eivät kumpikaan edes katsoneet mukanani tuomaa cd:tä jossa oli röntgen- ja magneettikuvat ja niiden lausunnot. Tässä kaikessa meni kaksi viikkoa. Joka päivä ei ollut edes mitään "tutkimuksia" mutta aikaa saatiin palaamaan. Olin todella pettynyt paikkaan. Kaksi vuotta sitten olin Satalinnassa jossa myös tehtiin työkyky arvio. Siellä todella tutkittiin perusteellisesti. Siellä todettiin että työkykyni on alentunut ja että olen vaarassa joutua sairaseläkkeelle. Petreastakin sitten tuli lausunto aikanaan ja tyrmistys oli suuri kun luin sen. Ykkösdiagnoosiksi oli laitettu Fibromyalgia ja toiseksi lievä skolioosi. Keskivaikea masennus oli pudonnut kokonaan pois sekä selän rappeuma. Tuomio oli: täysin työkykyinen. Miten ihmeessä ne saivat minusta täysin terveen? On se vaan ihme laitos. Ainoa mikä oli hyvää niin ruoka.

        Kyllä vain,vuosien jälkeen luen tätä:samaa tarinaa,tunnistan lääkärin.Eivät enää kirjoittele eläkkeitä samoin kuin ennen.Itse en ollut eläkekuntoinen,mutta työnantajan pyyntö paperin kirjoittamiseen.Ei rehellistä meininkiäv.2009 lopussa,tyyli on muuttunut.Tiedän syynkin,jota en voi tähän laittaa,mutta sama lääkäri on tunnistettavissa ja psykologi.Eipä kysellyt ei kuunnellut vaan kirjoitteli kuin valtaa käyttäen tasoitellen lääkärin kiehumista.Järkyttävää,mutta totta.


    • niinpä niin

      Käynyt kolmesti
      koskaan ei ole mitään hyötyä ollut.
      Rakennus on 100% homeessa
      kunnon tasakatto tapaan,
      mutta ruoka on hyvää..Siis todella hyvää.

    • Pahasti pettynyt

      Tärkeintä Petrealle on nykyisin maksimaalinen voiton tuotto. Laadusta ei ole tietoakaan.

      • kuntoutettu????

        Näin se taitaa olla. Sama tunnelma jäi minullekin kun siellä aikoinaan kävin.


    • wikidea vikisi

      Petyin minäkin, valitin asiasta eläkeyhtiölleni ja minut siirrettiin noposelle, se kannatti sillänyt olen uusissa töissä. Kohtelu oli nopoesella ihan eri luokkaa, petreassa en kokenut olevani ihminen vaan tosiaan osa koneistoa joka tuottaa voitttoa kuntoutuskeskukselle.

      • Max, 42v.

        Noponen kiskoo eläkeyhtiöiltä sellaista taksaa, että syytäkin kohdella "eurojen tuojaa" kuin kuninkaallista!!!


    • Sanni@

      Olen kanssanne ihan eri mieltä. Sain Petreasta kaiken tarvitsemani avun, ja olen päässyt omissa asioissani aimo annoksen eteenpäin. Suurimmar valittajat täälläkin taitavat olla ne, jotka haluvat vain pakoilla töitä, ja elää toisten verorahoilla, tekemättä itsee yhtään mitään.

      • Kirre69

        Siitä ei ole kohdallani todellakaan kysymys. Verve hoitaa vaan tilastointia, ei todellista apua.


      • Äläs nyt

        Se, että onko joku paikka homeessa vai ei..ei ole mikään mielipide kysymys =D


    • zzzxxxxcccvvv

      kiitos viestiketjusta.. nyt tiedän kiertää tän puljun kaukaa.

    • ymmärretty---

      kommentit puhuvat puolestaan!otan heti yhteyttä eläkelaitoksen ja pyydän nyt päästä toiseen paikkaan oikeasti kuntoutumaan.iso Kiitos!!

      • _nipa68

        Ei kauaakaan jatka toimintaa: bankruptcy. Talousjutut henkilökunnalta sivusta kuulleena Aurajoen pohjamudissa jo pitkään maanneet ja still going strong, downwards. 1970 luvun vanhoillisia, rahantuottomasiinoita ihmisten terveyden kustannuksella sijaitsee tässä Finlandiassa liikaa ja ei yksi pieni kääpiö Petrea meinaa mitään kokonaiskuvassa.


      • sivusta seuraaja
        _nipa68 kirjoitti:

        Ei kauaakaan jatka toimintaa: bankruptcy. Talousjutut henkilökunnalta sivusta kuulleena Aurajoen pohjamudissa jo pitkään maanneet ja still going strong, downwards. 1970 luvun vanhoillisia, rahantuottomasiinoita ihmisten terveyden kustannuksella sijaitsee tässä Finlandiassa liikaa ja ei yksi pieni kääpiö Petrea meinaa mitään kokonaiskuvassa.

        Mielenkiintoista, onko jo lähellä?


      • KIITOS1

        Tein samoin ja kuulin virkailialta että moni muu on peruttannut kuntoutusjakson Petreassa myös. Kiitos vihjestä!Odotan kutsua nyt muualta.


      • SivustaSeuraaja555
        _nipa68 kirjoitti:

        Ei kauaakaan jatka toimintaa: bankruptcy. Talousjutut henkilökunnalta sivusta kuulleena Aurajoen pohjamudissa jo pitkään maanneet ja still going strong, downwards. 1970 luvun vanhoillisia, rahantuottomasiinoita ihmisten terveyden kustannuksella sijaitsee tässä Finlandiassa liikaa ja ei yksi pieni kääpiö Petrea meinaa mitään kokonaiskuvassa.

        Näyttää uutisoinnin mukaisesti olevan totta yt:t alkaneet.


      • KIITOS!!!!
        SivustaSeuraaja555 kirjoitti:

        Näyttää uutisoinnin mukaisesti olevan totta yt:t alkaneet.

        JESS!!!! :D :D :D


      • TIMI86
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Mielenkiintoista, onko jo lähellä?

        ON


    • oujee999

      Hyvä! Roskat pois! :)

      • Kerta riitti!!

        Todella joutaa Verve pois! Kerran kokeneena ei ikinä liukuhihnapaikkaan uudestaan!


    • että sellasta

      ei totisesti... oon menossa 2 viikon päästä tonne petreaan. en sinne tosiaan halua. työkyvyn nykytilanteen selvitykseen ja kuten kelan mukava täti ilmaisi puhelimessa niin myös sen mahdollisen jäljellä olevan... ei hyvänen aika. ikää 24. haluan töihin heti kun kykenen. hoitajana vaan hiukan hankala hoitaa toisia jos ei itse ole kunnossa :O

      • Sohva Sisu Saavutus

        Kertoisitko, millä tavoin, ja miten sinut on virallisesti diagnosoitu työkyvyttömäksi?
        Erilaisia ammatteja on lukemattomia- myös hoitoalalta löytyy paljon vaihtoehtoja ja ainakin Satakunnan alueella on hoitohenkilökunnasta pulaa- aivan eri asia luonnollisesti on, JOS itsellä ei ole halua / mielenkiintoa mennä töihin, vaan elää vapaata "laatuaikaa" sossun tuilla.
        Vai olisiko niin, ettei kukaan muu kuin sinä itse ole todennut iteäsi työkyvyttömäksi?
        Nuori ihminen on mielestäni liian nuori luovuttamaan, ennenkuin kaikki mahdollinen on koitettu- tarkoitan itse myös oma- aloitteisesti kaikki tehtävissä oleva on tehty!
        Pari tuttua hoitajaa on töissä, vaikka on konkreettisia rajoitteita terveyden ja työkyvyn suhteen- toisella huonon liikkuvuuden takia löytyi vastaanotosta paikka, toisella todella paha atooppinen iho, johon löytyi helppo ratkaisu- pumpulihanskat. Nyt molemmat suht hyvin toimeentulevina ja aikalailla onnellisina elävät täysipainoista elämää.
        Suurin osa em. tapauksista on omia valintoja- mahdollisesti myös sinulla, mikäli olen oikein käsittänyt?


      • Sohvalle jäin..
        Sohva Sisu Saavutus kirjoitti:

        Kertoisitko, millä tavoin, ja miten sinut on virallisesti diagnosoitu työkyvyttömäksi?
        Erilaisia ammatteja on lukemattomia- myös hoitoalalta löytyy paljon vaihtoehtoja ja ainakin Satakunnan alueella on hoitohenkilökunnasta pulaa- aivan eri asia luonnollisesti on, JOS itsellä ei ole halua / mielenkiintoa mennä töihin, vaan elää vapaata "laatuaikaa" sossun tuilla.
        Vai olisiko niin, ettei kukaan muu kuin sinä itse ole todennut iteäsi työkyvyttömäksi?
        Nuori ihminen on mielestäni liian nuori luovuttamaan, ennenkuin kaikki mahdollinen on koitettu- tarkoitan itse myös oma- aloitteisesti kaikki tehtävissä oleva on tehty!
        Pari tuttua hoitajaa on töissä, vaikka on konkreettisia rajoitteita terveyden ja työkyvyn suhteen- toisella huonon liikkuvuuden takia löytyi vastaanotosta paikka, toisella todella paha atooppinen iho, johon löytyi helppo ratkaisu- pumpulihanskat. Nyt molemmat suht hyvin toimeentulevina ja aikalailla onnellisina elävät täysipainoista elämää.
        Suurin osa em. tapauksista on omia valintoja- mahdollisesti myös sinulla, mikäli olen oikein käsittänyt?

        Minulla kynnys nousi palata takaisin työhön liian korkeaksi, se oli suurin syy pitkittyneeseen sairaslomaan.


    • kokemusta on!!

      Jos töihin haluat, kannattaa pyytää pääsyä Katjanoposen ammatilliseen kuntoutukseen. Itse kävin sen ja pääsin oppisopimuksella uusiin töihin. Puolisoni on heillä nyt ja hänkin on pian taas sellaisissa töissä mitä pystyy tekemään.

      • ei verveen!!

        Kiitos vinkistä!


      • Petreastauloskävelly
        ei verveen!! kirjoitti:

        Kiitos vinkistä!

        Kannattaa äänestää jaloillaan, jos ei saa sitä mitä tarvitsee! Petrea, NO!!


    • Iloinen kuntoutuja

      Omat kokemukseni eroavat TÄYSIN kaikista näistä negatiivisista mielipiteistä, ja siksi haluaisin sanoa tässä että ei se Petrea nyt ihan täysin paska paikka ole. Itse aloitin siellä jokin aika sitten, enkä ole katunut. Päinvastoin.

      Itse en tiedä paikan lääkäreistä mitään, koska minun kuntoutukseni on työhönvalmennusta, ja lääkärikontaktini ovat muualla. Olen masennuksesta toipuva, pari vuotta sairaslomalla ollut kuntoutuja, ja tähän mennessä en ole mitään negatiivista Petreassa aloitettuani kokenut. Henkilökuntaa on täällä dissattu kovin, en tiedä miksi. Oman ryhmäni ohjaajat ovat olleet asiantuntevia ja kannustavia. Olen tullut kuulluksi, tapaan omaa ryhmääni joka aamu ja kahdestaan juttelen oman ohjaajani kerran viikossa. Saan palautetta omista toimistani ja kuulumisiani ja mielipiteitäni kysellään.

      Riippuu hirveästi ihmisestä itsestään ja hänen ongelmistaan, tilanteestaan ja asenteestaan myös, saako sieltä mitään irti. Itselleni tärkeää oli arkirytmin saaminen normaaliksi, hommien tekeminen ja ihmisten näkeminen. Joku saattaa ne pajat nähdä turhana askarteluna, mutta mulle itelleni ne on ollu iso apu. Olen päässyt tekemään juttuja, kokemaan onnistumisia ja motivoitunut työskentelyyn. Aikamoinen muutos kotona kököttämiseen ja itsekseen "tervehtymiseen". Lisäksi olen saanut tutustua uusiin ihmisiin, joka on itselleni ollut pitkään vaikeaa ja haasteellista. Saan olla pajalla joko rauhassa omiani tehden, tai jutella ihmisten kanssa. It's up to me.

      En tahdo väheksyä muiden huonoja kokemuksia, halusin vain sanoa että näinkin päin tuolla voi käydä. Kannattaa siis ehkä antaa paikalle mahdollisuus.

      Ja niin, ruoasta: mielestäni se on enemmän kuin vain "syötävää". Tänään oli ylikypsää naudanlihaa (oikeasti mureaa, ei lainkaan kuivaa), pestoperunoita, marinoituja punasipuleita, erilaisia salaatteja ja jälkiruokana omenahyvettä ja porkkanapuolukkakiisseliä. Huomenna uusia perunoita ja erilaisia kaloja. :) Ei ollenkaan huonoa.

      • T. Susanna

        Mun kokemus on taasen ihan päinvastainen kuin sinun "iloinen kuntoutuja". Paitsi ruuan osalta, joka oli hyvää. Olin Petreassa n. kuukausi sitten.


      • Iloinen kuntoutuja
        T. Susanna kirjoitti:

        Mun kokemus on taasen ihan päinvastainen kuin sinun "iloinen kuntoutuja". Paitsi ruuan osalta, joka oli hyvää. Olin Petreassa n. kuukausi sitten.

        Huono kokemushan se oli ollut melkein kaikilla, siksi mä ton oman tarinani tänne pistinkin. Kumma juttu että heti se saa miinusta, vaikka mielestäni tekstini on asiallinen. Noh, eriäviä mielipiteitä ei vissiin suvaita.


    • Ei enää ikinä

      Vuosi sitten olin Petreassa Kelan lähettämänä 2 viikkoa. Kolmena päivänä minua tutkittiin, kaikki muut päivät oli ilman mitään ohjelmaa!!
      Petreassa minut todettiin työkyvyttömäksi, laitoin kuntoutustukipaperit Varmaan ja paperit tuli hylättynä takaisin. Eli täysin turhaan olin ne 2 viikkoa siellä!!

      • Luulot

        Tarkista Kelan asiantuntija lääkäri,joka puoltaa Petreaa.En laita sitä tähän,mutta tiedän henkilön kyllä.Tekevät yhteistyötä.Rahaa Säätiölle.Tiedoksi vain.


