Nyt ollaan sellasen asian edessä, että äitini on ollu eilen jurrissa töissä. Hänet puhallutettiin ja lukemat näytti reippaasti päälle 2 promillea. Nyt tässä mietityttääkin sellainen asia, et voiko hän saadaa kenkää töistä vai miten tää asia menee lain mukaan? Tänään ollaan lähdössä hakemaan katkasuhoitopaikkaa terveyskeskuslääkärin kautta koska tilanne on todella akuutti eikä äitikään enää näe tilanteelle muuta ratkasua. Itse olen odottanu tän tapahtuvan jo muutaman vuoden ajan ja miettiny et miten sitä ei ole vielä puhallutettu.
Kännissä töissä
126
15922
Vastaukset
- toinen provo
Ei näytä hyvältä, jos hän on bussikuski, lentäjä, tai kirurgi. Ei mitään välii, jos hän on kansanedustaja, Kelan tai työkkärin virkailija. Asiaa auttaa myös, jos hän on maahanmuuttaja Schengen-alueen ulkopuolelta; ei muuta kuin yhteys YLE:en ja Hesariin, ja saatanallinen rasismiralli päälle!
- Suunta ylöspäin
Joo ehkä se oliskin ollu ihan liikaa odotettu et olisit osannu jotain järkevää kirjottaa! Et nosta vaan se pullo huulille ja ryyppää itses mukavaks!!
- hallava_hevonen
Suunta ylöspäin kirjoitti:
Joo ehkä se oliskin ollu ihan liikaa odotettu et olisit osannu jotain järkevää kirjottaa! Et nosta vaan se pullo huulille ja ryyppää itses mukavaks!!
Olet 16 v. nuori nainen, ja ymmärrettävästi hyvin huolissasi kummankin vanhempasi ratkeamisesta ryyppäämään. Mutta voimme todeta että sinulla on oikeaa asennetta osoittava nimimerkki "Suunta ylöspäin" Niin tahdon kertoa että kumpikin vanhempasi on parhaillaan kokemassa elämänsä syvintä kriisiä, ja alkoholin käyttö tunnetusti helpottaa ahdistusta, mutta ei kuitenkaan tuo parannusta tilanteeseen. Niin sanoisin sinulle että olet kuitenkin jo teini-iän ohittanut nuori nainen, ja sinulla on oma elämäsi edessäsi, jonka kykenen Suomen Kansallistrietäjänä ennustamaan kohdallasi onnistuvan erinomaisesti. Joten ota tämä elänmäntilanne aivan rauhassa, ja ole ystävällinen vanhemmillesi.
- kossupullo1
hallava_hevonen kirjoitti:
Olet 16 v. nuori nainen, ja ymmärrettävästi hyvin huolissasi kummankin vanhempasi ratkeamisesta ryyppäämään. Mutta voimme todeta että sinulla on oikeaa asennetta osoittava nimimerkki "Suunta ylöspäin" Niin tahdon kertoa että kumpikin vanhempasi on parhaillaan kokemassa elämänsä syvintä kriisiä, ja alkoholin käyttö tunnetusti helpottaa ahdistusta, mutta ei kuitenkaan tuo parannusta tilanteeseen. Niin sanoisin sinulle että olet kuitenkin jo teini-iän ohittanut nuori nainen, ja sinulla on oma elämäsi edessäsi, jonka kykenen Suomen Kansallistrietäjänä ennustamaan kohdallasi onnistuvan erinomaisesti. Joten ota tämä elänmäntilanne aivan rauhassa, ja ole ystävällinen vanhemmillesi.
Taisi tulla hallava_hevoselta sisäpiiritietoa, koska tiesi kirjoittajan olevan 16v.
Kirjoittajalle suunta ylöspäin toivotan voimia ja sitkeätä positiivisuutta. Nämä tilanteet kuuluvat elämään tavalla tai toisella aiheellasi tai vastaavilla. Tue äitiäsi ja tee mitä voit tehdä. Et voi antaa enempää mitä kykysi on ja tämä ymmärrä itse. Mikäli tuet ja rakastat, olet tehnyt sen mistä voit olla tulevaisuudessa omassa aikuisuudessasi ylpeä.
Voimia ja lämpöä elämääsi! Olet hyvä tytär, koska pyysit apua näin julkisesti. - humaninity
kossupullo1 kirjoitti:
Taisi tulla hallava_hevoselta sisäpiiritietoa, koska tiesi kirjoittajan olevan 16v.
Kirjoittajalle suunta ylöspäin toivotan voimia ja sitkeätä positiivisuutta. Nämä tilanteet kuuluvat elämään tavalla tai toisella aiheellasi tai vastaavilla. Tue äitiäsi ja tee mitä voit tehdä. Et voi antaa enempää mitä kykysi on ja tämä ymmärrä itse. Mikäli tuet ja rakastat, olet tehnyt sen mistä voit olla tulevaisuudessa omassa aikuisuudessasi ylpeä.
Voimia ja lämpöä elämääsi! Olet hyvä tytär, koska pyysit apua näin julkisesti.Olisko mahdollista että joku katsoisi sinunkin olevan nyt 11 vuotias, kun nimesi ja päiväyksen jälkeen on 10, tuolla ap:n jälkeen on 15... sehän on vähintään 16 v :D
humaninity kirjoitti:
Olisko mahdollista että joku katsoisi sinunkin olevan nyt 11 vuotias, kun nimesi ja päiväyksen jälkeen on 10, tuolla ap:n jälkeen on 15... sehän on vähintään 16 v :D
Oletko itse vielä syntynytkään?
voi voi..
- toinen provo 2
Ei näytä hyvältä, jos hän on bussikuski, lentäjä, tai kirurgi. Ei mitään välii, jos hän on kansanedustaja, Kelan tai työkkärin virkailija. Asiaa auttaa myös, jos hän on maahanmuuttaja Schengen-alueen ulkopuolelta; ei muuta kuin yhteys YLE:en ja Hesariin, ja saatanallinen rasismiralli päälle!
- Suunta ylöspäin
hallava_hevonen kirjoitti:
Itse asiassa en ole 16 eikä kyse ole mun vanhemmista vaan äidistä. Ja siis tarkentaakseni olen jo 30. En oo täälle kerenny käydä koska oon aktiivisesti hoitanu mutsin asioita ja kuskannu häntä lääkärissä, päihdeklinikalla ja veinpä hänet katkollekkin. Katkolla äiti oli sen 5 vrk mikä sille tarjottiin ja mielestäni se ei tuo mitään ratkasua tilanteeseen. Liian lyhyt aika! Ja niin se ryyppääminen alko taas melkein samana päivänä kun kotiin pääsi... Pettymys on suuri mut kai se kuuluu kuvaan?!?!
- Anonyymi
haista sinä pitkä paska tuun ja pieksän sut kunnolla
- Anonyymi
Itse asiassa en ole 16 eikä kyse ole mun vanhemmista vaan äidistä. Ja siis tarkentaakseni olen jo 30. En oo täälle kerenny käydä koska oon aktiivisesti hoitanu mutsin asioita ja kuskannu häntä lääkärissä, päihdeklinikalla ja veinpä hänet katkollekkin. Katkolla äiti oli sen 5 vrk mikä sille tarjottiin ja mielestäni se ei tuo mitään ratkasua tilanteeseen. Liian lyhyt aika! Ja niin se ryyppääminen alko taas melkein samana päivänä kun kotiin pääsi... Pettymys on suuri mut kai se kuuluu kuvaan?!?!
Alkoholisti ei muutu jos ei itse haluu muutosta. Anna äitisi juoda et voi siihen mitenkään puuttua. 😐 Jos ei hän itse halua lopettaa silloinkin hänen täytyisi sitoutua antaduksiin ja muihin hoitoihin.
Minut on kyllä otettu sairaalan vuodeosastolle odottamaan arkea ja sain mansikkajuomat siellä. Taisin maata osastolla vain vuorokauden ja kun helpotti nostin kytkintä.
Ap totanoin,,, no jääköön sanomatta.- töissä dokannut
Riippuu ihan ammatista. Yleensä ei ekasta kerrasta tule potkuja, vaan hoitoonohjaus. Poikkeuksena terveydenhoitoala ja semmoiset, niissä tulee heti kenkää.
- dsdfsdf
Hoitoonohjaus pätee liki kaikkialla, myös terveydenhoitoalalla.
- hmmm....
dsdfsdf kirjoitti:
Hoitoonohjaus pätee liki kaikkialla, myös terveydenhoitoalalla.
Paitsi yksityis sektorilla. Sieltä tulee kenkää ja heti. No sekin tapauskohtaisesti..
- AlfMelmac
Nykyään on menttaliteetti aivan toinen. Harvoissa paikoissa ohjataan katkaisuun. Se on se pari varoitusta ja sitten kenkää. Joissain paikoissa vain riittää vanhan viinan tuoksu (hoitoala, kuskit jne) irtisanomiseen. Tulijoita tyhjälle paikalle on.
- että osaa varoa
Olisi kiinnostavaa tietää, millaiseen duuniin rouva meni 2 promillen hutikassa?
- 2+5
Riippuu todellakin ammatista esim. kansanedustaja saa olla humalassa duunissa. Sampsalle ei tainnut tulla siitä mitään seurauksia paitsi media tietysti sai slaagin.
Täytyy myöntää että Sampsa selvisi täysistunnossa aika hyvin vaikka she vähän sösshöhtti.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288452381692.html
"Eduskunnan pääsihteeri Seppo Tiitinen sanoo, ettei eduskunnalla tai virkakunnalla ole keinoa kontrolloida, suorittaako kansanedustaja tehtäviään humalassa, sillä eduskunta ei hänen mukaansa ole työpaikka."
Tuosta olen hieman eri mieltä.
Jos puhutaan ns. "turvallisista" duuneista joissa pieni hiprakka ei vaaranna ketään niin ongelma voidaan huomata mutta yleensä asiaan ei puututa vaan kuitataan huumorilla. Onhan siinäkin rajansa että selvästi päihtyneet lähetetään äkkiä kotiin pilaamasta duunipaikan mainetta.
Yllättävän hyvin pieni hiprakka sallitaan kunhan pystyy tekemään duuninsa eikä sitä aina edes huomata tai ei haluta huomata.
Tottakai puskaradio puhuu siitä seläntakana mutta siihen se jää eikä edes pomotkaan välttämättä reagoi.
Minusta olisi tärkeää huomauttaa työkaverille että sulla taitaa olla pikku ongelma koska duunidokuhan voi kuvitella ettei kukaan huomaa ja jatkaa samalla linjalla.
Ei ainakaan rattiin saa päästää.- pullon pohja
Verkkolehdessä kertoi tarinaansa entinen juoppo nainen, oli ollut
perheyrityksen hommissa.
Yksi muistelu firman asioilla aasiassa ollessaan työmatkalla,
siellä kerrostalon hississä muutaman aasialaismiehen kanssa,
samaan aikaan päissään, pas.kat housuissa, noin puolen päivän aikaan.
Myöhemmin raitistuttuaan oli mietiskellyt, mitähän ne aasialaismiehet
oli tuumanneet pohjolan neidosta pas.kat housuissa tuhannen
tuiterissa samassa hississä, ei olleet kuulemma silloin puhuneet mitään.
On sitä osattu ennenkin. - myymäläpääll
Joissakin ammateissa on todellakin vaarallista olla päihtyneenä. Ja voi olla jopa vaarallista neuvoa tälläisessä ammatissa olevaa päihtynyttä ilmoittamaan pomolle olevansa kykenemätön tekemään töitä ja pitämään vapaata.
Aikoinaan neuvoin noin asiakkaalleni joka oli saneeraustyömaalla ja tellingit olivat viiden kerroksen korkuiset. Mies sai potkut ja minä sain nyrkistä. Sattui, soitin omalle alue-esimiehelleni, joka pahoitteli tapahtunutta. Seuraavana aamuna leuka oli musta ja turvoksissa, muistoksi sain puheen muuttumisen epäselväksi.
Mielestäni kuitenkin edelleen humalaisen paikka on muualla kuin töissä, vakuutuskaan ei korvaa jos humalainen on osallisena työtapaturmassa.
- raitis stina
Annetaan yleensä hoitoonohjaus tai lopputili..siinä ne vaihtoehdot eli riippuu duunista.Eikö ap:n äiti muista mitä puhallutuksen jälkeen on sanottu?Jos äiti pystyisi soittamaan töihin ja kysymään tapahtumasta niin silloinhan se totuus selviäisi.Voimia teille!
- Maroolofi
Mä oon miettiny, että jos mut laitetaan johkin kuntouttavaan työkokeiluun, niin cvoisin alkaa juopotella siellä työpaikalla. Kävin veskissä aina ottamassa vähän taskumasasta huikkendaalia. Niin että kun eihän tässä vissiin oo mitään menetettävää? HEH!
- 2+5
Sampsaa naurattaa.
http://www.youtube.com/watch?v=RDzIeKSeAqw
"Kansanedustaja Sampsa Kataja saa puhemies Eero Heinäluomalta kehoituksen hakea eduskunnan kahvilasta vauhtia täysistunnossa "- Anonyymi
Vittu, meidän raksalla ollut selvinpäin kuin köyhät loppukuusta
- 654165465465
2 promillea kertoo pitkälle kehittyneestä alkoholiongelmasta. Katko on ensiapu ei mikään ratkaisu. Myllyhoito, antabus, opiaattisalpaajat, AA ovat jatkohoitomahdollisuuksia.
- KetunVitkale
Eräs maanantai aamu pomoni sai puhelun työkaveriltani. -Hei olen nyt niin raakasti juovuksissa et tästä työnteosta ei tule mitään. Sopiiko pitää pekkanen?
No sehän kävi. Seuraava päivä koitti ja pomo sai taas puhelun. -En kertakaikkiaan kykene töihin nyt joten sopisko aloittaa kesäloma jo tällä viikolla?
Sekin onnistu joten mies palasi loman jälkeen taas täydessä tikissä töihin:)
Rehellisyys maan perii:)- AlfMelmac
Höh höh ja kerro ammattiala ja vuosituhat.
- Hyrylänpajat....
AlfMelmac kirjoitti:
Höh höh ja kerro ammattiala ja vuosituhat.
Esim. metallimies kuluvalla vuosituhannella.
- onneks loppu
kyllä töissä huomas, kun jollakin oli kankkunen, voi sitä huonotuulisuutta, varsinkin uusia kohtaan..
- mek
Tämä asia riippu työnantajsta ja jos työnlainsäädäntöä luetaan niinkuin se kirjoitetaan niin voi antaa potkut vaikka heti koska työaikana ei saa olla päihdyttävien aineiden vaikutuksesta ja jos joku vielä näkee että juo vaikka pullon keskiolutta niin kenkää voi tulla heti että silleen. Jos työnantaja suostuu siihen hoito juttuu niin voi saada pitää työnsä mutta sehän riippu työnanatajasta koska nämä hoitoonohjaukset ovat vain suosituksia eikä mitään laissa määrättyjä juttuja. Itsell äsemmoinen työnantaja että jos aamulla puhallutetaan ja viisari värähtää niin tulee 3-6 kuukautta palkatonta lomaa ja hoitoon ohajus että silleen.
- asfdf1
missä töissä?
- mek
Sitä en kerro mikä on työnantaja mutta meillä on sellaiset ohjeet ja ne on kerrottu kun töihin on tultu ja urakoitsijat poistettaan heti työmaalta ja vuoden porttikielto alueelle.
Esim. linjasutonkuljettja, lentäjä ja lentoemäntä saa heti kenkää kun se 0 promilla on ilmailulaissa ja bussipvirmoissa on töihin tuleesa kerrottu asiasta jos on työaikan yli 0,5 promillea. Työlainsäädännössikin on sama jutuu ja bussikuski saa jatkaa asjoaan vaikka tieliikennelain mukaan puhaltta alle 0,5 promillea mutta työlainsäädänto ei tunne promillerjoja että silleen. - AlfMelmac
mek kirjoitti:
Sitä en kerro mikä on työnantaja mutta meillä on sellaiset ohjeet ja ne on kerrottu kun töihin on tultu ja urakoitsijat poistettaan heti työmaalta ja vuoden porttikielto alueelle.
Esim. linjasutonkuljettja, lentäjä ja lentoemäntä saa heti kenkää kun se 0 promilla on ilmailulaissa ja bussipvirmoissa on töihin tuleesa kerrottu asiasta jos on työaikan yli 0,5 promillea. Työlainsäädännössikin on sama jutuu ja bussikuski saa jatkaa asjoaan vaikka tieliikennelain mukaan puhaltta alle 0,5 promillea mutta työlainsäädänto ei tunne promillerjoja että silleen.Linja-autoa ei voi käynnistää, vaan on ensin puhallettava. Eri asia, jos matkan aikana ottaa rohkaisuryyppyä, kun tuo liikenne on niin vilkasta.
- ex-alkkis
Kannattaa kuitenkin tietää ja tiedostaa, että katkaisuhoito on vain pahimman fyysisen ja henkisen krapulan hoitoa, siellä ei sanan varsinaisessa mielessä hoideta alkoholismia eli yritetä raitistaa ketään. Katkaisuhoidon aikana oilsi ehdottoman tärkeää ajatella jotain jatkohoitoa, tapahtuu se sitten AA:ssa, A-killassa tai kenties jopa päihdekuntoutuksessa (Myllyhoito tms vastaava).
Ihan omasta kokemuksesta tiedän (olen raitistunut alkoholisti), että alkoholisti voi mennä katumusta täynnä katkolle vaikka 20 tai 40 kertaa ja vannoa parantavansa tapansa, mutta krapulan haihduttua samajuomaralli jatkuu taas helposti. Alkoholismi kun tuppaa olemaan vahvasti itsensä kieltävä sairaus. Nyt sinulta ja muilta äitisi läheisiltä vaaditaan reilusti jämäkkyyttä, että hän heräisi tilanteeseensa!- osdgofjogsdgds
no ei ny nii tyhmä kantsi olla et lopettais viinan juomise hei
aattele ny vähä
- njet molotoff
Päivät menee kivasti kun on pienissä kaljoissa jo heti aamusta.
Pomo ei sano mitään kunhan kukaan ei telo itseään.
Niin mä oon raksahommissa.- Anonyymi
ex-tissuttaja4 kirjoitti:
En mä kyllä tiedä, tippuu jakari tai joku päähän niin ei oo kivaa.
Voiko selvinpäin pudottaa jakaria
- jep4
Täytyy ohjata kaksi kertaa hoitoihin, ennenku voi antaa kenkää
- 11+20
Ei tarvitse. Kenkää voi ainakin meidän TES:in mukaan antaa vaikka heti. Kyseessä on silloin työsuhteen purkaminen, ei varsinaisesti potkut.
- In my a...
Ei tarvitse: oikeuttaa jokaisella alalla välittömään irtisanomiseen. Lisäksi saattaa päälle rapsahtaa muita oikeudellisia seuraamuksia.
- ja totuus
11+20 kirjoitti:
Ei tarvitse. Kenkää voi ainakin meidän TES:in mukaan antaa vaikka heti. Kyseessä on silloin työsuhteen purkaminen, ei varsinaisesti potkut.
Ei voi, eli puhut paskaa.
- JKBLO
N INKKÖ
- tenukeppis
Minullahan alkoi lapsuus kurjissa merkeissä, nimittäin jouduin kasvatuslaitokseen jo kymmenen vanhana. Onneksi sitten vähän iäkkäämpänä pääsin katkaisuhoitoon tuon kasvatusoperaation jälkeen.
- <esimies
- anabolic priest
Tuosta kuvasta päätellen äitisi ongelma on viinan lisäksi testosteronilääkkeiden liiallinen käyttö. Yhteisvaikutukset ovat pahoja.
- Suunta ylöspäin
Ei käytä lääkkeitä. Siitä olen varma, mut pulloa imee senkin edestä. Edelleen... Huoh! Ja nyt musta on tullut se jäkättävä tiukkapipo koska hänelle asiasta ainoana uskallan sanoa.
