Mikä seurakoira tokokoiraksi?

Pieni tokottaja

Mikä pieni tai pienehkö seurakoirarotu olisi hyvä tokossa?

Muita toiveita olisi sosiaalisuus,
mukava kouluttaa ja motivoida,
helppo opettaa tulemaan metsälenkeillä vapaana mukana (ei riistaviettiä),
pieni tai pienehkö koko sekä
suht helppohoitoinen turkki.

3

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taulukkota

Sheltti on aika vakio ollut kentillä mutta suosituissa roduissa katsasta aina vanhempien terveys sukutaulussa sukupolvienkin takaa.

Sitten myös esim.
      Kääpiöpinseri
      Tiibetinterrieri (enemmän paimenkoiramainen)
      Schapoendes
      Schipperke
      Tiibetinspanieli
      Kiinanharjakoira

-> https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx

• Tanja Nummelin

Mites ois mitteli? Itselläni on 2 ja puoli vuotias mittelspitznarttu. Aivan ihana neiti. Kilpaillaan agilityssä mini3-luokassa, yksi hyppyserti on taskussa, lisää toivotaan saavamme. Tokoa harrastetaan kotosalla, kisanomaiset liikkeet on hallussa, mutta itselläni ei aika ja motivaatio riitä ryhmässä treenaamiseen. Lisäksi ollaan treenattu jälkeä, vaikkei pk-oikeuksia olekaan, sekä esine-etsintää, hiukan hakua ja kokeiltu vepeä ja flyballia.

Taika ei turhia räksytä, mutta se on toki myös koulutuskysymys. Luonne on mitä parhain: aina valmis toimintaan, ei väsy ennen minua ja virtaa piisaa, mutta osaa rauhoittua eikä hypi seinille vaikka oltaisiin jonkin aikaa tekemättä mitään. Taika on oppinut kaikki uudet asiat aivan hurjan nopeasti, eikä ongelmia ole ollut.
      Ei arkaile yhtään vieraita paikkoja, alustoja, ääniä ym. Ja joka paikassa ollaan kuin kotonaan :)

Itse olen ehkä maailman laiskin hoitamaan koiran turkkia ja meidän cavalierin korvien kampaus kerran viikossa on ylivoimaista... :D En siis todellakaan jaksa nähdä vaivaa turkin eteen ja mitteli on mun pelastukseni. En joudu pesemään sitä (okei, joudun jos sen turkki haisee lehmänpaskalta tai joltain muulta ihanalta, jos se on käynyt paalittelemassa), turkki hylkii likaa. Harjaan Taikan silloin kun muistan, karvanlähdön aikaan tulee harjattua hiukan useammin, muuten en pahemmin koiraa harjaile. Meillä ei ainakaan ole turkki takkuuntunut, korvien taa on tullut "rasta" pesun jälkeen, mutta se on lähtenyt helposti pois ihan jo nyppimälläkin.

Meidän mittelineidistä löytyy lisää kotisivuiltamme http://taikuuksia.webs.com . Saa toki kysellä lisää, jos rotu kiinnostaa, parhaani mukaan yritän vastailla :) Ja sopii laittaa sähköpostia ja soitellakin, jos haluaa, yhteystiedot löytyy myös kotisivuilta.

• toykääpiö

VILLAKOIRA, kääpiö tai toy! Turkki on suht helppo kunhan trimmaa säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2463
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1743
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1054
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      295
      1022
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      854
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      759
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      728
    Aihe