Ei lihavia saa syyllistää

Riina

En ymmärrä miksi täällä aina kehoitetaan lihavia laihduttamaan, vaikka olisi lähellä normaalin painon rahaa. Mietitäänkö koskaan, että psyykkeellä on keskeinen merkitys ihmisen terveyteen. Komea mies täällä aina kannusta laihduttamaan ja lopen kyllästynyt tuollaiseen. Jos lihava on tyytyväine elämäänsä, niin mielestäni hän saa painaa niin paljon kuin haluaa.

Turha vedota yhteiskunnan kustannuksilla. Niillä voi vasta vedota, kun aletaan erittelemään ketä hoidetaan. Samalla voidaan jättää alkoholistit, tupakoijat, anoreetikot, bulimikot jne..hoitamatta. Kyllähän nytkin jo jonkin verran karsitaan. Käsittääkseni esim.alkoholistit ei saa helposti maksan siirtoja ja kai lihava ei mene kärsijoille leikkausjonoissa. No voin olla väärässäkin, mutta inhottaa, jos joku hakee täältä, vaikka tukea lihavana elämiseen ja sen aiheuttamiin arkipäivän ongelmiin heti kehoitetaan laihduttamaan ja haukutaa...joo tänään sitten ottaa kaikki päähän..

6

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komea Mies

Ettekö voisi arvostella niitä asioita, joita minä olen sanonut, eikä niitä, joita joku muu on sanonut. Minkä minä sille voin, jos joku muu vaahtoaa yhteiskunnalle tulevista kustannuksista. Minä en niistä ole vaahdonnut koskaan. Sopii etsiä sellainen viesti, jossa tällaista sanon, mutta ei kannata pidättää hengitystään, kun odottelee sen löytymistä. Lisäksi olen sanonut, että vähäinen ylipaino ei ole ainakaan kovin vaarallista, joskin se on merkki vähemmän ihanteellisista elintavoista.

Mitä tulee lihavana elämisen ongelmiin, niin ne poistuvat, kun ei ole enää lihava. Siksi laihduttaminen ja ennenkaikkea terveelliset elämäntavat on aika hyvä ratkaisu niihin.

• entinen läski

tosiaan lihavana elämisen ongelmat poistuvat kun laihtuu, olet oikeassa. Sen näkee kun paino putoaa 20 kg, alkaa ympäristökin suhtautua eri lailla.
        Olin kulkenut väljissä verkkareissa monet vuodet. Kun sitten siirryin kesäasussa muodikkaisiin caprihousuihin, jotka olivat kapean kapeat, sain ihailevia katseita miespuolisilta ihmisiltä, vaikka ikää on jo vähän enemmän kuin 25.

Tuntuu että asenne myös henkisellä puolella muuttui. Minut otetaan vakavasti. Jostakin syystä lihavuus ja tyhmyys tuntuvat ihmisten mielissä liittyvän yhteen.

Mutta tärkeintä on kuitenkin se miltä olo minusta itsestäni tuntuu. On niin kepeää liikkua, on mukavaa kun kaupasta saa vaatteita. Mieli on iloisempi, itseluottamus kasvaa. Olen kuin herätykseen tullut!;)

• Tsat
        entinen läski kirjoitti:

tosiaan lihavana elämisen ongelmat poistuvat kun laihtuu, olet oikeassa. Sen näkee kun paino putoaa 20 kg, alkaa ympäristökin suhtautua eri lailla.
        Olin kulkenut väljissä verkkareissa monet vuodet. Kun sitten siirryin kesäasussa muodikkaisiin caprihousuihin, jotka olivat kapean kapeat, sain ihailevia katseita miespuolisilta ihmisiltä, vaikka ikää on jo vähän enemmän kuin 25.

Tuntuu että asenne myös henkisellä puolella muuttui. Minut otetaan vakavasti. Jostakin syystä lihavuus ja tyhmyys tuntuvat ihmisten mielissä liittyvän yhteen.

Mutta tärkeintä on kuitenkin se miltä olo minusta itsestäni tuntuu. On niin kepeää liikkua, on mukavaa kun kaupasta saa vaatteita. Mieli on iloisempi, itseluottamus kasvaa. Olen kuin herätykseen tullut!;)

Kyllä lihavuus on minustakin tietyllä tavalla tyhmyyttä. Jos mieli ja ajatukset askartelee ruoan ympärillä ja millä mahansa ja mielihyvänsä tänään tyydyttäisi, ei kovin paljon jää jäljelle muille elämän asioille.

