Olen 21vuotias perusterve nainen. Olen liikunnallinen, en tupakoi ja alkoholia käytän kerran pari vuodessa. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Olen ollut harvoin elämäni aikana kipeä, korkeintaan kerran vuodessa pieni flunssa.
5viikkoa sitten kurkkuni tuli kipeäksi. Seuraavana päivänä kurkku tuntui olevan limainen ja alkoi yskittää, mutta kurkku ei ollut enään kipeä. Yleiskuntoni huononi todella nopeasti paljon. Olin aiemmin käynyt kuntosalilla, lenkkeillyt ja pyöräillyt. Nyt 2km kauppamatka ei enää onnistunut. Alkoi yskittää ja meinasin tukehtua. Kotiaskareet kuten imurointi ja tiskaus nostivat hien pintaan ja alkoi yskittää kamalasti. Seksinharrastaminenkin oli mahdotonta, koska alkoi heti yskittää niin vietävästi ja henkeä ahdistamaan.
Kun yskää oli kestänyt 3viikkoa hakeuduin lääkärille. Lääkäri huusi heti ovensuusta ilman että ehdein sanoa sanaakaan, että minulla on viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus. Antoi 10päivän antibioottikuuriin reseptin ja sanoi näkemiin. Ei siis kuunnellut edes keuhkojani, tai kuunnellut minua vaivoistani.
Söin Zeclar? nimisen 10pv antibioottikuurin. Oloni on edelleen erittäin voipunut, "sairas" ja oireetkin ovat läsnä. Ehkä yskiminen on hieman vähentynyt, mutta oireet ovat muuttaneet muotoa.
Nyt jokaisella kerralla kun yskäisen edes kerran, alkaa kurkusta nousemaan todella äänekäs röyhtäys ja "oksentamisen ääni" (ääni joka syntyy oksentaessa sellanen YYÖÖÖÖÖRRRRHHHHG). Lisäksi yskiessä tuntuu etten saa henkeä ja "henkitorvi" menee lukkoon.
Ja nestettä juodessa tai ruokaa syödessä tuntuu että ruoka ja juoma jäis hetkeksi jumittamaan jonnekin tonne kaulan puolivälin paikkeille.
Viimeyönä heräsin 3kertaa tunteeseen etten saa henkeä ja henkitorvi on umpeutunut. Paniikissa koitin haukkoa henkeä, mutta ilma ei kulkenut sisään eikä ulos ja aloin korista. Samalla tyynylle alkoi valua sylkeä ja kun koitin nielaista, tuntui että kurkussa olisi ollut joku "tukos" joka tukki kurkun siten, etten saanut sylkeä alas sen paremmin kuin ilmaakaan. Tuollainen kohtaus kesti n. 30sekuntia ja pelkäsin oikeasti kuolevani. Ja en siis yöllä yskinyt, eli tuohon kohtaukseen ei liittynyt yskä millään muotoa.
Mitähän tuo voisi olla? Allergioita minulla ei siis ole eikä muitakaan sairauksia. Eikä astmaa. Suvussanikaan ei ole minkäänlaisia vakavempia tai ei-vakavia sairauksia.
Pitkittynyt yskä ja yölliset hengenahdistus-kohtaukset
henkimenee
1
816
Vastaukset
- Fkgl
Samat oireet diagnoosi ilman labraa mycoplasma. Nyt viikko vedetty doximyciniä ja toinen jäljellä. Lisäksi 4 muuta troppia käytössä mm. hengen ahdistukseen, nuhaan ja limanpoistoon.Limaa vielä keuhkoissa runsaasti jota olen yrittänyt rykiä ulos niin että huimaa.joko sinulle diagnoosi saatu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk662204Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921482Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621285Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701271- 1151149
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81886Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11862