Millainen on Yeti ajaa 1.2 TSI koneella? Ilmanvastus on melkoinen, miten pieni moottori selviää moottoritiellä, kuormattuna? Onnistuuko ohitukset?
Yeti 1.2 TSI -koneella?
48
9254
Vastaukset
- yeti1
Yeti on ihan hyvä ajettava, eteenkin neliveto. Mutta tuo 1,2 on "vain" etuveto ja varmaankin tarkoitettu lähinnä lähiö- ja kaupunkiajoon. Voi olla liian pieni kone pitkille matkoille ja tiukkoihin ohituksiin.
- Minun_mielipide
Yetistä löytyy kyllä ihan riittävästi potkua. Tiedän koska ajan sellaisella. Kannattaa muistaa että se on ahdettu moottori, jossa on tehoa vähuntään saman verran kuin perinteisissä 1,6 litran vapaastihengittävissä perheautoissa, mutta vääntömomenttia jopa enemmän.
Toki se on sanottava, että juuri ilmanvastuksesta johtuen, polttoaineen kulutus kasvaa kun nopeus nousee reilusti yli 100 km/h. Satasen pintaan cruisaillessa bensankulutus on vielä siedettävä.
Tiukkoihin ohituksiin ei ole syytä lähteä millään raaserilla. - pienitehoinen
Soveltuu löysävauhtiseen työmatkailuun 1-2 henkilön kuormalla.
Kun vauhtia lisätään tai kuormaa on runsaasti, niin kulutus nousee huimasti ilmoitetuista ravoista. Yksinään ajaessa ohitukset sujuu ihan kelpo lailla, mutta kuormattuna vaatii tavallista pitemmän suoran. - asdfdasfafd
Ok. Kiitos vastauksista, olivat sitä mitä odotinkin. Hyvä huomio tuo polttoaineen kulutuksen kasvu, eli Yeti ei ole taloudellinen moottoritieajossa, ainakaan kesänopeuksilla. Onkin ehkä enempi sellainen kaupunkin/marja-auto.
- AAAAHH IHANAA
Kumisaappaat, verkkahousut, flanellipaita, skoda-lippis ja eikun eväskorin kanssa marjamettälle.
- asdfdsaf
Toisaalta, tätä Suomen tiestöjen huononemisvauhtia, kaikilla pitäisi kohta olla Yeti. Ei näillä teillä enää tavallisilla autoilla ajele.
- sitkeä diesel
asdfdsaf kirjoitti:
Toisaalta, tätä Suomen tiestöjen huononemisvauhtia, kaikilla pitäisi kohta olla Yeti. Ei näillä teillä enää tavallisilla autoilla ajele.
Siihen huonon tien ajotarpeeseen on vastaus, Dacia Duster dieselinä.
- kylmä fakta
Pikku tsi:t paukkuvat jo satkussa, ei kannata hankkia
- adsfadsfa
"Pikku tsi:t paukkuvat jo satkussa,"
Viitataanko tässä jakopään ketju-ongelmaan? - yeti1
adsfadsfa kirjoitti:
"Pikku tsi:t paukkuvat jo satkussa,"
Viitataanko tässä jakopään ketju-ongelmaan?Ei kait Skodissa ole jakoketjuongelmia, eikös niissä ole hihna?
- Skodissa on
yeti1 kirjoitti:
Ei kait Skodissa ole jakoketjuongelmia, eikös niissä ole hihna?
hinuri mela poskessa
- asdfasdfddf
yeti1 kirjoitti:
Ei kait Skodissa ole jakoketjuongelmia, eikös niissä ole hihna?
Jakoketju tällä kaverilla vaihdettiin:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1257.msg219159#msg219159
"1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella."
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/878330-volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen-2.html#post1708531805 - adsfasdfadsdafd
asdfasdfddf kirjoitti:
Jakoketju tällä kaverilla vaihdettiin:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1257.msg219159#msg219159
"1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella."