    • Enilee

      Tai sit iloinen kuntoutuja on petreasta joku henkilökunnasta :) No ei vaisinkaan, hyvä että sulla oli hyvä kokemus.

      • iloinen kuntoutuja

        Olipa mauton vitsi. Tosin arvasin, että joku ton vielä heittää. Valitettavasti. :) Ihan sininen nimikyltti kaulassa siellä kuljen, asiakkaana. Ja nimimerkki on "iloinen" kuntoutuja siksi, että tyytyväinen ei mahtunut. Jonkun positiivisen sanan siihen halusin, koska ihan oikeasti mulle Petreasta on ollu hyötyä. Ja mun ryhmässä (mielenterveyskuntoutujien työhönvalmennus) kaikki on paikasta tykänneet. Edelleenkään en tiedä muista palveluista kuin siitä, enkä väitäkään tietäväni. Ja tota ne hoitaa hyvin minun mielestäni.


    • adfgdgfadg

      Yksi hyvä kokemus ja yli sata huonoa kokemusta, siitä voi jokainen päätellä tasoa. Hyvä kuitenkin että edes yksi hyvä kokemus, olen iloinen puolestasi iloinen kuntoutuja.

      • asasdadasdsa

        Tosin harvoin niistä positiivisista kokemuksista täällä puhutaan, palstoilla yleensä ihmiset ennemminkin valittaa jos joku asia on huonosti.


      • sinne menossa pian
        asasdadasdsa kirjoitti:

        Tosin harvoin niistä positiivisista kokemuksista täällä puhutaan, palstoilla yleensä ihmiset ennemminkin valittaa jos joku asia on huonosti.

        Googlettelin kokemuksia Petreasta. Eipä paljon innosta mennä... 99% kokemuksista huonoja..


      • kaistapääkö?
        sinne menossa pian kirjoitti:

        Googlettelin kokemuksia Petreasta. Eipä paljon innosta mennä... 99% kokemuksista huonoja..

        Ihan sama meno jatkui, olin siellä elokuun alussa pätkän.


    • :))

      Taidanpa muuttaa takaisin Turkuun eli synnyinkaupunkiini. Jotenkin tekis mieli sinne takaisin.

      • dsfdfas

        Turku onkin kivointa :)


    • Väärintulkittu

      Katselin pitkästä aikaa tätä palstaa ja havaitsin samoja kuvioita edelleen:fibromyalgia vilahteli muillakin ja ei kuunneltu,psykologi tasoitteli.Pystyn tunnistamaan tästä kyseisen lääkärin,joka kohtelee asiakkaita pelkällä vallankäytöllä eikä anna sanoa omaa mielipidettä.Olen itse jo ikäihminen,mutta en vielä eläkeikäinen.Minulla siellä kävi todella huonosti ja lausunto on täysin korruptoitunut työnantajan hyväksi.Olen siitä nyt hyvin loukkaantunut,koska koen sen olevan lääkärin mielivaltaista vallankäyttöä.En halua hänen kanssaan edes keskustella,koska viisas ihminen perääntyy tällaisen edessä.Siksi ,koska hän voi laittaa vaikka mitä uutta diagnoosia pienestä puheenparresta.Sopivasti oli unohtanut mitä sanoi:ei tunnista omakseen.Valheella on lyhyet jäljet:sanoo vanha kansa,mutta pienellä ihmisellä valheiden verkossa onkin tekemistä,jotta tulet kuulluksi.Tällä kaikella on minun kohdallani kova hinta,mutta lääkäri siellä käydessäni valitti vain:kun en saa palkkaa tästä.Olemme eri palkkaluokan edustajia ja vastaanottoja hänellä on muuallakin.Empatiakykyä odotan lääkäriltä aina ja olen sitä saanutkin,mutta hyvin erikoiselta tämä nyt vaikuttaa,josei siihen kukaan voi puuttua.Jos olisin tiennyt,minne luottamuksella menin työkykyarvioon,niin en koskaan tätä paikkaa olisi käyttänyt.Toisella kerralla minut irtisanomisuhkauksella pakotettiin,koska olin kertonut työpaikan realistisista ongelmista.Kaikki meni suoraan työnantajalle ja minä sain rangaistukseni irtisanomisen muodossa.Tulee kuulemma niin kalliiksi eläkemaksut isolle firmalle,vaikka en alkupelissä ole ollut edes ottamassa isoja eläkkeitä:tein aluksi keikkatyötä 9 vuotta lasten ollessa pieniä,josta ei eläkettä kerry kuin vähän.Minulla on toinen lääkärintodistus,jossa puhutaan vastakkaisesti.Luottamusta,miten se tehdään,kun lausunnot ovat mitä ovat.Ihmis-ja perusoikeuteni eivät ole toteutuneet.Olleten ihminen ei voi toipua mistään tilapäisestä vaivasta,koska sehän ei hyödytä ketään bisnesfirmaa,paitsi köyhdyttää veromarkkojen kautta Suomen valtiota.Niin ne kin rahat tuntuvat menevän johonkin muualle kuin työllistämiseen vaikkapa Himasprojektiin.Lamako :kenen aiheuttama?Hyviä syyspäiviä kuitenkin teille kaikille kuntoutujille.

    • Väärintulkittu

      Olisikohan tämä lyhyesti köyhän kansan kyykyttämistä.Se on sitten osan väestöä ihmisen osaa...Inhimillisyyttä odotellessa ja asioiden oikeanlaista tulkintaa.

    • Alasajo

      Sitkeiden huhujen mukaan laitosta ollaan ajamassa alas pitkään jatkuneiden talousongelmain saattelemana joten kauan ei enää kuntouta ketään ja Hyvä niin.

      • ex_asiakas71

        Pelottavan kauan sinnitteli pinnalla!! Vihdoinki uppoaa.. :)


      • Petrean tilanne?

        Onko kenelläkään tietoa tästä? Itsellä ukaasi tuonne menosta ensi vuoden alkupuolella?


      • tosiduunari
        Petrean tilanne? kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa tästä? Itsellä ukaasi tuonne menosta ensi vuoden alkupuolella?

        Hei!
        Ota hetimiten yhteyksiä lähettäjätahoon ja pyydä päästä toiseen kuntoutuspaikkaan! Muutama entinen työkaveri käynyt tutkittavana kuntoutuksessa turhaan nuorten osaamattomien virkailioiden pompoteltavana joilla asiantuntemus ainoastaan koulukirjoissa!!1


      • §loppu
        Petrean tilanne? kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa tästä? Itsellä ukaasi tuonne menosta ensi vuoden alkupuolella?

        Petrea-säätiö lopetetan vuonna 2014, varmaa tietoa, tappioita tehnyt vuosi kausia ja rahaa ei ole enään.


      • faktaa2
        Petrean tilanne? kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa tästä? Itsellä ukaasi tuonne menosta ensi vuoden alkupuolella?

        Ihan p-puhetta. Näiden juttujen jälkeen tarkistin yrityksen luottotietorekisterin, yrityksen maksukäytöksen ennustetaan olevan seuraavan 9 kuukauden aikana erinomainen. Myöskään mitään maksuviiveitä ei ole. On rikos levittää väärää tietoa näinkin tärkeästä asiasta. Olen menossa ensi vuonna, ja olen menossa sinne hyvin iloisin mielin.


      • AApeli47
        §loppu kirjoitti:

        Petrea-säätiö lopetetan vuonna 2014, varmaa tietoa, tappioita tehnyt vuosi kausia ja rahaa ei ole enään.

        Kyllä tämäkin tieto totta on: yt neuvottelut käynnistyneet hiljattain.


    • keke19822

      Itsellä lähtö Petreaan kuntoutustutkimukseen. 2 viikkoa tarvisi siellä olla mutta nyt kun olen lukenu näitä viestejä niin ei paljon huvita mennä. Ahdstaa jo ajatuskin että joutuu tuon ajan jakamaan huoneen jonku vieraan kanssa.

    • wdrtewghyt

      Tulee olemaan raskaat 2 viikkonen. Tsemppiä! t. itse saman kokenut, ei mitään hyötyä.

      • Jaakkimo

        Mä kävin lukemassa nämä ja peruutin koko jutun.


      • en haluis mennä
        Jaakkimo kirjoitti:

        Mä kävin lukemassa nämä ja peruutin koko jutun.

        Tuleekohan siitä ongelmia jos peruuttaa, tietääkö kukaan?


      • -kja
        en haluis mennä kirjoitti:

        Tuleekohan siitä ongelmia jos peruuttaa, tietääkö kukaan?

        Ota ajoissa ennen määräaikaa yhteys kelaan tai eläkelaitokseen ja kerro että haluat peruuttaa ajan.


      • AnjuskA
        Jaakkimo kirjoitti:

        Mä kävin lukemassa nämä ja peruutin koko jutun.

        Samoin! :)


      • appera55
        Jaakkimo kirjoitti:

        Mä kävin lukemassa nämä ja peruutin koko jutun.

        Samoin tein itse. Kuulemma en ollut ensimmäinen enkä viimmeinen.


    • kuntoutusta joopajoo

      Mä pelkäsin että pistävät rahat poikki, siksi menin, mitään hyötyä ei ollut sairaampana tulin takaisin.

      • 3802

        Itsekään en ollut halukas menemään turhaan kuntoutukseen( fyysiset vammat, joille ei voida tehdä yhtään mitään) No kun, kerroin kelan tädille, ettei nappaa, hän tokaisi näin "mistä luulet sitten saavasi rahaa, jos et mene"? Eli samantien minua uhattiin tukien pois ottamisella. Ja olihan se mentävä. Minun piti olla siellä 14 päivää, mutta sain sen laskettua 8 päivään, kun asiantuntijat tajusivat, että minua ei voida kuntouttaa työelämään. Puoli vuotta kuntoutuksesta sain lopulta myönteisen eläkepäätöksen.
        Ja minun kohdalla Petrean työntekijät olivat ihan pihalla, lääkäri ei tajunnut vammoistani yhtään mitään, ei edes pituutta saanut mitattua oikein :D
        Paljon vähättelyä kivuista ,miten minulla voi olla kipuja, kun yhdellä toisella saman vamman omaavasta ei niitä kuulemma ollut. Eli sielä ei tunnuta tajuavan,että kukin ihminen on oma yksilö ja, että esimerkiksi leikkauksista toipuminen ja niiden onnistuminen on tapauskohtaista. Minua leikeltiin 80-luvulla, ennenkuin oli edes osaavia lääkäreitä ja tekniikkaa.
        Lähtökohta tuntuu olevan Petreassa se, että kaikki huijaavat, jotta pääsevät nauttimaan 700-900e suuruisesta eläkkeestä :D


      • ei enää koskaan
        3802 kirjoitti:

        Itsekään en ollut halukas menemään turhaan kuntoutukseen( fyysiset vammat, joille ei voida tehdä yhtään mitään) No kun, kerroin kelan tädille, ettei nappaa, hän tokaisi näin "mistä luulet sitten saavasi rahaa, jos et mene"? Eli samantien minua uhattiin tukien pois ottamisella. Ja olihan se mentävä. Minun piti olla siellä 14 päivää, mutta sain sen laskettua 8 päivään, kun asiantuntijat tajusivat, että minua ei voida kuntouttaa työelämään. Puoli vuotta kuntoutuksesta sain lopulta myönteisen eläkepäätöksen.
        Ja minun kohdalla Petrean työntekijät olivat ihan pihalla, lääkäri ei tajunnut vammoistani yhtään mitään, ei edes pituutta saanut mitattua oikein :D
        Paljon vähättelyä kivuista ,miten minulla voi olla kipuja, kun yhdellä toisella saman vamman omaavasta ei niitä kuulemma ollut. Eli sielä ei tunnuta tajuavan,että kukin ihminen on oma yksilö ja, että esimerkiksi leikkauksista toipuminen ja niiden onnistuminen on tapauskohtaista. Minua leikeltiin 80-luvulla, ennenkuin oli edes osaavia lääkäreitä ja tekniikkaa.
        Lähtökohta tuntuu olevan Petreassa se, että kaikki huijaavat, jotta pääsevät nauttimaan 700-900e suuruisesta eläkkeestä :D

        Minulla on niin sama kokemus kipujen osalta, todellakin ihan samaa vähättelyä kivuista, lääkäri sanoi ihan saman sanasta sanaan, että miten minulla voi olla kipuja, kun yhdellä toisella saman vamman omaavasta ei niitä kuulemma ollut. Oliskohan ollu sama lääkäri.


    • 3802

      Hän ei ollut suomalainen lääkäri. Kyseinen lääkäri kehotti minua hakeutumaan myös atk-alalle töihin, koska saman vamman omaava pystyi hyvin tekemään kyseistä työtä, minulle taas tietokoneen käyttö pahentaa juurikin kipuja.
      Kehoittiko hän sinua olemaan positiivinen ja aloittamaan kuoroharrastuksen?

      • ei enää ikinä

        Minulla oli varmasti sama lääkäri taannoin. Sanoi, että ei usko että minulla on niitä kipuja mitä kerroin.


    • ei enää koskaan

      Uskallan epäillä että sama oli. Kuoroharrastusta ei mainittu :)

      • PERTSA2

        Kuulostaa tosi laadukkaalta toiminnalta, uskomatonta touhuilua! Päätin juuri etten jalallanikaan astu puljuun vaikka määräys saapunut. Pyhien jälkeen kelan toimistoon heti paikkaa vaihtamaan, petreaan en mene vaikka maksettas!


      • KK_59
        PERTSA2 kirjoitti:

        Kuulostaa tosi laadukkaalta toiminnalta, uskomatonta touhuilua! Päätin juuri etten jalallanikaan astu puljuun vaikka määräys saapunut. Pyhien jälkeen kelan toimistoon heti paikkaa vaihtamaan, petreaan en mene vaikka maksettas!

        Homma peruttu, sain vaihdon Kankaanpäähän. Olivat ymmärtäväisiä kun selvittelin mitä Petreasta olen kuullut. Nyt kuntoon, oikeesti!


    • Keekki

      Minä pääsin katja noposelle, se oli hyvä kokemus kun en halunnut petreaan. Työeläkeyhtiön kautta tämä.

