Pitkittynyt yskä ja yölliset hengenahdistus-kohtaukset

henkimenee

Olen 21vuotias perusterve nainen. Olen liikunnallinen, en tupakoi ja alkoholia käytän kerran pari vuodessa. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Olen ollut harvoin elämäni aikana kipeä, korkeintaan kerran vuodessa pieni flunssa.

5viikkoa sitten kurkkuni tuli kipeäksi. Seuraavana päivänä kurkku tuntui olevan limainen ja alkoi yskittää, mutta kurkku ei ollut enään kipeä. Yleiskuntoni huononi todella nopeasti paljon. Olin aiemmin käynyt kuntosalilla, lenkkeillyt ja pyöräillyt. Nyt 2km kauppamatka ei enää onnistunut. Alkoi yskittää ja meinasin tukehtua. Kotiaskareet kuten imurointi ja tiskaus nostivat hien pintaan ja alkoi yskittää kamalasti. Seksinharrastaminenkin oli mahdotonta, koska alkoi heti yskittää niin vietävästi ja henkeä ahdistamaan.
Kun yskää oli kestänyt 3viikkoa hakeuduin lääkärille. Lääkäri huusi heti ovensuusta ilman että ehdein sanoa sanaakaan, että minulla on viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus. Antoi 10päivän antibioottikuuriin reseptin ja sanoi näkemiin. Ei siis kuunnellut edes keuhkojani, tai kuunnellut minua vaivoistani.

Söin Zeclar? nimisen 10pv antibioottikuurin. Oloni on edelleen erittäin voipunut, "sairas" ja oireetkin ovat läsnä. Ehkä yskiminen on hieman vähentynyt, mutta oireet ovat muuttaneet muotoa.

Nyt jokaisella kerralla kun yskäisen edes kerran, alkaa kurkusta nousemaan todella äänekäs röyhtäys ja "oksentamisen ääni" (ääni joka syntyy oksentaessa sellanen YYÖÖÖÖÖRRRRHHHHG). Lisäksi yskiessä tuntuu etten saa henkeä ja "henkitorvi" menee lukkoon.
Ja nestettä juodessa tai ruokaa syödessä tuntuu että ruoka ja juoma jäis hetkeksi jumittamaan jonnekin tonne kaulan puolivälin paikkeille.

Viimeyönä heräsin 3kertaa tunteeseen etten saa henkeä ja henkitorvi on umpeutunut. Paniikissa koitin haukkoa henkeä, mutta ilma ei kulkenut sisään eikä ulos ja aloin korista. Samalla tyynylle alkoi valua sylkeä ja kun koitin nielaista, tuntui että kurkussa olisi ollut joku "tukos" joka tukki kurkun siten, etten saanut sylkeä alas sen paremmin kuin ilmaakaan. Tuollainen kohtaus kesti n. 30sekuntia ja pelkäsin oikeasti kuolevani. Ja en siis yöllä yskinyt, eli tuohon kohtaukseen ei liittynyt yskä millään muotoa.

Mitähän tuo voisi olla? Allergioita minulla ei siis ole eikä muitakaan sairauksia. Eikä astmaa. Suvussanikaan ei ole minkäänlaisia vakavempia tai ei-vakavia sairauksia.

1

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fkgl

      Samat oireet diagnoosi ilman labraa mycoplasma. Nyt viikko vedetty doximyciniä ja toinen jäljellä. Lisäksi 4 muuta troppia käytössä mm. hengen ahdistukseen, nuhaan ja limanpoistoon.Limaa vielä keuhkoissa runsaasti jota olen yrittänyt rykiä ulos niin että huimaa.joko sinulle diagnoosi saatu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe