Eli lääkärineuvolassa käydessä kohtu oli suurentunut ja ok tuntuinen, mutta sydänääniä ei kuulunut. Lääkäri sanoi, ettei kannata huolestua, mutta väkisinkin tuollaisesta huolestuu. Miksei tuollaisessa tilanteessa saa lähetettä ultraan???
Sydänääniä ei kuulunut - rv 12
12
4238
Vastaukset
- Maj
Koska on niin yleistä ettei se kuulu!
Ihan rauhassa viikko eteen päin, niin melko varmasti kuuluu!
Mietipäs minkä kokoinen se masuasukki siellä mahassa on... Ja kuinka tarkasti noin pienen sikiön kohdalle pitää anturin osua, ennen kuin sydänäänet kuuluu. Sen lisäksi sikiö voi olla piilossa, ja liikkuu vieläpä mahan päällä painavaa anturia karkuun!
Kai sulle annettiin seuraava aika esim. viikon päähän tms? Yleensä antavat niin ettei tarvi neljää viikkoa odottaa seuraavaan neuvolakertaan. - pörrö
mulla itsellä ei sydän ääniä kuulunut 9rv mutta kyllä 12rv. En usko et tarvitsee huolestua ja toivotaan et seuraava aika on aikaisemmin. Kätilö meinaan sanoi mulle et sellaisilla joilla on taaksepäin kallistunut kohtu niin ei välttämättä kuulla sydän ääniä vielä 12rv, joten ole huoleti. Ja tosiaan sikiö on viel niin pieni et nopea et jos se ei anturin alle ehdi ... sit ei kuule mitään. hoppas kaikki menee hyvin!!
- 2000
Itselläni rv 12 sydänäänet näkyivät/kuuluivat vain ultralla, ei muutoin. Kuulemma syynä oli se kun istukka on etuseinämässä.
Olen lukenut täältä netistä, että tuo on hyvin yleistä kun sydänääniä ei kuulu rv 12! Joillain ne kuuluu jo tuolloin ja jollain myöhemmin, muistaakseni joku mainitsi joskus, että sydänäänet kuuluivat vasta rv 16! Neuvolan kuuluisi kuitenkin alkaa seuraamaan sydänääniä, eli saithan seuraavan ajan jo viikon päähän?
Ultra on ns. turhaa, koska kohtu on kuitenkin suurentunut ja ok tuntuinen niin se jo kertoo paljon. Oletko/käytkö niskapoimu-ultrassa? Siellähän ne sydänäänet kuuluisi... - Maiju
Eilen oli eka neuvola ja raskausviikkoja 10 1. Sydänääniä yritettiin kuunnella n. puolen tunnin ajan, mutta eipähän vaan kuulunut. Välillä kävin vessassakin koska neuvolatäti halusi varmistaa, että virtsarakko olisi mahdollisimman tyhjä.
Olisin saanut ajan sädänäänten kuunteluun heti viikon päähän, mutta päätettiin, että odotetaan se kaksi viikkoa, että pääsen kunnon laitteisiin niskapoimu-ultraan, sillä on mahdollista, että niitä ei olisi kuulunut vielä neuvolan laitteilla ensi viikollakaan, joten turha huolestuttaa.
Huolettaahan se vähän itseänikin, mutta neuvolassa sanottiin, että mikäli kohtu on kallistunut vähänkin taaksepäin niin silloin neuvolan laitteet ei välttämättä jaksa ottaa vastaan niin kaukaa niin pieniä ääniä.
Nyt odottelen niskapoimu-ultraan aikaa (siis parin viikon päähän) aika rauhallisin mielin, sillä neuvolassakaan ei oltu huolestuneita.
Toivottavasti meillä kummallakin sykkii seuraavalla kerralla.- alma
No niin, kävin tänään yksityisellä ultrassa ja niin se oli, ettei siellä sydän enää lyönyt. Maanantaina sitten on kaavinta..
- Minä vain..
alma kirjoitti:
No niin, kävin tänään yksityisellä ultrassa ja niin se oli, ettei siellä sydän enää lyönyt. Maanantaina sitten on kaavinta..
Voi miten ikävää...Olen puolestasi niin pahoillani...
