SHC PAO - perusöljy on täyssynteettistä. Teboil Diamond ja Mobil 1 olivat vielä 2000 luvun alussa TÄYSIN PAO pohjaisia öljyjä. Pumpattavuus oli lähes -60 astetta ja hapettumisen kesto oli erinomainen.
Saksassa saa myydä ainoastaan
TÄYSSYNTEETTISENÄ jos on oikeasti PAO tai esteripohjainen öljy.
http://www.balancemotorsport.co.uk/images/The Truth about SYNTHETICS v 2.pdf
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007
http://www.stle.org/assets/document/PAO_Based.pdf
Teboil Diamond ja Mobil 1 on nykyisin huonompaa.
179
3799
Vastaukset
- Neste myi PAO tehdas
Kysymys on rahan ahneudesta ja kuluttajan kusettamisesta. Teboilin Diamond öljypurkissa luki, että on PAO pohjaista moottöriöjyä. Myöhemmin Teboil "paransi" öljyä ja teksti poistettiin purkista. Hinta pysyi samana tietty.
Neste myi voitolla tehtaansa.
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;16745;18425
Vähän tietoa öljyistä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy
PAO pohjaisten öljyjen käyttö lisääntyy... Esimerkkinä kylmäkoneet...
http://www.climalife.dehon.com/mobil-arctic-shc/product/show/id/165 - Neste myi PAO tehdas
PAO-öljyjen alasajo aloitettiin 10 vuotta sitten.
EHVI XHV, VVHI jne. krakattujen mineraaliöljyjen myynti täyssynteettisenä on RIKOLLISTA!!!
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;102;608
PAO ja esteriöljyt valmistetaan eteenistä. Ne ovat oikeita TÄYSSYNTEETTISIÄ öljyjä.- "Täyssynteettinen"
Nykyisin tilanne on huonompi.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018h2?context=oikotie
Vanha Teboil Diamond sisälsi 75% PAO perusöljyä. Se oli erinomaista. Nykyinen on selvästi huonompaa. - Keijo23
Ei se ole rikollista kuin Saksassa. Täyssynteettisyys on markkinointitermi. Missään ei Suomen lain puitteissa määritellä mikä on täyssynteettistä.
- esteriä
Esteriöljy on yleensä kasvipohjaista.
- Keijo23
Älä jauha paskaa.
Kuten omasta linkittämästäsi pdf:stä...
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007
...voit todeta, Mobil 1 0W-40:n ominaisuudet eivät juurikan huonontuneet kun OSA PAO:sta korvattiin GrpIII -perusöljyllä. Kulumissuoja jopa parani.
Perusöljy(t) ovat vain osa valmiista moottoriöljystä. Kokonaisuus ratkaisee.
Sitä paitsi näitä Grp III -öljyjä on ollut jo 10 vuotta öljyjen joukossa. Nytkö vasta heräsit tähän päivään?- Täyssynteettinen"
Moottorien pikeytyminen ja kylmäkuluvuus on dramattisesti huonontunut. GrpIII on mineraaliöljyä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie
Neste ilmoittaa öljyn olevan osasynteettistä jos öljy sisältää alle 50% PAO- perusöljyä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie - Keijo23
Täyssynteettinen" kirjoitti:
Moottorien pikeytyminen ja kylmäkuluvuus on dramattisesti huonontunut. GrpIII on mineraaliöljyä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie
Neste ilmoittaa öljyn olevan osasynteettistä jos öljy sisältää alle 50% PAO- perusöljyä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotieJälleen kerran jätät kertomatta kaikki HYVÄT puolet mitä tuli SN-formulan myötä:
TEOST MHT-4 -testi (high temperature deposit formation). Uusi Grp III -öljyä sisältävä versio pesee lattiaa vanhalla.
HAIHTUVUUS - jälleen kerran uusi formula haihtuu vähemmän.
VOLKSWAGEN T4 -kidutustesti. Jälleen kerran uusi formula pikkasen parempi.
SEQUENCE III3G - Tasatulos.
NOKKA-AKSELIEN NOKKIEN KULUMINEN - puolet parempi kuin vanhalla.
kiertokangen laakerien kulumisessa tuli vähän takkiin vanhaan.
Volkswagen TDI -testi. Jälleen kerran tasa tulos.
Niin kuin näkyy, ei se PAO ole mitään ylivertaista makeaa hunajaa, jota ilman ei tulla toimeen. Ja jos luet oikeen tarkkaan tuota läpyskää nämä GrpIII -öljyt ovat vain välivaiheen tavaraa kunnes tulee GTL (GasToLiquid) -öljyt. Tuo läpyskäkin on vuodelta 2007 niin taitaa olla jo vanhaa tietoa.
Ainiin, sitten on vielä sellainen pikku pointti, että Grp III:een liukenee paremmin nämä uudet vähämetalliset lisäaineet mitä tarvitaan esim. LL-öljyihin kuin PAO:iin. Ei paljon näy 100% PAO -pohjaisia voiteluaineita uusimilla luokituksilla. - Castrol ja BP
Keijo23 kirjoitti:
Jälleen kerran jätät kertomatta kaikki HYVÄT puolet mitä tuli SN-formulan myötä:
TEOST MHT-4 -testi (high temperature deposit formation). Uusi Grp III -öljyä sisältävä versio pesee lattiaa vanhalla.
HAIHTUVUUS - jälleen kerran uusi formula haihtuu vähemmän.
VOLKSWAGEN T4 -kidutustesti. Jälleen kerran uusi formula pikkasen parempi.
SEQUENCE III3G - Tasatulos.
NOKKA-AKSELIEN NOKKIEN KULUMINEN - puolet parempi kuin vanhalla.
kiertokangen laakerien kulumisessa tuli vähän takkiin vanhaan.
Volkswagen TDI -testi. Jälleen kerran tasa tulos.
Niin kuin näkyy, ei se PAO ole mitään ylivertaista makeaa hunajaa, jota ilman ei tulla toimeen. Ja jos luet oikeen tarkkaan tuota läpyskää nämä GrpIII -öljyt ovat vain välivaiheen tavaraa kunnes tulee GTL (GasToLiquid) -öljyt. Tuo läpyskäkin on vuodelta 2007 niin taitaa olla jo vanhaa tietoa.
Ainiin, sitten on vielä sellainen pikku pointti, että Grp III:een liukenee paremmin nämä uudet vähämetalliset lisäaineet mitä tarvitaan esim. LL-öljyihin kuin PAO:iin. Ei paljon näy 100% PAO -pohjaisia voiteluaineita uusimilla luokituksilla.http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/why-strength
Castrolin omistaa BP. On oikeaa PAO-pohjaista ja lisäksi on vähän estereitä.
Castrol Edge vastaa vanhoja hyviä öljyjä ja niistä parannettua aitoa tavaraa.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f
http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ
Voitelee HETI kylmänä. kuumakestävyys ERINOMAINEN. Ei PIKEÄ moottoria. - tilhikeijo
Castrol ja BP kirjoitti:
http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/why-strength
Castrolin omistaa BP. On oikeaa PAO-pohjaista ja lisäksi on vähän estereitä.
Castrol Edge vastaa vanhoja hyviä öljyjä ja niistä parannettua aitoa tavaraa.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f
http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ
Voitelee HETI kylmänä. kuumakestävyys ERINOMAINEN. Ei PIKEÄ moottoria.Suomessa myytävä Castrol Edge on sisältää Grp III -öljyä. Valitettavasti.
Se on eri tavaraa kuin mitä Saksassa myydään "Vollsynthese" -merkin alla.
Castrolin Edge 0W-40:n CCS-viskositeetti on -35:ssä 5800 cP. Mobil 1 0W-40 New Lifellä on 5700 cP. Moottori käynnistyy Mobililla helpommin.
Näin se vaan menee. Kova paikka PAO-pojille. - Tarkista !!!
tilhikeijo kirjoitti:
Suomessa myytävä Castrol Edge on sisältää Grp III -öljyä. Valitettavasti.
Se on eri tavaraa kuin mitä Saksassa myydään "Vollsynthese" -merkin alla.
Castrolin Edge 0W-40:n CCS-viskositeetti on -35:ssä 5800 cP. Mobil 1 0W-40 New Lifellä on 5700 cP. Moottori käynnistyy Mobililla helpommin.
Näin se vaan menee. Kova paikka PAO-pojille.Suomessa ja Saksassa myynnissä oleva Castrol Edge on aitoa tavaraa. Nesteen labra vahvistaa. Mobil on kuraa niin on Neste ja Shell...
- tilhikeijo
Tarkista !!! kirjoitti:
Suomessa ja Saksassa myynnissä oleva Castrol Edge on aitoa tavaraa. Nesteen labra vahvistaa. Mobil on kuraa niin on Neste ja Shell...
Nesteen labra ei vahvista yhtään mitään. Castrol Edge on Grp III IV V sekoitus, kuten Mobil 1 ja Teboilin vastaavat.
- tilhikeijo
Tarkista !!! kirjoitti:
Suomessa ja Saksassa myynnissä oleva Castrol Edge on aitoa tavaraa. Nesteen labra vahvistaa. Mobil on kuraa niin on Neste ja Shell...
Ja tuossapa vielä ihan BP:n oma todiste asiasta:
http://datasheets.bp.com/USSDS/AMERSDSF.nsf/0/8C3AF9B5B5309D5680257A2D005524E9/$file/131652Castrol%20EDGE%200W-40%20A3_B4.pdf
Castrol Edge 0W-40: käyttöturvatiedotteessa mainitaan:
Composition/information on ingredients:
Base Oils - HIGHLY REFINED 15-20%
Eli suomeksi pitkälle jalostettu mineraaliöljy = Grp III. Näin se menee ja Mobil pesee lattiaa mm. kylmäkäynnistyvyydessä Castrollilla. Saksassa myytävä "vollsynthese" - versio onkin sitten ihan eri tavaraa. Castrolin purkin kyljessä täytyy tosiaan lukea "Made In Germany" tai se ei ole PAO:ta nähnyt kuin nimeksi.
- vanha parempaa
90 luvulla mersun moottorilla ajettiin kevyesti miljoona kilometriä. Lähti aina laakista käyntiin 35 asteen pakkasessakin vaikka ei ollu narussa kiinni. Öljy oli Mobil 1 rally formula. Se oli sitä paaoota. Niin luki purkissa ja SHC.
- "täyssynteettinen"
Kaikkein parasta on esteripohjainen öljy se hakkaa PAO-perusöljyt.
Käytetään helikoptereissa, suihkuturbiineissa ja formula 1 autoissa.
Red Line ja Motul valmistaa.
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/49/original/8100_Eco-lite_0W-20_(GB).pdf?1335798659- ------- ..--------
Red Line on "liian liukasta sisäänajoon"
Muuten on oikeaa täyssynteettistä.
http://www.roadmachine.fi/redline/tech/MOTOTEC.pdf - TDI moottoriin
------- ..-------- kirjoitti:
Red Line on "liian liukasta sisäänajoon"
Muuten on oikeaa täyssynteettistä.
http://www.roadmachine.fi/redline/tech/MOTOTEC.pdfTässä on tavallista PAO pohjaista täyssynteettistä öljyä,
http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/why-strength
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=13649&sid=461e0fcdf6ddd4a31e4b35fe253cbb69&start=15
Minulla on tdi Oktavia ja olen tilannut kaikki öljyt täältä.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f
Yleensä 3 kanisteria. - osssss
TDI moottoriin kirjoitti:
Tässä on tavallista PAO pohjaista täyssynteettistä öljyä,
http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/why-strength
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=13649&sid=461e0fcdf6ddd4a31e4b35fe253cbb69&start=15
Minulla on tdi Oktavia ja olen tilannut kaikki öljyt täältä.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f
Yleensä 3 kanisteria.Diamondilla huilas skoda 300tkm ja nyt Vw yli 200tkm. Molemmat tdi ja koneissa ei mitään ongelmia.
Eikö se oo parasta mainosta?
Ja vaihtoväli 15tkm...
- 1112111
Nykyautot toimivat oikein hyvin mineraaliöljylläkin kunhan vaan valmistajan edellyttämät luokitukset täyttyvät.
- BMW- moottoriin
Niin toimii, mutta moottorin kuluminen on moninkertaista. Käytän parasta mahdollista öljyä (Castrol Edgeä) se antaa parhaan kulumissuojan.
Lentokonenemoottorissakin käytetää parasta öljyä ja kaikki mineraaliiöljyt on ehdottomasti kielletty. Kyllähän se lentokoneen turbiini toimii mineraaliöljylläkin mutta tulee tosi kalliiksi. Moottori maksaa 10 miljonaa! En riskeeraa bemarini moottoria. Uusi maksaa 25 000€. Castrol Edge antaa lisävuosia ja olen tyytyväinen.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2f - 11212345
BMW- moottoriin kirjoitti:
Niin toimii, mutta moottorin kuluminen on moninkertaista. Käytän parasta mahdollista öljyä (Castrol Edgeä) se antaa parhaan kulumissuojan.
Lentokonenemoottorissakin käytetää parasta öljyä ja kaikki mineraaliiöljyt on ehdottomasti kielletty. Kyllähän se lentokoneen turbiini toimii mineraaliöljylläkin mutta tulee tosi kalliiksi. Moottori maksaa 10 miljonaa! En riskeeraa bemarini moottoria. Uusi maksaa 25 000€. Castrol Edge antaa lisävuosia ja olen tyytyväinen.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-5-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/170547826479?pt=Autopflege_Wartung&hash=item27b5714f2fHöpö höpö.
- Aitoa synteettistä
11212345 kirjoitti:
Höpö höpö.
Jos ajat vähän ja laitat sinne kuraa ja myyt pian autosi pois , niin silloin voit käyttää kaikkia market "synteettisiä öljyjä"
Me muut , jotka ajetaan vuosia käytetään oikeasti synteettisiä öljyjä. - Parasta öljyä
Kyllä PAO on hyvää...
http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/260911/exxon_mobil/4.0_uts_pao_overview.pdf - Huonot öljyt
Parasta öljyä kirjoitti:
Kyllä PAO on hyvää...
http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/260911/exxon_mobil/4.0_uts_pao_overview.pdfNykyiset "synteettiset" on rajusti huonompia.
Mobil 1 ja Teboil Diamond on kuraa. Niin on myös Shell. - Ebaysta ostetaan
Huonot öljyt kirjoitti:
Nykyiset "synteettiset" on rajusti huonompia.
Mobil 1 ja Teboil Diamond on kuraa. Niin on myös Shell.Se on totuus. Kauppiaaat repii älyhinnat ja me maksetaan.
- dgdrtee
Kylläpä te olette pihalla. :)
- Hyvää halvalla?
Öljyteollisuus ja autoteollisuus käyttää mielellään vain riittävän hyviä öljyjä.
Ilmailu käyttää aina parasta saatavilla olevaa öljyä.
Autourheililussa käytetään myös.
"Group III fails to match PAO performance" Sen voit lukea tästä!
http://www.imakenews.com/lng/e_article002217994.cfm
https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf
GTL F-T vahaperusteinen öljy pääsee lähelle, mutta paksuuntuu käytössä. PAO kestää.... - Hyvää halvalla?
Hyvää halvalla? kirjoitti:
Öljyteollisuus ja autoteollisuus käyttää mielellään vain riittävän hyviä öljyjä.
Ilmailu käyttää aina parasta saatavilla olevaa öljyä.
Autourheililussa käytetään myös.
"Group III fails to match PAO performance" Sen voit lukea tästä!
http://www.imakenews.com/lng/e_article002217994.cfm
https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf
GTL F-T vahaperusteinen öljy pääsee lähelle, mutta paksuuntuu käytössä. PAO kestää....Alussa on taulukko.
http://www.ogj.com/articles/print/volume-108/issue-28/processing/surging-gtl-promises.html
III ryhmän öljyt pääsee lähelle. KYLMÄSSÄ ja KUUMASSA PAO on ylivoimaista. - kaputiikeri
Hyvää halvalla? kirjoitti:
Öljyteollisuus ja autoteollisuus käyttää mielellään vain riittävän hyviä öljyjä.
Ilmailu käyttää aina parasta saatavilla olevaa öljyä.
Autourheililussa käytetään myös.
"Group III fails to match PAO performance" Sen voit lukea tästä!
http://www.imakenews.com/lng/e_article002217994.cfm
https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf
GTL F-T vahaperusteinen öljy pääsee lähelle, mutta paksuuntuu käytössä. PAO kestää....Hyvin leikattu toi yksi tärkeä sana pois:
"Group III fails to match PAO performance FOR SOME PROPERTIES".
Elikä joillakin osa-alueilla eivät ole PAO:n veroisia.
JA sitten toisesta linkistäsi:
"For instance, PAOs are unbeatable in
terms of pour point and volatility and at the same time have
the lowest lubricity and solubility ranking. This is normally
compensated by using solubility improvers in fi nished lubri-
cant formulations"
PAO:t ovat lyömättömiä kun halutaan alhainen jähmepiste ja haihtuvuus, mutta niillä on heikoin voiteluominaisuus ja lisäaineiden liukenevuus arvo.
Kuten sanottu, perusöljy(t) yksinään eivät tee voiteluainetta. Lisäaineilla vähintään yhtä tärkeä rooli jos ei jopa tärkeämpi. - Hyvää halvalla?
kaputiikeri kirjoitti:
Hyvin leikattu toi yksi tärkeä sana pois:
"Group III fails to match PAO performance FOR SOME PROPERTIES".
Elikä joillakin osa-alueilla eivät ole PAO:n veroisia.
JA sitten toisesta linkistäsi:
"For instance, PAOs are unbeatable in
terms of pour point and volatility and at the same time have
the lowest lubricity and solubility ranking. This is normally
compensated by using solubility improvers in fi nished lubri-
cant formulations"
PAO:t ovat lyömättömiä kun halutaan alhainen jähmepiste ja haihtuvuus, mutta niillä on heikoin voiteluominaisuus ja lisäaineiden liukenevuus arvo.
Kuten sanottu, perusöljy(t) yksinään eivät tee voiteluainetta. Lisäaineilla vähintään yhtä tärkeä rooli jos ei jopa tärkeämpi.Neste ja Fortum pitivät ainoina oikeaina täyssynteettisinä PAO öljyjä.
Heillä oli öljy AINA PURKKIIN MERKITTYNÄ puolisynteettistä kun PAO:n osuus oli alle 50% ja loput vetykrakattua öljyä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie
Nyt Neste ei valmista PAO-perusöljyä. PAO-perusöljyn hinta on 5 kertaa III ryhmän vetykrakattua kalliimpaa.
Castrol Edge: n valmistuksessa lisäainepaketti sekoitetaan polyestroliin ja ne liukenee sitten hyvin PAO-perusöljyyn. - Hyvää halvalla?
Hyvää halvalla? kirjoitti:
Neste ja Fortum pitivät ainoina oikeaina täyssynteettisinä PAO öljyjä.
Heillä oli öljy AINA PURKKIIN MERKITTYNÄ puolisynteettistä kun PAO:n osuus oli alle 50% ja loput vetykrakattua öljyä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie
Nyt Neste ei valmista PAO-perusöljyä. PAO-perusöljyn hinta on 5 kertaa III ryhmän vetykrakattua kalliimpaa.
Castrol Edge: n valmistuksessa lisäainepaketti sekoitetaan polyestroliin ja ne liukenee sitten hyvin PAO-perusöljyyn.Onko PAO synteettinen parempaa ??. http://www.machinerylubrication.com/Read/2021/synthetic-oil
Venäläiset käyttää mineraaliöljyjä omissa lentokonemoottoreissaan.
http://www.exxonmobil.com/lubes/exxonmobil/emal/pages/commercial/products.html
Muualla vain täyssyntteettisiä. Esteripohjaista turbiineissa ja PAO pohjaista rasvoissa.
- Laatu maksaa
Kaikkein parasta ryhmä V -Öljyt. Eli esteripohjaiset öljyt.
http://www.shell.com/global/products-services/solutions-for-businesses/aviation/products/lubricants/turbine-engine-oils/oil-560.html
Jos haluaa käyttää parasta moottoriöljyä, niin se ESTERIPOHJAISTA!!! Täyssynteettistä.
Motul ja Red Line ! Castrol Edgessä on osa sitä.
http://www.motul.com/fi/en/products/49
http://www.roadmachine.fi/redline/redline.html - SynteettinenÖljy
Tässä ketju.
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34720 - Kunnon öljy
V- ryhmän öljyt toimii erinomaisesti KAIKISSA autoissa. Pienin mahdollinen KULUMINEN ja PARAS moottorikestävyys.
PARASTA mitä rahalla saa.
Moottoripyörissä DRC- kytkin luistaa. Niissä käytettävä mineraaliöljyä.- Volvo 2010
Minulle kelpaa tavallinen Castrol Edge .
- Castrol vs Mobil
Volvo 2010 kirjoitti:
Minulle kelpaa tavallinen Castrol Edge .
http://castroledge.fi/testattua-suorituskykya/fluid-strength-technology
Hakkaa kaikki Mobil 1 öljyt.
- Castrol öljyä
Tietysti pitää tilata Saksasta. Koska vain siellä laki vaatii myymään Oikeasti täyssynteettistä, kun purkssa lukee VOLLSYNTHESE.
Made in Germany.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534
Suomessa huonnommasta pyydetään paljon enemmän. - Castrol öljyä
Suomessa otetaan autoilijoilta rahat pois.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Castrol_moottorioljy- Pirkkalasta
5 purkkia tilattiin. Omaan 2009 Passattiin ja naapurin uudempaan Volvoon.