Sama pätee myös muihin addiktioihin. Seksi, raha, autot ja alkoholi tyhmistää ihmistä myös silloin, kun niiden osuus menee elämässä liialliseksi eli addiktioon asti.

Ruualle addiktoinut lihoo ja mitä lihavampi, sen vähemmän suuntaa mielenkiintoaan muihin asioihin.

Lihavat voisivat laajentaa reviiriään ja aloittaa elämälle uteliaan elämänasenteen. Kun hankkii muuta ajateltavaa ja ihmeteltävää, ei ruoka ole enää elämän ainoa mielihyvää tuova asia.

• jenni
        Tsat kirjoitti:

Kyllä lihavuus on minustakin tietyllä tavalla tyhmyyttä. Jos mieli ja ajatukset askartelee ruoan ympärillä ja millä mahansa ja mielihyvänsä tänään tyydyttäisi, ei kovin paljon jää jäljelle muille elämän asioille.

Sama pätee myös muihin addiktioihin. Seksi, raha, autot ja alkoholi tyhmistää ihmistä myös silloin, kun niiden osuus menee elämässä liialliseksi eli addiktioon asti.

Ruualle addiktoinut lihoo ja mitä lihavampi, sen vähemmän suuntaa mielenkiintoaan muihin asioihin.

Lihavat voisivat laajentaa reviiriään ja aloittaa elämälle uteliaan elämänasenteen. Kun hankkii muuta ajateltavaa ja ihmeteltävää, ei ruoka ole enää elämän ainoa mielihyvää tuova asia.

...yleistystä kiitos. Ei kaikkien ylipainoisten elämä keskity ruuan ympärille. Joillain on muutakin elämää.

• onnekas onnistuja

tälläpalstalla syyllistä, täällähän kerrotaan mielipiteitä. Jos te lihavat koette syyllisiä tunteita toisten mielipiteistä niin katsokaas peiliin ja mietikää miksi tunnette sellaisia tunteita. Eikä komea mies syyllistä jos kertoo mielipiteensä, en minäkään tunne syyllisyyttä vaikka minun mielipiteeni ei kaikkia mielytä. Sehän on vain mielenkiintoista nähdä miten ihmiset reagoivat asioihin.Ja toisaalta olen saanut tukea omille ajatuksilleni ja toiset olen jättänyt omaanarvoonsa koska ne ei tue minua. Niin se on helppoa. Jos ei ole valmis toisten mielipiteisiin ei pidä tunkea keskustelemaan.

• "ihaa2

En tajua kun baarissa ihmiset tuijottavat toisiaan päästä jalkoihin ja miettivät samalla miksi tua on tuollainen ym... viime keskiviikkona tutustuin yhteen hiukan ylipainoiseen kaveriin, joka näytti todella masentuneelta ja elämään kyllstyneeltä. Tanssimme kaverin kanssa hänen edessään ja hymyilimme. Olin juuri sanonut kaverilleni et sanotaan et tulis tanssimaan. Hän taisi kuulla ja niin tuli. Tanssimme viisi biisiä; hypimme ja ns. riehuimme yhdessä, tämä kysyinen poika näytti niin onnelliselta ja tyytyväiseltä tanssin ajan. kunnes pari muuta jätkää tuli siihen osoitteleen ja tuijottamaan tyttöineen. Tämä kysyinen poika katsoi heitä ja näytti hetken surulliselta kunnes otimme sen kädestä kiinni ja jatkoimme tanssimistaan yhdessä. Sitten oli pakko käydä ostamassa vettä lähdimme ja vilkutimme pojalle. Hän hymyili.. jäimme istumaan vesi tuppimme kanssa yhteen kulmaan kunnes poika tuli sinne kanssa vaihdoimme parit sanat ja hän lähti. Meni yksin istumaan toiseen nurkkaan ja näytti taas suruiselta. Olisimme juttelemaan mutta tuli pilkku ja hirveä tunkos ja poika hävisi. Uskon jos hänellä olisi edes muutama ystävä tai muut ei edes tuijottais ilkeesti niin hänellä olisi ollut enemmän kanttia jäädä seuraamme. Olisimme voineet hengaa hänen kanssaan, mutta kaikki kävi niin äkkiä ettemme edes tajunneet....Toivon, että muutkin olisivat ystävällisempiä muille ihmisille...En tajua mikä suomalaisia vaivaa ja haluaa olla vain omineen......Ystävällisyys palkitan...(toivottavasti joku edes tajuu mitä kirjoitin..)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4809
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      103
      4526
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4000
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3897
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      121
      2942
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2698
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2617
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2612
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2579
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2444
    Aihe