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/878330-volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen-2.html#post1708531805Tässä videossa taitaa olla hyvin kuultavissa jakoketjuongelma:
http://www.youtube.com/watch?v=uFqmC6xOE2Q
- retwerret
Tehokkaampi se on kuin joku 1.6l kia tai Avensis.
1.2Tsi jota olen ajanut vastaa väännön puolesta 2.0 konetta ja tehon
vähintään sitä 1.8l konetta.
Eli ennemmin sillä ajaa kuin jollain 2.0l japsilla jossa 0-100 arvo 11sec.- pysy erossa
Tsekeissä valmistettu 1.2 TSI on markkinoiden epäluotettavin moottori.
Toyotan 1.6 moottori on ilman muuta tehottomampi, mutta se kestää ilman ongelmia satoja tuhansia kilometrejä. - juu se Tojo
pysy erossa kirjoitti:
Tsekeissä valmistettu 1.2 TSI on markkinoiden epäluotettavin moottori.
Toyotan 1.6 moottori on ilman muuta tehottomampi, mutta se kestää ilman ongelmia satoja tuhansia kilometrejä.Kori mätänee ja kuskejakin ehtii kuolla jo pari vanhuuteen mutta kone kestää.
- autoissa on eroja
juu se Tojo kirjoitti:
Kori mätänee ja kuskejakin ehtii kuolla jo pari vanhuuteen mutta kone kestää.
Onhan se eri asia kun joku Carinan kone raksuttaa ilman harmeja 400-600.000 km ja vokkelon TSI-myllyn ketjuja vaihdetaan 60 tkm:n välein eli joka toisessa huollossa. Alkuaan vikoja piti olla vaan 2008 ja 2009 malleissa, minkä jälkeen "materiaaliviat korjattiin" , mutta ainakin ruotsissa tuntuu lehdistön mukaan myös 2010 ja 2011 maleissa esiintyvän venyviä ketjuja. Tehdäänkö ne läkkipellistä eikä teräksestä ?
- tippi5
autoissa on eroja kirjoitti:
Onhan se eri asia kun joku Carinan kone raksuttaa ilman harmeja 400-600.000 km ja vokkelon TSI-myllyn ketjuja vaihdetaan 60 tkm:n välein eli joka toisessa huollossa. Alkuaan vikoja piti olla vaan 2008 ja 2009 malleissa, minkä jälkeen "materiaaliviat korjattiin" , mutta ainakin ruotsissa tuntuu lehdistön mukaan myös 2010 ja 2011 maleissa esiintyvän venyviä ketjuja. Tehdäänkö ne läkkipellistä eikä teräksestä ?
Ota vaan poju mulukkua poskees ja vikise
- adsfdasf
autoissa on eroja kirjoitti:
Onhan se eri asia kun joku Carinan kone raksuttaa ilman harmeja 400-600.000 km ja vokkelon TSI-myllyn ketjuja vaihdetaan 60 tkm:n välein eli joka toisessa huollossa. Alkuaan vikoja piti olla vaan 2008 ja 2009 malleissa, minkä jälkeen "materiaaliviat korjattiin" , mutta ainakin ruotsissa tuntuu lehdistön mukaan myös 2010 ja 2011 maleissa esiintyvän venyviä ketjuja. Tehdäänkö ne läkkipellistä eikä teräksestä ?
"mutta ainakin ruotsissa tuntuu lehdistön mukaan myös 2010 ja 2011 maleissa esiintyvän venyviä ketjuja"
Olisiko linkkiä laittaa?
- Kallista on
- yeti pitää ostaa 2L dieselillä tai 1,8 L benskoneella...
Toi 1,2 on alimitoitettu !!
Samoin octavia on hyväåä vasta kunon 1,8 tai 2L koneella.
Ikävä kyllä näin se on, ja hinta pomppaa kun haluat kunnon moottorin !
- Vain up tai vastaava citigo ja skoda fabia kulkee tolla 1,2 koneella - kun ne on keveitä autoja !!!
Ei tuulen vastuista,,,,, jne..- 6 plus 20
Oletko ajanut 1.2 TSI Skodaa?