      • Aikku-68

        Mulla sama vakuutusyhtiön kautta. Kävin nämä lukemassa ja pyysin vaihtoa noposelle, sopi heille kun sanoin että tuonne en mene.


    • leksa2

      Aivan perseestä koko paikka. 1½ viikkoa olin siellä tarkoituksena saada jatkoa työkyvyttömyyseläkkeeseen (mikä itseasiassa oli jo myönnetty toisen lääkärin toimesta mutta ei kelalle käynyt). Ni heidän mielestään olen työkykyinen vaikka sain vielä uuden sairauden edellisen tilalle joka vain pahensi asiaa. Laitosmaisuus ei sinänsä mitään haittaisi jos henkilökunta osaisi asiansa ja kuuntelesi eikä ihan puutaheinää kirjottelisi lausuntoihin. Paska maku jäi suuhun.

    • pettynyt2

      En todellakaan suosittele. Aivan mahdoton paikka. Huomaa että rahat tulee Kelalta ja ihmisä näennäisesti "hoidetaan".Petrea-säätiö, ja sen henkilökunta, katsovat vain omaa napaa. Yrittävät hoitaa asiakkaita mahdollisimman halvalla= huono yhtälö . Oikeaa apua ,tai hoitoa, ei saa. Taitaa henkilökunta siellä olla töissä vaan sen takia et palkka tulee. En mene enään uudestaan. Minkäälaista apua sieltä ei saanut ja "kontiin viemisiksi" tyhjä pää. En voi sanoa että sieltä olisi mitään apua saanut. Ihan turha kaksiviikkoinen reissu. Pelkkää odottelua. "terapeutit" kyllä antoi ohjeita....samoja joita he antavat varmasti kaikille, mitää yksilöllistä apua en saanut vaikka aikaa olisi ollut.

    • Kyrpiintynyt

      Aivan turhiaha ne tutkimukset on missä vähän taivutellaan raajoja ja tutkitaan suuta lampun kanssa, Olisivat edes pistänyt kävelytestiin tai vastaavaan.

      • Pentti R.

        Minä valitin myös Petreasta ja työeläkeyhtiöstä sanoivat että me vaihdetaan sitten sinut toiselle. Uudessa paikassa sain kuukaudessa oppisopimuspaikan uudelle alalle, jota voin terveyteni puolesta tehdä.


    • Anna%

      Minä olen saanut elämääni uuden alun Petrean avulla. Olen ikuisesti kiitollinen ammattitaitoiselle henkilökunnalle, kiitos, kiitos, kiitos

      • itsellä huono kok.

        Kiva, että edes yhdellä on hyvä kokemus. On se varmasti paljon myös sinusta itsestäsi kiinni! Minäkin toki yritin, mutta minua siellä vaan latistettiin.


      • ::karmelli::

        ::joopajoo, hlö.kunnan edustajan puh.vuoro!!


      • googlettelija
        ::karmelli:: kirjoitti:

        ::joopajoo, hlö.kunnan edustajan puh.vuoro!!

        Niinpä. Varmaan ei oo kiva työskennellä tuolla kun oma maine menee samalla työntekijöiltäkin.


      • taikkuli

        Hei Anna, kiva kun sait positiivisen kokemuksen ja jaot sen tänne. Itse olin -06 Petreassa ja mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana silloisista kokemuksistani. Päinvastoin henkilökunta oli mahtavan ihania ,ruoka tosi hyvää ja päiväohjelmat tasapainossa. Huonetoveri kiva ja nauravainen ryhmämme tosi kiinteä vaikkemme tunteneet toisiamma ennestään. Saimme palautettakin nauravaisesta ja iloisesta asenteesta ryhmänä. En kyllä mennyt vaativana . En ollut mielenterv.asioilla vaan tuki-ja liikuntaelin kuntoutuksessa. Mitähän moittijat on lähteneet hakemaan ??? ASENNE positiiviseksi.


      • nähty on taso itse
        taikkuli kirjoitti:

        Hei Anna, kiva kun sait positiivisen kokemuksen ja jaot sen tänne. Itse olin -06 Petreassa ja mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana silloisista kokemuksistani. Päinvastoin henkilökunta oli mahtavan ihania ,ruoka tosi hyvää ja päiväohjelmat tasapainossa. Huonetoveri kiva ja nauravainen ryhmämme tosi kiinteä vaikkemme tunteneet toisiamma ennestään. Saimme palautettakin nauravaisesta ja iloisesta asenteesta ryhmänä. En kyllä mennyt vaativana . En ollut mielenterv.asioilla vaan tuki-ja liikuntaelin kuntoutuksessa. Mitähän moittijat on lähteneet hakemaan ??? ASENNE positiiviseksi.

        Henkilökunta paikkaamassa huonoa mainettaan ja täällä kirjoittelemassa


      • entinen työntekijä
        googlettelija kirjoitti:

        Niinpä. Varmaan ei oo kiva työskennellä tuolla kun oma maine menee samalla työntekijöiltäkin.

        Minä lähdin sieltä pois kun en kestänyt katsella sitä menoa


    • uskookenkokee

      Olen ollut tutkittavana ja loppuistunto oikein katastrofi , aivan mielivaltaista toimintaa,
      sun pitää allekirjoittaa älytön lausunto ja samalla kiristetään myönnettävällä sairauslomalla -tai vastaavilla lausunnoilla , itselle tarjottiin sairauslomaa houkuttimena allekirjoittaa älytön lausunto kelalle, tarjous nousi aina kun kieltäydyin ,
      onkohan ihan laillista touhua? nyt sitten monen vuoden jälkeen vakava diaknoosi.
      Mielellään haluaisin vinkkejä valitukseen kelan toiminnasta jollekin ulkopuoliselle taholle, suomen viranomaisista tuskin apua ?

    • Pikku Myy

      Lääkärien vallankäytölle yhteiskunnassa ei ole mitään rajaa,jos eivät etiikkaan ole sitoutuneet.Pienellä ihmisellä ei ole muuta virkaa,kun olla valtakoneiston raha-ja pelinappula.Sinulta ei kysytä mitään,vaan sinulle sanellaan ,että näin on.Demokratia ei siis edelleenkään ole toteutunut.Valtaa ja kunniaa,mutta kuinka kauan Suomea voidaan ohjastaa näin.Tarvitaan vastuunkantajia.Keväisin Terveisin kuitenkin!

    • Kärpix

      Kuntoutussuunnitelma wtf? Eksä nyt ite osaa päättää mitä haluat elämälläsi tehdä? Mikä siinä on niin vaikeaa? luovut siis vapaudestasi päättää itse tulevaisuudesta ja omasta kohtalostasi sekä uskot ne jonkun luupää psykiatriporukan kusipäiseen tahtoon? Huh en ikinä suostuisi tommoiseen. Oma tie - oma kohtalo.

    • 1355

      Jos haluaa saada jostain sairaspäivärahaa/kuntoutusrahaa on mentävä kuntoutukseen ja tehtävä se kuntoutussuunnitelma. Harva haluaa vapaaehtoisesti mennä esim Petreaan, mutta pakko mikä pakko, kun kela uhkailee heti etuuksien poisotolla.

    • arbeit macht frei

      Vältin Petrean menemällä töihin.. hyvää vauhtia olin ajamassa itseäni psykiatrian valheiden verkkoon, kunnes ymmärsin ja oivalsin, että kaikissa meissä on jotain vikaa.

      Olkookon minun vikani liiallinen kunnianhimo ja rakkaus työntekoon. Olkootkin sitten mielensairautta, mutta niin kauan kun en käytökselläni tuhoa toisten elämää tai aja omaani kaaoksen partalle, on aivan sama mitkä ovat arvoni ja asenteeni. Saahan sitä yksilöllä olla omat haavet, käsitykset ja unelmat.

      Minä en ole robotti.

      • eieieie76

        Sama, kaverin firmaan vähäksi aikaa.


    • en mene ikinä sinne

      On, huono kokemus.

      • jaakko,

        sama täällä. ei nöyryytetä enään koskaan nuorien kokematomien työtekiöiden taholta. ei koskaan. sain viimoin eläke suosituksen yksityiseltä taholta ja sain eläkkeen petrean huuhaa suosituksista huolimata .


    • T.t

      Kuntoutuskurssit ovat aivan ihan eri asia kuin esim. kuntoutustutkimus,työkyvynmääritys , täällä ihmiset sekoittaa asioita keskenään. Katkeria tilityksiä, kun ei olen valtion ylläpito (eläke) irronnut... menkää töihin, niin tässä muukin tekee, eikä syyllistä toisia omasta laiskuudesta . Hohhoijaa !

    • turun tauti
      • -Huonojakokemuksia-

        =Good Bye! En tule koskaan kaipailemaan tuota Laitosta! =)


      • rituli 75

        Joko on loppu onks tiatooo???


      • TOMPPIS
        rituli 75 kirjoitti:

        Joko on loppu onks tiatooo???

        .
        lähellä ollaan kuulemma valtaosa henkilö kunnasta saanut vuoden vaihteessa lopputilin


      • rituli 75
        TOMPPIS kirjoitti:

        .
        lähellä ollaan kuulemma valtaosa henkilö kunnasta saanut vuoden vaihteessa lopputilin

        Kiitti Tomppis!!! Minulla meinaa vaihtui yllättäin kuntoutuspaikka, johtuu varmaan tuosta lopettamis asiasta. Kommenttien perusteella en olisi kyllä mennyt ja nyt ei onneksi tarvitse!!!


      • tOMPPIS
        rituli 75 kirjoitti:

        Kiitti Tomppis!!! Minulla meinaa vaihtui yllättäin kuntoutuspaikka, johtuu varmaan tuosta lopettamis asiasta. Kommenttien perusteella en olisi kyllä mennyt ja nyt ei onneksi tarvitse!!!

        ;)


    • Väärintulkittu

      Voi hyvänen aika,mitä sitä joutuu lukemaan.Asiakkaan kunnioitus on hukassa.Luulemista on enemmän kuin tietämistä.Rahahan se kaiken määrittää:diagnooseja myöden.Psykiatriahan on erinomainen lääketieteen alue,jossa voidaan tehdä minkälaisia diagnooseja tahansa ja valta toimii uskottavuustasolla hyvin.Kansalaiset ovat voimattomia,vaikka onhan sairauksia,joissa aivotoiminta voi häiriintyä sekä elämän hallintaongelmia,joissa apu on hyvä olemassa.Ei kukaan lääkäri pysty niihin vaikuttamaan,jos itseltä voimat loppuvat,silloin olet hukassa,vaikka jakamallahan murheita voi pienentää.Etiikka kunniaan lääkärikunnassa.

    • Verve kokemuksia :(

      Vervessä ihan sama juttu. En voi todellakaan suositella Verve (Tampere) "palveluja" kenellekään. Kokemus oli ihan vastaava kuin tuo Petrean. Taitaa olla niin että tuolla nuo kelalle pitkään työtä tehneet ovat täysin unohtaneet että me sairaat ollaan asiakkaita eikä kela tai vakuutusyhtiöt.

    • raja-jooseppi

      Minä ainakin riemuitsen että petrean tankkilaiva upposi. Kaksi kertaa ollut siellä. Ensin Ilona projektissa ja myöhemmin kuntoutustutkimuksessa. Aivan hirveää scheissea molemmilla kerroilla. Ei mitään hyötyä. Ammatinvalinnanohjauskin oli sitä että täytettiin MOL:in sivuilta lomake ja sitten "ohjaajan" kanssa luettiin tulokset yhdessä. Todella hedelmällistä, varsinkin kun olin saanut täysin samat tulokset niin yläasteen kuin lukionkin opotunnilla siitä pirun testistä. Jostain syystä painopinnanvalmistajia ja puhelinvaihteenhoitajia ei enää hirveästi työllisty.

      En kokenut että minua oltaisiin kohdeltu mitenkään vääryydellä tai painostettu. Tosin sosiaalityöntekijä ei ollut lainkaan iloinen kun lopuksi täytettävään itsearviointilomakkeeseen kirjoitin etten ollut hyötynyt keikasta mitenkään. Oli todella kiusaantunut ja yritti ehdottaa että eikö jotain olisi, mutta kun sanoin ei, niin totesi silmiä pyörittäen ja puuskahtaen että "No, sitten sun pitää varmaan laittaa sinne niin." Olin vaan niin katkera siitä että menin sinne hakemaan apua ja heillä ei ollut antaa M I T Ä Ä N. Ihme tuhnustelua koko homma. Ympäripyöreää lätinää. Ei mitään konkreettista.

      Nyt tälläkin seudulla vaihtuu Verve kuntoutusten toteutuspaikaksi, todella toivon että siellä on parempi meininki, mutta kun keinot on rajalliset vaikuttaa sairaiden ihmisten elämään niin ei ole toiveet Vervenkään suhteen korkealla.

      Niin ja minä kuulin työkkärin opintoneuvonnan virkailijalta että "Verve voitti kilpailutuksen". Eli siinä ilmeisesti syy miksi Petreassa laitetaan lappua luukulle. Verve lupasi tehdä samat hommat halvemmalla niin Petrealta lähti leipäpuu.

      • aapeli92

        Samanlaisia kokemuksia myös minulla, ei mitään hyötyä siellä oleilusta ja pska fiilis jäi. Onneksi lopetetaan koko mesta! Saa nähä miten verve suoriutuu kuntoutusjutskista tosin rima ei oo korkealla kun verrokkina on tää petrea! :P


      • Ylermin
        aapeli92 kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia myös minulla, ei mitään hyötyä siellä oleilusta ja pska fiilis jäi. Onneksi lopetetaan koko mesta! Saa nähä miten verve suoriutuu kuntoutusjutskista tosin rima ei oo korkealla kun verrokkina on tää petrea! :P

        Mä olin Vervellä ja homma ei edennyt yhtään mihinkään. Kun valitin asiasta työeläkeyhtiölle minkä kautta siellä olin pääsin katjanoposelle ja se oli minusta paljon parempi paikka, sillä homma etene reilussa kuukaudessa työkokeiluun ja kohta oon saamassa työpaikan sieltä missä olen työkokeilussa. Toivottavasti sulla on parempi tuuri Vervellä kuin mulla. Lisäksi joissain Verven paikoissa on kuulemma (toki keskustelupalstojen perusteella kuultua) hometta.. eli jos oot herkkä niin..