Suomesta ei kannata tilata. Eikä varsinkaan Motonetista. - 12211112
Pirkkalasta kirjoitti:
5 purkkia tilattiin. Omaan 2009 Passattiin ja naapurin uudempaan Volvoon.
Suomesta ei kannata tilata. Eikä varsinkaan Motonetista.Öljyä voi varsin helposti tilata ulkomailta jos varat eivät riitä Suomen hintatasoon.
- Tilhitipu
12211112 kirjoitti:
Öljyä voi varsin helposti tilata ulkomailta jos varat eivät riitä Suomen hintatasoon.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
- Pirkkalasta
Tilhitipu kirjoitti:
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Se nyt on vaan tyhmää maksaa tuplahintaa huonommasta öljystä.
DHL tuo kotiin Saksasta. Suomi öljyt on paskalaatua. - Tampereelta tilattu
Pirkkalasta kirjoitti:
Se nyt on vaan tyhmää maksaa tuplahintaa huonommasta öljystä.
DHL tuo kotiin Saksasta. Suomi öljyt on paskalaatua.Castrol on ollut ylihinnoiteltua. Suorakaupalla ei ole ongelmia. Tilasin siksi Skodani moottoriin aitoa Saksalaista öljyä.
- Oil Boys
Kaha oy repii Tyhjästä....
- Variant TDI
Mallia.
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?f=18&t=13172- Stoppi sikahinnoille
Öljyt kannattaa ostaa Saksasta. Helppoa ja kannattavaa..
- Voitelukalvo
Stoppi sikahinnoille kirjoitti:
Öljyt kannattaa ostaa Saksasta. Helppoa ja kannattavaa..
PAO pohjainen öljy on liian hyvää tuhlattavaksi auton moottoreihin. Vaativissa sovellutuksissa tarvitaan PAO pohjaista öljyä. Elintarviketeollisuus( PAO on myrkytöntä) PAO:ta käytetään myös lakritsin pinnoitukseen- siitä kiilto.
PAO lisättynä ZDDP . Oli parasta.
- ----
Jos voiteluaineella ei olisi väliä, käyttäisin vaikka kusta.
- Öljyä edullisesti
Saksassa Castrol purkki on 5litraa. Suomessa 4 Litraa.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Castrol_moottorioljy
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-FST-5W-30-VW-504-00-507-00-Motorol-5-Ltr-5W30-MB-229-51-229-31-/180762900709?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2a164ef8e5
- PAO-synteettiset
Saksassa useimmat autoinsinöörit käyttävät ainoastaan aitoa syntteettistä, koska moottorin vikaantuminen ja kuluminen on sillä hyvin vähäistä. Selvää rahan säästöä.
- jdfhftyr
Hetkellä T1 polttomoottori ei tiedä onko voiteluaineena mineraaliöljyä, osa- tai täyssynteettistä kunhan luokitukset ja viskositeetit täyttyvät. Osa- ja täysynteettisten öljyjen etu tulee esiin vasta pidemmillä öljynvaihtoväleillä ja/tai erikoisolosuhteissa.
- Bemmin gummit
Älä osta kuraa. Tilaa aitoa tavaraa Saksasta.
- 11216542
Eikö ihminen saa ostaa sitä aitoa tavaraa Suomesta???
- 24432000
11216542 kirjoitti:
Eikö ihminen saa ostaa sitä aitoa tavaraa Suomesta???
Aitoa tavaraa ei saa Suomesta. Saksasta saa.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018h2?context=oikotie
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534
Tätä öljyä et saa Suomesta. Ainoastaan KRAKATTUA ja "Kalliimpaa"
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Castrol_moottorioljy - öljyä koneeseen
24432000 kirjoitti:
Aitoa tavaraa ei saa Suomesta. Saksasta saa.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018h2?context=oikotie
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534
Tätä öljyä et saa Suomesta. Ainoastaan KRAKATTUA ja "Kalliimpaa"
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Castrol_moottorioljyMiksi kukaan viitsii ostaa Suomesta?
- Aitoa SYNTEETTISTÄ
öljyä koneeseen kirjoitti:
Miksi kukaan viitsii ostaa Suomesta?
Tyhmät ja osaamattomat. Myös joilla on liikaa rahaa ja eivät viitsi ostaa. Ja köyhät joilla ei ole rahaa sijoittaa 5 öljypurkkiin. 5 purkkia tulee 20.50€ rahdilla.
http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534
Laske säästö. Motonet öljy on 4 litraa ja huonompaa.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Castrol_moottorioljy
- 12111221
Vitun persaukiset.
- persaukiset ei osta
Köyhät ostaa suomesta. A heillä ei ole riittävästi rahaa tilata riittävää määärää , jotta öljyjen tilaus olisi kannattavaaa. Kahdellakympillä tankkaajat ei tule tilaamaan Saksasta. Lääkärit ja lakimiehet tilaa. Heillä on älliä ja varoja.
- oil WV
persaukiset ei osta kirjoitti:
Köyhät ostaa suomesta. A heillä ei ole riittävästi rahaa tilata riittävää määärää , jotta öljyjen tilaus olisi kannattavaaa. Kahdellakympillä tankkaajat ei tule tilaamaan Saksasta. Lääkärit ja lakimiehet tilaa. Heillä on älliä ja varoja.
Tuli öljyt Saksasta. Säästin paljon ja olen tyytyväinen.
- tyffjyjy
oil WV kirjoitti:
Tuli öljyt Saksasta. Säästin paljon ja olen tyytyväinen.
Minäkin tilasin.
- Autoilijaa kupataan
tyffjyjy kirjoitti:
Minäkin tilasin.
III ryhmän krakattu mineraaliöljy kuluttaa moottoria. Se on halpaa ja autotehtaat ja öljyfirmat hyötyy, kun koneet kuluu ja LL öljy on kallista. Hurjat voitot.
- kuth
Autoilijaa kupataan kirjoitti:
III ryhmän krakattu mineraaliöljy kuluttaa moottoria. Se on halpaa ja autotehtaat ja öljyfirmat hyötyy, kun koneet kuluu ja LL öljy on kallista. Hurjat voitot.
Ei kuluta. Öljyn voitelukykyä tai kulumisenestoa ei voi päätellä pelkän perusöljyn perusteella.
- Autoilijaa kupataan
kuth kirjoitti:
Ei kuluta. Öljyn voitelukykyä tai kulumisenestoa ei voi päätellä pelkän perusöljyn perusteella.
Esteri ja PAO on parasta. Sitten krakattu mineraaliöljy III eli "leikkisynteettinen". Huonointa on mineraaliöljy.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018h2?context=oikotie
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie
Tilanne on edelleen SAMA!!!
- Diesterit
Parhaat öljyt!
http://www.diolube.com/Diolube Diesters.htm- Turbiini Formulat
Diesterit on kyllä hyviä.
http://turbolab.tamu.edu/proc/turboproc/T12/T12139-144.pdf
Valmistaja.
http://jbchemicalusa.com/productinfo/engine.html
Parasta on tämä. Formula 1. Diesterit ja PAO leikkautuu kuumuudessa.
Tämä kestää!! : http://www.dle.com.tw/en_poly.html
- PAG-parasta
Vielä parempaa on PAG. Dow Chemical tuo PAG-pohjaisen moottoriöljyn myyntiin 2016.
http://www.bam.de/en/aktuell/presse/pressemitteilungen/pm_2012/pm14_2012.htm
Mahdollistaa alhaisemman moottorikitkan ja kulutus putoaa. - Mobil PAG
PAG suojaa kallista vaihteistoa.
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIINDMOMobil_Glygoyle.aspx - III-mineraaliöljyt
Joku väitti, että perusöljyllä ei ole väliä! VÄÄRIN!!!
Laadukas persöljy on öljyn sydän! PAO on minimivaatimus, eli VI ryhmän öljy.
Diesterit ja PAG on V ryhmän öljyjä. Ovat nykyisin parhaita.
III ryhmän öljyt ovat krakattuja mineraaliöljyjä, jotka ovat n 15% perusmineraaliöljyjä kalliimpia. Öljyfirmat tekevät niillä suuret voitot, koska myyvät niitä synteettisinä öljyinä.
III- ryhmän mineraaliöljyjen synteettisiksi nimittäminen ja niinä myynti on Japanissa ja Saksassa ankarasti kielletty.
Synteettisyys muuaalla on vain myyntiväite, millä ei ole todellisuuspohjaa.
Neste ja Teboil myy mineraaliöljyjä täyssynteettisinä. Niin myös Biltema ja Motonet. Ja lähes kaikki halpakaupat.
Saksan Castrol VOLLSYNTHESE on aitoa PAO tavaraa.- tstmf
Halloo hölmöt: Lukekaa ja oppikaa. Asia vähemmän yllättävästi ei ole aivan niin yksinkertainen kuin, että PAO/Esterit hyvää, kaikki muut paskaa.
Nykyaikaisten öljyjen kehittäjille paljon -60c jähmepistettä tärkeämpiä huomioonotettavia asioita ovat mm. lisäaineiden liukenevuus, viskositeetti-indeksi, haihtuvuus.
Huomatkaa lukiessanne mm, että hyvä voitelevuus ei ole yhtä kuin PAO, vaan esim. Group I -öjyt, se pahin paska mineraaliöljy, ovat voitelevuudessa parempia sekä lisäaineiden liukenevuudessa kuin PAO:t.
Lisäksi uudet GTL-perusöljyt, jotka luokitellaan GrpIII öljyiksi, pieksevät PAOn lähes kaikessa muussa paitsi jähmepisteessä. Jähmepiste muutenkin ei ole yhtä kuin alhainen pumpattavuus. Esim GTL 5 on -35C.ssä helpommin pumpattavissa kuin vastaava PAO 5 vaikka PAO5:llä onkin liki puolet alhaisempi jähmepiste.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl base oil properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rja - 1098273645
tstmf kirjoitti:
Halloo hölmöt: Lukekaa ja oppikaa. Asia vähemmän yllättävästi ei ole aivan niin yksinkertainen kuin, että PAO/Esterit hyvää, kaikki muut paskaa.
Nykyaikaisten öljyjen kehittäjille paljon -60c jähmepistettä tärkeämpiä huomioonotettavia asioita ovat mm. lisäaineiden liukenevuus, viskositeetti-indeksi, haihtuvuus.
Huomatkaa lukiessanne mm, että hyvä voitelevuus ei ole yhtä kuin PAO, vaan esim. Group I -öjyt, se pahin paska mineraaliöljy, ovat voitelevuudessa parempia sekä lisäaineiden liukenevuudessa kuin PAO:t.
Lisäksi uudet GTL-perusöljyt, jotka luokitellaan GrpIII öljyiksi, pieksevät PAOn lähes kaikessa muussa paitsi jähmepisteessä. Jähmepiste muutenkin ei ole yhtä kuin alhainen pumpattavuus. Esim GTL 5 on -35C.ssä helpommin pumpattavissa kuin vastaava PAO 5 vaikka PAO5:llä onkin liki puolet alhaisempi jähmepiste.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl base oil properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https://www.hyprofiltration.com/clientuploads/directory/Knowledge/PDFs/New Base Oils (Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rjaIhan v-tun sama mitä öljyä näihin suomalaisiin kotteroihin laitetaan.