1.2 l vapaastihengittävä moottori ei ole riittävä, siksi näissä on se turbo. Ainakin suorituskyky vastaa vastaa esim. 1.6 litraista Nissan Primeraa. Tosin tehot ja parempi vääntö alemmilla kierroksilla.
Ja rahalla saa enemmän tehoa ja parempia autojakin (toivottavasti). Yksinkertaista. - Litran kattila
Onhan tuota samaa konetta laitettu VW Caddyyn ja Touraniinkin. Liikkuu nekin.
Sitkeitä ovat ne uskomukset että koneen pitää olla iso. Jos ei ole omaa kokemusta niin ei pitäisi sotkeutua keskusteluun. 1.2TSI vastaa 1.6 litran perinteistä moottoria, jopa enemmänkin.
Muutaman vuoden päästä ei yli litran kokoisia pannuja edes sallita autoissa päästödirektiivien ja muiden takia.
Citigon moottorin kokohan on muuten 0,999 litraa. - kokonaiskustannukset
Litran kattila kirjoitti:
Onhan tuota samaa konetta laitettu VW Caddyyn ja Touraniinkin. Liikkuu nekin.
Sitkeitä ovat ne uskomukset että koneen pitää olla iso. Jos ei ole omaa kokemusta niin ei pitäisi sotkeutua keskusteluun. 1.2TSI vastaa 1.6 litran perinteistä moottoria, jopa enemmänkin.
Muutaman vuoden päästä ei yli litran kokoisia pannuja edes sallita autoissa päästödirektiivien ja muiden takia.
Citigon moottorin kokohan on muuten 0,999 litraa.Niin varmaan tehdään niitä litrasella koneella olevia "kertakäyttöautoja", mitkä paalataan jo ekan satkun jälkeen. Niin saadaan lisään myyntiä ja tehtaalle töitä.
Ei vaan ole kovin järkevää eikä varsinkaan ekologista valmistaa pieniä, mutta lyhytikäisiä autoja ja koneita. - Kestää kestää
kokonaiskustannukset kirjoitti:
Niin varmaan tehdään niitä litrasella koneella olevia "kertakäyttöautoja", mitkä paalataan jo ekan satkun jälkeen. Niin saadaan lisään myyntiä ja tehtaalle töitä.
Ei vaan ole kovin järkevää eikä varsinkaan ekologista valmistaa pieniä, mutta lyhytikäisiä autoja ja koneita.Kestäähän ne turboviritykset dieseleissäkin, niin miksei sitten bensoissa.
- autoja vain
Kannattaa ostaa 1.4. TSI. Koneessa riittää vääntöä sopivasti myös ohituksiin. Kokemuksia myös 1.2. Oma valintani oli 1.4 tsi. Olen ollut tyytyväinen tuohon autoon kaikenkaikkiaan.
t. Yetisti - Merkkinimi1
1,2tsi on ihan ok kone. Vääntää alhaalta ja esim risteyksistä lähtee ihan nöyrästi väännön turvin. Ohitusnopeuksissa moottorin pienuus kyllä tuntuu. Eli, jos ajotyyli on se, että edellä menevästä on päästävä heti ohi, niin kannattanee satsata tehokkaampaan moottoriin.
Polttoainetaloudessa ei liene suuria eroja 1,2 ja 1,4 välillä. - 130cab
Uusimman TM(10/2013) lehden testivoittaja on Yeti.
- diesel ?
MIllä koneellä testatut oli.
- adsfdafdfad
Tämä tarjous on 1.2 TSI koneella: http://www.kymppiserveri.fi/veho/stockmann/
Yhteensä ~21tuhatta.- myynti tökkii
Jääkö myyjille tsi-koneiset käteen ?
- adsfadsf
Onko yo. tarjous vielä voimassa? Perinteisesti heinäkuussa on skodasta tarjouksia, miten tänä vuonna. Uutta skodaa tekisi mieli.
- adfdsfdsafdafd
Surullista, että VW ei osaa tehdä jakoketjuratkaisuja eikä automaattilootia.
