Tuntoko jäljellä?

kaipaava

Tästä on useampi vuosi, kun olin uskossa. En ole syntyjäni uskovaisesta kodista, mutta tein parannuksen ja ehdin vuosia nähdä, mistä siinä kaikessa on kyse. Ehdin omaksua sen itselleni.

Mutta vanhempani riistivät sen minulta, koska heidän mielestään minulle ei olisi voinut tapahtua mitään kamalampaa, kuin liittyä tuohon uskoon.

Siitä on vuosia..Ja vaikka olen ehtinyt jo alkaa elää toista elämää,, sydämessä jossakin on kai vielä jonkinlainen tunto jäljellä, koska tuntuu, että palaan aina tähän samaan pisteeseen miettimään suuntaa, mihin mennä.
Ja sekin on yllättävän raskasta, jos esim yhtäkkiä huomaa hyräilevänsä jotain siionin laulua.. Jo se saa kyneleen silmään.

Yritän silti elää tätä elämää, mikä minulla on, mutta en tiedä oikeasti, mitä haluan..
Ja tiedän, ettei kukaan minua voi auttaa.
Helpottaa vaan ajatus siitä, että moni uskovainen lukee tämän ja ties vaikka joku minut täältä tunnistaisikin..

17

1431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhemmat mitään

sulta oo riistäny! Ite oot uskosta luopunu tai Jumala otti sen pois?

• vl.

mutta sielunvihollinen. Kaikki ihmiset olisivat tehneet sinun asemassasi samoin, ei toiset ole toisia parempia. Vaikka sanot, että kukaan ei voi sinua lohduttaa, niin uskon että löytäisit rauhan Jeesuksesta.

• vl-juha

Itse sinä olet uskostasi luopunut. Turhaan syyttelet muita. Meillä kaikilla on oma valinta.

• ex-vl

nuoruudessani, kun eräs kaveri teki parannuksen, vaikka ei ollut uskovaisesta kodista. No, ajallaan hän sitten taisi liukua tästä pois. Mutta silloin kun vielä molemmat olimme uskomassa ja kävimme yhden tytön luona muuten vaan kyläilemässä, hän taas ei ollut uskovainen. Olisimme vain ulos lähteet, niin tämän kolmannen tytön äiti ei päästänyt tyttöä ulos ettei häntä vaan viedä uskovaisten seuroihin tms. Pelkäsi tämä äiti, että siitä tytöstä yritetään leipoa uskovainen, vaikka se ei ollut mikään tarkoitus. Oli siltä äitiltä ihan hirveätä huutoa asiasta ja siihen syssyyn tietysti samantien, että kun ne vl äitit joutuvat tekemään niin paljon lapsia, että ovat sitten ihan väsyksissä.
      Joten en ihmettele yhtään, vaikka syynä olisi tuo mitä sanoit, ei sitä nuori ihminen kotona asuessa ole jaksanut välttämättä pysyä uskossa, jos vanhemmilta on ollut negatiivista palautetta koko ajan.
      Nyt kun en itsekään ole enää vl niin minun on helpompi puhua vanh.lestadiolaisuudesta ei-vl ihmisille. Minua ärsyttää suunnattomasti kun ihmisillä on niin paljon kaikenmaailman negatiivisia ennakkoluuloja heitä kohtaan. Yritän niitä välillä aina oikoa, mutta moni asiahan on sellainen ettei sitä ymmärrä jos ei joskus ole ollut sydämestään asti vl. Vaikka eipä niitä kaikkia juttuja itsekään ymmärrä, sen vuoksihan siinä ei enää ole mukana, mutta muistaa miten sen ymmärsi silloin aikoinaan.

• Kalle

Mukava lukea sinun kirjoituksesi. Vaikka olet uskosi jättänyt, niin kirjoituksistasi ei paista katkeruus.
        Tuo katkeruus tulee ilmi niin monen uskonsa jättäneen kirjoituksesta. Siis kirjoituksista, mitä he tänne palstalle kirjoittavat.

_

• Uskossa?

Uskossa vanhoillislestadiolaisuuteen, sitäkö tarkoitat.

Miksi ihmeessä olet nyt sitten hylännyt uskon Kristukseen?

Vanhoillislestadiolaisuuden hylkääminen on ollut pelkästään hyvä ratkaisu, mutta Kristuksen hylkääminen tässä yhteydessä on ollut huonoakin huonompi ratkaisu.

Siionin virren eivät ole suinkaan mitään vanhoilislestojen omaisuutta, tai liity siihen ideologiaan mitenkään, nehän kertovat yksinomaan uskosta Kristukseen.

Sinä siis ikävöit yhteyttä Kristukseen hyräillessäsi noita virsiä. Ja sehän on pelkästään hyvä asia, sillä vain Jeesus pelastaa.

• Leenu

Rukoile Jumalalta, että hän antaisi palaamisen armon. Ei sielunvihollinen sitä kyllä anna. Eikä sielunvihollisen orjat antaisi tehdä toisen sellaista ratkaisua.

"Mun kotini taivaassa ihana on
      ja sinne mun mieleni palaa,
      kun maanpäällä oloni rauhaton on,
      niin taivaaseen mieleni halaa"

• Lauri

paskattaa

• Tietäjä

Ole pirun tyytyväinen, kun pääsit uskosta eroon. Ainahan kaikki vähän hupsuja ajattelee, ei se tarkoita, että pitäisi johonkin lahkoon liittyä. Nauti vapaasta elämästäsi!

• Kalle

Muistui mieleeni, kun tunsin sinunlaisesi kaverin, joka oli nuorena uskovainen. Epäuskoiset vanhemmat eivät tahtoneet hyväksyä kaverini uskoa. Kyllä sillä oli häneen suuri merkitys, kun kotonaan silloin vielä asui. Sitten se usko jäi, tosin hänelle tuli siihen tietenkin muitakin esteitä kuin vanhempansa. Synti ja synninluvallisuus se on aina viimekädessä, mikä vie ihmisen epäuskoon.

Mutta sinulle sanoisin: Jumalan valtakunnan portti on auki yötä päivää. Sinulla on mahdollisuus käydä uudelleen siitä sisälle. Vaikka portti on ahdas, se on tosiaan aina avoinna.

Sinua odotetaan sisälle!

_

• Jeesus pelastaa

"Mutta sinulle sanoisin: Jumalan valtakunnan portti on auki yötä päivää."

että Jumalan valtakunnan portti ei suinkaan ole rauhanyhdistyksen ovi tai vanhoillislestadiolaisuus. Mutta ethän sinä varmaan sitä tarkoittanutkaan.

• Duoda

Uskon että on ahdas tuokin portti.

Mutta vielä ahtaampi on tuo ahdas portti josta Raamattu puhuu. Siihen on riisuttava koko lihanvanhurskaus.

..... :-( synninluvallisuus :-( ...........

Niinpä niin, hyh hyh sentään, ja itse kuitenkin teet kuitenkin hyvin raskasta syntiä kieltämällä Kristuksen lahjavanhurskauden, ja rakennat haisevaa omavanhurskauttasi.

• Lauri

Mutta entäpä ne onnettomat jotka vanhemmat pakottavat olemaan uskossa?
        Kasvattavat lapsiaan keskiaikaisilla kuritustavoilla

• Mävaan

.. on yhä voimassa. Kaikille palaaville tuhlaajapojille ja -tytöille annetaan parhaat vaatteet, sormus sormeen, ja teurastetaan vielä syöttövasikka.

Ole kuuliainen sydämesi äänelle ja palaa, sillä se ei puhuttele Sinua ikuisesti.

'etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki teille sen ohessa annetaan'

• kaipaava

Sanoin vähän epäselvästi. Eli tottahan on, että itse olen uskoni kieltänyt, eivät vanhempani.
      Mutta he tekivät kaikkensa kylläkin sen eteen, että minä sen kieltäisin.

He eivät kertakaikkiaan vain päästäneet minua mihinkään.
      Soittivat jopa koululleni, etten saa viettää aikaani tiettyjen ihmisten kanssa.
      Rauhanyhdistykselle samoin.

Olin todella heikko, mutta olin todella yksin nuorena uskoni kanssa siinä vaiheessa.

• poitsu

sinut takaisin jumalanlasten joukkoon. Sinulla on selvästi herännyt tunto. Jumala vain voi sinut armahtaa. Tuhlaajapoikakin otettiin takaisin isän kotiin, kun hän katui, että oli lähtenyt. Tee parannus, sillä huomenna se voi olla liian myöhäistä.

• vl2003

Olet varmaankin nyt niin paljon vanhempi, että voisit tehdä päätöksen omilla jaloillasi? Ikävä on vanhempiansa vastaan toimia, mutta tilanne tuossa taitaa kyllä olla se, että he eivät ymmärrä sinun parastasi tässä. Ehkäpä nyt, kun aikuisempana palaisit tähän joukkoon, vanhempasi pystyisivät hyväksymään sen paremmin? Ainakin ajan kanssa?

Palaa, hyvä ihminen, sinne minne sydämesi sinua vetää!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      126
      4818
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      12
      3488
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3310
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2746
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      86
      2476
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1442
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1329
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1259
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1258
    Aihe