- tstmf
1098273645 kirjoitti:
Ihan v-tun sama mitä öljyä näihin suomalaisiin kotteroihin laitetaan.
Ei se välttämättä sama ole. Jotta pystyt valmistamaan, esim. VW:n LL-öljyä VW504/507, kyllä siinä vaaditaan synteettistä perusöljyä. Se, että nämä amis-lippis-nysvät ovat joltain Nissan-foorumilta oppineet tavaamaan PAO ja lukevat siitä ensi kertaa, ei tarkoita, etteikö MISTÄÄN MUUSTA voisi valmistaa jopa laadukkaampia öljyja.
PAO (polyalfaolefiini) on toki erittäin hyvää perusöljyä, ja joissakin maissa tosiaan ihan laissa vaaditaan, että synteettinen perusöljy on yhtä kuin PAO. Tässäkin asiassa vaikuttaa historia ennen kaikkea muuhun. PAO:ta ollaan käytetty jo 60 vuotta. Se oli todellakin ensimmäinen synteettinen perusöljy, joka valmistetaan eteenikaasusta. No koska PAO on vanha tuote, hyväksi havaittu tuote, kallis tuote, tämän rinnalle on toki etsitty vaihtoehtoja. Eteenikaasu ei ole loputon luonnonvara. Lisäksi lainsäätäjä ei kauhean nopeasti muuta, varskinkaan tällaisessa aiheessa näkemystä.
Sitten joku, suht suuri öljy-yhtiö, keksi, että ei perhana, raaka-öljyä erittäin pitkälle jalostamalla, poistamalla lähes kaikki epäpuhtaudet, vetykrakkauksella päästään erittäin lähelle PAO:n ominaisuuksia, ja jopa viskositeetti-indeksi paremmaksi kuin PAO:lla. Group III -luokan perusöljyt oli keksitty. Toimivat erinomaisesti PAO:n korvikkeena ja plussana vielä lisäaineet liukenevat paremmin. Miinusta tuli, koska Grp III sisältää vielä esim. hieman vahaa ja muita epäedullisia ainesosia, jähmepiste ei voi olla aivan yhtä hyvä. So what, lisätään muutama promilleyksikkö lisää jähmepisteenalentajaa ja meillä on lähes sama kylmäominaisuudet, öljyn valmistuskustannukset ovat puolittuneet, mutta samalla nykyaikaisten lisäaineiden ansiosta, meillä on tuote joka jopa voitelee ja suojaa moottoria paremmin.
No sitten öljy-yhtiö Shell keksi, että ei perhana, meillähän on maakasua ihan tolkutottomasti. Hyödynnetäämpä sitä perusöljyjen (ja muidenkin öljytuotteiden) valmistuksessa. Näin syntyi GTL (GasToLiquid) -perusöljyt. Fischer-Tropsch -menetelmällä maakaasusta valmistettua huippuluokan perusöljyä. Ainoa oikea miinus PAOoon verrattuna on jähempiste, mutta sekin on parempi kuin GrpIII -öljyillä yleensä. No jähmepistettä voidaan parantaa jähmepisteenalentajilla, joten tuokaan ei ole oikea ongelma.
Eli öljyvalmistajat huomasivat, että koska PAO on kallista, kannaattaa sekoittaa Grp III -öljyä PAO:n sekaan. Ehkä vielä liraus estereitä joukkoon. Kunhan lisäaineet ovat laadukkaita ja oikeita, lopullinen voiteluaine on suorituskyvyltään enemmän kuin osiensa summa. - PAO on minimi
tstmf kirjoitti:
Ei se välttämättä sama ole. Jotta pystyt valmistamaan, esim. VW:n LL-öljyä VW504/507, kyllä siinä vaaditaan synteettistä perusöljyä. Se, että nämä amis-lippis-nysvät ovat joltain Nissan-foorumilta oppineet tavaamaan PAO ja lukevat siitä ensi kertaa, ei tarkoita, etteikö MISTÄÄN MUUSTA voisi valmistaa jopa laadukkaampia öljyja.
PAO (polyalfaolefiini) on toki erittäin hyvää perusöljyä, ja joissakin maissa tosiaan ihan laissa vaaditaan, että synteettinen perusöljy on yhtä kuin PAO. Tässäkin asiassa vaikuttaa historia ennen kaikkea muuhun. PAO:ta ollaan käytetty jo 60 vuotta. Se oli todellakin ensimmäinen synteettinen perusöljy, joka valmistetaan eteenikaasusta. No koska PAO on vanha tuote, hyväksi havaittu tuote, kallis tuote, tämän rinnalle on toki etsitty vaihtoehtoja. Eteenikaasu ei ole loputon luonnonvara. Lisäksi lainsäätäjä ei kauhean nopeasti muuta, varskinkaan tällaisessa aiheessa näkemystä.
Sitten joku, suht suuri öljy-yhtiö, keksi, että ei perhana, raaka-öljyä erittäin pitkälle jalostamalla, poistamalla lähes kaikki epäpuhtaudet, vetykrakkauksella päästään erittäin lähelle PAO:n ominaisuuksia, ja jopa viskositeetti-indeksi paremmaksi kuin PAO:lla. Group III -luokan perusöljyt oli keksitty. Toimivat erinomaisesti PAO:n korvikkeena ja plussana vielä lisäaineet liukenevat paremmin. Miinusta tuli, koska Grp III sisältää vielä esim. hieman vahaa ja muita epäedullisia ainesosia, jähmepiste ei voi olla aivan yhtä hyvä. So what, lisätään muutama promilleyksikkö lisää jähmepisteenalentajaa ja meillä on lähes sama kylmäominaisuudet, öljyn valmistuskustannukset ovat puolittuneet, mutta samalla nykyaikaisten lisäaineiden ansiosta, meillä on tuote joka jopa voitelee ja suojaa moottoria paremmin.
No sitten öljy-yhtiö Shell keksi, että ei perhana, meillähän on maakasua ihan tolkutottomasti. Hyödynnetäämpä sitä perusöljyjen (ja muidenkin öljytuotteiden) valmistuksessa. Näin syntyi GTL (GasToLiquid) -perusöljyt. Fischer-Tropsch -menetelmällä maakaasusta valmistettua huippuluokan perusöljyä. Ainoa oikea miinus PAOoon verrattuna on jähempiste, mutta sekin on parempi kuin GrpIII -öljyillä yleensä. No jähmepistettä voidaan parantaa jähmepisteenalentajilla, joten tuokaan ei ole oikea ongelma.
Eli öljyvalmistajat huomasivat, että koska PAO on kallista, kannaattaa sekoittaa Grp III -öljyä PAO:n sekaan. Ehkä vielä liraus estereitä joukkoon. Kunhan lisäaineet ovat laadukkaita ja oikeita, lopullinen voiteluaine on suorituskyvyltään enemmän kuin osiensa summa.Muistisi virkistykseksi ! Lue!
http://www.synlube.com/synthetic.html - tstmf
PAO on minimi kirjoitti:
Muistisi virkistykseksi ! Lue!
http://www.synlube.com/synthetic.htmlEi mitään uutta tietoa taaskaan. Jälleen katkeroituneen, vähemmän menestyneen öljy-yhtiön vaahtoamista asioista joilla ei ole mitään merkitystä. Tehdä nyt moinen asia jostain lisäaineiden joukossa olevista mineraaliöljyistä. Ilman joita edes lisäaineet eivät edes kunnolla liukenisi. Taas keskitytään liikaan perusöljyihin, ilman todellista ymmärtämistä valmiista voiteluaineesta ja lisäaineiden merkityksestä lopputuotteeseen.
Sähän voisit käyttää vaikka pelkkää PAO:ta moottorissa. Olisi varmasti 100%. Katsotaan kuinka pitkälle pötikisit verrattuna tavalliseen mineraalipohjaiseen moottoriöljyyn.
Ja muistin virkistykseksi:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl%20base%20oil%20properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https%3A%2F%2Fwww.hyprofiltration.com%2Fclientuploads%2Fdirectory%2FKnowledge%2FPDFs%2FNew%2520Base%2520Oils%2520(Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rja - Analyysitulos
tstmf kirjoitti:
Ei mitään uutta tietoa taaskaan. Jälleen katkeroituneen, vähemmän menestyneen öljy-yhtiön vaahtoamista asioista joilla ei ole mitään merkitystä. Tehdä nyt moinen asia jostain lisäaineiden joukossa olevista mineraaliöljyistä. Ilman joita edes lisäaineet eivät edes kunnolla liukenisi. Taas keskitytään liikaan perusöljyihin, ilman todellista ymmärtämistä valmiista voiteluaineesta ja lisäaineiden merkityksestä lopputuotteeseen.
Sähän voisit käyttää vaikka pelkkää PAO:ta moottorissa. Olisi varmasti 100%. Katsotaan kuinka pitkälle pötikisit verrattuna tavalliseen mineraalipohjaiseen moottoriöljyyn.
Ja muistin virkistykseksi:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=gtl%20base%20oil%20properties&source=web&cd=11&ved=0CDwQFjAAOAo&url=https%3A%2F%2Fwww.hyprofiltration.com%2Fclientuploads%2Fdirectory%2FKnowledge%2FPDFs%2FNew%2520Base%2520Oils%2520(Article).pdf&ei=ZhLoUYzHGcOK4ATf54CoBQ&usg=AFQjCNGEacINpudeqMR2vYTkYo3OKQmCPA&cad=rjaJohtopäätös ja analyysi. Nykyinen Mobil 1 Ja TEBOIL Diamond on huonompaa, kun ovat korvanneet syntteettisen PAO:n halvalla mineraaliöljyllä.
Massaspektrometrilla tehtiin spektri ja kummassakaan ei ollut PAO:ta. - kilulix
Analyysitulos kirjoitti:
Johtopäätös ja analyysi. Nykyinen Mobil 1 Ja TEBOIL Diamond on huonompaa, kun ovat korvanneet syntteettisen PAO:n halvalla mineraaliöljyllä.
Massaspektrometrilla tehtiin spektri ja kummassakaan ei ollut PAO:ta.Kulumisensuoja on parempi uudella (New Life) versiolla kuin API SM -versiolla. Kuumankesto HTHS jopa parempi kuin PAO-öljyllä (3,6 vs 3,8). Jähmepiste ja pumpattavuus kärsi muutaman asteen.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007.
Eipä kauhean dramaattista heikentymistä näy. - PAO minimivaatimus
kilulix kirjoitti:
Kulumisensuoja on parempi uudella (New Life) versiolla kuin API SM -versiolla. Kuumankesto HTHS jopa parempi kuin PAO-öljyllä (3,6 vs 3,8). Jähmepiste ja pumpattavuus kärsi muutaman asteen.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007.
