Mikä olisi hyvä kamera aloittelijalle?

Fabio

Jeps, olen siis hankkimassa kameraa joka sais hinnaltaan olla max 200e.
Digikamera olisi paras vaihtoehto, sillä se kulkee helposti mukana. Mitä aion kameralla kuvata, no lähinnä tuossa lähiaikoina olen menossa Lontooseen joten sieltä olisi kiva räpsiä matkamuistoja sekä muutenkin ikuistaa hetkiä elämästä. :) Eli ei tarvitse olla huippuhieno jossa on mahdollisimman paljon pikseleitä.
Jos ette osaa sanoa yhtä hyvää kameraa, niin voisitteko myös kertoa mitä kameran ominaisuuksia mun kannattaa tarkkailla kun kameraa ostan?
Odotan innolla vastauksia ~

11

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siispä kauppa käy?

      Tuolla summalla voit unohtaa jopa aloittelijajärjestelmä muovirihkamakamerat heti kätellelläsi kamerakauppiasta sisään liikkeeseen mennessäsi.
      Joku aiempaa mallia oleva poistomyyntilaarista löytyvä taskukamera reilulla ALELLA ehkä vastaisi
      eniten budjettiasi ja kuvailemiasi kuvaustarpeita mutta älä vaan lähe siihen halpaan siinä että,
      Zoomia on liiemmälti mutta valovoima ei piisaa kunnon kaukokuviin?
      Oma suosikkini on Panasoyksi Lumiksi povitaskuun sopivana noin alle 300Euron taskukamerana jollain muulla se voi olla joku muu kameramerkki mutta varsinaisesti kuvaan Nikonilla enkä millää Canonilla vaikka kaikilla niillä saa ihan "hyviä kuvia" jos
      osaa ottaa kuvia, En todellakaan suosittele että ostat uusinta uutta mallia 200E budjetilla koska aiempi malli voi olla parempi ja edullisempi sinulle alennusmyynnissä ihan oikeesti eikä huu-haa feikisti.

    • Hyvä kamera alle 200
      • Canonisti minäkin

        Tuo ihan oikeasti hyvä tarjous ihan kohtuullisesta kamerasta!


      • Älä osta

        Ei ole kestävimmästä päästä kameroita. Hankala kuvat kameralla joka on huollossa.


      • Trolliko?
        Älä osta kirjoitti:

        Ei ole kestävimmästä päästä kameroita. Hankala kuvat kameralla joka on huollossa.

        Oly on vertailukelpoinen vaihtoehto. Pelkään pahoin, että tuo on heitto, jolla ei ole pohjaa. Onko linkkejä aiheeseen?


      • Ei trolli
        Trolliko? kirjoitti:

        Oly on vertailukelpoinen vaihtoehto. Pelkään pahoin, että tuo on heitto, jolla ei ole pohjaa. Onko linkkejä aiheeseen?

        Vaan kokemus.


      • pokkarin pieksäjä

        "Olympys XZ-1 Rajalassa 199€. "

        kiitti vinkistä
        keräsin laitteen eilen taskuuni

        hyvältä vaikuttaa

        vaikka en tajua, että jos katselee kuvia eli painaa play-nappulaa.

        sitten kun aikookin lopettaa kuvien katselun ja painaa uudestaan play-nappulaa, niin kamera keksiikin siirtyä kuvaustilaan.

        meinasin hukata sen objektiivin suojatulpan heti alkuunsa, kun en ollut heti laittanut sitä narua paikoilleen



        mutta tällee yhden päivän kokemuksella vaikuttaa (hintaansa nähden) varsin hyvältä kameralta


    • Tolla hinnalla siis

      Joku 1950 venäläinen filmikamera. Muodikkaasti vintagea :D

      • Kamera mies.

        Mikä olisi hyvä kamera kuvaamisen aloittamiseen? Hinta ei saisi olla suuri. Olen kuvannut kännykkä kameralla ja moni on kehunut kuviani joten osaan kyllä kuvata. Kiitos jo etukäteen!


      • Kamera miehellä on Canon

        No hyvähän se saattaa olla mutta löysin Canon G1X jo taskuuni. Aika samanlainen kuin tuo Nikon mutta Canon vei voiton. Kiitos kuitenkin kun vaivauduit auttamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe