Tulli repii 24% arvonlisäveroa yli 50 euron tilauksesta,myös Euroopasta ja se lisätään tavaran hintaan jossa on mukana rahti,eli paneeli kaupanne loppulasku voi nousta.
Posti ja tulli ovat tehostaneet toimintaansa ja näin on käynyt jo usealle.
Tutustukaa ohjeeseen:http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/tullit_ja_verot/
Vero,Kannataa muistaa
31
600
Vastaukset
- Shop easy
Luitko edes tuota linkkisi tekstiä? siellä sanotaan ensimmäisessä kappaleessa että "Toisesta EU-maasta Suomeen ostetusta tavarasta ei tarvitse maksaa tullia. Kun EU-maasta myydään tavaroita toisen EU-maan kuluttajille, myynti verotetaan pääsääntöisesti myyntimaassa, ts. tavaran hintaan sisältyy myyntimaan arvonlisävero."
Ja toiseksi se raja on 22€ eu:n ulkopuoliselta alueelta.
Vai onko tullin sivuilla sitten virheellistä tietoa ;)- ykskaks
Jep ja seuraavassa kappaleessa luki:Poikkeuksen muodostaa ns. kaukomyynti EU-jäsenvaltiosta toiseen, josta lisätietoa löytyy verohallinnon Internet-sivuilta vero-ohjeista. Valmisteverojen alaisten tuotteiden maahantuonnista peritään valmistevero, vaikka tavarasta olisi jo maksettu vero toisessa jäsenvaltiossa.
.
Ostajan lisäksi verovelvollinen tässä tilanteessa on tuotteet Suomeen kuljettanut kuljetusliike tai se yksityishenkilö, joka toisen puolesta tuo tuotteet Suomeen ja se, joka pitää tuotteita hallussaan Suomessa. - EASY SHOP
ykskaks kirjoitti:
Jep ja seuraavassa kappaleessa luki:Poikkeuksen muodostaa ns. kaukomyynti EU-jäsenvaltiosta toiseen, josta lisätietoa löytyy verohallinnon Internet-sivuilta vero-ohjeista. Valmisteverojen alaisten tuotteiden maahantuonnista peritään valmistevero, vaikka tavarasta olisi jo maksettu vero toisessa jäsenvaltiossa.
.
Ostajan lisäksi verovelvollinen tässä tilanteessa on tuotteet Suomeen kuljettanut kuljetusliike tai se yksityishenkilö, joka toisen puolesta tuo tuotteet Suomeen ja se, joka pitää tuotteita hallussaan Suomessa.Nämä aurinkopaneelit saat verovapaasti kotiovellesi!!!!
http://www.ebay.de/itm/100Watt-12V-12Volt-Solarpanel-Solarmodul-Solarzelle-Solar-Poly-Polykristallin-/261069512849?pt=Solaranlagen&hash=item3cc8f4a091#shId
Paneeleista on maksettu tullit ja arvonlisäverot jo toiseen EU- maahan ;) (SAKSA)
http://www.celectus.com/2012/10/erikoiskauppa-on-kuollut-elakoon-erkikoiskauppa/ - mielenkiintoista?
EASY SHOP kirjoitti:
Nämä aurinkopaneelit saat verovapaasti kotiovellesi!!!!
http://www.ebay.de/itm/100Watt-12V-12Volt-Solarpanel-Solarmodul-Solarzelle-Solar-Poly-Polykristallin-/261069512849?pt=Solaranlagen&hash=item3cc8f4a091#shId
Paneeleista on maksettu tullit ja arvonlisäverot jo toiseen EU- maahan ;) (SAKSA)
http://www.celectus.com/2012/10/erikoiskauppa-on-kuollut-elakoon-erkikoiskauppa/Eipä taida auttaa jos on tullut Kiinasta Saksaan.
Onko sattunut usealle ,että arvonlisävero on raapastu lisäksi?
Yhden tiedän itse. - Markkinat
mielenkiintoista? kirjoitti:
Eipä taida auttaa jos on tullut Kiinasta Saksaan.
Onko sattunut usealle ,että arvonlisävero on raapastu lisäksi?
Yhden tiedän itse.Internet ja Ebay on vetänyt suomalaisen paneelikaupan olemattomaksi.
On fiksumpaa maksaa alvit Saksaan 19% tai Luxemburgin 15% veroprosentin mukaan. Suomessa se on järkyttävä 24%.
Easy myi liikaa paneeleja ja olisi joutunut rekisteröimään alv velvolliseksi Suomeen. Eivät halunneet paperityötä ja lopettivat myynnin.
http://www.ecc.fi/fi-FI/etamyynti/verkkokaupan-muistilista/
http://www.alma-solarshop.com/
- naapurille kävi
Juuri tuohon tulli haluaa korjauksen,verottaa Saksasta tuodun paneeli 24% arvonlisäveron mukaan vaikka siitä on peritty jo 19 %
- Tilaan lisää
mielenkiintoista? kirjoitti:
http://www.ecc.fi/fi-FI/yleisohjeita-rajat-ylittavaan-kauppaan/huomaa-arvonlisaverotuksesta/
Ei muutakun tilaamaan ja säästämään. Menee kauppiaitten valeet aika epätoivoisiksi kun pitää valehdella... :)
- mielenkiintoista?
Tilaan lisää kirjoitti:
Ei muutakun tilaamaan ja säästämään. Menee kauppiaitten valeet aika epätoivoisiksi kun pitää valehdella... :)
Joopa joo,tässä ei kauppiaita tarvita,kun tulkkaa veropäätöksiä ja kuuntelee kokemuksia.
Useamalla on tilaaminen onnistunut ja alvia ei ole tarvinnut maksaa,mutta kerroppa mitä valetta tuossa verotusohjeessa on,se kun on verottajan ohje..
Totta on että useampi kauppias on kuulemma lopettamassa paneelikaupan,kate kun on olematon 0-40 euroa/paneeli jotta jokainen vaan itse tilaamaan,hoidetaan myös reklamaatiot itse,meiltähän se käy.
Epätoivoista on olla tunnustamatta tosiasioita.
- ymmärsinkö väärin?
No käsittääkseni aurinkopaneelit eivät ole valmisteveron alaisia http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/verotus/valmisteverotettavat/ Ja kaukomyyntiin jos viittaat myyjän tulee rekisteröityä verovelvolliseksi suomeen jos vuosimyynnit ylittävät 35K/€ http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Kansainvalinen_kauppa/Kaukomyyntia_koskevat_arvonlisaverosaann(12403)
Kiinalaisille aurinkopaneeleille tullilla on kirjaamisvelvoite jos polkumyyntitulli näille tulee, jotta tullit voidaan mahdollisesti periä tietyissä tapauksissa takautuvasti. Sitä sitten en tiedä että koskeeko tuo takautuvasti perintä yksityisiä vai yrityksiä, mutta jos jollakin enempi tietoa valaiskaa ihmeessä. http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/tht/tiedotteet/0252013/index.html?bc=7032
Nii kertokaapa tarkemmin että miksi ne alvit pitäs tänne maksaa uudestaan? - saksan verokarhu
Kuka sitä 35 000€ vuosimyyntiä kontrolloi?
Varmasti myyjä pitää kirjanpitoa ja Saksan verottaja.
Saksan verottaja haluaa....? - Tilasin läjän
Myyköön vaikka miljoonalla. Ostaja maksaa vain pyydetyn hinnan.
Ebay hinta on lopullinen hinta. Erijuttu jos tilaat viinaa , tupakkaa, tai lääkkeitä. Sama homma jos tilaat auton...
Aurimkopaneeleita myydään vapaasti ja ylimmääräisistä veroista ei ole murheita.
http://www.ebay.de/itm/100Watt-12V-12Volt-Solarpanel-Solarmodul-Solarzelle-Solar-Poly-Polykristallin-/261069512849?pt=Solaranlagen&hash=item3cc8f4a091#shId- miten mielenkiint.