- EL.ak:IM
Suunta ylöspäin
Ekasta narahtamisesta saa vain varoituksen, ja alalta riippuen hoitoon ohjauksen. Ei äitisi tosta kenkää saa. Toki se varoitus vaikuttaa, jos tulee YT: neuvottelut siihen kioskiin.
Puhallutukseen ei ole pakko suostua. Ainakaan mun alalla. Puhallutuksen tulos ei ole minkään veroinen ilman puhalletun allekirjoitusta. Siihen voi vaatia todistajaksi luottamusmiestä. Ja ilman sitä ei ole oikeus edes puhalluttaa, jos niin vaatii. Eikä luottamusmiehellä ole velvollisuutta osallistua tapahtumaan. Sitten voi vielä vaatia verikoetta. Verikoetta ei saa ihan joka hetkessä toimitettua, jos kyseessä ei ole rikos. Eikä ilman verikoetta vaatiessaan saa työnantaja antaa edes varoitusta.
Jos on laittanut nimen lappuun, niin on turha sätkiä. Varoitus on silloin ihan laillinen.- esimies1
Pitää paikkansa!
- mek
esimies1 kirjoitti:
Pitää paikkansa!
Itse olin muutama vuosi yhdessä firmassa ja sieltä annoin yhdelle heti kenkää mutta oli aliurakoitsijan mies ja siellä firman omsitaja teki selväksi työhaastattelussa että töissä ei kännissä olla ja varsinkin reissuhommissa nykyisin urakkasoppari puretaan aika herkästi jos on juopuneita työntekijoita toisen firman kohteessa töissä. Eri asia oli vielä -80 luvulla ja homma muuttui -90 luvulla ja nykyisin ei paljon känniläisiä töissä siedetä että silleen. Jos työaikana juo alkoholia niin työlainsäädännön takia voi antaa kenkää heti kun kiinni jää. Se hoitoon ohjaus on vain suositus.
- verorahoillako?
Kuulostaa ihan valtion putiikilta...
- ,,d
Muista aloittaja pysyä itse sitten kokonaan erossa näistä aineista. SUkurasite on melkoinen..
- alkoholistin tytär
Mulle ei ole ikinä viinakset maistuneet, kun on sen pask...nähnyt ja kärsinyt!
- hoituri3
Jos on hoitoalalla, niin kenkää ei tuu...Itse asiassa työterveyshuolto lähettää työkyvyttömän takaisin töihin. Ihan pöllyssä. Tosin oli kyse pillerien popsijasta, ei alkoholistista. Kun ei voi kuulemma todistaa, että hlö on lääkkeen vaikutuksen alaisena...!!!!!
- Liivit kullakin
Vanhusten hoidossa sitten jo silitellään päätäkin vaikka joku kuolee hoidon puutteeseen eli silkkaan laiminlyöntiin ja laiskuuteen. Polliisit eivät pääse edes jyvälle näistä "hoito muodoista". Tarkoitushan onkin kuolla pois niin jää verorahat ja eläkkeet parempiin ryyppy juhliin käytettäväksi.
Arvatkaako pistääkö naurattamaan sinivuokot puskissa mukamas jotain valvontaa suorittamassa. Siis ihan eri paikassa missä oikeasti olisi jotain valvottavaa. Jokainen taaplaa tyylillään ja tyyli ei ole kaunis tässä maassa. - mek
Se todistaminen on aika helppoa eli veri ja virtsakokeet niin aina löytyy jos on jotain ottanut mutta ei taida henklöt tietää mitä tekevät kun tuollaista sanovat. Huumausaineet näkyvät virtsakokeessa kuukaidenkin jälkeen riippuen aineesta.
- Ansioton
Mielestäni kaikki luetaan ansioiksi.
- tenunenä
Kannattaa suostua hoitoonohjaukseen jos tarjotaan tätä vaihtoehtoa.
- snalle
Menee yleensä luottamus työnantajan silmissä, että vaikea enää jatkaa samassa työpaikassa ja melko pitkä sairasloma siihen päälle vielä. Firmalla pitää olla alkoholi ohjelma kyseisten tapausten varalta mutta käytännössä se toteutuu vain valtion/kuntien lafkoissa.Turha odottaa mitään ihmeparanemisia ovat yleensä pullossa taas kiinni parissa kuukaudessa. Omalla työpaikalla ihmeteltiin miksi työkaluja hajosi kuukaudessa useamman tuhannen euron edestä ja muutaman kuukauden päästä paljastu että yksi kaveri oli yövuorossa ihan nakit silmillä. Ei ole kaverista kuulunut mitään sen jälkeen ja sai laskun peräänsä. Noi on yleensä anteeksiantamattomia juttuja kun helposti on vaarantanut oman ja muiden turvallisuuden toiminnallaan.
- selvä veronmaksaja
Suurimmat "piilojuopot" onkin hyvin suojelluissa töissä; valtiolla ja kunnissa...järkyttävän kallista touhua verorahoilla - hyysätään ja hoidetaan.
- NEVER GIVE UP!
Siunausta ja voimia sinulle ja perheellesi!! Rukoilen apua äidillesi, kyllä kaikki järjestyy!
- any nymo
Toivottavasti saa potkut, humalassa töissä olemiseen on saatava nollatoleranssi.
- alkoholistin tytär
Alkoholismi on sairaus eikä paraneminen siitä ole helppoa. Jos äitisi on suostunut hoitoonohjaukseen ja onnistuu sitä kautta raitistumaan on ihan mahdollista, että työpaikka säilyy. ex-alkkis kirjoitti sinulle ihan asiaa. Lisäksi alkoholistien omaisille oli ainakin ennen tukiryhmiä muistaakseni alnon nimellä. Sellaisesta ryhmästä saattaisit saada hyviä neuvoja äitisi tukemiseen ja vertaistukea itsellesi.
Aina alkoholisti löytää syyn juoda. Nalkutus ei auta, vaan kannustaminen silloin kun yrittää raitistua. Silti katkaisuhoidon jälkeen tarvitaan muutakin hoitoa. Itsekunnioitus voi myös olla kovilla ja sitäkin voisi yrittää parantaa.
Jaksamista sinulle!- ex-alkkis
Kirjoituksessasi oli hyviä pointteja, joista en itse muistanut omassani mainita: alkoholisti sairastuttaa aina monta ihmistä ympäriltään ja myös alkoholistin omaisten olisi ensiarvoisen tärkeää hoitaa itseään, riippumatta siitä, jatkaako alkoholisti juomista vai ei. Monissa alkoholismin hoidoissa (ei toki kaikissa) keskitytään vain itse päihderiippuvaisen hoitoon ja unohdetaan läheiset, jotka voivat lopulta olla henkisesti sairaampia kuin alkoholisti itse!
