Mikä seurakoira tokokoiraksi?

Pieni tokottaja

Mikä pieni tai pienehkö seurakoirarotu olisi hyvä tokossa?

Muita toiveita olisi sosiaalisuus,
mukava kouluttaa ja motivoida,
helppo opettaa tulemaan metsälenkeillä vapaana mukana (ei riistaviettiä),
pieni tai pienehkö koko sekä
suht helppohoitoinen turkki.

3

218

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taulukkota

Sheltti on aika vakio ollut kentillä mutta suosituissa roduissa katsasta aina vanhempien terveys sukutaulussa sukupolvienkin takaa.

Sitten myös esim.
      Kääpiöpinseri
      Tiibetinterrieri (enemmän paimenkoiramainen)
      Schapoendes
      Schipperke
      Tiibetinspanieli
      Kiinanharjakoira

-> https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx

• Tanja Nummelin

Mites ois mitteli? Itselläni on 2 ja puoli vuotias mittelspitznarttu. Aivan ihana neiti. Kilpaillaan agilityssä mini3-luokassa, yksi hyppyserti on taskussa, lisää toivotaan saavamme. Tokoa harrastetaan kotosalla, kisanomaiset liikkeet on hallussa, mutta itselläni ei aika ja motivaatio riitä ryhmässä treenaamiseen. Lisäksi ollaan treenattu jälkeä, vaikkei pk-oikeuksia olekaan, sekä esine-etsintää, hiukan hakua ja kokeiltu vepeä ja flyballia.

Taika ei turhia räksytä, mutta se on toki myös koulutuskysymys. Luonne on mitä parhain: aina valmis toimintaan, ei väsy ennen minua ja virtaa piisaa, mutta osaa rauhoittua eikä hypi seinille vaikka oltaisiin jonkin aikaa tekemättä mitään. Taika on oppinut kaikki uudet asiat aivan hurjan nopeasti, eikä ongelmia ole ollut.
      Ei arkaile yhtään vieraita paikkoja, alustoja, ääniä ym. Ja joka paikassa ollaan kuin kotonaan :)

Itse olen ehkä maailman laiskin hoitamaan koiran turkkia ja meidän cavalierin korvien kampaus kerran viikossa on ylivoimaista... :D En siis todellakaan jaksa nähdä vaivaa turkin eteen ja mitteli on mun pelastukseni. En joudu pesemään sitä (okei, joudun jos sen turkki haisee lehmänpaskalta tai joltain muulta ihanalta, jos se on käynyt paalittelemassa), turkki hylkii likaa. Harjaan Taikan silloin kun muistan, karvanlähdön aikaan tulee harjattua hiukan useammin, muuten en pahemmin koiraa harjaile. Meillä ei ainakaan ole turkki takkuuntunut, korvien taa on tullut "rasta" pesun jälkeen, mutta se on lähtenyt helposti pois ihan jo nyppimälläkin.

Meidän mittelineidistä löytyy lisää kotisivuiltamme http://taikuuksia.webs.com . Saa toki kysellä lisää, jos rotu kiinnostaa, parhaani mukaan yritän vastailla :) Ja sopii laittaa sähköpostia ja soitellakin, jos haluaa, yhteystiedot löytyy myös kotisivuilta.

• toykääpiö

VILLAKOIRA, kääpiö tai toy! Turkki on suht helppo kunhan trimmaa säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      78
      2480
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      42
      2106
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      28
      955
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      32
      837
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      788
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      640
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      6
      528
    8. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      505
    9. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      501
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      33
      472
    Aihe