Painonnousu kaksoisraskaudessa

Aino

Hei!

Odotan kaksosia ja olen 20 viikolla raskaana. Painoa on tullut lisää jo 10kg, tosin jos rehellisiä ollaan osa siitä johtuu kyllä syöpöttelystä. Alkuraskauden aikana kun vain jatkuva syöminen tuntui estävän huonovointisuutta. Kiinnostaisi tietää kuinka paljon muilla on paino noussut tässä vaiheessa? Entäs myöhemmin raskauden aikana?

Voimia ja jaksamista kaikille monikkovanhemmille ja odottaville!

12

6702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilijonkka

Minulla paino tippui alkuraskauden aikana viisi kiloa ja rv:lla 21 painoa oli saman verran kuin ennen odotusta. Synnytykseen mennessä paino oli kymmenen kiloa enemmän kuin ennen raskautta.
      Eli erittäin yksilöllistä on painonnousukin. Ensimmäiseltä -yhdeltä- lapselta lihoin kaksikymmentä kiloa!
      Jatkuvaa syömistä se saattaa olla loppuraskauskin, vatsalaukku on niin ahtaalla, ettei pysty syömään paljoa kerralla. Synnytyksessä suurin osa häviää (minulla se 10 kg).
      Paljon onnea odotuksellesi!

• Vaisnava

Tuo kuulostaa ihan minulta! En tosin ole vielä synnytykseen asti päässyt, vaan viikkoja on koossa 30 3.

Ensin tippui paino neljä kiloa kun oksensin vähän väliä, ja takaisin entisessä painossa olin joskus viikon 21 tienoilla. Entisestä painosta laskettuna painoni on sen jälkeen noussut 7-8 kiloa (riippuen siitä, käynkö vaa'alla illalla vai aamulla; aamuísin painan reilun kilon vähemmän).

• muumimamma

oli mulla noilla viikoilla kertynyt 2.90kg, mutta viikojen 20 jälkeen nousi kyllä sitä tahtia että heikompia hirvitti nyt viikoilla 38 painoa tullut yhteensä 22kg ja risat päälle!!!!
      osa painosta tulee kyllä kauheasta turvotuksesta.....=(

• Kaneli2

Minulla laski 15kg ei ollut puhettakaan et olisi pystynyt ruokaa ahmimaan.

• Vaisnava

Painoni on kyllä noussut 7-8 kiloa, mutta siitä huolimatta katson laihtuneeni. Kasvoni, käsivarteni ja sääreni ovat hoikempia kuin vuosikausiin ja moni lähipiirissä on sitä hämmästellyt ja ihastellut. Samaan aikaan mahani paisuu huimaa vauhtia ja lasten paino nousee nousemistaan.

En yhtään ihmettele, jos painan synnytyksen jälkeen vähemmän kuin raskaaksi tullessani!

• jennifer.a

Mulle ei tullu kiloja kun 6.Muksut verotti ilmeisesti niin paljon kun kumpikin oli kolmekilosia syntyessään.Ei vaan ollu oikeen kivaa kun oon muuteskii jo pienikokoinen nin lastenjälkeen hikisesti 45kg.

• teija

noin 10 kiloa,vaavit painoi 3 kiloa kipale,ja mulle kävi samoin kuin täällä joku kirjottikin,jalat,kädet ja kasvot kaventu,masu kasvoi vaan.Tosin sekään ei jätti ollut,yhtä kantavilla monilla oli suurempi.Kovasti yksilollistä on niinkuin myös yhtä odottavilla.Nauti odotuksesta,kiloja ei kannata miettiä,varmasti lähtee kun meno alkaa!!

• Ida

Minulla paino alkoi nousta vasta rv 20 jälkeen. Kaikkiaan lisää túli n.13kg, ja kaikki tuo jäi leikkaussaliin. viimeisillä viikoilla paino jopa vähän laski. Ei voinut syödä mitään raskasta. Närästys oli uskomaton, kun toinen vauvoista painoi koko ajan vatsalaukkua. Lisäkiloja kertyi sitten vauvavuotena. Lihoin lähes 9kg, joista onneksi olen päässyt jo eroon.

• marika.m

onnittelut kaksosista!!!meillä on nyt 1 v 5 kk vanhat kaksospojat.mulla nousi paino kaikkiaan 30 kg.synnytys käynnistettin rv 38 3 ja pojat painoivat syntyessään molemmat noin 3600 g.
      mun maha oli todella iso ja venyi aika lailla,mutta onneksi saatiin terveet pojat.
      rv 20 mulla oli paino noussut 5 kg,mutta sen jälkeen alkoi paino nousta kilon tai enemmänkin viikossa.hyvää odotuksen jatkoa!!!

• mardu

Olin aikas tuhdissa kunnossa ennen kun aloin oottamaan kaksostytöjäni. Paino tippu alku raskauden aikana paljon, oksensin kaikki ulos, ja ensimmäiset neljä kuukautta elin pelkällä suklaavanukaalla ja appelsiinilla.
      Synnyttämään mennessä paino oli noussu, siitä kun aloin odottamaan tyttöjä, 2,9 kg. Laitokselta lähtiessä painoin 13 kg vähemmän ku odottamaan alkaessa. Olenki vitsaillu tutuille että hyvä keino laihuttaa on tehä kaksoset.

• Wilperi

Mulla on viikkoja 22 ja paino on noussut nyt 12kg. Olen kyllä syönyt tosi paljon koko raskauden ajan ja valitettavasti myös paljon herkkuja...
      Aluksi oli pakko syödä usein, koska se oli ainoa keino pitää pahoinvointi aisoissa ja nyt myöhemmin ruoka vain maistuu niin hyvin!

• mamma1

Täällä rv 23 meneillään ja painoa 8 kg. Alkuraskaudesta tuli enemmän, viimeisen kuukauden aikana vain 2. Ekassa (yksikkö-)raskaudessa tuli yhteensä 16, joista puolet jäi synnärille. Kiva lukea, että joillekin on tullut vähemmän painoa koko raskauden aikana ja vauvat on silti olleet ihan hyvän kokoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe