Hei.
Tälläistä kyselisin, että kun tällä hetkellä olen osa-aika töissä, josta osa pidätetään palkasta ulosottomaksuihin yms. Kun olin täysin työtön niin minulle sanottiin takuu-säätiöistä ja velkajärkjestelyistä yms, että mua ei voi auttaa, kun ei ole varallisuutta maksaa takaisin kuukausittain. Samaa on sanottu kun olen osa-aikatöissä. Kuukausittaisen tuloni ovat ehkä nettona n. 1000 euroa eli palkka, liiton alijäämä ja asumistuki. Haluaisin saada velkani yhdeksi lainaksi, jotta ei tulisi koko ajan lisää paljon ulosotto ja oikeusmaksuja eri jutuista, joita on juuri aikoinaan pikavipit yms, koska on yrittänyt maksaa laskuja ja velkoja velalla. Tämän takia tullut lisää tuhansia tuhansia euroja. Miten te olette saaneet mahdollisesti lainat yhdeksi, joiden on katsottu olevan liian "köyhiä" apuun vai onko se täysin mahdotonta. Ajattelin vaan, että tälläisissä tulee ihan turhia lisämaksuja ja korkoja , kun ei ole varallisuutta heidän laskujen mukaan ja ettei ole tarpeeksi säännöllistä tuloa. Eli työttömät ja osa-aikatyöläiset, millä tavalle te olette ehkä päässeet eteenpäin tai ratkaisseet asioita?
Miten työtön/osa-aikainen työläinen saa velkoihin apua? Vai saak
6
555
Vastaukset 6
- ex_vippaaja
Tarpeeksi varakas sukulainen/tuttu takaajaksi... varmaan helpompi lopettaa vippailu/velkaantuminen ja anna mennä kaikki ulosottoon. Maksat sitte vain yhteen paikkaan tai ehkä sun tapauksessa todetaan varattomaksi ja et maksele mitään, ellet halua.
Vippailu ja velkaantuminen lopetettu jo vuosia sitten ja en muutenkaan saisi kun luottotiedot menny. Kyllähän tossa on menossa , mutta kun ovat monet jaksanneet karhuta pariakin vuotta ja kun ei pysty maksamaan ja monia maksusuunnitelmia tekemään niin yrittäisin vaan estää niitä oikeuskuluja yms muita, kun ne nostaa ihan jumalattomasti noita velan määriä. pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet työssäkäyneitä. mutta ehkäpä sitten vaan kaikki menee ulosottoon ja nuin..
Miklo kirjoitti:
Vippailu ja velkaantuminen lopetettu jo vuosia sitten ja en muutenkaan saisi kun luottotiedot menny. Kyllähän tossa on menossa , mutta kun ovat monet jaksanneet karhuta pariakin vuotta ja kun ei pysty maksamaan ja monia maksusuunnitelmia tekemään niin yrittäisin vaan estää niitä oikeuskuluja yms muita, kun ne nostaa ihan jumalattomasti noita velan määriä. pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet työssäkäyneitä. mutta ehkäpä sitten vaan kaikki menee ulosottoon ja nuin..
ja nythän joudun siis pakosti maksamaan palkasta osan.
- hmmm...
!!pankki ei hyväksynyt mulle takaajia jotka olivat vakavaraisia vuosikymmenet ""
No eipä pankki hyväksy mitään takaajia mikäli et olemattomilla tuloillasi pysty pankin mielestä suoriutumaan lainasta. Pankki ei saa tietoisesti asettaa takaajat epäedulliseen asemaan. - Yks. velkaneuvoja
"Kun olin täysin työtön niin minulle sanottiin takuu-säätiöistä ja velkajärkjestelyistä yms, että mua ei voi auttaa, kun ei ole varallisuutta maksaa takaisin kuukausittain."
Kyseinen neuvo ollut aika "rohkea". Olisi tullut selvittää taloudellinen tilanteesi pitemmältä ajalta, työurasi, onko pätkä- vai määräaikaisia työsuhteita jne. Hyvin moni velkaantunut on saanut velkajärjestelyn vaikka ns. maksuvaraa ei ole jäänyt lainkaan tai hyvin vähän kuukaudessa. Takuu Säätiön takausta ei saa ilman tarvittavaa maksuvaraa millä maksaa koko velka ja korko täysimääräisesti takaisin.
Ongelma on koko velkajärjestelyn lain ajan ollut neuvojien omat arviot ja sovellukset laista, voiko hakea, saako sen ??. Se saako velkajärjestelyn päättää aina käräjäoikeus, ei velkaneuvoja. Lain mukaan velkajärjestelyä on oikeus hakea kaikilla Suomessa asuvilla jotka tuntee sitä tarvitsevansa. - ex_vippaaja
Paljon sulle jää käteen tilistä UO:n jälkeen? Alittuuko lainsuojaama turvaosuus / kk?
Itse makselin ennenkuin UO alkoi kaikista pienimpiä lainoja/vippejä n. 150-350€ suuruisia pois ettei menisi ihan kaikki käräjille. Kokonaisuudessaan velkojia oli n. 33 kpl ja käräjille meni sit n. puolet. Ihan muutaman sain maksettua vielä perintätoimistoille takaisin. UO:n alettua en sitten enää pystynyt maksamaan velkoja vaan ainoastaan tärkeimmät, ruoka, vuokra, puhelin, kotivakuutuksenkin hoidin. Mulla oli tosin kohtuu hyvä palkka. Takuu-säätiö takasi järjestelylainan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251888- 127860
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.123657- 54598
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv90555- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 42525
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko63503Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi267480Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474- 9466
Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.34463Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v9439Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota31435Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51425- 58422
- 41416
Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.
Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as27406S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan6395