Al-anon ryhmiä toimii kyllä ympäri Suomea, googlaamalla niitä varmaan löytää helpoiten. Sinulle ketjun aloittaja haluan ehdottomasti painottaa, että oli äitisi tilanne mikä tahansa, älä unohda itseäsi! Jos yhtään tunnet tarvetta vertaistukeen, sitä kyllä on saatavilla.
- tiss1
Työntekijän hyvinvointi ja stressittömyys ja sitä kautta juopotteluun retkahtaminen on moraalillisesti työnantajan vastuulla joten joutuisivat antamaan burnout lomaa ja rahaa viihdekäyttöön sen ajaksi!
- Mantaliini4
Ei yleensä anneta potkuja vaan laitetaan katkaisu hoitoon. Toivotaan siis että äitisi jaksaa nousta tuosta vielä elämään...
- Perkeleen tenuttajat
Omalla työpaikalla ohjataan ensiksi hoitoon. Viimeistään siinä vaiheessa on syytä tehdä ryhtiliike. Kerralla numero 2 edessä on kirjallinen varoitus. Kerta kolme päättää työsuhteen.
Ne ammatit, joissa ei ole riskiä humalassa aiheuttaa mitään henkilövahinkoja tai tuntuvia taloudellisia vahinkoja, ovat kovin vähissä.
Toivotan sinulle voimia ja parempaa omaa tulevaisuutta. Pidä huoli, ettei sinusta lapsena tule vanhempiesi huoltaja (lasten-aikuistenhoitaja), vaan saat rakennettua oman tulevaisuuden. Omista vanhemmista toinen oli kova pullon ystävä. Muistan, kuinka kateellisena kuuntelin kaverieni tarinoita kesistä. Kuinka kävivät vanhempansa kanssa harrastamassa jotain, sen sijaan että katsoivat kännäämistä. Sen opin, etten nyt omille lapsilleni vastaavaa tilannetta luo.
Rohkeasti yhteyttä sosiaalihuoltoon, jos alaikäisiä lapsia on eikä heidän arki ei enää suju. - huolestunut
eukolla samat jutut hankki fillarin kun ei uskalla aamusta ajaa autolla töihin,töissä on varmasti huomattu mut kukaan ei puutu
- työmaajuoppo
Onpa taas niin tietäväistä porukkaa. Meikä on ollut monessa työssä elämäni aikana ja oon ollut kännissä mm: tarjoilijana, huoltoaseman kassalla, rakennuksilla (ennenkaikkea raksat on hyviä työmaajuoppotteluun), ajanut pyöräkuormaajaa kahden promillen kännissä, ollut kalastusaluksella kauheessa kännissä, peltotöissä ym ym. Itseasiassa olen ollut kaikissa töissä kännissä vähintään kymmenen kertaa. Joskus oon "jäänyt kiinnikin" mutta mitä vittua sitten.
Töissä saa olla kännissä jos huvittaa, että siitä lähdetään. - työtä vain selville
työmaajuoppo kirjoitti:
Onpa taas niin tietäväistä porukkaa. Meikä on ollut monessa työssä elämäni aikana ja oon ollut kännissä mm: tarjoilijana, huoltoaseman kassalla, rakennuksilla (ennenkaikkea raksat on hyviä työmaajuoppotteluun), ajanut pyöräkuormaajaa kahden promillen kännissä, ollut kalastusaluksella kauheessa kännissä, peltotöissä ym ym. Itseasiassa olen ollut kaikissa töissä kännissä vähintään kymmenen kertaa. Joskus oon "jäänyt kiinnikin" mutta mitä vittua sitten.
Töissä saa olla kännissä jos huvittaa, että siitä lähdetään.On siis varaa lakia tiukentaa...kenkää heti!
- tee ilmoitus
Tankojuopollekin voi rapsahtaa sakkoja!
- Anonyymi
työmaajuoppo kirjoitti:
Töissä saa olla kännissä jos huvittaa, että siitä lähdetään.Totta viikset Suomi on vapaa maa, vaikkakin eu,:n lypsettävänä
- -----
Joo meillä yks vanhempi herra sai kyl lähtee.. usein viina tuoksahti ja esimiehet ja pomot jutteli sille.. saatto aina hetke olla ettei haissu... siitä kaikki toimiston väki yms kesälikatki puhu että ois pöhnis... noo täytyy sanoo että kyl tyyppi huolen siit piti että viinaa aina oli... tuos sitte kävi ulkopuoline urakoittija tekee vähä hommii ja kysyki että misä tää on että onko sil vp... tuumattii vaa että joo ollu jo pitkää ja ei tuu takas... tää heppu sit siihe ai viinanko takii.... se ku tuns sen tyypin ni ties sanoo että sen takii se muiski paikoos saani kenkää...
- Tättärää
Riippuu paljon työpaikasta. Omassa työpaikassani oli varastomies joka sai noin 20 suullista varoitusta. Varoitusten antaja itsekin oli alkoholisti.
- äläruokitrollia
älä ruoki trollia. tyypillinen provo. suomi24 tienaa.
- äläruokitrollia 2
älä ruoki trollia. tyypillinen provo. suomi24 tienaa.
En jaksanut kaikkea paskaa lukea, mutta tuskin Katainen ja kumpp. on pystyneet poistamaan seuraavan työsuhde lausunnon, missä työssä tahansa. Alkoholisoitunut työntekijä on ohjattava hoitoon- kuten ap tapauksessa onkin- ja luotava verkosto hänen raitistumis pyrkimyksilleen.
Alkoholismi on sairaus, ja silloin ei voi sanoa tuosta vaan irti ja LM tulee huolehtia siitä, että lainhenki toteutuu.
Tietenkin. jos työntekijä kieltäytyy hoitoon menemisestä, se on irtisanomisperuste.
S24-keskustelu olisi erinomainen kanava tuoda tuntojaan esiin ja keskustella, miksi ihmiset täällä kaikilla typeröinnillään sen tekevät mahdottomaksi? kuten tässäikin keskustelussa- ....
Hoitoon ohjaaminen ei pois sulje irtisanomista.
- Ensin hoitoon
Työnantajan tulee ohjata työntekijä hoitoon, kuten vieroitus- tai katkaisuhoitoon. Se onkin sitten eri juttu, suostuuko äitisi jatkamaan hoitoa, vai jatkaako ryyppäämistä. Jos jatkaa, voi potkut hyvinkin tulla.
- Puoli huolimatonta
Hoitajat hoitoon ja sitten katsotaan. Vielläkö vanhuksen on hoidettava hoitajan tekemättömiä töitä. Surkeeta poppoota ja valehoitoa tarjoavat puolustuskyvyttömille. Hävetkää jos edes sitä osaatte.
