Hei.
Tälläistä kyselisin, että kun tällä hetkellä olen osa-aika töissä, josta osa pidätetään palkasta ulosottomaksuihin yms. Kun olin täysin työtön niin minulle sanottiin takuu-säätiöistä ja velkajärkjestelyistä yms, että mua ei voi auttaa, kun ei ole varallisuutta maksaa takaisin kuukausittain. Samaa on sanottu kun olen osa-aikatöissä. Kuukausittaisen tuloni ovat ehkä nettona n. 1000 euroa eli palkka, liiton alijäämä ja asumistuki. Haluaisin saada velkani yhdeksi lainaksi, jotta ei tulisi koko ajan lisää paljon ulosotto ja oikeusmaksuja eri jutuista, joita on juuri aikoinaan pikavipit yms, koska on yrittänyt maksaa laskuja ja velkoja velalla. Tämän takia tullut lisää tuhansia tuhansia euroja. Miten te olette saaneet mahdollisesti lainat yhdeksi, joiden on katsottu olevan liian "köyhiä" apuun vai onko se täysin mahdotonta. Ajattelin vaan, että tälläisissä tulee ihan turhia lisämaksuja ja korkoja , kun ei ole varallisuutta heidän laskujen mukaan ja ettei ole tarpeeksi säännöllistä tuloa. Eli työttömät ja osa-aikatyöläiset, millä tavalle te olette ehkä päässeet eteenpäin tai ratkaisseet asioita?
Miten työtön/osa-aikainen työläinen saa velkoihin apua? Vai saak
6
426
Vastaukset
- ex_vippaaja
Tarpeeksi varakas sukulainen/tuttu takaajaksi... varmaan helpompi lopettaa vippailu/velkaantuminen ja anna mennä kaikki ulosottoon. Maksat sitte vain yhteen paikkaan tai ehkä sun tapauksessa todetaan varattomaksi ja et maksele mitään, ellet halua.
Vippailu ja velkaantuminen lopetettu jo vuosia sitten ja en muutenkaan saisi kun luottotiedot menny. Kyllähän tossa on menossa , mutta kun ovat monet jaksanneet karhuta pariakin vuotta ja kun ei pysty maksamaan ja monia maksusuunnitelmia tekemään niin yrittäisin vaan estää niitä oikeuskuluja yms muita, kun ne nostaa ihan jumalattomasti noita velan määriä. pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet työssäkäyneitä. mutta ehkäpä sitten vaan kaikki menee ulosottoon ja nuin..
Miklo kirjoitti:
Vippailu ja velkaantuminen lopetettu jo vuosia sitten ja en muutenkaan saisi kun luottotiedot menny. Kyllähän tossa on menossa , mutta kun ovat monet jaksanneet karhuta pariakin vuotta ja kun ei pysty maksamaan ja monia maksusuunnitelmia tekemään niin yrittäisin vaan estää niitä oikeuskuluja yms muita, kun ne nostaa ihan jumalattomasti noita velan määriä. pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet työssäkäyneitä. mutta ehkäpä sitten vaan kaikki menee ulosottoon ja nuin..
ja nythän joudun siis pakosti maksamaan palkasta osan.
- hmmm...
!!pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet ""
No eipä pankki hyväksy mitään takaajia mikäli et olemattomilla tuloillasi pysty pankin mielestä suoriutumaan lainasta. Pankki ei saa tietoisesti asettaa takaajat epäedulliseen asemaan. - Yks. velkaneuvoja
"Kun olin täysin työtön niin minulle sanottiin takuu-säätiöistä ja velkajärkjestelyistä yms, että mua ei voi auttaa, kun ei ole varallisuutta maksaa takaisin kuukausittain."
Kyseinen neuvo ollut aika "rohkea". Olisi tullut selvittää taloudellinen tilanteesi pitemmältä ajalta, työurasi, onko pätkä- vai määräaikaisia työsuhteita jne. Hyvin moni velkaantunut on saanut velkajärjestelyn vaikka ns. maksuvaraa ei ole jäänyt lainkaan tai hyvin vähän kuukaudessa. Takuu Säätiön takausta ei saa ilman tarvittavaa maksuvaraa millä maksaa koko velka ja korko täysimääräisesti takaisin.
Ongelma on koko velkajärjestelyn lain ajan ollut neuvojien omat arviot ja sovellukset laista, voiko hakea, saako sen ??. Se saako velkajärjestelyn päättää aina käräjäoikeus, ei velkaneuvoja. Lain mukaan velkajärjestelyä on oikeus hakea kaikilla Suomessa asuvilla jotka tuntee sitä tarvitsevansa. - ex_vippaaja
Paljon sulle jää käteen tilistä UO:n jälkeen? Alittuuko lainsuojaama turvaosuus / kk?
Itse makselin ennenkuin UO alkoi kaikista pienimpiä lainoja/vippejä n. 150-350€ suuruisia pois ettei menisi ihan kaikki käräjille. Kokonaisuudessaan velkojia oli n. 33 kpl ja käräjille meni sit n. puolet. Ihan muutaman sain maksettua vielä perintätoimistoille takaisin. UO:n alettua en sitten enää pystynyt maksamaan velkoja vaan ainoastaan tärkeimmät, ruoka, vuokra, puhelin, kotivakuutuksenkin hoidin. Mulla oli tosin kohtuu hyvä palkka. Takuu-säätiö takasi järjestelylainan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339