Mitä tapahtuisi

salaisuus.

...jos joku saisi tietää itsetuhoisesta käytöksestäni ja pian toteutuvasta itsemurhasta? Joutuisinko mielisairaalaan? D:

7

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r4444444444444444

      Mun käsittääkseni itsetuhoinen voidaan määrätä tahdosta riippumattomaan hoitoon tms. Periaatteessa tuollainen houkuttelisi, sikäli mikäli siellä saisi jotain hyviä douppeja päivät pitkät. Ainakin hyvät kontaktit pirinisteihin tulisi luultavasti solmittua.

    • turha pelko...

      Eivät nykyään toimita mielisairaalaan. Ongelma on että hekilö laitetaan pian kotiin. Mikäli sinulla on paha olla niin hakudu hoitoon ja kerro että jopa itsemurha käy mielessä. Ottavat asian tosissaan ja saat apua.

    • ei-salaisuus

      die bitch

    • pohjasakka

      Jos ensiapuun kiikutetaan, siellä pitää odottaa päivystävää psykiatria, joka tekee arvioinnin. Kun/jos kerkee. Joko kehottaa mielenterveystoimistoon tai kuten mun tapauksessa, passittaa suljetulle osastolle.

      Huomioikaa kuitenkin, että passitus suljetulle on lähettävän lääkärin mielipide, joka ei velvota vastaanottavaa tahoa mitenkään. Voivat kenkäistä pihalle, jos näyttää ettei kriteerit talteenotosta täyty.

      Tk-päivystykseen kun menee, niiden on pakko siinä tehdä joku arvio, yleensä siirtävät päätöksenteon jonkin hulluinsairaalan lääkärille laittamalla lähetteen sinne. Siellä kun vakuuttaa lääkärille, jotta nyt lähtee henki, niin ottavat sisään. Ja varoitus, sano selvästi, että lähtee oma henki. Jos puhuu erämääräisesti, laitetaan eristykseen, mulle kävi just niin. Opinpahan artikuloimaan selkeästi sen tripin jälkeen.

    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Hei nimim. "salaisuus",

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      SOS-kriisikeskus / pekka

      • 10+15

        vittu mitä hulluja täällä.


    • en jaksa enää päivää

      Ei hoitoon pääsy poista halua kuolla, ei todellakaan.

      Omatoimisesti vuosi sitten hain apua, kun päässä ei liikkunut enää muuta kuin itsemurha. Mitä tuolta matkalta hullujenhuoneelle sain?

      - Kasan diagnooseja, jotka ovat vain haittana elää normaalia elämää. Kukaan ei ota töihin henkilöä joka kertoo saaneensa hullunpaperit.

      - Massiiviisen neuroleptilääkityksen, joka ei auttanut kuolemankaipuu ajatuksiin yhtään päinvastoin-

      - Nyt olen ikuisesti kiinni mieltähoitavissa henkilöissä. Vaikka kuinka perun ja jätän menemättä vastaanottoajoille sieltä vaan lähetetään uusia aikoja saapua keskustelemaan.

      - Minä en suostu elämään hulluna ja työkyvyttömyyseläkeläisenä, mielummin kuolen., koska hulluna ei ole mitään ihmisoikeuksia eikä ihmisarvoa.

      Häpeän tätä hullunleimaa niin paljon ettei vuosi sitten kokemani tuska ollut vielä mitään verrattuna tämän hetkisiin oloihin.

      Minut pelastaa kuolema. Se on niin lopullista, sieltä ei kukaan tule minua hakemaan typeriin keskusteluihin eikä kukaan enää arvostele minua (tai en ainakaan ole sitä kuulemassa)

      Vaikken itselleni mitään ole tänään tekemässä, tiedän että tämä loputon epätoivo, tuska ja ahdistus käy niin paljon sydämen päälle, että kohta kuolen kuitenkin pumpun pettämiseen.

      Kaksi vuotta olen toivonut kuolemaa ja mielestäni on erittäin paha virhe yhteiskunnalta rangaista meitä tiensä päähän tulleita henkilöitä hullujenhuoneelle sulkemisella. Meille toivottomille tapauksille pitäisi antaa mahdollisuus arvokkaaseen/kivuttomaan ja hyvään kuolemaan.
      Mahdollisuus nielaista lääke joka otetaan vaikka ruumishuoneella ja saisi nukkua levollisesti pois.

      Säästyisi näin läheisten häpeä, kun ei tarvitse hypätä junan alle tai katolta alas.

      Kyllä on vaikeaksi ja hankalaksi tehty elämä ja kuolema

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3807
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2701
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      131
      2037
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      102
      1763
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      57
      1206
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      976
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      957
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      914
    Aihe