miten sydämet toimii?
11
297
Vastaukset
- oipoikoijiouhgfdr
i
h
a
n
a
! - Tällä lailla
"Keuhkoista tuleva hapekas veri kulkee vasemmasta eteisestä vasempaan kammioon, joka pumppaa sen aortan kautta isoon verenkiertoon koko elimistön tarpeisiin. Kudoksissa happea siirtyy verestä soluihin ja hiilidioksidia soluista vereen.
Niukkahappiseksi ja hiilidioksidipitoiseksi muuttunut veri palaa ylä- ja alaonttolaskimoa pitkin sydämen oikeaan eteiseen. Sieltä matka jatkuu oikeaan kammioon, jonka pumppaamana veri siirtyy pieneen verenkiertoon keuhkovaltimorunkoa pitkin. Keuhkoissa hiilidioksidia siirtyy verestä hengitysilmaan ja happea hengitysilmasta vereen.
Keuhkoista hapekas, niukasti hiilidioksidia sisältävä veri palaa neljää keuhkolaskimoa pitkin sydämen vasempaan eteiseen. Verenkierron täyteen kierrokseen kuuluu siis kaksi kulkua sydämen kautta, kerran vasemman (puhdas veri) ja kerran oikean ('likainen') puolen läpi."- energy puuttu
puuttui...sähköimpulssit, lihastyö. Pumppausvoima. Se voima, jota ilman sydän ei toimi.
- sit ku
energy puuttu kirjoitti:
puuttui...sähköimpulssit, lihastyö. Pumppausvoima. Se voima, jota ilman sydän ei toimi.
ei toimi
Itsellä 9 vuotiaana sydäninfarkti
Tyttökaverilla keuhkoveritulppa
- kaikki irl -
:( - Lyhyestä virsi kauni
energy puuttu kirjoitti:
Tarkoituksella. Olisi tullut liian pitkä ja 'vaikea' ja kellokin oli liian paljon. Siis sen autonomisen hermoston, sympaattisen ja parasympaattisen, toiminnasta kertomiseen.
- Ikävä on
Taky tulee kun kohtaa sen oikean.
- Voi saatana
Juuuur, kun luin ketjun aloituksen vaihdoin katseen telkkariin jossa sydän sykki, kun TV2 tuli kirurgiohjelmaa jossa tehtiin ohitusleikkausta. :D Hämästyttävä sattuma.... :DDDD
- MinäOdotanSinua
Minun sydämmeni ainakin "tunnistaa" erään itselleni tärkeän ihmisen sydämen.
Aina silloin tällöin sydämmeni valtaa aivan uskomaton lämmön tunne.
Toisinaan minut valtaa samalla hetkellä syvä levollisuus, toisinaan taas sydän hakkaa samalla kuin kilparadalla olisin.
Ensin ihmettelin mitä tämä on, kunnes ymmärsin Hänen ajattelevan minua aina sillä hetkellä lämpimästi.
Vaikka emme toisillemme muuten saa juteltua, sydämemme juttelevat keskenään.- TunneHienoSinuun
Tuo oli kyllä hienointa, mitä täällä palstalla on pitkään aikaan kirjoiteltu. Minunkin sydän tunnistaa erään naisen, jolle vielä joskus totean - "Rakastan sinua"-. Tilanne on tällä hetkellä vielä tuo, jota juuri tuossa kuvailit. Mutta vielä on - kesää jäljellä...
- lue kirjasta
Itseasiassa tiedän. Sähköisellä sinusrytmillä toimii noin pääpiirteittäin. En nyt sen tarkemmin ala kertomaan. Ei sillä ole rakkauden kanssa mitään tekemistä.
- epätietoinen kysyy
mistä se tärinä tulee ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214