Mikä seurakoira tokokoiraksi?

Pieni tokottaja

Mikä pieni tai pienehkö seurakoirarotu olisi hyvä tokossa?

Muita toiveita olisi sosiaalisuus,
mukava kouluttaa ja motivoida,
helppo opettaa tulemaan metsälenkeillä vapaana mukana (ei riistaviettiä),
pieni tai pienehkö koko sekä
suht helppohoitoinen turkki.

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taulukkota

Sheltti on aika vakio ollut kentillä mutta suosituissa roduissa katsasta aina vanhempien terveys sukutaulussa sukupolvienkin takaa.

Sitten myös esim.
      Kääpiöpinseri
      Tiibetinterrieri (enemmän paimenkoiramainen)
      Schapoendes
      Schipperke
      Tiibetinspanieli
      Kiinanharjakoira

-> https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx

• Tanja Nummelin

Mites ois mitteli? Itselläni on 2 ja puoli vuotias mittelspitznarttu. Aivan ihana neiti. Kilpaillaan agilityssä mini3-luokassa, yksi hyppyserti on taskussa, lisää toivotaan saavamme. Tokoa harrastetaan kotosalla, kisanomaiset liikkeet on hallussa, mutta itselläni ei aika ja motivaatio riitä ryhmässä treenaamiseen. Lisäksi ollaan treenattu jälkeä, vaikkei pk-oikeuksia olekaan, sekä esine-etsintää, hiukan hakua ja kokeiltu vepeä ja flyballia.

Taika ei turhia räksytä, mutta se on toki myös koulutuskysymys. Luonne on mitä parhain: aina valmis toimintaan, ei väsy ennen minua ja virtaa piisaa, mutta osaa rauhoittua eikä hypi seinille vaikka oltaisiin jonkin aikaa tekemättä mitään. Taika on oppinut kaikki uudet asiat aivan hurjan nopeasti, eikä ongelmia ole ollut.
      Ei arkaile yhtään vieraita paikkoja, alustoja, ääniä ym. Ja joka paikassa ollaan kuin kotonaan :)

Itse olen ehkä maailman laiskin hoitamaan koiran turkkia ja meidän cavalierin korvien kampaus kerran viikossa on ylivoimaista... :D En siis todellakaan jaksa nähdä vaivaa turkin eteen ja mitteli on mun pelastukseni. En joudu pesemään sitä (okei, joudun jos sen turkki haisee lehmänpaskalta tai joltain muulta ihanalta, jos se on käynyt paalittelemassa), turkki hylkii likaa. Harjaan Taikan silloin kun muistan, karvanlähdön aikaan tulee harjattua hiukan useammin, muuten en pahemmin koiraa harjaile. Meillä ei ainakaan ole turkki takkuuntunut, korvien taa on tullut "rasta" pesun jälkeen, mutta se on lähtenyt helposti pois ihan jo nyppimälläkin.

Meidän mittelineidistä löytyy lisää kotisivuiltamme http://taikuuksia.webs.com . Saa toki kysellä lisää, jos rotu kiinnostaa, parhaani mukaan yritän vastailla :) Ja sopii laittaa sähköpostia ja soitellakin, jos haluaa, yhteystiedot löytyy myös kotisivuilta.

• toykääpiö

VILLAKOIRA, kääpiö tai toy! Turkki on suht helppo kunhan trimmaa säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe