yh-mamma opiskelee?

hippula

Onko täällä ketään yh-teiniäiskää, jolla olisi kokemuksia yliopisto-opiskelusta tai vastaavasta? Yritän totulla ajatukseen raskaudesta ja ajatella positiivisesti... Isä asuu toisessa maassa joten yksinhuoltajuus on edessä. Ikää minulla on 17 vuotta, tosin loppuvuodesta saavutan täysi-ikäisyyden.. Pelkään kauheasti että päädyn sossun luukulle uikuttamaan, kun on aina ollut suuret suunnitelmat ja haaveet. Lukiossa on abi-vuosi meneillään, numerot riittäis pidemmällekin, mutta onko se vauvan kanssa mahdollista??

6

860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaunisCamilla

Onhan tämä provo? yh-teiniäiti 17v. ja isä toisessa maassa? *reps*

• kurri

Haluaa yliopistoon vaikka on tyhmä kuin saapas

• hippula
        kurri kirjoitti:

Haluaa yliopistoon vaikka on tyhmä kuin saapas

No, ei se kai niin uutta ja ihmeellistä oole, että lähtee lomamatkalle etelään ja harrastaa siellä seksiä ulkomaalaisen miehen kanssa, vaikka onkin alaikäinen. Ei mikään suuri rakkaus tarina, minä vaan satuin tulemaan raskaaksi. Käytettiin ehkäsyä, mutta näköjään se ei aina auta. Mutta ei siinä mitään, kai mä saan apua ja neuvoja muualtaki.

• Yenna
        hippula kirjoitti:

No, ei se kai niin uutta ja ihmeellistä oole, että lähtee lomamatkalle etelään ja harrastaa siellä seksiä ulkomaalaisen miehen kanssa, vaikka onkin alaikäinen. Ei mikään suuri rakkaus tarina, minä vaan satuin tulemaan raskaaksi. Käytettiin ehkäsyä, mutta näköjään se ei aina auta. Mutta ei siinä mitään, kai mä saan apua ja neuvoja muualtaki.

Täälläpäs on kyynisiä ihmisiä.
        Eikös noin voi käydä kelle vaan, varsinkin jo käyttää ehkäsyä. Mulla ei mitn ihmeellistä neuvoa sulle oo mutta halusin vaan toivottaa tsemppiä. :)
        Eikö abortti ole silloin parempi vaihtoehto jos sulla on vielä suuret suunnitelmat ja lapsi ei sovi kuvioihin?
        Kaikkee hyvää! :)

• Jenina

Ei sun tartte jättää opiskeluja kokonaan vauvan takia. En oo ihan teini enää, mut mulla on kaksi lasta ja opiskelen. On mulla tietysti mieskin, eli se helpottaa sun tilanteeseesi verrattuna, mutta kyllä äiti voi ihan normaalin elämän elää. Hae yliopistoon, tai mihin haluut heti lukion päätyttyä, mut pidä välivuosi vauvan kans, jos siltä tuntuu. Ei elämä pääty vauvaan, eikä edes keskeydy sen takia.

Tsemppiä, vauvat on ihania.

• kukka

mä en pitäs lasta tossa sun tilanteessa, mutta jos katsot sen sun mielestä parhaaks vaihtoehdoksi niin miten vaan. Opiskelu onnistuu kyllä lapsenkin kanssa, tosin tahti ei välttämättä oo niin nopeeta ja et oo tainut kulla että ainakin helsingissä yliopistolla on oma päivähoito opiskelijoiden lapsille, näin ainakin ystäväni (jolla lapsi ja opiskelee) kertoi minulle. Hänellä opinnot tosiaan ovat sujuneet ihan hyvin joskin hitaammin kuin muilla.
      Mun mielestä sun kannattas miettiä vielä kerran haluutko todella pitää sen lapsen. Mitä sä esimerkiksi kerrot sille joskus kun kysyy isästään tai kun isompana haluu nähdä sen? Sitten on vielä tää rasismi asia, se on valitettava tosiasia, johon törmää erittäin usein täällä pohjolassa, jos lapsi on vähääkään tummempi kuin muut voit olla varma, että jonain päivänä häntä siitä kiusataan. Yksinhuoltajan elämä ei ole helppoa varsinkaan nuorelle, yksinäisiä hetkiä tulee enemmän kuin uskotkaan, vaikka olis miten ystävät ja sukulaiset tukena, siihen viereen tarvii myös toisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      163
      5015
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3611
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      164
      3426
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2927
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2689
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      28
      2058
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1905
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1824
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      155
      1522
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1512
    Aihe