    • Väärintulkittu

      5 vuotta kulunut ja sama peli jatkuu.Ala-arvoista ihmisten kohtelua.Ihmisyys ja inhimillisyys hukassa.Julmuus pyhäpuvussa,mitä se sellainen kuntoutus on?Rahha,rahaa vain pitää tulla firmalle.Ei halua todeksi uskoa.Osaavatko edes hävetä:Ihminen vailla omaatuntoa,kuka sellainen on?

      • Ver.ve

        kannattaa äänestää jaloillaan, älä mene Vervelle vaan vaadi parempaa.


      • ammatillinenkuntoutus

        Näin tein, vaadin vaihtoa ja sain uuden paikan.


      • Verveperseestä
        ammatillinenkuntoutus kirjoitti:

        Näin tein, vaadin vaihtoa ja sain uuden paikan.

        Valititko heille itselleen vai eläkeyhtiöön, itsellä ihan sama tilanne just päällä. En millään haluaisi jäädä tuonne yksilövalmentajan käsiin joka ei yhtään ymmärrä mun tilannetta.


      • Väärintulkittu

        Kelan asiantuntijalääkäri on kyllä tiedossa.Ei hyvältä näytä vieläkään.Toivottavasti loppuu koko touhu.Mainostavat jo tv:ssä,joten asiakkaista taitaa olla pula.


    • VER-VE

      VERVE on ihan kamala paikka, Petreasta en tiedä, mutta verveä en voi kokemuksena suositella. Mitään ihmisarvoa tai minun mielipidettä ei kuulla

    • öcölkcxy7u

      Olin Opteamilla eläkeyhtiön kautta, ei voi suositella sitäkään kenellekään. Omia ihan älyttömiä paikkoja ehdottivat mulle, en todellakaan voi lähteä rakennuksia siivoamaan tms.

    • Talentgate

      Ihan sama juttu Tapiovaara -nimisellä henkilöllä Talentgatella en saanut suunvuoroa ja hän ois laittanut mut mitään mulle sanomatta sellaisiin hommiin mitä en pysty todellakaan tekemään. Älkää menkö kyseiseen firmaan "kuntoutukseen"

    • OPTEAM

      Opteamista ei ole hyvää sanottavaa minullakaan. Tämä konsultti ei ymmärtänyt mitään kuntoutuksesta oli joku rekrykonsultti joka pääasiassa vaan etsii ihmisille paikkoja heidän omista rekistereistään. Ei voi suositella kenellekään sitä paikkaa

    • KALAPUDAS

      Hei, olen menossa Kelan kuntoukseen alkuvuonna 2017. Mitä kokemuksia kuntoutuksesta. Viestiketjun alku on aikamoista valitusta, mutta ymmärsin että lähtökohdat ovat erit? Eli nyt kokemuksia kuntoutuksesta! Petrea paikkana? Henkilökunta? Ruoka? Muuta mitä? Kiitos asiallisista vastauksista :)

      • miksi_vitussa

        Miksi olet menossa sinne?


      • KALAPUDAS

        Niska-hartia kuntoutusryhmä..


    • Väärintulkittu

      Ikuisen trauman sieltä sain.Aivan epäinhimillistä kohtelua.Ihmisen kunnioituksesta ei ollut tietoakaan.Lausunto vaikuttaa koko loppuelämääni.Tuhotako ihminen halutaan,jotta saadaan rahaa.Valheita työnantajani puolustukseksi,johon jopa soittivat,että mitä laitetaan paperiin.Työpaikkani vanhoja lääkäreitä.Ei ole etiikka kohdallaan.Kärsin tästä loppuikäni ja lääkärit nauttivat hyvää palkkaa.

    • petreakokemus

      Mä olin muutaman kuukauden petrealla, kun kerroin maksajalle millaista siellä on ja mikään ei edennyt niin maksajani ohjasi mut noposelle. Siellä oon ollu nyt reilun kuukauden on tapahtunut paljon enemmän kuin petrealla, mutta ei mitään läpimurtoa vielä siihen mitä voisin vielä tehdä.

    • Järkyttynyt

      Petrean kuntoutus toteutetaan nykyisin hotelli Caribiassa. Henkilökunta on samaa tylsistynyttä vanhempaa naisporukkaa. Psykologi ihan omissa sfääreissään. Valitimme jo hänestä viime jaksolla; ei kuuntele edes ja huolestuimme hänen terveydestään enemmän kuin omastamme! Ruoka Petreassa oli parempaa kuin Caribiassa; miten hotellissa voi olla niin järkyttävää ruokaa! ?? Edelleen asiakkaat pakotetaan 2hh:Iin, vaikka kaikki siitä kärsivät. Ilmastointi huoneissa pitää hirveää meteliä, mutta ei viilennä kuumia huoneita . Turhanpäiväisiä pitkiä luentoja ikkunattomissa ja ilmattomissa tiloissa. Henkilökunta täyttättää kaavakkeita kun ei ole intoa eikä motivaatiota keskustella tai opettaa kuntoutujille uutta. Järkyttävää sietokykyä vaati mm ravintotietousalustus istua paikallaan: lähdettiin epämääräisestä kuvasta vuosikymmenien takaa kaikille tutusta ruokakolmiosta! Herregud! Oppeja, jotka eivät pelitä enää tänä päivänä ja ole ajankohtaista lain. Illat ovat vapaat n klo 16.30 lähtien. Lounas ja illallinen järkyttävän aikaisin. Ulkona kesän parhaita päiviä ja kaikki tapahtuu sisätiloissa, mikä voisi tapahtua ulkona auringossa tai kylpylän porealtaassa yms. Jopa kaikki liikunta. Yhden kuntosalivuoron saimme ryhmävaateella muutettua sauvakävelyksi ulkona, mutta vain lyhyesti. Loput 2t liikuntaa taas ikkunattomissa saleissa. Mieli matalammalla paluu kotiin. Eikö kukaan Kelasta tee pistokokeita näihin kuntoutuksen? ?? Rahoittaa vaan!? Aihetta vinkata tasosta tutkiville journalisteille. En suosittele! Jos menet, hanki majoitus ja ateriat muualta. Käytä kuntosalia ja kylpylää turhan istumisen sijaan. Suunnittele illoiksi tekemistä ja menoja kaupungille jne.

      • Anonyymi

        Pääseekö siellä kylpylään, se taitaa olla suurin syy mennä sinne?


    • VÄÄRINTULKITTU

      l
      LOPPUELÄMÄN KÄRSIMYS TÄSTÄ JÄI JA LÄÄKÄRIT SIELLÄ VAIN HYMYILEVÄT.TOSIN YKSITYISVASTAANOTTO ON JO ALKANUT DIACORISSA,JOTEN SELUSTA ON TURVATTU RAHALLISESTI.MINUN SELUSTAANI EI TURVAA KUKAAN,JOTEN IKUSESTI JOUDUN ELÄMÄÄN ASIAN KANSSA.LÄÄKÄRIT OVAT TIEDOSSA,MUTTA KOVAA VALLANKÄYTTÖÄ TÄMÄ ON.YKSI KELAN LÄÄKÄRI HAKEE MUUTA TYÖPAIKKAA,JOKA EI TULE ONNISTUMAAN,JOKA ON OLLUT SIELLÄ TYÖSSÄ.TIEDOSSA ON.SIIRRYTÄÄN PAIKASTA TOISEEN EIKÄ VIIHDYTÄ MISSÄÄN.KADUN SINNE MENOANI LOPPUIÄN.EN OLISI USKONUT TÄLLAISTA TEHTÄVÄN.LUOTIN,KUNNES JULMA TODELLISUUS TULI ETEENI.PYYSIN KORJAAMISTA LAUSUNTOON,JOTA EN SAANUT.LÄÄKÄRI NOTKUI OVENPIELESSÄ JA HILJAISESTI MYÖNSI ASIAN.