- hölmöä mutta
Niin outoa kun onkin... alkoholismi ei oikeuta käsittääkseni potkuihin.
Työpaikan pitää ohjata henkilö hoitoon.
Jos humalaa ei hyväksytä työpaikalla... suurin osa kaupoista ja rakennustöistä jäisi tekemättä.
Hölmöä.
Suomikin on rakennettu humalassa. Sotilaat ovat perinteisesti humalassa. Marskikin oli tunnetusti humalassa (siksi me hävittiin...)
...Mutta kannattaa oikeasti hakeutua hoitoon. - Airo oli jurrissa
Ei Marski ollu suinkaa juoppo ja harvoin humalassa, hänhän piti tärkeänä ohjetta, "että ihmisen ei tule olla aivan kuiva", tarkoittaen että alkoholia tulee nautiia kohtuullisesti muttei humalahakuisesti, ei kuitenkaan pidä olla apsolutistikaan.
Marskinryyppy oli piripintaan kaadettu lasi joka juotiin kertaryypyllä, se juontaa alkunsa Venäjän armeijasta jossa Marskikin aikoinaan palveli, siellä sotilaalle kuului vodkaryyppy määräajoin, silloinharvoin kun sen sai lasi pyrittiin kaatamaan, niin täyteen kuin mahdollista, viinaannoksen maksimoimiseksi..
Kenraali A F Airo, hänellä oli jonkinasteinen alkoholiongelma johon Marskikin puuttui, Päämajoitusmestari Airo ryyppäsi rajusti, sillon kannaksen taistelujenkin akana, siitä huolimatta hän kykeni hoitamaan tehtävänsä kiitettävästi, vaikka olikin jurrissa..- Anonyymi
Ei Airon hommista selvinpäin olisi tullutkaan, hyvä että oli pöhnässä niin teki oikeita ratkaisuja
- Saatettu-ulko-ovelle
Jos kuuluu Kokoomukseen (Kataja), niin voi olla Eduskunnassakin kännissä, eikä siittä seuraa mitään erityistä.
Mutta jos kuuluu Persuihin (Hakkarainen), niin ei saa olla vapaaajallakaan kännissä, ainakaan julkisesti. Muuten seuraa hirvee haloo..
Työpaikallani on ollut muutamia alko-ongelmaisia, heidät on ohjeiden mukaisesti ohjattu hoitoon. Tämä "hoitoonohjaus" ei ole toiminut, auttanut, ainakaan heidänkohdallaan.
Koska ainakin viisi "hoitoonohjaustapausta" on päätynyt kuitenkin lopulta lopputiliin..
Jossainvaiheessa he ovat kuitenkin esiintyneet alkon vaikutuksen alaisena työpaikalla ja kenkää on ollut seurauksena.
Siitäsyystä olemmekin kutsuneet tätä hoitoonohjausta "saattohoidoksi", koska lopputulema on kuitenkin potkut ja näin kaveri on lopulta ohjattu/saatettu ulko ovelle. - juoppo4
Hoitoon ohjaus, mutta jos siitä kieltäytyy potkut.
Kännissä mielestäni ei saa olla missään ammatissa. Mielestäni voidaan ajatella samanlailla että promillerajoihin persustuen voisi olla "hiprakassa" (0,5 promillea) ilman mitään noottia suuntaan tai toiseen. Tämä siis raakile ajatus... Tottakai jossain vaiheessa menee yli, mutta siinä tapauksessa otetaan poliisien varoitus tyyppinen skene käyttöön ;-)
- VR Group
Rautatieliikenteessä työskenteleville promilleraja on tasan 0 ja kenkää tulee jos lukemia löytyy mittarista.
Se siitä hoitoonohjauksesta.- perhe kärsii
Töissä 0, kotona yli 2...
- Anonyymi
perhe kärsii kirjoitti:
Töissä 0, kotona yli 2...
Meillä on päinvastoin
- voimavara1
Todella hyvä kun lähdette hakemaan apua! Hyvä! Siitä se lähtee sujumaan eteenpäin! Mielestäni kenellekkään ei voi antaa potkuja heti, vaan kun lähtee ja teidän tapauksessa vielä itse hoitoa se on hyvä! Todella voimia äidillenne, apua täytyy nyt selvästi saada! Töihin meneminen humalassa on jo yksi vakava alkoholismin merkki! Tsemppiä, kyllä kaikki menee hyvin, päivä kerrallaan!
- no trink
Ammatti kuin ammatti töissä juopottelu on erittäin paheksuttavaa ja hoitoon meno kyllä ehdottomasti suositeltavaa. Joissakin töissä myös tapaturmat ovat myös erittäin yleisiä. Joten hoitoon ja pian.
- ja työnantaja maksaa
...saati kaikki muut poissaolot juopottelun takia...krapulat ym.
- sääli on sairautta
Alkoholisoituneet työntekijät ovat riski muille tössä oleville. Mikäli känniläiselle tapahtuu onnettomuuksia tai vahinkoja töissä, niin muillakin on vastuuta teoista. Olen joutunut pitkien aikojen kuluessa työssäni kärsimään " työelämän alkoholistien saattohoitoa" joka on todella paskanen homma. Näiden tärkein tehtävä on nöyristellä ja mielistellä isompia johtajia peittääkseen juopottelun. Työpaikallani nämä henkilöt olivat tyytyväisiä kaikkeen huononnukseen mikä koski lähes kaikkea tyhön liittyvää.Mielestäni työpaikalla alkoholin promille raja on nolla.
- alkoholistin kakara
Suomessa hyysätään liikaa juoppoja - ja juominen senkun pahenee!
Raittiitakin on tulossa töihin, joten kenkää vaan heti kun viina haisee.
Työnantajalle todella kallista työvoimaa! - juopon tango
juoppoja tulee tässä maassa olemaan niin kauan kun viina virtaa
SYIHIN miksi jeppe juo pitää paneutua AJOISSA ja tehdä jotain sen asian eteen - 9()(9
Laissa ei selvästi sanota sitä, että milloin työnantajalla on oikeus irtisanoa työntekijä siksi, että hän tulee humalassa töihin. Se riippuu osittain ammatista esim. bussikuskeilla ja lentäjillä on nollatoleranssi ja heillä yleensä asia on mainittu erikseen työsopimuksessa, jossa työntekijä sitoutuu siihen, että töissä veren alkoholipitoisuus tulee olla nolla promillea.
Ainakin meillä töissä on ollut sellainen käytäntö, että kirjaamme ylös kaikki työntekijöiden poissaolot (lakisääteinen asia) ja jos työntekijä tulee töihin humalassa/krapulassa usein (esim. joka maanantai), niin esimies ottaa asian puheeksi. Yleensä alkoholismiin liittyy runsaat poissaolot. Esimies antaa kirjallisen varoituksen ja jos meno jatkuu, työntekijä ohjataan katkolle. Jos työntekijä päihdekuntoutuksesta huolimatta ei kykene tulemaan töihin selvänä, hän saa potkut.