Voisin antaa puhelinumeron,tietysti luvan saatuani kaverilta joka on joutunut maksamaan ylimääräisen alv: paneeliostostaan Saksasta.
Pitänee kysyä. - Punainen -----------
miten mielenkiint. kirjoitti:
Voisin antaa puhelinumeron,tietysti luvan saatuani kaverilta joka on joutunut maksamaan ylimääräisen alv: paneeliostostaan Saksasta.
Pitänee kysyä.VALEHTELET. Sinun on turha yrittää myydä varastossasi olevia myymättömiä kalliita paneleita. Mitään "kaveria" saati sitten "puhelinumeroa" ei ole olemassa. Ne on mielikuvituksessasi.
ARVONLISÄVEROJA EI KANNETA KOSKAAN KAHDESTI !
MYYJÄ ON AINA VEROVELVOLLINEN !!! - miten mielenkiintois
Punainen ----------- kirjoitti:
VALEHTELET. Sinun on turha yrittää myydä varastossasi olevia myymättömiä kalliita paneleita. Mitään "kaveria" saati sitten "puhelinumeroa" ei ole olemassa. Ne on mielikuvituksessasi.
ARVONLISÄVEROJA EI KANNETA KOSKAAN KAHDESTI !
MYYJÄ ON AINA VEROVELVOLLINEN !!!Osaatko lukea?
Ikäväkseni,minulla ei ole yhtään myymätöntä paneelia vaan olen ajatellut ostaa lisää,saa nähdä mistä. - ehkä?
miten mielenkiint. kirjoitti:
Voisin antaa puhelinumeron,tietysti luvan saatuani kaverilta joka on joutunut maksamaan ylimääräisen alv: paneeliostostaan Saksasta.
Pitänee kysyä.Jos näin on ollut, on kyse melkovarmasti tullin virheestä, joka olisi saatu oikaistua yhdellä puhelinsoitolla.
Et ole vielä esittänyt yhtään linkkiä jossa sanottaisiin että alvit pitäisi maksaa kahdesti. Valmisteveroja ei paneeleista pitäisi mennä jos joku ei töppää, ja polkumyyntitullikaan ei vielä ole voimassa. Vaikka kaukomyynnin raja 35k€ täyttyisi (ts. suomalainen paneelikauppias käräyttää ulkomaalaisen kauppiaan) ei alveja peritä yksityiseltä asiakkaalta vaan ko yritys tilittää ne suomeen.
Laita nyt ihmeessä jotain tokumenttiä väitteesi tueksi
Vai onko kyse suoraan vapaavaratosta tilatuista paneeleista joista alvia ei ole maksettu saksaan? http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/muut_tullimenettelyt/varastointi/vapaa_alue/index.jsp - Punainen viiva
ehkä? kirjoitti:
Jos näin on ollut, on kyse melkovarmasti tullin virheestä, joka olisi saatu oikaistua yhdellä puhelinsoitolla.
Et ole vielä esittänyt yhtään linkkiä jossa sanottaisiin että alvit pitäisi maksaa kahdesti. Valmisteveroja ei paneeleista pitäisi mennä jos joku ei töppää, ja polkumyyntitullikaan ei vielä ole voimassa. Vaikka kaukomyynnin raja 35k€ täyttyisi (ts. suomalainen paneelikauppias käräyttää ulkomaalaisen kauppiaan) ei alveja peritä yksityiseltä asiakkaalta vaan ko yritys tilittää ne suomeen.
Laita nyt ihmeessä jotain tokumenttiä väitteesi tueksi
Vai onko kyse suoraan vapaavaratosta tilatuista paneeleista joista alvia ei ole maksettu saksaan? http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/muut_tullimenettelyt/varastointi/vapaa_alue/index.jspEbayssa EU:n alueella on ALV aina mukana. Verottoman tavaran myynti yksityiselle kuluttajalle on kielletty.