    • Juha.J.72

      Heips
      olin Merikarvialla Petreassa kuntoutuksessa 12-16.6 ,paikka oli iso mutta luonto kaunista jossa moni ilta menikin merta ihaillen laiturilta ,harmi ettei turun kaupunki hoida läheistä rantaa enään niin ei viittinyt pulahtaa uimaankaan kun sitä ei suositeltu ,itse kokkina en voi antaa korkeita pisteitä ruoalle mutta oli se syötävää ,fysioterapeutti oli aivan mahtava tyyppi ja varmasti paras anti koko reissulla ,myös minulle tuli ensiksi huonekaveriksi puoli yhteen asti yöllä Allahia rukoileva kaveri joka 50v halusi vain eläkettä eikä mikään muu oikein kiinnostanut kuntoutuksessa ja muutenkin kun yritin mukautua tilanteeseen niin hän ei esim rukoilu hetkinään välittänyt että en päässyt huoneeseen tai pois sieltä koska hoisi rukoilu hetkiään oviaukon tuntumassa joten hänen mielestään minun olisi pitänyt vain odottaa ja suoda se hänelle noh yhden yön nukuin samassa ja seuraavana aamuna juttelin hoitajan kanssa asiasta ja hän otti yhteyttä ylilääkäriin joka heti myönsi minulle oman huoneen ,jossa loppuviikon nukuin makeasti joka yö ,odotan syksyn kuntoutusta lähinnä vain fysioterapeutin vuoksi kun häneltä sain mahtavat ohjeet ja vinkit joita olen nyt kuukauden verran tehnyt kotona ,samaa mieltä kuin edelliset illat olisi ollut pitkiä jos ei itse olisi keksinyt tekemistä ,uima-allas ja saunakin oli vain miten sattuu tarjolla ja välillä kun respa ei muistanut lämmittää niin sitten nuori neito vain sulki oven ja lähti kotiinsa,ryhmä teotia tunnit oli aivan puuduttavia mutta yksilö tapaamisista sain jotain irti .enempi olisin toivonut ryhmäliikuntaa ym ym järjestettyä toimintaa,lääkäri oli ihan ok vai johtuiko se siitä kun kerroin setäni olevan ylilääkäri ;) silti odottelen mielenkiinnolla syksyä ja ps paljon on uutta henkilökuntaa esim nuori ja tarmokas psykiatri/psykologi vai mikä lie ja ravintoterapeutti,ja viimeisenä vinkkinä itsekun jätin viikoksi auton seisomaan parkkiin käsijarru päällä niin pois pääsin vastakun olin irrottanut molemmat takarenkaat ja naputellut jarruja vasaran kanssa tunnin verran pois jumista ;) onneksi oli kunnon tunkki mukana ja työkalut

    • eläkkeenvinkujat

      Miten tämä paskaketju liittyy otsikkoon MASENNUS? Vinkukaa niitä eläkkeitä jossakin muualla.

    • Juha.J.72

      nimimerkki eläkkeenvinkujalle ,kyseisessä paikassa järjestetään myös heillekin kuntoutusta ja sillä tavalla asia liittyy kohtaan masennus ja eläkkeen vinkujista en tiedä ketä tarkoitat ,omassa tekstissä oli maininta eräästä samaan aikaan minun kanssa osallistuneesta ja hän oli se joka tahtoi eläkettä en minä joka olen taas takasin työelämässä .

    • Kaisa-48

      Kaikki ei vingu eläkettä, mutta silti Petreasta ei ollu mitään apua ja henkilökunnan osaaminen oli todella huonoa

    • silonen

      En myöskään minä mutta ihan sama kokemus on täälläkin, ei mitää apua mulle ollu siellä ja kohtelukin vielä huonoa

    • totuusesiiin

      Viikon naputtelivat polvia vaikka kerroin vian löytyvän toisesta päästä kehoa , loppulauselman allekirjaus tilaisuudessa lääkäri alkoi "lahjomaan" sairaslomalla mikäli allekirjoitan tutkimuksen, tätä kesti puolituntia ja sairasloman tarjoukset kasvoi ja kasvoi , en ollu uskoa että tämmöistä suomessa tapahtuu , näin on mätä järjestelmä todellisuudessa,puhutaan mitä puhutaan. ei ihme että terveys yms. kulut kasvaa kun tälläisiä yksiköitä ylläpidetään.

      • nohuhhuhh

        Ei voi olla totta, tuosta pitäisi ilmoittaa johonkin, eihän tuo ole todellistakaan!!


    • paskapaikka

      Olihan se aika säälittävää menoa. Pari säälittävää ja tylsää työpajaa mitkä ei auttanu paskaakaa. Lääkärit tuntu vittuilevan omissa pilvilinnoissa ja omat "hoitajat" olivat hyödyttömiä jotka eivät saaneet mitään aikaiseksi. Petrea on paikka mihin voi mennä tekee "töitä" ilma et ketää odottais sun tekevät mitää.

      • Vervekokemuksia

        Verve ihan sama. Älä mene, paitsi jos et halua että tilanteesi menee mihinkään eteenpäin.


      • V1vi

        Vervellä saat kuitenki ihmisarvoa alentavaa kohtelua siihen päälle, itsellä sellainen kokemus vervestä ihan viimeviikolta ja kahdelta muulta käynniltä niiden kuntoutussuunnitleman teosta, mua ei kuunneltu yhtään


    • Anonyymi

      Olen nyt kuudetta kertaa , samat kitit aina uudelleen, varainsiirtovero Kelalta yksityiselle.

      Maalataan sormiväreillä ja piirretään pimpin kuvia päivät pitkät, mitään kuntoutusta en ole koskaan saanut, vaan minua siirretään kun lihapalaa pakkasta toiseen.

      Ruoka on surkeaa

      • Anonyymi

        Samat sanat, mut ruoasta tykkäsin sillon kun mä siellä paljon olin varmaan kaikkiaan yli puoli vuotta. Muutama lääkäri oli erityisen vmäinen niin minun ja monen muun mielestä. Paljon joutavaa hömppäkuntoutusta ja aivan älyttömän löysä aikataulutus mitä muutettiin joka päivä. Henkilökunta aina myöhässä sovituissa miiteissä ja osa piti tosi piiiiiitkiä ruokataukoja.
        Se on tainnut jo muuttaakin Peltolankadulta Caribian lähistölle...? Tiloiltaan ja ympäristöltään varmaan paljon parempi ja viihtyisämpi

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4743
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1081
    Aihe