Oleellista on siis pitkäkestoisuus, alentunut työkyky, työntekijän oma halukkuus mennä vieroitukseen, ammatti jne. Rivityöntekijän juopottelua voidaan katsoa pidempään läpi sormien kuin esim. pikkufirman autokuskia tai rakennusmiestä, jolloin työurakat eivät pidä, kun työntekijä on ennalta-arvaamatta poissa. On harhaluulo, että rakennusalalla katsotaan juoppoja hyvällä. Rakennusmiesten palkat sen verran kovat, että myös työnjälkeä pitää saada aikaiseksi. Tosin myönnän, että rakennusalalla moni käyttää pekkaspäiviä siihen, että on ilta venähtänyt pitkäksi, mutta moni pomo sallii sen, jos työntekijä muuten hoitaa hommansa.- 198198
Tämä on vähän aiheen sivusta, mutta tuli nyt mieleen - tunnen erään henkilön, joka työskentelee vakavalla miehisellä alalla. Hän jäi kiinni rattijuoppoudesta, kortti jäi kuivumaan. Kaveri oli tietysti tosi masentunut, rattijuoppous onneksi oli lievä. Miten toimi esimies? Hän antoi kundille kouraan litrasen vodkakoskenkorvan, " ota tosta kun kumminkin varmasti vituttaa".
- Deadlift
Potkut HETI!!!
- Leena100000
Lani mukaan potkuja ei saa heti 1. kerralla, jos ei ole aiheuttanut esim. jotain vahinkoa tai laiminlyönyt jotain. Työpaikoilla on ns. hoitoon ohjaus - systeemi, johon äitisikin joutuu. Siihen viittaa myös tuo terveykeskukseen meno maksusitoumuksen saamiseksi.
Kun hoitoon ohjaus on käynnitynyt, niin äitisi voi palata töihin ellei terveysväki näe tarpeelliseksi antaa sairauslomaa hänelle, jotta hän voi selvitellä elämäänsä.
Rehkahtaminen hoitoon ohjausken jälkeen on sitten senkaltainen tilanne, että työnantajalla on oikeus myös purkaa työsopimus eli antaa potkut..
Päihderiippuvuudesta samoin kuin muistakin riippuvuuksista on vaikea selvitä. Yritä hoitaa omat asiasi, jotta ne eivät jää hunnigolle ja vahingoita sinua. Sen jälkeen autat äitiäsi minkä voit. Ystävällisyys auttaa jo. päihderiippuvaiselta ei voi toinen hänen riippuvuuttaan pois ottaa, hänen on taisteltava itse siitä irti.
Voimia sinulla ja äidillesi - senat sakaisin
Kun olin ravintolassa töissä, niin työkaverini (nainen) tissutteli kaikki vapaansa
ja sitten tilanne meni siihen, että kun viinaa oli sopivasti työmaalla, niin otti
kerran oikein kunnon krapularyypyt.
No hänet ohjattiin hoitoon ja kun se päättyi, niin hän marssi suoraan
viinakauppaan.
Lopettaminen vaatii omaa tahtoa, jos se puuttuu, niin hukkaan menee
mitkään katkaisulaitokset. - 1815
Suullinen varoitus, kirjallinen varoitus ja hoitoonohjaus, hoitosuunnitelma. Potkuja ei saa antaa, mikäli työntekijä sitoutuu hoitoon.
- iii.
insit juopottelevat töissä
- Mikä ammatti se
on se "insi" ???
- iii.
osaan pitää hauskaa ilman viinaa
- Nolla ei oo mitään
Riippuu ammatista ja työpaikoista. On paikkoja jossa on 0 -raja.
Vaikka voisit ajaa autolla 0,2 promillee veressä töihin laillisesti niin työpaikkalla ko. lukeman puhaltaneena saat potkut ilman irtisanomisaikaa.
Se riippuu hommasta ja paikasta.
Hitsarina ja siivoojana ei niin justiinsa ole, mutta etenkin kaikki kljettajan hommat on tarkkoja. Lentäjät, veturinkuljettajat, bussikuskit yms. Nollalinja. - Huumeet-piristeet
Alkoholi on vanha ongelma suomalaisilla työpaikoilla, on ollut esimm.. raksalla "sarviviinat", jne.. Työpaikkajuopottelua on aikaisemmin katsottu "läpi sormien", nykyään ei.
Uskoisin että nykyään työpaikkajuopottelu on kokolailla hallinnassa, sensijaan huumeidenkäyttö ja ymm. muiden piristeiden käyttö on lisääntynyt rajusti, se onkin paljon vakavampi ongelma.
Tästä asiasta uutisoitiin äskettäin ja siitä on tutkimustietookin.
Jatkuva tehokuuden ja suorituksen äärirajoilla työskentely, ajaa ihmiset näihin vippaskonsteihin.. Vaikka olisi kuinka väsynyt on tehostettava työpanosta vaikka emm.. piristeillä..
Tämä on yksi nyky yhteiskuntamme " Kokoomusonnelan" kääntöpuoli.. - jskldfjasdfuowenhfo9
Se, että heilahtaako kenkää niin riippuu mm. siitä onko varoituksia alla tuon ryyppäämisen tai jopa muunkin takia.
Hoitoon yleensä ohjataan ja jos siihen ei suostu niin sitten tulee kenkää.
Kenkää tulee myös silloin jos toimii humalassa ammateissä kuten bussi-ratikkakuskit, letokaput sun muut tai vaikkapa on kirurgi, näissä kun on kyse henkien menetyskestä jos humalainen sotkee työssään kuviot viinahuuruissaan niin ei paljoa katella vaan kenkä heilahtaa suoraan.
Kaikki mistä voi aiheutua vaaraa työntekijän humalatilan vuoksi oikeastaan voi antaa suoraan kenkää ilman että ohjataan hoitoon. - ..................
Kumma juttu kun puhutaan juoppojen hyysäämisestä, eikä kukaan kiinnitä huomiota narkkareihin. Olen ollut jonkin verran narkkareiden kanssa tekemisissä, ja tunnen joitakin(osa jo irti päässeitä)
Narkkareille on järjestetty suomessa paljon paremmat, ja tarkkaan valvotummat hoidot. Osa käy hakemassa päivittäin insuliiniä.
Tämän lisäksi narkomaaneja tuetaan usein taloudellisesti hyvin paljon. Heille saatetaan järjestää asuntoja, ja heille saatetaan järjestää myös jonkinasteinen päivittäinen palvelu, hieman samalla tavalla kuin vanhuksille jotka ovat kykenemättömiä hoitamaan asiansa.