- vsdbgfsgfshfs
Oletko ihan vilpittömästi surullinen? Ettei vaan tarkoituksenasi ole irivistellä?
- adsfdfa
vsdbgfsgfshfs kirjoitti:
Oletko ihan vilpittömästi surullinen? Ettei vaan tarkoituksenasi ole irivistellä?
No olen (vilpittömästi). Taloudessa on sekä vw että skoda.
- adsfadsf
Yeti on monen mielestä kuitenkin paras: http://www.iltalehti.fi/autot/2013052217050415_au.shtml
Eivät tiedä jakoketjuongelmasta?- los problemos
Eihän tavallinen kuluttaja noista ongelmia mitään tiedä eikä myyjä varmastikaan niistä kerro.
Herääkin kysymys on myös Yetissä vielä niitä vanhoja 1,2 tsi ketjukoneita, vai onko ne kaikki menneet Rapidin tuotantoon ?
- asdfadsf
"Yetissä vielä niitä vanhoja 1,2 tsi ketjukoneita" - käsittääkseni koneelle ei ole tapahtunut mitään, ketjuissa on ollut vikoja / ovat olleet huonoja ja niitä on parannettu. Mutta ketjun kiristyksen perusongelma on edelleen olemassa.
Edellinen ei ole välttämättä faktaa, mutta käsitykseni asiasta tällä hetkellä.- pellekö olet?
Tiesit. Se ei ole faktaa!!! Miksi kuitenkin kirjoittelet, kun et usko itsekkään?
- vaarit tientukkona
Aloittajalle: kyllä ohitukset onnistuu jopa mopoautolla kunhan skodat antavat tietä.
Vinkki: silloin jos takana Ligier kuski painaa räikkää niin anna hyvä mies tietä. - hiiihaaaa
No ihan hyviä ne vanhat 1.2 litraset vanhat Trabantin moottorit on. Sopii hyvin juuri -50 luvun autolta näyttävään slootaan.
- ...
.
- paras kone!
Yeti 1,2 on herhiläinen, oma kokemus 2 vuoden ajalta vahvistaa sen. Omassa nyt 45 tkm lasissa ja ainoat jutut ovat olleet a) jakopääremontti takuun piikkiin eli uusi ketju ja kiristinmekanismi sekä b) vakionopeussäädinvika eli viiksi vaihdettu takuuseen.
Upea ajettava missä vain, etenee lumessa hienosti vaikka vain etuveto, moootti vaikuttaa 150-heppaiselta eikä vain 105-heppaiselta, kulutus 7 seka-ajossa. Tilat hyvät ja varustelu experiencenä kiitettävä ja etenkin lisäkehut xenoneista.
En vaihtaisi muuhun automalliin!- osssss
Ja ajat 30tkm kun taas omaan laskuun jakoketju uusiksi?
- tonnin vaunu
Onko kokemusta siitä, miten 1,2 TSI DSG vetää vaunua ja miten se käyttäytyy mäkisillä osuuksilla esim. pohjois-Suomessa.
Perheessä riittää hyvin pienikoneinen työmatka-auto, millä voisi heittää 1-2 vko lomareissun kevyellä vaunulla. - ajan iyöllä en ohita
en ottas noin pientä turboo varassmasti ei liikaa kestä. MITÄ TEH ohitusongelmista paasaatte ootteko juuri niitä joille 5km/h ylinopeus ei 3/4/5 teillä riitä vaan pitää ohitella siltikin. onha nsiinä ohitettavia kunnei aja 100kmh (MAX) helkkarin ääliöt sen takia pitää olla isompi auto.
- fghs
Älä osta noin pienellä koneella. Se ei tiedä muuta kuin ongelmia. 1.8 tai 2.0 on oikea konekoko Jetiin. Autoliikkeet on täynnä noita 1.2 ja 1.4 tsi koneilla olevia vaohtoautoja ja arvaappa miksi .
- matikan maikka
En arvaa. Kerro sinä.
- niissä on aina
matikan maikka kirjoitti:
En arvaa. Kerro sinä.
Vikaa vikaa vikaa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203