Miten työtön/osa-aikainen työläinen saa velkoihin apua? Vai saak

Hei.

Tälläistä kyselisin, että kun tällä hetkellä olen osa-aika töissä, josta osa pidätetään palkasta ulosottomaksuihin yms. Kun olin täysin työtön niin minulle sanottiin takuu-säätiöistä ja velkajärkjestelyistä yms, että mua ei voi auttaa, kun ei ole varallisuutta maksaa takaisin kuukausittain. Samaa on sanottu kun olen osa-aikatöissä. Kuukausittaisen tuloni ovat ehkä nettona n. 1000 euroa eli palkka, liiton alijäämä ja asumistuki. Haluaisin saada velkani yhdeksi lainaksi, jotta ei tulisi koko ajan lisää paljon ulosotto ja oikeusmaksuja eri jutuista, joita on juuri aikoinaan pikavipit yms, koska on yrittänyt maksaa laskuja ja velkoja velalla. Tämän takia tullut lisää tuhansia tuhansia euroja. Miten te olette saaneet mahdollisesti lainat yhdeksi, joiden on katsottu olevan liian "köyhiä" apuun vai onko se täysin mahdotonta. Ajattelin vaan, että tälläisissä tulee ihan turhia lisämaksuja ja korkoja , kun ei ole varallisuutta heidän laskujen mukaan ja ettei ole tarpeeksi säännöllistä tuloa. Eli työttömät ja osa-aikatyöläiset, millä tavalle te olette ehkä päässeet eteenpäin tai ratkaisseet asioita?

6

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

Tarpeeksi varakas sukulainen/tuttu takaajaksi... varmaan helpompi lopettaa vippailu/velkaantuminen ja anna mennä kaikki ulosottoon. Maksat sitte vain yhteen paikkaan tai ehkä sun tapauksessa todetaan varattomaksi ja et maksele mitään, ellet halua.

• Vippailu ja velkaantuminen lopetettu jo vuosia sitten ja en muutenkaan saisi kun luottotiedot menny. Kyllähän tossa on menossa , mutta kun ovat monet jaksanneet karhuta pariakin vuotta ja kun ei pysty maksamaan ja monia maksusuunnitelmia tekemään niin yrittäisin vaan estää niitä oikeuskuluja yms muita, kun ne nostaa ihan jumalattomasti noita velan määriä. pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet työssäkäyneitä. mutta ehkäpä sitten vaan kaikki menee ulosottoon ja nuin..

• Miklo kirjoitti:

Vippailu ja velkaantuminen lopetettu jo vuosia sitten ja en muutenkaan saisi kun luottotiedot menny. Kyllähän tossa on menossa , mutta kun ovat monet jaksanneet karhuta pariakin vuotta ja kun ei pysty maksamaan ja monia maksusuunnitelmia tekemään niin yrittäisin vaan estää niitä oikeuskuluja yms muita, kun ne nostaa ihan jumalattomasti noita velan määriä. pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet työssäkäyneitä. mutta ehkäpä sitten vaan kaikki menee ulosottoon ja nuin..

ja nythän joudun siis pakosti maksamaan palkasta osan.

• hmmm...

!!pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet ""

No eipä pankki hyväksy mitään takaajia mikäli et olemattomilla tuloillasi pysty pankin mielestä suoriutumaan lainasta. Pankki ei saa tietoisesti asettaa takaajat epäedulliseen asemaan.

• Yks. velkaneuvoja

"Kun olin täysin työtön niin minulle sanottiin takuu-säätiöistä ja velkajärkjestelyistä yms, että mua ei voi auttaa, kun ei ole varallisuutta maksaa takaisin kuukausittain."

Kyseinen neuvo ollut aika "rohkea". Olisi tullut selvittää taloudellinen tilanteesi pitemmältä ajalta, työurasi, onko pätkä- vai määräaikaisia työsuhteita jne. Hyvin moni velkaantunut on saanut velkajärjestelyn vaikka ns. maksuvaraa ei ole jäänyt lainkaan tai hyvin vähän kuukaudessa. Takuu Säätiön takausta ei saa ilman tarvittavaa maksuvaraa millä maksaa koko velka ja korko täysimääräisesti takaisin.
      Ongelma on koko velkajärjestelyn lain ajan ollut neuvojien omat arviot ja sovellukset laista, voiko hakea, saako sen ??. Se saako velkajärjestelyn päättää aina käräjäoikeus, ei velkaneuvoja. Lain mukaan velkajärjestelyä on oikeus hakea kaikilla Suomessa asuvilla jotka tuntee sitä tarvitsevansa.

• ex_vippaaja

Paljon sulle jää käteen tilistä UO:n jälkeen? Alittuuko lainsuojaama turvaosuus / kk?
      Itse makselin ennenkuin UO alkoi kaikista pienimpiä lainoja/vippejä n. 150-350€ suuruisia pois ettei menisi ihan kaikki käräjille. Kokonaisuudessaan velkojia oli n. 33 kpl ja käräjille meni sit n. puolet. Ihan muutaman sain maksettua vielä perintätoimistoille takaisin. UO:n alettua en sitten enää pystynyt maksamaan velkoja vaan ainoastaan tärkeimmät, ruoka, vuokra, puhelin, kotivakuutuksenkin hoidin. Mulla oli tosin kohtuu hyvä palkka. Takuu-säätiö takasi järjestelylainan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      24
      4512
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3523
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3394
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      20
      3338
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2920
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      28
      2670
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2350
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      12
      2341
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2165
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      33
      1774
    Aihe