Kaksisuuntaista sairastava voi korkeintaan näytellä empaattista. Ovat itsekeskeisiä narsisteja todellisuudessa. Pahimpia ovat ne jotka muka ovat empaattisia ja kun totuutta kaivellaan heittäytyvät marttyyreiksi.
Empatian puute
19
1548
Vastaukset
- provprov
Pitäiskö sun keksiä joku uus harrastus? Eikö provoaminen kyllästytä?
- -------
Ai jaha. No totta on etten ole empaattinen. Teeskentelen kyllä lahjakkaasti ja jos osastolla vaikka kuolee joku pitkäaikainenkin potilas niin minussa ei herää mitään tunteita. Se on vain vapautuva potilaspaikka johon pitää saada uusi.
- tosipuhetta
Samppa on oikeassa ja sehän bipoja kyrpii kuten totuus yleensäkin kun heidän mielisairaudestaan puhutaan,pitäis varmaan hyssytellä kuin pikku narsistipenskoja
- bipom
hej vitun amatöörit huomaa ettette paljoa psykoloogista mitään ymmärrä,niin miten ois jos puhuisitte silloin kun teillä ois edes vähän enemmän faktaa jutun takana?ja vaikka on bipo niin se ei tarkoita että on narsisistisiä piirteitä!
- ImProudToBeMe
Ei näihin kannata reagoida. Ihan puhdasta mielipuolen provoamista tää vaan taas on. Taitaa olla provoaja tuolta narskupalstalta tullu tänne itkemään, kun ei siellä saanut tarpeeksi huomiota. Täällä sitten yritetään lyödä lyötyjä.
- never again
Bipot ovat kovia puolustelemaan itseään "me ollaan ihan kilttejä, ne narsistit niitä pahoja on, ei me mitään"
Ette te itse tiedä/näe millaisia hirviöitä te olette, täällä juuri puhuu ne joilla puolisona on bipo ollut, he kyllä tietävät.- elementti112
Jokaisella on oikeus puolustaa itseään. Jokainen fiksu ihminen tietää, ettei ihmisryhmän kaikki ihmiset voi olla pahoja. Se olisi mahdottomuus. Aika monikin bipo näkee, mitä vahinkoa on saanut mm. maanisena aikaan. Itse tiedän, etten ole pahin ihminen maan päällä. Enkä tietenkään myös hyvin. Bipoja on moneen lähtöön. Löytyy liian kilttejä ja taas ääripäitä eli aivan hirviöitä. Sitä ei vaan moni tunnu täällä tajuavan. Liekö ymmärryksessä vikaa, vai missä?
- elementti112
Kandee muuten miettiä, mitä tollasten asioiden kirjottelu kertoo teidän "empatiakyvystä". ;-)
- gtdfgdf
Aika harvalla on empatiaa hirviöitä kohtaan, esim pedofiilejä.
- bipom
Miksi neuro tyypit ovat niin yksimielisiä? ettekö olleet huomanneet että te leimaatte kaikki`? te ette tunne minua,ja kun minulla on mania olen joskus jopa liian ystävällinen,välitän liikoja muitten elämästä ja heidän hyvin voinnista,olen maksanu muitten laskuja,ruokija,juomija.... minä ajan vaikka mailman ympäri jos se auttaa minun läheisiä.ja minulla on vakavia raivo kohtauksia mutta olen opettanut itseni hallitsemaan sen,ja missä teidän ihmisten empatia muuten on toisiin normaali ihmisiin? kuinka moni teistä "NORMAALEISTA" ihmisistä auttaa niitä normaaleja joilla on teitä huonommin??? ihminen tuntee empatiaa/sympatiaa siksi että saa halun auttaa toisia,ja jos kuuntelee ja lukee päivän uutisia niin ettepä te normaali ihmiset paljoa tee sen eteen että olis kaikilla parempi olla,vaikuttaa siltä että te normaali ihmiset elätte miks mun pitää,kun toikaan ei tee" asenteella ja jos ette olleet huomanneet niin toll asenteel ei pääse pitkälle, suuri osa potilaista saa väärän diagnoosin,ja heitä suurempi