Eipä kauhean dramaattista heikentymistä näy.Mineraaliöljyä on Mobil parantanut pienellä määrällä estereitä. Uutena se seos on melkein PAO:n veroista, mutta vanhempana PAO menee kirkkaasti ohi.
Mobil ja TB kusettaa!!!
Tämä on totuus. - kilulix
PAO minimivaatimus kirjoitti:
Mineraaliöljyä on Mobil parantanut pienellä määrällä estereitä. Uutena se seos on melkein PAO:n veroista, mutta vanhempana PAO menee kirkkaasti ohi.
Mobil ja TB kusettaa!!!
Tämä on totuus.Missä se kirkkaasti ohi pitäisi näkyä kun ei ainakaan noissa linkin testituloksissa näy. HTHS-viskositeetti jopa parani. Miksi näin, eikö PAO:n pitänyt olla ylivertaista?
Eikä ne esterit siellä ole Grp III:n puutteita korvaamassa vaan kopensoimassa PAO:n tiivisteitä kutistavaa vaikutusta.
- PAO minimivaatimus
Tulevaisuudessa tullaan käyttämään biohajoavaa ja ympäristöystävällistä PAG öljyä. Nykyisin käytetään yleisesti ilmastointikompressoreissa.
On täysin ylivertaista. Perusöljy ei vaadi juurikaan lisäainita.
USAF- käytti mäntämoottorien voiteluun jo 40 luvulla.
http://www.machinerylubrication.com/Read/930/pag-synthetic-oil
http://www.dow.com/ucon/tech/816-00047.pdf
http://www.dow.com/ucon/osp/pdf/tlc_311.PDF
Pian tulee maailman paras öljy !!! Aito PAG !!- Kova tavara
PAG 50 000km öljynvaihtoväli.
http://www.automotivedesign.eu.com/article/48195/A-shift-in-the-oil-mix.aspx - kovaa tavaraa
Kova tavara kirjoitti:
PAG 50 000km öljynvaihtoväli.
http://www.automotivedesign.eu.com/article/48195/A-shift-in-the-oil-mix.aspxDow Chemical ja BASF valmistaa PAG perusöljyä. Muut yhtiöt vastustaa PAG:n käyttöä koska se tuhoaisi ansaintilogiikan ja infrastruktuurin.
Ympäristön kuormitus putoisi ja autojen kestävyys kasvaisi. Huonoja uutisia autoteollisuudelle. - PAG PAO esterit
kovaa tavaraa kirjoitti:
Dow Chemical ja BASF valmistaa PAG perusöljyä. Muut yhtiöt vastustaa PAG:n käyttöä koska se tuhoaisi ansaintilogiikan ja infrastruktuurin.
Ympäristön kuormitus putoisi ja autojen kestävyys kasvaisi. Huonoja uutisia autoteollisuudelle.Ehkä saadaan ylivertaista ja kallista PAG-öljyä autojen moottoreihin 2016. Vaatii uuudet tiivistemateriaalit. PAG-öljyä on käytetty jo 20 vuotta kompressoreissa.
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=fi&u=http://www.automotivedesign.eu.com/article/48195/A-shift-in-the-oil-mix.aspx&sandbox=1
- Tiikeri tankkiin
Teboil - paidaton Putin panssarivaununne tankkiin! Tue Kremlin maailmanvalloitusta ja asioi Teboililla.
- TB:n tiikerit
Niin TB Diamond oli vielä 2004 hyvää suomalaista öljyä. Sitten TB myytiin ryssille ja öljystä leikkattiin synteettinen perusöljy pois ja halpaa mineraaliöljyä ruvettiin myymään synteettisenä.
Käytettiin tuotteen hyvämaineisuutta hyväksi. Asiakas saa nykyisin mineraalia synteettisen hinnalla. Jo vuodesta 2005......!! - onko laadulla eroa
Kysyisin, mitä eroa on Mobil1 new life 0w-40 öljyillä kun toisen purkin pohjassa on P kirjain, mutta toisen taasen IN ja tarra purkin takapuolella? Onko silloin kannuissa samaa öljyä?
- kilupää
Ei mitään eroa.
Purkkissa jossa on P, on myös mustesuihkuprintti joka alkaa N-kirjaimella = Naantali.
Purkkissa jossa in IN, on myös mustesuihkuprintti joka alkaa G-kirjaimella = Gravenchon, Ranska.
Eri valmistava tehdas. Sama öljy.
- Krakattu mineraaliöl
Mobil ja TB on molemmat krakattua mineraalia.
Tässä Mobilissa on VÄHÄN täyssynteettistäkin mukana: http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-0w20.aspx- Mielenkiintoista on
Kovin on mielenkiintoista nämä yksinpuhelut. yksi ja sama henkilö pitää viestiketjua yllä provoilullaan ja ääliömäisellä linkittämisellään. Mitään todellista tietoa ei valitettavasti ole esittää. ei sitä netistä löydy, valitettavasti. jokainen tavallaan mutta väärien tietojen levittäminen on mielestäni säälittävää. mihin tällä tähdätään.
minä ostan tämän asiantuntijan takia vain mobil ja teboil öljyjä. muahahaa!!!
- ei lukenut enää
http://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy
Edelleenkin tämä Helsingin Sanomien juttu on ytimessä.
http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708
TB-Diamondin kyljessä luki PAO, mutta 2005 se teksti poistettiin. Silti hinta pysyi samana.
Venäläistä moraalia.- Linkkipelle
Siinä ei ole koskaan lukenut mitä se sisältää. Tästä edes turha väitellä. Sitä paitsi Teboil on ollut aina venäläisten omistuksessa. sotakorvauksina joskus kivi ja kirves heti sotien jälkeen. Aikaisempi omistaja oli Nafta Moskova joka sen myi Lukoilille. Silloin kun Lukoil tuli omistajaksi öljyissä ei mikään muuttunut. Ja semmonen vielä että Teboil ei ole ikinä öljyä tehnyt, se on pelkkä markkinointiyhtiö. Jatka vaan provoilua ja linkittämistä.
- ENÄÄ EI LUE
Linkkipelle kirjoitti:
Siinä ei ole koskaan lukenut mitä se sisältää. Tästä edes turha väitellä. Sitä paitsi Teboil on ollut aina venäläisten omistuksessa. sotakorvauksina joskus kivi ja kirves heti sotien jälkeen. Aikaisempi omistaja oli Nafta Moskova joka sen myi Lukoilille. Silloin kun Lukoil tuli omistajaksi öljyissä ei mikään muuttunut. Ja semmonen vielä että Teboil ei ole ikinä öljyä tehnyt, se on pelkkä markkinointiyhtiö. Jatka vaan provoilua ja linkittämistä.
2003 Teboil Diamond kanisterissa takana OLI sinisellä printattu sana PAO . "PAO perustainen erittäin korkealaatuinen täyssynteettinen moottoriöljy"
Olet oikeassa, että Nafta Moskova oli aiempi omistaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teboil
http://www.kaleva.fi/juttutupa/ulkomaat/teboil-boikottiin/3241718
- VAIN AITOA
Käytän VAIN oikeasti TÄYSSYNTEETTISIÄ öljyjä.
Edelleen 2014 tilanne on tämä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy
http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708- fdf2322
Siinähän käytät. Minä taas ajan aidolla mineraaliöljyllä enkä millään mukamasöljyllä.
- AitoTäyssynteettinen
http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-öljyä-vai-polyalfaolefiinia/20724
Se on valintakysymys. Jos haluaa suojata 20 000 arvoisen moottorin kulumiselta niin valinta on helppoa.
Saksalainen tietää...
Halvin moottorivakuutus,- E36 318i
Että jaksatkin hokea samaa mantraa. Tilaa vaan öljysi Saksasta. Miten kahentonnin autossa voi olla 20 tonnin kone? Fakta on se yksikään moottori ei ole rikkoutunut näillä suomessa myytävillä öljyillä. Käys välillä puristamassa pari finniä, poks, ja tule taas jutuille.
- K.E.Misti
Naurettavaa kiistellä siitä, saako kemiallisella synteesillä tuotettua öljyä kutsua synteettiseksi vai ei. Kemian termistössä se on synteettistä.
Vetykrakkauksessa pitkäketjuiset hiilivedyt pilkotaan lyhyemmiksi. Saadaan seos, jossa on vain "sopivan" mittaisia hiilivetyjä. Ei liian pitkiä, jotka muuttuvat kylmässä vahamaiseksi mössöksi, eikä liian lyhyitä, jotka haihtuvat helposti ja joiden viskositeetti on liian pieni.
PAO-öljyissä sama tehdään paljon vaikeampaa reittiä pitkin. Ei pilkota pitkiä hiilivetyjä lyhyemmiksi vaan kasataan lyhyitä hiilivetyjä pidemmiksi. Reaktio on monivaiheinen, hidas ja syö valtavasti energiaa. Taas on saatu seos, jossa on "sopivan" mittaisia hiilivetyjä. Ei liian lyhyitä, ei liian pitkiä. Menetelmä on kuitenkin tarkempi. Saadaan homogeenisempi seos.
Jos öljy koostuu vain komponenteista, jotka on kemiallisella synteesillä tuotettuja, niin kyllä silloin on kyseessä täyssynteettinen öljy. Näin on molemmissa edellämainituissa tapauksissa vaikka synteesimenetelmä onkin erilainen.
- AUTOILIJA ei TYHMÄ
Siis mineraaliöljystä krakattu on "synteettistä"
PAO-öljyt on "täyssynteettisiä"
Nesteellä öljyt on AINA osasynteettisiä jos PAO:n määrä on alle 50%.
LUE: http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-%C3%B6ljy%C3%A4-vai-polyalfaolefiinia/20724
TOTAL ei myy krakattua mineraaliöljyä täyssynteettisenä.
Liqui-Moly ei myy krakattua mineraaliöljyä täyssynteettisenä.
TEBOIL MYY!!! - TB ja NESTE !!
Helsingin Sanomat poisti jutun missä NESTE sanoo, että öljy on aina osasynteettistä, kun PAO:n osuus on alle 50 prosenttia.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie - TB ja NESTE !!
Ei hesari poistanut.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693 - Öljymafia
Kyllä Helsingin Sanomat poisti, mutta konserin Oikotie.fi tallensi uutisen.
Uutinen on tärkeä ! Ja sen poisto korostaa sen tärkeyttä! - Totuus PAO
Neste Oil Oyj:n Aapo Niemi sanoi totuuden. Totuus ei pala tulessakaan.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693 - öljykauppaa
Neste ja TB on tehnyt yhteistä kauppaa jo 50 vuotta. Nykyisin TB ostaa komponentit halvimmalla mistä saa. Eurol ja Champion myy sekoitteet halvalla ja ne myös myy edullisemmin.
GRPIII on ajan henki.... - Lupaus Neste Oil
Aapo Niemi on rehti ja osoittaa korkeaa moraalia. Neste Oil tuottaa huippuluokan moottoriöljyjä.
Jos PAO pitoisuus on alle 50% niin öljy on osasynteettistä.- Nesteen moraali
Yritä nyt YMMÄRTÄÄ!!!!!!
Juttu on vuodelta -01.
Maailma on muuttunut myös Nesteellä.
Myös öljyteknologia on muuttunut 13 vuodessa.
Neste teettää öljynsä keskieuroopassa. Suomessa Neste ei öljyä tee. Siinä sinulla suomalaista moraalia ja työllistämistä.
- NESTE-Ashland
NESTE EI MYY ENÄÄ TÄYSSYNTEETTISIÄ öljyjä.
NÄMÄ on !!!
http://kixxlube.gscaltex.com/ENG/Prod/product_intro_detail.aspx?pcode=AT00101&basecode=eng&mNum=3&sNum=1
PAO on tehty NESTEEN vanhassa PAO tehtaassa!
Samaa tavaraa..
http://www.ebay.de/itm/Aral-SuperTronic-G-0W-30-Motorol-0W30-Motorenol-4-Liter-/170552637393?pt=DE_Autoteile&hash=item27b5bab7d1- GS-Caltex
Chevron omistaa Beringerin PAO tehtaan Belgiassa.
http://www.cpchem.com/en-us/news/Pages/Chevron-Phillips-Chemical-Completes-Acquisition-of-Neste-PAO-Plant-in-Belgium.aspx
Sieltä PAO kuljetetaan Etelä-Koreaan GS-Caltex Chevronin sekoittamoon.
http://www.gscaltex.com/eng/company/chevron.aspx
- Täyssynteettinen
Jokainen voiteluöljyihin perehtynyt insinööri tietää tämän.
http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/260911/exxon_mobil/4.0_uts_pao_overview.pdf
PAO säästää moottoria. GRP III mineraaliöljyt kuluttaa moottoria ja se haihtuu.
Täyssynteettinen suojaa paremmin. Ei hapetu. Kuumassa öljykalvo on paksumpi ja suojaa kulumislta. Kuten TDI nokat!!!- hftr54
Höpö höpö.
- dssdgf
Aivan huuhaa paskaa. Tuo ylläoleva linkki vertaa Grp II -mineraaliöljyä, joka on aivan eri asia kuin Grp III -vetykrakattu öljy. Grp III on paljon lähempänä PAO:ta kuin Grp II:ta.
Katoppa miten kävi Mobil 0W-40 -tuloksille kun se valmistettiin Grp III:een. Kaikki kulumisenestosuojatestit parani.
Kyllä se on niin, että yksittäinen perusöljy ei tee moottoriöljyä.
- Maksimi Voitto
Sama täällä.
http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Group_3_Base_Oils.aspx
Minimivaatimukset saavutetaan vähäisellä PAO:n lisäyksellä ja suuri osa III ryhmän krakattua mineraalia.
PAO:n kysyntä kasvaa ja se on kallista. Energiasäästö öljyissä sitä on pakko käyttää. 0W-16 ja 0W-20. Muuten sitä sekoitetaan minimi .- Tohtori Pao grp3
sä olet aivan uskomaton yksinpuhelija. Kannattaisiko sun hakeutua kemian alan koulutukseen, ettei kaikkea totuutta tarvisi linkittää nettimainoksista. Vai ootko lukenu yhden jutun liikaa. Tajuatko sä että kellään muulla ei ole mitään ongelmaa näiden nyky öljyjen suhteen. Ihan samaa kamaa käyttää kaikki. Rauhotu nyt ja ota lääkkeesi.
- TÄYSSYNTEETTINEN
Autotekniikan professori saanoo, että Suomessa pitää käyttää PAO pohjaisia öljyjä.
Pakkasaamuna yksi käynnistys voi tuhota moottorin.
PAO:n kysyntä kasvaa ja myös sen hinta.
http://www.imakenews.com/lubritec/e_article002778207.cfm?x=b11,0,w
UUSI PAO tehdas HOLLANTIIN.
HINTA NOUSEE!!
http://investor.chemtura.com/press-release/company-news/chemtura-announces-pao-price-increase- Säästä moottoria
Nämä kestää loppuun : http://www.lubritecinc.com/PDF/Group4.pdf
Uutena hyviä. Ei kestä : http://www.lubritecinc.com/PDF/Group3.pdf
Huonokin öljy täyttää autotehtaiden minimivaatimukset, mutta moottorin kuluminen on niillä suurta. Autotehtaita se ei haittaa. Suomessa moottorit vaatii parasta öljyä! - Pettämistä
Säästä moottoria kirjoitti:
Nämä kestää loppuun : http://www.lubritecinc.com/PDF/Group4.pdf
Uutena hyviä. Ei kestä : http://www.lubritecinc.com/PDF/Group3.pdf
Huonokin öljy täyttää autotehtaiden minimivaatimukset, mutta moottorin kuluminen on niillä suurta. Autotehtaita se ei haittaa. Suomessa moottorit vaatii parasta öljyä!Nuo Nesteen NEXTBASE 3020 ja NEXTBASE 3030 on teknisesti RYHMÄ II öljyjä.
II ja III ryhmän väittäminen täyssynteettiseksi on markkinointitermi. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693
http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-öljyä-vai-polyalfaolefiinia/20724 - amiksen ope
Pettämistä kirjoitti:
Nuo Nesteen NEXTBASE 3020 ja NEXTBASE 3030 on teknisesti RYHMÄ II öljyjä.
II ja III ryhmän väittäminen täyssynteettiseksi on markkinointitermi. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693
http://autot.oikotie.fi/uutinen/krakattua-öljyä-vai-polyalfaolefiinia/20724Muahahhhaaaaahhhhaaa.
Laitoit taas samat linkit vuodelta 2001. Alkaako olemaan netti tyhjä "tiedosta" mitä? Sä olit silloin ala-asteella kun nuo julkaistiin. - K. Lager....
amiksen ope kirjoitti:
Muahahhhaaaaahhhhaaa.
Laitoit taas samat linkit vuodelta 2001. Alkaako olemaan netti tyhjä "tiedosta" mitä? Sä olit silloin ala-asteella kun nuo julkaistiin.Hei
Minä olen myös samaa mieltä että Mobil 1 ja Teboil Diamond ovat kaikkein laadukkaimpia moottoriöljyjä kun puhutaan Täyssynteettisistä.
Mukava huomata että muutkin ovat samaa mieltä. Pitkää ikää moottoreillenne!
Terveisin K.L
- SKF
III ryhmän mieraaliöljyt ei ole kehittyneet vuodesta 2001. Niiden valmistusmäärät ja hinnat on laskeneet. Nykyisin on suuri ylituotanto.
Uutena ne vastaa lähes PAO:n ominaisuuksia, mutta ne väsyvät nopeasti.
PAO on ylivoimaista ja sen kysyntä lisääntyy huippuöljyissä.
Japani ja Saksa on PAO:n suurimpia käyttäjiä.
Laadukkaimat III öljyt tekee SHELL GTL prosessissa ja ENEOS Japanissa.
http://www.lubritecinc.com/PDF/Group3.pdf- asf
Exxonin Visom kuuluu GrpIII luokkaan.
http://www.exxonmobil.com/UK-English/Basestocks/PDS/GLXXENBSKEMVisom.aspx
- Ei tuhlata
PAO:ta on pakko käyttää long live öljyissä ja siksi ne maksaa.
Halvempi tavara käy lyhyille vaihtoväleille. - Krakattu öljy
TB:n, Nesteen, Mobiloilin tuotteet perustuu krakattuun perusöljyyn.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Synteettinen_öljy - eetueetu
Hyvin mielenkiintoinen keskustelu, jossa osallistujilla on hyvä tietämys asiaan. Ja on järkevää puuttua nimikusetukseen, jota on harrastettu jo ikuisuus.
Totuus on kuitenkin, että öljyistä ymmärtäviä on 1% autoilijoista. Loput katsoo vain purkin kyljestä viskositeettivälin 5W-50 (ja muistelee lukikohan tämä minun autoni huoltokirjassa). Edes laatuluokituksia ei tunneta eikä tiedetä.
On hienoa, että välitätte omaisuudestanne. Tosin en ole kovinkaan varma nykyautoissa öljyjen relevanttiudesta, sillä aivan jokaisella moottorilla ajetaan nykyään 300-400tkm. Ja jos ei rapistuvan tekniikan hinnasta välitä, ja haluaa olla kerettiläinen ketä ajaa autonsa loppuun, niin tuntuu, että jokaisella moottorilla pystyy ajamaan sen 700tkm. Ja nämä ovat näitä perusautoja, joissa omistaja ei ole koskaan osannut kyseenalaistaa öljyn perusraaka-aineita, lisäaineistusta eikä oikeastaan mitään.
Tosin poikkeuksiakin löytyy, kuten VW, jonka moottoreissa ja vaihteistoissa käyttäisin kyllä aivan ehdottomasta ainoastaan parasta mitä markkinoilta löytyy.- huolto
Yhden ja saman henkilön ylipitkäksi venynyt yksinpuhelu.
Edellisen viestin viimeinen lause paljastaa tuonkin saman kynäilijän aivopieruksi.
Kannattaa luottaa suomi24 asiantuntijaan.
Ihmettelen suuresti että tämänkin asiaketjun tuottaja jaksaa viihdyttää asian tiimoilta useassa provoketjussa useita kuukausia.
Kertonee kirjailijasta jotakin..
- Käyttökokemuksia
Laittanut viimeiset viisi kuusi vuotta autoon 5w-50 Mobilia. Autoa käytetty
kaikissa olosuhteissa, kaupunkia, maantietä, hellettä, joskus jopa armotonta pakkasta ilman lämmitintä jne. Ei minkäänlaista ongelmaa, normikulutus, hyvät paineet, ei sivuääniä. Muutama kilometri kertynyt, joten ei se aivan kuraa voi olla. - Real Synthetic
Amsoil on hölmöä hypetystä. Alku on kuitenkin totta.
http://www.ultimatesyntheticoil.com/articles/auto-industry_best_kept_secret.htm- AMIS OIL
AMISOIL. NYT LÖYSIT ITSELLESI OIKEAN ÖLJYN. AMIS OIL.
Olisiko nyt hyvä hetki lopettaa tämä aivan ääliömäinen linkittäminen.
Tänne ei juurikaan kukaan enää kirjoittele mitään asiaa, osaatko arvata miksi?
Et varmaan arvaa tai käsitä. Kohtahan se nähdään?
- VW-öljykuorma
Mobilin miehetkin tietää, että PAO on parasta. Mineraaliöljy on usein riittävää.
Ford ecoboost ja VW moottorit ja vaihteistot vaatii parasta mahdollista öljyä.
Sitä on käytettävä tai ne laukee.
Syynä on erittäin suuret pistekuormat. Metallin kurmitusmitoutus on vedetty liian tiukille.- Pao hihhuli
Minusta ihan tuntuu nyt siltä että sulla on pikkaisen korkeat pistekuormat ja paot laukee housuun.
sä olet sitten eri fiksu. - 11121211
Mobilin öljyissä ei enää käytetä PAO:ta - M1 0W-40:kin on nykyään Group III öljyä.
- PAO ja moottori
PAO:n hinta on noussut.
http://www.stle.org/assets/document/PAO_Based.pdf
Sen käyttö on jatkuvassa kasvussa. - Chevron USA
Öljykartta.
http://www.multisolgroup.com/Chevron-Base-Oils-Presentation.pdf
0W öljyissä PAO on merkitsevässä asemassa. - Chevron USA
Melkein mikä öljy vaan on "synteettistiä". " II ja III on synteettistä".
Puhdas mineraali I öljy maksaa kohta enemmän.
Normaaleissa 0W öljyissä on käytettävä oikeaa PAO synteettistä, mutta sitä käytetään yleensä minimimäärä sen kalleuden vuoksi. Loppuosa on III krakattua mineraaliöljyä.- juu..uh
Tuon saman asian sä olet sanonut tässäkin ketjussa jo melkosen monta kertaa.
Arvasin ihan oikein, et osaa lopettaa. sulla on pao pakkomielle, juu..uh!
- Mainos huono
En ole eläessäni nähnyt huonompaa öljymainosta. Ulkoasultaan ja esitystavaltaan aivan moraaliton mainos. Tuonlaiseen skeidaan kun yritys vajoaa, voi vain kuvitella katkeruuden määrää.
- Nyt näin !
Tosiasiat tyrmää TB ja Mobil öljyt. Ne ei ole enää täyssynteettisiä !
- TOTUUS--
TÄMÄ on TOTUUS. VOLKKARISSA ON KÄYTETTÄVÄ parasta PAO-öljyä.
- sdgsdg
Paskat. Volkkari vaatii VW504.00 / 507.00 -öljyä. Yksikään VW504/507 -öljy ei ole 100% PAO. Ei edes ne saksalaiset Vollsyntit. Tarkista vaikka.
- 100% TOTUUS
TÄMÄ on TOTUUS. OLET PIHALLA KUIN PYYKKINARU.
- Mineraaliöljyä
V O L L S Y N T H E S E ! ! ON minimivaatimus.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16330.0
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0CHUQFjAI&url=http://www.motul.com/de/en/document_assets/170&ei=lco-U83XH-m8ygOP6oD4BQ&usg=AFQjCNFfJlDi5fhLNYxuC7ccXIneHL54Iw&bvm=bv.64125504,d.bGQ
SAKSASSA käytetään PAO-öljyjä paljon enemmän kuin Suomessa käytetään kaikkia voiteluöljyjä.- Greta pao von Gulli
Jep. taisit juuri saada katsotuksi pikku kakkosen ja päätit vähän huimistella.
Teetkö elämässäsi muuta kuin googletat moottoriöljyistä.
Ja kotimaan kokonaiskulutus vuonna 2013 oli paljon?
Ja paon osuus oli paljon?
Ja saksan paon kulutus vuodessa?
Mutta yksi on varma. Meidän äitillä on isommat munat kuin sinun äitillä.
meidän äiti on syntyjään saksalainen, siksi.
- PAO-ÖLJYÄ
Teillä Haminassa sekoitetaan GRPII ja https://www.oronite.com/about/paratone8900E.asp
Myydään sitten "täyssynteettisenä"
Suomessa myydään 50 miljoonaa kiloa vuodessa. PAO:n osuus, vain pari miljoona .
http://www.researchandmarkets.com/reports/2535929/global_lubricants_and_base_oil_market_trends_and
Valmistus lisääntyy...
http://www.lubesngreases.com/lubereport/14_14/basestocks/-4905.html?ET=lubesngreases:e138:a:&st=email- BULK
Miksi sinne Haminaan ajetaan edelleen PAO kontteja jos sen käyttö on lopetettu vuonna 2005?
Mihin ne sen käyttää vai kahvikermaksi? - PAO-parasta
BULK kirjoitti:
Miksi sinne Haminaan ajetaan edelleen PAO kontteja jos sen käyttö on lopetettu vuonna 2005?
Mihin ne sen käyttää vai kahvikermaksi?Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5-10%. Seokset vaihtelee... Ja PAO:n määrä minimoidaan. Kustannuskysymys.
Hinta on indikaattori. - Trollit pois
PAO-parasta kirjoitti:
Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5-10%. Seokset vaihtelee... Ja PAO:n määrä minimoidaan. Kustannuskysymys.
Hinta on indikaattori.Haminassa sekoitetaan GRP II ja myydään "täyssynteettisenä".
" Teboil lopetti PAO:n käytön kun ryssien Lukoil osti sen."
" Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5 - 10%."
Yritä PAO TROLLI päättää.
Kun asiantuntevasti tunnut tietävän jopa seossuhteet niin paljasta tietosi.
Mitä sisältää se Diamond sarjan kantaisä 5W-40 nykyään.
Mitä käytetään perusöljynä / perusöljyinä ja missä suhteessa?
Onko siinä Pao perusöljyä jota ei aiemman väittämäsi mukaan TB: llä enää käytetä. Jos sitä kuitenkin käytetään, kuten edellisessä viestissäsi väität, niin paljonko sitä on perus Diamondissa eli 5W-40 laadussa?
Kaiken edellä luetun tässä viestiketjussa muut kirjoittamasi Teboil öljyjen Neste Mobil vastaiset viestiketjut osoittavat että joko sinulla on oikeasti tietoa tai sitten olet amatöörimainen trolli.
Laita faktat Diamond 5W-40 reseptistä. - PAO-PARASTA
Trollit pois kirjoitti:
Haminassa sekoitetaan GRP II ja myydään "täyssynteettisenä".
" Teboil lopetti PAO:n käytön kun ryssien Lukoil osti sen."
" Parhaissa TB öljyseoksissa on sitä 5 - 10%."
Yritä PAO TROLLI päättää.
Kun asiantuntevasti tunnut tietävän jopa seossuhteet niin paljasta tietosi.
Mitä sisältää se Diamond sarjan kantaisä 5W-40 nykyään.
Mitä käytetään perusöljynä / perusöljyinä ja missä suhteessa?
Onko siinä Pao perusöljyä jota ei aiemman väittämäsi mukaan TB: llä enää käytetä. Jos sitä kuitenkin käytetään, kuten edellisessä viestissäsi väität, niin paljonko sitä on perus Diamondissa eli 5W-40 laadussa?
Kaiken edellä luetun tässä viestiketjussa muut kirjoittamasi Teboil öljyjen Neste Mobil vastaiset viestiketjut osoittavat että joko sinulla on oikeasti tietoa tai sitten olet amatöörimainen trolli.
Laita faktat Diamond 5W-40 reseptistä.Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.
Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.
EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.
Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.
Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä. - Trollit pois
PAO-PARASTA kirjoitti:
Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.
Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.
EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.
Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.
Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.Aiemmin öljy oli Grp II. Nyt lauantaipäivän aikana se on muuttunut jo Grp III.
Eli paranee kaiken aikaa. Ei sisällä Pao. Sisältääkö huomenna sunnuntaina jo Pao?
Katsoppa muut Diamond öljyt ja luettele missä käytetään Pao.
Ai hitto, sitähän ei käytetä, vai käytettiinkö sitä kuitenkin kahvikerman korvikkeena?
Anna nyt esimerkkejä mistä löytyy se aiemmin mainitsemasi 5-10%. - Kova hinta
Trollit pois kirjoitti:
Aiemmin öljy oli Grp II. Nyt lauantaipäivän aikana se on muuttunut jo Grp III.
Eli paranee kaiken aikaa. Ei sisällä Pao. Sisältääkö huomenna sunnuntaina jo Pao?
Katsoppa muut Diamond öljyt ja luettele missä käytetään Pao.
Ai hitto, sitähän ei käytetä, vai käytettiinkö sitä kuitenkin kahvikerman korvikkeena?
Anna nyt esimerkkejä mistä löytyy se aiemmin mainitsemasi 5-10%.Diamond Carat OW-30 sisältää Vähän PAO:ta ja enemmän GrpII oljyä myös GrpIII.
- AITO-PAO
Kova hinta kirjoitti:
Diamond Carat OW-30 sisältää Vähän PAO:ta ja enemmän GrpII oljyä myös GrpIII.
ARAL täyssynteettinen pesee täysin Diamond Carat 0W-30 krakatun mineraaliöljyn.
http://www.ebay.de/itm/Aral-SuperTronic-G-0W-30-Motorol-0W30-Motorenol-4-Liter-/170552637393?pt=DE_Autoteile&hash=item27b5bab7d1
ARAL on aitoa ja paljon parempaa. Kestää paljon pitempään ja pitää koneen puhtaana. - Trollit pois
Kova hinta kirjoitti:
Diamond Carat OW-30 sisältää Vähän PAO:ta ja enemmän GrpII oljyä myös GrpIII.
Carat 0W-30 sisältää vähän pao. Mikä on vähän? 5-10% ?
Entä Carat III 5W-30, eikö siinä ole pao yhtään, sentään VW longlife?
Entäpä tuo, Diamond Extreme 10W-60, mistä se on leivottu, onko pao vai mineraaliöljy.
Laita vaan lisää tietoa kun tunnut tietävän. - glemisti
PAO-PARASTA kirjoitti:
Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.
Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.
EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.
Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.
Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.HAHAHAHA....
"Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan"
Voin varmuudella sanoa, että voiteluaineen resepti ei muutu yhdessä yössä saatavuuden mukaan. Pikkasen vaatii tuotekehittelyä pölö.
Jopa parjaamasi API / ACEA -luokitukset vaativat kaikkien hyväksyntöjen uudelleen hakemisen ja muutaman miljoonan maksamisen, jos synteettisten perusöljyjen määrä muuttuu lainkaan.
Käypä muutaman vuosi kemian kursseja yliopistossa, sitten muutama vuosi kesäharjoittelua vaikka Nesteen labrassa ja tule uudestaan jauhamaan tuota shaipaa tänne. - lukooli
AITO-PAO kirjoitti:
ARAL täyssynteettinen pesee täysin Diamond Carat 0W-30 krakatun mineraaliöljyn.
http://www.ebay.de/itm/Aral-SuperTronic-G-0W-30-Motorol-0W30-Motorenol-4-Liter-/170552637393?pt=DE_Autoteile&hash=item27b5bab7d1
ARAL on aitoa ja paljon parempaa. Kestää paljon pitempään ja pitää koneen puhtaana.Aral ei ole aitoa. Sisältää vain 35% PAO-perusöljyä. Saksalaiset kusettaa!
- AITO-PAO
lukooli kirjoitti:
Aral ei ole aitoa. Sisältää vain 35% PAO-perusöljyä. Saksalaiset kusettaa!
Täyssynttettisen voiteluöljyn osuus on yli 50%. PAO esterit.
TB Diamond 0W-30 on paljon huonompaa.
TB kusettaa. En käyttäisi VW-TSI moottorissa. ARAL toimii, koska se on aitoa täyssynteettistä ja se suojaa erinomaisesti moottoria. Kuitenkin käyttäisin volkkarissa sitä vain 10 000km vaihtovälillä. - ANAL PAO
AITO-PAO kirjoitti:
Täyssynttettisen voiteluöljyn osuus on yli 50%. PAO esterit.
TB Diamond 0W-30 on paljon huonompaa.
TB kusettaa. En käyttäisi VW-TSI moottorissa. ARAL toimii, koska se on aitoa täyssynteettistä ja se suojaa erinomaisesti moottoria. Kuitenkin käyttäisin volkkarissa sitä vain 10 000km vaihtovälillä.Ensinnäkin, Carat 0W-30 ei ole VW- öljy, PAO NUIJA !!
Toiseksi, Siinä on laadukkaammat raaka-aineet ja paremmat specsit, kuin sakemannien aral markettipaskoissa. Minä tiedän ja sinä vain luulet.
Jos todistan väittämäni, LUPAATKO VETÄÄ ITSESI JOJOON ??
Surffasit vähän tänne väliin vanhoihin juttuihin. Onko kuukkeli jo tyhjä, laita vaikka joku vanha linkki.
Vastaa vaikka tuohon alempana olevaan kysymykseen. Siihen kun laitat vähän faktaa niin ollaan taas kaikki viisaampia. - lukooli
AITO-PAO kirjoitti:
Täyssynttettisen voiteluöljyn osuus on yli 50%. PAO esterit.
TB Diamond 0W-30 on paljon huonompaa.
TB kusettaa. En käyttäisi VW-TSI moottorissa. ARAL toimii, koska se on aitoa täyssynteettistä ja se suojaa erinomaisesti moottoria. Kuitenkin käyttäisin volkkarissa sitä vain 10 000km vaihtovälillä.Sittenhän esim. Mobil 1:nkin kelpaa. Jos PAO esteri -osuudeksi riittää yli 50%.
Saksalainen moraali on häilyvää. PAO-poikaa on kusetettu saksalaisten toimesta! - eurokossu mulle
PAO-PARASTA kirjoitti:
Teboil -öljy formula on tyypillinen GrpIII ja II lisäineita. OCP.
Natriumalkyylipolyglykolieetterisulfaatti. Molybdeeniditiokarbamaatti.
Vähän sinkkifosforeita. Käyttää eri aineita hinta/saatavuuden mukaan.
Lopputuote on formuloitu aina speksien mukaiseksi. Lopputuotteesta otetaan mixeritankista näyte labraan ja sitä säädetään tarpeen mukaan.
EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.
Uutena on hyvä öljy. mutta vanha PAO oli paljon parempaa. Kylmäpää- kuumapää.
Ylivoimainen kestoikä loppuun saakka.
Voiteluöljytekniikka ei ole rakettitiedettä. 1940 luvulla Saksassa tehtiin jo huippuluokan täyssynteettisiä voiteluöljyjä.EI SISÄLLÄ PAO- täyssynteettistä perusöljyä.
No voi voi sentään.
Ensinnäkin Diamond 5W-40 ei sisällä Grp II pisaraakaan.
Toiseksi, se nyt vaan sisältää edelleenkin PAO perusöljyä, ihan niin kuin silloin ennenvanhaan kun kesätkin oli kauniimpia. Harmittaako kovin ???
Lyödään vetoa viikonlopun kunniaksi vaikka eurokossusta että minä tiedän ja sinä vaan luulet tietäväsi.
- amis tietää enemmän
Valvoline on hyvää ainetta.
- PAO-kasvaa
Neste myy Bahrainista Houstoniin Texasiin NEXTBASE 3043, 3060, 3080 . Krakattua mineraalia. 1100-1500$ tonni.
3050 öljyä menee enemmän Charlestoniin....Caroliinaan.
Neste teki virheen, kun möi PAO-tehtaansa.
http://www.stle.org/assets/document/03-13_Jay_Bickett_interview.pdf- TROLLI POIS
Tämäkin viestiketju voidaan todeta käsitellyksi.
Lopputulema = Täydellistä iltasatua koko viestiketju. Pao pelle aloitti uudella viestiketjulla tykittämisen, keskittyköön siihen.
Oikea tieto löytyy jostain muualta kuin suomi24. Ylipäätään sitä oikeaa tietoa ei ole saatavilla googlettamalla. Ei autofoorumeilla eikä huoltoaseman baarissa.
Mainosten uhrit voivat tilata Aralia vaikka saksasta jos se elämänlaatua kohentaa tai takaa mielenrauhan. Tässäkin pätee vanha sanonta, miksi mennä merta edemmäs kalaan. Jokainen tyylillään..
- PAO-ARAL
Peruskysymys on MORAALI. Tämä on vieläkin ajankohtaista.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/moottoriöljyn-kaupasta-puuttuvat-pelisäännöt/20693
PAO;n käyttö lisääntyy...
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/nykyaikaisen-autonmoottorin-kestoika
MOOTTORIÖLJYN LAATU ja OMINAISUUDET korostuu.- TROLLI POIS
Yritä nyt ymmärtää.
Saksalainen moraali ei eroa Suomalaisesta millään tavalla, EI MILLÄÄN TAVALLA, edes moottoriöljyssä.TROLLI
Sinullakin varmasti saksasta uitettu lintta vuodelta -95, ja ajettu vain 145tkm.
huoltokirja täydellisillä leimoilla. Ratti vähän kiiltää ja penkki repsottaa.
MUTTA SAKSALAINEN EI PETÄ. MITTARINVÄÄRENNÖS ON RIKOS = ELI NIITÄ EI SAKSASSA TEHDÄ !!!!!!
- PAO-johtaa
Tämä patentti antaa läpileikkauksen TÄYSSYNTEETTISEN PAO-pohjaisen moottoriöljyn valmistukseen.
Ineos patentti.
http://www.google.com/patents/WO2009073135A1?cl=en
Tyypillinen SAKSALAINEN formula.- TROLLILLE NAPPI
Etkö saa unta?
Vaivaako maailman moottoriöljy asiat mieltäsi liikaa 24h ?
Sinulla on yhteystietoni, ole rohkea, etsitään yhdessä ratkaisu ulospääsyyn mieltäsi vaivaaviin ongelmiin.
- PAO-johtaa
Voiteluöljytekniikassa TB nojautuu ulkopuolisiin osaajiin kuten Lubrizol ja Neste.
Myös Neste teki virheen panostaessaan krakattuihin mineraaliöljyihin.
Nykyisin PAO valmistustekniikka on kehittynyt ja sen valmistus osataan tehdä useista lähtöaineista. Tarkoittaa, että sen hinta laskee ja valmistusmäärät lisääntyy. Kysynnän kasvu on suurin PAO-perustaisissa perusöljyissä.
Krakattujen II ja III ryhmän hintataso on huono ja valmstajat taistelee markkinaosuuksista. Korkealaatuista I- ryhmän mineraaliöljyistä on pulaa ja niitten hinta nousee !
Tulevaisuudessa 0W-10 tulee käyttöön. Energiansäästö ja ympäristösyyt tulevat vaatimaan sitä. Samoin moottoritekniikan kehitys. Siinä on pakko käyttää erittäin korkealaatuista PAO-täyssynteettistä perusöljyä.
Japani. IDEMITSU.
http://www.google.com/patents/EP2554641A1?cl=en- Sivuosuma
Ja taas jälleen kerran täydellinen sivuosuma. Ei kannata tuolla osumatarkkuudella lottoa tehdä. Osoitus jälleen kerran täydellisestä tietämättömyydestä. Lubrizol, Neste... Hah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 01010101011101010101
Suomessa alkaa olla EU:n vanhin autokalusto. Siinä vaiheessa kun ko. kalusto on uusiutunut sellaiseksi, että siihen tarvitaan 0W-10 öljyä minä kasvan jo koiranputkea eli periaatteessa kyllä mutta käytännössä ei.
- yhuyyt
Ulkopuolisiin osaajiin...huoh.
Sanoppa yksikin öljy-yhtiö joka ei käytä jonkun muun öljy- tai lisäainevalmistajan tuotteita? - Apiko
01010101011101010101 kirjoitti:
Suomessa alkaa olla EU:n vanhin autokalusto. Siinä vaiheessa kun ko. kalusto on uusiutunut sellaiseksi, että siihen tarvitaan 0W-10 öljyä minä kasvan jo koiranputkea eli periaatteessa kyllä mutta käytännössä ei.
Uusissa hybriautoissa kuten priuksessa ja vastaavissa on jo käytössä 0w-20 öljyt joten ei taida olla 0w-10 kovin kaukana.
- tyyyrt
Apiko kirjoitti:
Uusissa hybriautoissa kuten priuksessa ja vastaavissa on jo käytössä 0w-20 öljyt joten ei taida olla 0w-10 kovin kaukana.
Uusin luokka on 16. Seuraava tulee olemaan 8. 10-luokkaa ei ole, eikä tule. Honda tuo 0W-16 -öljyä käyttävät moottorit ehkä jo ensi vuonna.
- LAMA-SUOMI
Ei kannata lihottaa Suomalaisia öljypurkittajia, jotka ottaa kovat katteet ala-arvoisesta mineraaliöljyistä. Tuotot menee Venäjälle.
Siksi tilaan AIDOT ÖLJYT SUORAAN ILMAN VÄLIKÄSIÄ SAKSASTA.- efg
Sää ja sun ala-arvoiset mineraaliöljyt. Grp III on aivan turha haukkua ala-arvoisiksi, koska voitelukyky ei ole niistä kiinni. Loistavia tuotteita, joista parhaimmat (GTL) hakkaavat PAO:t mennen tullen.
- totta jokasana
Teboil öljyt on ala-arvoisia.
- Ei PAO-håmåa
Odotamme tähän oikeaa FAKTAA!
- teepee tunkit
Tilattu oikeaa synteettistä Saksasta. Kurat jätetään tunkeille.
- kilopultti
Minä tilasin kuusi kiloa pultteja, muttereita ja prikkoja Kiinasta. En tarvitse niitä mihinkään mutta hyviä ne varmasti on. Kyllä paikallista rautakauppiasta sylettää.
- PAO-håmppeli
Kannattaako sitä PAO laittaa penikseen vai perserööriin?
- PAO :)
Moottoriin :)
- Totuus 2014
- Totuus 2001
Jep. Helsingin Sanomat vuodelta 2001.
- Anonyymi
Mobil 0W-40 ESP-X3 on PAO pohjaista.
https://www.mobil.fi/fi-fi/products/mobil-1-esp-x3-0w-40- Anonyymi
Hiukan erikoinen öljy, ei täytä SP luokkaa. Aika monessa uudessa tai uudehkossa suoraruisku turbomoottorissa SP luokka pitää olla. Onko tuo kuitenkin joku vanhojen perinnemoottoreiden öljy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753