miten oinas leppyy?

vesimiesnainen

Onpa vaihteeks vittumainen olo kun sain oinasystäväni suuttumaan. Eilen oli kinaa, ei paha, mutta kun siitä sitten tulee aina sellainen tuppisuu mököttäjä (kyseessä on miespuolinen yksilö). Minä jaksan huonosti sellaista, suutun kyllä aika lailla mutta lepyn yleensä nopeasti. Olen huomannut että jos yritän "liikaa" saada asian selväksi niin se hermostuu entistä enemmän, parhain keino tuntuu melkein olevan se että antaa miehen äksyillä rauhassa ja odottelee vaan että myrsky on ohi... Mutta tuli mieleen kysyä, onko mitään semmoista jujua jolla tuon suuttumuksen sais pois nopeammin? Antakaa vaikka vinkki tekstiviestistä... Anteeksi olen jo pyytänyt ja hänkin, periaatteessa, vaikka voidaan kyllä kysyä tarkoittiko hän mitä sanoi. Apua, kertokaa oinaat mitä itse haluatte tuossa tilanteessa? Olla ihan rauhassa ja ottaa itse yhteyttä sitten kun tilanne on taas normaali, vai...?

14

2893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oinas

Itse olen sellainen oinas että lepyn tosi nopeaan, yleensä alan itse sitten jutella kun viha on laantunut ja unohdan koko jutun. Loukkasitko sinä oinasta vain aloittiko oinas riidan? Oinas saattaa joskus pillastua syyttä suotta ja häpeilee jälkeenpäin sanojaan, varsinkin jos itse alkoi mellastamaan, ehkä häntä nolottaa. Lähetä tekstiviesti ja pyydä oinasystävääsi ulos tai jotain vastaavaa. Voit myös sanoa että olisit iloinen jos saisit hänet seuraksesi esim kahville/kaljalle, oinas rakastaa sitä että hän tuntee itsensä halutuksi ystäväksi. Kyllä se siitä kuitenkin =) Usko pois!

P.s oinaat harvemmin mököttävät, itse kyllä lukeudun noihin mököttäjiin sillä olen nouseva rapu ja se tekee minusta hiljaisen mököttäjän.

• vesimiesnainen

Hei ja kiitos vastauksestasi. Juttelimme puhelimessa vähän aikaa sitten ja hän "ehkä" ilmoittaa illalla jos olisi vaikka mahdollista nähdä. Minä sanoin että tapaan mielelläni, en tiedä oliko järkevää sanoa niin vai ei...

Loukkasimme molemmat toisiamme kun kinasimme pikku asioista, mutta kyllä se oli hän joka aloitti. Hän osaa olla todella viiltävä sanoissaan ja äärettömän ilkeä, vaikka olen ollut tajuavinani, ettei hän useimmiten ollenkaan tarkoita sitä mitä sanoo. Tuon olen todella huomannut että oinas saattaa "pillastua syyttä suotta" :) ...

• Oinas
        vesimiesnainen kirjoitti:

Hei ja kiitos vastauksestasi. Juttelimme puhelimessa vähän aikaa sitten ja hän "ehkä" ilmoittaa illalla jos olisi vaikka mahdollista nähdä. Minä sanoin että tapaan mielelläni, en tiedä oliko järkevää sanoa niin vai ei...

Loukkasimme molemmat toisiamme kun kinasimme pikku asioista, mutta kyllä se oli hän joka aloitti. Hän osaa olla todella viiltävä sanoissaan ja äärettömän ilkeä, vaikka olen ollut tajuavinani, ettei hän useimmiten ollenkaan tarkoita sitä mitä sanoo. Tuon olen todella huomannut että oinas saattaa "pillastua syyttä suotta" :) ...