Varsinkin rikoksen tehneiden juuri linnasta vapautuneiden narkomaanien kohdalla usein varmistetaan, että he saavat kaiken haluamansa. Näin ollen monikaan heistä ei koskaan tule kuntoutumaan niin paljoa, että kykenisivät enää ikinä hoitamaan omia asioitaan.
Niin ihmiset jäävät loukkuun loppuiäkseen. Pitkään linnassa istunutta, elämänsä totaalisesti sössinyttä narkomaania ei voisi enää vähempää kiinnostaa yrittää kuntoutua(siis yhteiskunnan jäsenenä), koska siihen ei ole edes tarvetta.- ....................
Lisättäköön nyt vielä sen verran, että kyse ei ole siitä, etteikö niitä hoitoja pitäisi olla. Tietenkin akuutit ongelmat vaativat hoitoa, ja moni narkkari kuolee ilman insuliiniä, mutta loputon paapominen onkin sitten eri asia.
- ............????????
Varmaankin ehkä siksi, että aika harva narkomaani kykenee työelämään laisinkaan... .... .. Sellainen ero.
- tuurijuoppo
.................... kirjoitti:
Lisättäköön nyt vielä sen verran, että kyse ei ole siitä, etteikö niitä hoitoja pitäisi olla. Tietenkin akuutit ongelmat vaativat hoitoa, ja moni narkkari kuolee ilman insuliiniä, mutta loputon paapominen onkin sitten eri asia.
omalla kohdallani juopottelu johti katkasuhoitoon olisin voinut kieltäytyä hoidosta kenkää hanuriin olisi tullut valitsin hoidon ett silleen
- ....................
tuurijuoppo kirjoitti:
omalla kohdallani juopottelu johti katkasuhoitoon olisin voinut kieltäytyä hoidosta kenkää hanuriin olisi tullut valitsin hoidon ett silleen
Pääsitkö sitten irti alkoholista katkon ansiosta? En nimittäin tunne ainoatakaan ihmistä joka olisi raitistunut katkon ansiosta, ja tiedän paljon siellä olleita ihmisiä.
- ....................
............???????? kirjoitti:
Varmaankin ehkä siksi, että aika harva narkomaani kykenee työelämään laisinkaan... .... .. Sellainen ero.
Siksi heitä tulisi yrittää kuntouttaa. harva kykenee työelämään silloin kun on pohjalla, mutta moni heistä on täysin toimintakykyinen jo vuoden tai parin päästä lopettamisesta.
Kyllä juomallakin saa itsensä aivan yhtä huonoon kuosiin, itseasiassa alkoholi on vaarallisempaa kuin moni huume.
- vedellä ja kahvilla
oikein se on väärin - ajattelen jälkeenpäin koulutuksessa aloin alkoholia iltaisin ja juuri perinteisesti, silloin kun sitä sai ensi kerran krapulan ja toisenkin, ajattelen hallinnassa pysymisen voida pysyttää liialta alkoholin sisäelimiin - Krapulaa teoria-aineiden ja humalaisen myrkytystilaa, tapaus jonka sisäistän näiden vuosikymmenien kuluttua, siis, krapulaa känniä ja teoriaa, siinä meni elämää onnettoman vapaa-ajan puolelle, en tosin nainut miehenä onnistunut naimisissakaan, on tämä niin ........... humalaa ja känniä pois käytöstä .... kuinka onnistumaan
- ---Niinku---**
Joo kun juo olutta joutuu käymään kusella niinusein ettei ehi kunnolla ryyypätä ku täytyy alituiseen käydä lorottelemassa. Siin rupee jo humala haihtuu..niiku
- Anonyymi
Silläpä olisi parempi juoda viinaa, ettei täydä kusta koko aikaa, alkaa työt kärsimää
- Heppi-hei
Muistan 70luvun alkuvuosina kun nuorenamiehenä menin rak.työmaalle raurottajan repsikaksi. Siellä oli raurottajana eräs Kake, ihan rehti kaveri puhu mestarille mun palkkanikin puolesta jota korotttiin koska olin urakassa mukana, joten työkin oli urakkaluonteista
Tämä raurottajamestari Kake ryyppäs aamupäivän aikana yhden kossupullon joka päivä, yleensä iltapäivä kahteenmennessä, kun pullo tyhjeni hän huusi "heppi hei", tyhjä kossupullo lensi kaaressa multapenkalle se oli merkki että pullo oli tyhjentynyt.
Kyllä työmaamestari tiesi tästä Kaken juopottelusta mtta ei puuttunut siihen mitenkään, koska työt sujui ihan hyvin..
Myöhemmin monen vuoden kuluttua kuulin tämän Kaken kohtalosta, hän oli joutunut lopulta rullatuoliin kun jalat oli pettänyt. Näin käy monesti alkoholia runsaasti käyttäville, jalat pettää, tulee pätkä, ymm. kävelyä kun aivolisäke tuhoutuu.- TYÖT !!!
PITÄÄ TEHÄ SELVINPÄIN, ja olla joskus vapaallakin niin rohkea, että kieltäytyy viinastas.
Mennä vaikka kalalle, eikä heti aamusta vetää kossua naamaansa. Mutta siitä kossusta huolimatta jotkut pitävät lähellä olevista huolta enemmän, kuin itestään.
Se kertoo KUNNON MIEHEN sielusta, mutta on ite niin särkyny, ja uupunu,-ettei jaksa itestään pitää minkäänlaista huolta.-Niitä on paljon :(--Eikä valtion verottajat tapaa heistä yhtäkään, -ei ees sosiaaliministeri mee henkilökohtaisesti auttamaan, kun on niin kiire kehua omia hommiaan !!!
- Kylmät kädet
Olisin loistava työntekijä työhön kuin työhön, jos saisi olla hiukan jurrissa kokoajan. Esim. ainuttakaan kirjoitusta en ole kirjoittanut selvinpäin.
103 plussaa kiitos kiitos mutta en välitä plussista pidän enemmän miinuksista.
Kiitos kuitenkin.
2 5 = ex-tissuttaja4- Anonyymi
Olin töissä 32 vuotta ja melkein aina kännissä ja tapauksessa. Maine virheettömän työn tekijänä ei kärsinyt milloinkaan. Ne oli mukavia aikoja
- Anonyymi
Vieläkö aloittajan äiti on kännissä?
- Anonyymi
Jossain ammateissa alkoholia pyritään torjumaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17554175/xx-vip-taksit-tmi-antaa-kyytia - Anonyymi
Vielä ysärillä oli ihan normaalia konepajoilla ja tehtaissa että maanantaina nappailtiin kahviossa loiventavia ja perjantaina iltapäivällä sai ruveta nappailemaan iltaa varten. kunhan hommat hoidetaan.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1742143- 1211931
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill581602Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791482- 1611409
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1781401- 521238
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761193- 591178
- 1191085