Olen 21vuotias perusterve nainen. Olen liikunnallinen, en tupakoi ja alkoholia käytän kerran pari vuodessa. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Olen ollut harvoin elämäni aikana kipeä, korkeintaan kerran vuodessa pieni flunssa.
5viikkoa sitten kurkkuni tuli kipeäksi. Seuraavana päivänä kurkku tuntui olevan limainen ja alkoi yskittää, mutta kurkku ei ollut enään kipeä. Yleiskuntoni huononi todella nopeasti paljon. Olin aiemmin käynyt kuntosalilla, lenkkeillyt ja pyöräillyt. Nyt 2km kauppamatka ei enää onnistunut. Alkoi yskittää ja meinasin tukehtua. Kotiaskareet kuten imurointi ja tiskaus nostivat hien pintaan ja alkoi yskittää kamalasti. Seksinharrastaminenkin oli mahdotonta, koska alkoi heti yskittää niin vietävästi ja henkeä ahdistamaan.
Kun yskää oli kestänyt 3viikkoa hakeuduin lääkärille. Lääkäri huusi heti ovensuusta ilman että ehdein sanoa sanaakaan, että minulla on viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus. Antoi 10päivän antibioottikuuriin reseptin ja sanoi näkemiin. Ei siis kuunnellut edes keuhkojani, tai kuunnellut minua vaivoistani.
Söin Zeclar? nimisen 10pv antibioottikuurin. Oloni on edelleen erittäin voipunut, "sairas" ja oireetkin ovat läsnä. Ehkä yskiminen on hieman vähentynyt, mutta oireet ovat muuttaneet muotoa.
Nyt jokaisella kerralla kun yskäisen edes kerran, alkaa kurkusta nousemaan todella äänekäs röyhtäys ja "oksentamisen ääni" (ääni joka syntyy oksentaessa sellanen YYÖÖÖÖÖRRRRHHHHG). Lisäksi yskiessä tuntuu etten saa henkeä ja "henkitorvi" menee lukkoon.
Ja nestettä juodessa tai ruokaa syödessä tuntuu että ruoka ja juoma jäis hetkeksi jumittamaan jonnekin tonne kaulan puolivälin paikkeille.
Viimeyönä heräsin 3kertaa tunteeseen etten saa henkeä ja henkitorvi on umpeutunut. Paniikissa koitin haukkoa henkeä, mutta ilma ei kulkenut sisään eikä ulos ja aloin korista. Samalla tyynylle alkoi valua sylkeä ja kun koitin nielaista, tuntui että kurkussa olisi ollut joku "tukos" joka tukki kurkun siten, etten saanut sylkeä alas sen paremmin kuin ilmaakaan. Tuollainen kohtaus kesti n. 30sekuntia ja pelkäsin oikeasti kuolevani. Ja en siis yöllä yskinyt, eli tuohon kohtaukseen ei liittynyt yskä millään muotoa.
Mitähän tuo voisi olla? Allergioita minulla ei siis ole eikä muitakaan sairauksia. Eikä astmaa. Suvussanikaan ei ole minkäänlaisia vakavempia tai ei-vakavia sairauksia.
Pitkittynyt yskä ja yölliset hengenahdistus-kohtaukset
henkimenee
1
736
Vastaukset
- Fkgl
Samat oireet diagnoosi ilman labraa mycoplasma. Nyt viikko vedetty doximyciniä ja toinen jäljellä. Lisäksi 4 muuta troppia käytössä mm. hengen ahdistukseen, nuhaan ja limanpoistoon.Limaa vielä keuhkoissa runsaasti jota olen yrittänyt rykiä ulos niin että huimaa.joko sinulle diagnoosi saatu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569