Oinas haluaa aina voittaa, jopa riidoissa, se on hänelle taistelua. Siksi oinas pyrkii iskemään ja täysillä. Jälkeenpäin kaduttaa ja nolottaa kun piti mennä liiallisuuksiin... Varsinkin mies oinailla on iso ego ja heidän on vaikeaa myöntää olleensa väärässä ja mikä kauheinta hävitä naiselle sanailussa. Oinaat ovat kiukuttelevia pikkulapsia, mutta on meissä paljon hyvääkin =) Voimia! Kun tapaatte, ole rennosti vain ja mikäli hän ei kommentoi riitaanne, älä sinäkään mainitse siitä mitään. Oinas ei jää kauaksi aikaa märehtimään =) Voimia!

• vesimiesnainen
        Oinas kirjoitti:

Oinas haluaa aina voittaa, jopa riidoissa, se on hänelle taistelua. Siksi oinas pyrkii iskemään ja täysillä. Jälkeenpäin kaduttaa ja nolottaa kun piti mennä liiallisuuksiin... Varsinkin mies oinailla on iso ego ja heidän on vaikeaa myöntää olleensa väärässä ja mikä kauheinta hävitä naiselle sanailussa. Oinaat ovat kiukuttelevia pikkulapsia, mutta on meissä paljon hyvääkin =) Voimia! Kun tapaatte, ole rennosti vain ja mikäli hän ei kommentoi riitaanne, älä sinäkään mainitse siitä mitään. Oinas ei jää kauaksi aikaa märehtimään =) Voimia!

Kiitos sanoistasi, tuo kuulostaa tosi tutulta. Tiedän, että kun näemme niin on parempi olla mainitsematta asiasta mitään enää. En itsekään jaksa märehtiä menneitä. Olen huomannut että parasta lääkettä on kun on itse iloinen... :D

• Oinasgirl

Oinas pitää siitä, että häntä hemmotellaan ja/tai kehutaan.
      Itsekin olen oinas ja, jos tulee riita mietin usein mielessäni: "Mä en enää koskaan puhu tolle"!
      Mutta kuitenkin... En ole pitkävihainen
      Unohdan koko asian jo tunnissa.
      Anna hänen jonkun aikaa leppyä.
      Hän unohtaa asian nopeasti. (Toivottavasti)!
      Jos oinasta pettää ystävä, käy huonosti.

Minulle käy yleensä riita tilanteessa näin:
      1. Suututaan. Kaveri lähtee hiljaisena ja suuttuneena pois.
      2. Mökötän jonkun aikaa ja surkuttelen itseäni. Hakkaan päätäni seinään.
      3. Jonkun ajan päästä otan asian puheeksi (Noin kahden päivän päästä riidasta) ja kysyn: "Anteeksi. Voitko tulla meille"?
      4. Hän vastaa joko ei tai juu.
      5. Hän tulee ja olemme kuin riitaa ei olisi ollut!

En ole oikein hyvä auttaja,
      mutta jotenkin toivottavasti sait vinkkiä.
      Hyvää kesää. :)

Oinasgirl

• Oinasgirl

Tossa oli jotain, jos teille sattuu uudestaan tulee riita.
      Toivottavasti ei kylläkään! :)

Oinasgirl

• vesimiesnainen

Kiitos kommenteista :) Joo, kyllä näitä riitoja varmaan tulee useampia tulevaisuudessakin, eikä siinä sinällään mitään vikaa, on vain vaikeaa minulle kun en tiedä kuinka paljon uskallan nyt olla "tunkemassa itseäni" hänen seuraansa. Olen itse jo täysin leppynyt ja haluaisin nähdä hänet PIAN... Katsotaan nyt miten käy :(

• Oinasgirl
        vesimiesnainen kirjoitti:

Kiitos kommenteista :) Joo, kyllä näitä riitoja varmaan tulee useampia tulevaisuudessakin, eikä siinä sinällään mitään vikaa, on vain vaikeaa minulle kun en tiedä kuinka paljon uskallan nyt olla "tunkemassa itseäni" hänen seuraansa. Olen itse jo täysin leppynyt ja haluaisin nähdä hänet PIAN... Katsotaan nyt miten käy :(

käy hyvin. :)

• Fanny

Sun pitää käyttäytyä kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Ei kannata tuoda esille mitään siitä riidasta vaan unohtaa koko juttu.
      Mielin kielin kannattaa olla

• toimiiko yhteys

toimiiko tämä meikän koneelta

• aito-oinas

ELIKKÄS, jos mä oon jollekkiin suuttunu, yleensä suutun todella harvoin ja silloinkin hyvästä syystä, niin mut saa leppymään helposti niin että vähän kehuu, sanoo kiltisti/mukavasti ja pyytää mukaan jonnekkin. se ei tarvii olla iso juttu, mut sen jälkee mä lepyn heti.. mun kohalla oinaan kiukku ei ainankaan kestä kauaa, mutta me kyllä aika helposti pistetään alulle se riita, pässinpäitä kun ollaan x) :DDD

• Sofia

Mulla on Oinasmies poikaystävänä ja itse olen Vaaka. Molemmat olemme kovia väittelemään ja kinastelemaan (mä ehkä yleensä saatan aloittaa...). Mutta joka ikinen kerta kun me riidellään/kinastellaan jostain asiasta, elkaa Oinasmieheni mököttämään!! Ja se on NIIN RRRRRAIVOSTUTTAVAA!!!!!!! Hetken aikaa saatan olla ihan normaalisti ja koska hänen mököttämisensä jatkuu, niin alan minäkin mököttämään. Siinä me sitten koko loppupäivä mökötetään! Eilen illalla juuri kävi näin. Sitten käytiin suutuspäissämme nukkumaan. Mökötettiin aluksi ja sitten otin asian taas puheeksi. Riitä jatkui...Ja päättyi siihen että minä itkin ja hän pyysi anteeksi. Hän myös lupasi yrittää hillitä mököttämistään. Molemmat rakastamme toisiamme kovasti ja toivomme, että voimme elää yhdessä onnellisesti elämämme loppuun asti! :)

• Kukka
        Sofia kirjoitti:

Mulla on Oinasmies poikaystävänä ja itse olen Vaaka. Molemmat olemme kovia väittelemään ja kinastelemaan (mä ehkä yleensä saatan aloittaa...). Mutta joka ikinen kerta kun me riidellään/kinastellaan jostain asiasta, elkaa Oinasmieheni mököttämään!! Ja se on NIIN RRRRRAIVOSTUTTAVAA!!!!!!! Hetken aikaa saatan olla ihan normaalisti ja koska hänen mököttämisensä jatkuu, niin alan minäkin mököttämään. Siinä me sitten koko loppupäivä mökötetään! Eilen illalla juuri kävi näin. Sitten käytiin suutuspäissämme nukkumaan. Mökötettiin aluksi ja sitten otin asian taas puheeksi. Riitä jatkui...Ja päättyi siihen että minä itkin ja hän pyysi anteeksi. Hän myös lupasi yrittää hillitä mököttämistään. Molemmat rakastamme toisiamme kovasti ja toivomme, että voimme elää yhdessä onnellisesti elämämme loppuun asti! :)

Ne oinaat joita minä tunnen eivät mökötä. Heidän on yksinkertaisesti vaikea olla puhumatta. Heidän tempperamenttinsa edesauttaa heitä pitämään kielenkannat virkeänä. Mököttäminen ei olisi tullut edes kysymykseenkään.

• kukkamaaria
        Kukka kirjoitti:

Ne oinaat joita minä tunnen eivät mökötä. Heidän on yksinkertaisesti vaikea olla puhumatta. Heidän tempperamenttinsa edesauttaa heitä pitämään kielenkannat virkeänä. Mököttäminen ei olisi tullut edes kysymykseenkään.

Just näin!Mä olen ite oinas ja en todellakaan pysty mököttämään, en voi olla kauan hiljaa!!Suutun helposti mutta lepyn jo sekunnissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      127
      3202
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2637
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      74
      2370
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1394
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1138
    Aihe