Yritys voi ja joutuu ostamaan verottomasti, mutta maksuvelvollisuus siirtyy ostajalle (Suomeen 24%). Ebayn kautta se ei onnistu. Käytännössä yritys käyttää omaa veronumeroaan.
Vapaavarasto ja ebay on provo.
- maan tapa
Käytännössä moni trokari ostaa ebaysta ja myy huudossa...
http://www.huuto.net/hakutulos?words=aurinkopaneeli&search-button=Hae
http://www.huuto.net/hakutulos?words=aurinkopaneeli s%E4%E4din&search-button=Hae - semmoista tänään
on vähän eriasia jos kyseinen kaveri on tilannut vapaa-varastosta panelin jolloin alv tulee ostajan kannettavaksi kuten myös tulli.
- Iloinen tilaaja
Eli kannattaa maksaa rehellisesti saksan alv 19% ja ostaa suoraan ebaysta ja saa panelit ilman mitään makuja.
http://www.ebay.de/itm/100Watt-12V-12Volt-Solarpanel-Solarmodul-Solarzelle-Solar-Poly-Polykristallin-/261069512849?pt=Solaranlagen&hash=item3cc8f4a091#shId
Panelti tuodaan kotiin. Semmoista kauppaa, joka kannattaa.- semmoista tänään
ebaysta ostettaessa pitää varmistua myös että ei ole vapaa-varastosta olevasta panelista kyse. sielläkin niitä myydään. tarkkana kannattaa olla.
- VAPAA VARASTO
semmoista tänään kirjoitti:
ebaysta ostettaessa pitää varmistua myös että ei ole vapaa-varastosta olevasta panelista kyse. sielläkin niitä myydään. tarkkana kannattaa olla.
Semmoinen paneelikauppias mä oon ...
http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=isooe&&_trksid=p2047675.l2560&rt=nc&iid=261069512849&sspagename=VIP:feedback&ftab=FeedbackAsSeller
Semmoista tänään, Mulla varasto on... - VAPAA-VARASTO
VAPAA VARASTO kirjoitti:
Semmoinen paneelikauppias mä oon ...
http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=isooe&&_trksid=p2047675.l2560&rt=nc&iid=261069512849&sspagename=VIP:feedback&ftab=FeedbackAsSeller
Semmoista tänään, Mulla varasto on...
- semmoista tänään
niille tiedoksi jotka eivät tiedä mikä vapaavarasto on niin kyseessä on varasto jossa on tullaamatonta tavaraa. sieltä myydään ostomaan verotuksen mukaisesti ostajan hoitaessa tullaus ja verokustannukset.
eipä kyseisen myyjän kanssa ole ollut mitään ongelmaa. toimitusaika vain vähän pitempi kuin easyllä.
ps. suomeksi tuonne ei vakuta mitään arvon urpot kirjoittaa sillä englanti tai saksa on se kieli jolla voi kysellä. nuo nyt on vain sellaista provoa jolla yritetään suomalaisiin vaikuttaa. idiootit. - Tosi markkinat
Sekä on hienoa, että verolainsäädäntö ja tullilainsäädäntö ovat aivan erit.
Tulli voi ja perii kaikki maksamattomat maksut siltä kuka on ostaja.
Suomeen urpoille ostajille on tulossa mahtavat Joululahjat kun pistävät kaikki natsien maksamattomat maksut suomalaisille.
Tarkkaile postaisit. - 812
Sakkotulli 47% paneeleille,kiinanpoikien hinnat pomsahtaa ja samalla nouseva eu:n paneelitki.
- 11.09.2011
Kuulemma perivät taannehtivasti 01.03 alkaen. Lieneekö mahdollistakaan?
- Markkinat
Suomi pärjää hyvin 24% arvonlisäverolla. Ei vaikuta myyntiin.
Vai vaikuttaako?
http://www.talouselama.fi/kumppaniblogit/tieto/kun pieni saksalaiskyla myy suomalaisille/a2141669 - Aurinkoo--
Tilasin myös. Motonetin hinta oli liian kova.
- Markkinat de
tulli tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624