osa ovat henkisesti ihan terveitä, nyt alkaa saman lainen buumi kuin oli ad/hd ja dyslexian kanssa pari kymment vuotta sitten,mutta nytten on kyseessä bipo, ja psykologia on niin monimutkainen juttu että jos ei ihan tiedä mistä on kyse niin ei kannata paljoa sanoa,ja toisten ihmisten sanoihin ei ainakaan kannata jäämään roikkumaan,ja jo jotkut bipot ovat kauheita ihmisiä,mutta niin on monta muuta diktaattoria myös ollu mutta se ei tarkoita että he olivat bipoja,sociopaatteja,narsisitejä..... ja tiesittekö että suuri osa ihmisten idooleista on bipoja? WITHOUT US HOLLYWOOD WOULD BE DEAD :D ja se on itse ihmisessä jossa on vika,meitä on jokasest sortist joka sorttii
- elementti112
Pedofiili ja bipo on kaksi aivan eri asiaa. Laitatteko muuten linkkejä tänne tutkimuksista, joissa todetaan että bipot ovat tunteettomia psykopaatteja? Mua kiinnostaa kovasti nyt tämä aihe. Mä en ole meinaan kuullut yhdestäkään sellasesta tutkimuksesta. Enkä ole kuullut sellaisesta, että bipot feikkaisivat tunteitaan niin kuin psykopaatit. Antaa nyt tulla niitä linkkejä. Vai onko tämä parin katkeroituneen ja jätetyn eksän tilitystä? Eikö ole muuta elämää kuin kiusata ihmisiä jotka eivät ole tehneet teille mitään? Tosi empaattista, NOT.
- bipom
tiesittekö että se on ihmisen suojaus mekanismi sulkea tunteet,jos ne tunteet tuntee liian voimakkaina,niin kuin moni henkisestä sairauksesta kärsivät tuntevat,olette varmaan huomanneet että moni trauma uhri on aika vaikea lukea millä tuulella hän on ja vaikuttaa siltä että häntä ei kiinnosta ketään eikä mikään.ja yleensä on hankala muita ja itseään kohtaan,
helpompaahan se on leimata ja syytellä,kuin että yrittäis ottaa selvää mikä mättää ja miten voin parantaa asian? siinä on ihmisten heikkous ja syy miksi mailmamme on mikä se on joko hyväksytte sen ja elätte elämänne tai jos olette kerran valmiita syyttämään teidän on myös oltava valmiita tehdäkseen asialle jotain, GROW A BACK BONE PEOPLE - bipom
tiesittekö myös että bipo kärsivällä on normaalisti kolme eri jaksoa masennus,mania ja NORMAALI milloin suurin osa on matti meikäläistä normaalimpia , hei muuten kai te "terveet" ihmisette ovat tietoisia siitä että kenelletahansa ja milloin tahansa voi alkaa mano depressiivinen mania tai masennus jakso?voitte jopa huomenna herätä aamulla ja yks kaks olette harha luulosia skitsofreenejä? ja vaikka olen tälläinen itserakas kylmäverinen narsisistinen hullu psykopaatti bipo joka juoksee ympäri katuja pakkopaidassa pakoon ufoja ja valko sekä sini takkeja niin auttaisin teitä silti vaikka te olette loukanneet minua,koska tiedän että ainoa syy teidän negatiivisyyteen on tiätämättömyys joka ei ole teidän vikanne
- er44
Bipot ei oo ikinä normaleja. Ne on vain siedettäviä ns normaaleina eli kylmiä robotteja. Jos tykkää zombeista niin mikäs iinä. Mutta kiduttavia ne ovat hääriessään yli-ihmisinä tai maatessaan mitään tekemättöminä luusereina.
- ....................
er44 kirjoitti:
Bipot ei oo ikinä normaleja. Ne on vain siedettäviä ns normaaleina eli kylmiä robotteja. Jos tykkää zombeista niin mikäs iinä. Mutta kiduttavia ne ovat hääriessään yli-ihmisinä tai maatessaan mitään tekemättöminä luusereina.
Älä jaksa jauhaa p'skaa. Kylmiä robotteja? Juupajuu. Itseasiassa bipot tuntee kaikki tunteet moninkertaisesti normaaliin ihmiseen verrattuna. Musta ja monesta muusta biposta ei saa kylmää tekemälläkään. Te terveet tällä palstalla pidätte itteenne jonain yli-ihmisinä. Sun kirjotus jo kertoo sen. Luulette tuntevanne kaiki bipot jonkun mätäpaiseen vuoksi. Ja sitten yleistätte kaiken. Naurettavaa. Ootte muka niin hyviä että ette tee ikinä mitään väärää. Bipo on aina se joka pilaa kaiken, ette te. Katsokaa peiliin joskus.
- uusiiko
Ehkä empatiakyky läheisiä kohtaan on maniavaiheessa vajavainen, mutta masennusvaiheessa sitäkin voimakkaampi. Silloin tulevat itsesyytökset, kun ihminen herää huomaamaan sen, mitä on tehnyt (esim. uskottomuus) vaimolle ja lapsille. Näin olen itse tämän asian kokenut mieheni sairastumisen myötä. Ei bibot siis empatiapuutteellisia ole. Normaaleina jaksoina empatiakyky on myös tallella. Eikä pitäisi yleistää koskaan näitä asioita. Näin, kuinka läheiseni kärsi tekemisistään, ihan aidosti. Helppoa hänellä ei ollut, ei tosin minullakaan. Tätä tuskaa käymme vielä yhdessä läpi, kun tapahtumista on aikaa viitisen kuukautta. Itse olen tilannut ajan psykiatrille. Tk-lääkäri teki selkeän virheen: hänen vuokseen mies ei lähde enää hoitosuhteeseen. Tk-lääkärin mielestä tämä hänen diagnosoimansa "minä-putki" menisi ohi sairaslomalla ja elämäntapamuutoksella (ei stressiä enää ja läheisten kuuntelua enemmän). Toisaalta; tukevina hoitomuotoina nuo ovat hyviä, mutta pidemmälle ajatellen, on tässä huoli läsnä koko ajan. Lääkityksiähän ei aloitettu. Eli pelkään, milloin tulee seuraava vaihe, jos on tullakseen. Toivon, että psykiatri saa minut tasapainoon itseni kanssa. Niin iso järkytys nuo viime syystalven tapahtuma oli. Ja täysin ennalta arvaamaton. Toisaalta; jälkikäteen näkyi se, ettei asiat olleet kunnossa. Silloin ei vain osannut ajatella sitä.
- huolestunut exx
Osanottoni sinulle ja ei se helppoa tule olemaan sairaan ihmisen kanssa.
Mitä viimetalvena tapahtui sitä en oikein saanut viestistäsi selville, jos saan kysyä? - lyöty
Viime talvena miehellä oli avioliiton ulkopuolinen suhde ja minusta tehtiin hullua ja vainoharhaista, jopa lasten edessä. Hän oll aggressiivinen ja hyökkäävä käytökseltään. Itse on kertonut jälkikäteen, että hän oli kuin unessa tapahtuma-aikana. Oli kuulemma herännyt vasta perhejuhlan yhteydessä huomaamaan, mitä on tullut tehtyä.
Siihen asti järkyttävä minua kohtaan. Syytöksiä aiheetta yms. Henkinen rääkki oli kamala. Fyysinen sairaus vaikuttaa elämäämme ja olen aiemmin yrittänyt tästä hänelle puhua, mutta hän on mennyt kuin aropupu. Vauhtia on piisannut ja vältellyt minua selkeästi.
Tästä saisi kirjan aikaiseksi, mutta pahinta on se, etten enää voi luottaa: minua lyödään henkisesti silloin, kun olen heikoimmillani.
Elämä ei ehkä koskaan palaa entiselleen. Mies voi kuulemma ja pitääkin jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Itse en siihen pysty. - Bipo-nainen
Kannattaa hyvä ihminen lähtee tollasesta suhteesta ja äkkiä. Älä pilaa elämääsi toisen ihmisen vuoksi. Elämä palaa joskus entiselleen kun jätät mokoman ja alat elää vain itsellesi. Vaikka maanisuus aiheuttaisi tuon niin et voi elää elämääsi ajatellen että kaikki on sairauden syytä ja siksi sun pitäis antaa kaikki anteeksi. Ei ei ei. Edes minä en bipona kattelis tollasta touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865