Paljon voimia ja halauksia sinulle... - Maya
alma kirjoitti:
En halunnut aikaisemmin vastata alkup. viestiisi, koska olisin vain masentanut sinua entisestään. En halunnut myöskään kallistua "lohduttelevalle" linjalle... Itselläni ei ekassa neuvolassa kuulunut sydänääniä... ja loppu olikin mitä oli, yhtä helvettiä. Ensin neuvolassa rv. 10, ei sydänääniä. Sitten "paniikki"ultraan (kun ei hermo kestänyt odottaa muutaman viikon päähän), jossa vaan peloteltiin ja esiteltiin arvailuja keskenmenosta. Ei sydämensykettä; sikiö ja suurentunut kohtu kylläkin (vaikkakin taaksepäin kallistunut). Odotellaan vielä, jos vaikka sikiö oliskin nuorempi kuin luultiin... blaa blaa.
2 vkon päästä sain peruutusajan äitiyspolille ja siellähän se selvisi. Sikiö oli kuollut n. rv 9-10 eli just sen ekan neuvolan tienoilla...
Tämän jälkeen en varmaankaan tulevissa raskauksissa tule uskomaan kenenkään jossitteluja tms. Turhaa toivoa ja itsensä pettämistä, kun yrittää ajatella parasta. Itse tartuin pienimpiinkin oljenkorsiin aina uskoen olevani tarpeeksi onnekas... ja toivoin kaiken kääntyvän parhain päin. Kunnes lopulta totuus iski, lujemmin kuin osasin kuvitellakaan. Sitten keskeytyslääkkeet, 3 vkoa vuotoa kivut päälle...
Mulla oli alun alkaen jo ennen sitä neuvolaa sellainen tunne, ettei kaikki ollut kunnossa. Oli hiukan oireita, muttei olevinaan "riittävästi". Epävarma olo... ja oikeassa olin. Siis huolimatta siitä, että sekä neuvolassa, äitiyspolilla sekä ystävät hyssyttelivät "sehän on varmaan ihan normaalia" -tyyliin. Ensi kerralla otan selvää alusta alkaen, ettei tule sitten suunniteltua ja valmistauduttua turhan takia. Kyllästyttää alituinen turhien toiveiden toitottelu.
Pahoittelen turhautunutta äänensävyäni, mutta vaikka tapahtuneesta on kulunut jo yli 2 kk, on se yhä mielessä, joka ikinen päivä. En unohda sitä enkeliä, joka ei vain jaksanut kasvaa masussani.
Tsemppiä ja voimia sulle! Onneksi näiden toistuminen on harvinaista... jos nyt siihenkään voi luottaa. - pörrö
alma kirjoitti:
otan osaa suruun ,koska raskata se on kuulla tuollainen uutinen. Koitahan pärjäillä ja paljon halauksia sinulle!
- kristan
alma kirjoitti:
olen todella pahoillani puolestanne!
halaus ja voimia teille molemmille! - alma
kristan kirjoitti:
olen todella pahoillani puolestanne!
halaus ja voimia teille molemmille!Pääsin hetki sitten sairaalasta. Kipuja ei onneksi ole yhtään, mutta vuotoa kylläkin ja olin toimenpiteessäkin vuotanut tavallista runsaammin.
Nyt vaan katse kohti tulevaisuutta ja odotetaan kuukautisia, jotta pääsee sitten uudestaan yrittämään=)
- Pipsa
Mullakaan ei kuulunu sydän ääniä viel 12 0, mutte meidän neuvolassa saavat antaa lähetteen ultraan että asiaan saadaan varmuus..toivottavasti ei kävisi samoin, sitä ei toivo pahimmalle vihamiehellekkään-..
Onko kellään positiivisiä kokemuksia et masus ois eloa.. vaikka sydän ääniä ei kuulunu..
ja ne joilla tuli keskenmeno, oliko vuotoa tai millaisia oireita...- mira
mulla ei ekalla lääkärikäynnillä saatu ääniä kuulumaan, koska kohdun muut äänet oli niin voimakkaat. verisuonista kuului kovaa kohinaa, ja ne ilmeisesti peittivät sikiön sydämen äänet. sain lähetteen ultraan ja seuraavana päivänä näinkin sitten sikiön, joka oli hyvinvoiva. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708