AC-moottori 230v

Motiton

Mistä saisi edullisesti ac-230v moottorin? Oma "rakentama" ilmlämpöpumpun sisäyksikkö jossa alkuperäinen pitkä puhallinosa. Moottori puuttuu, tai oli yksi kokeilussa.
25W oikosulkumoottori, mutta sen teho ei riittänyt. Ihmettelen hieman, koska alkuperäinen moottori oli 15W ja pyöri täysillä. Neuvoja tarvisi, kiitos.

20

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No RC no moment

      Konkka puuttui?

      • motiton

        Vai niin. Eikö luulisi jostain löytyvän valmis moottori, ilman rakentelua?


    • Motiton

      Eipä taida tällä palstalla oikeita sähkömiehiä juuri vierailla, kun ei mitään vinkkejä ole tullut?

      • 10+

        Oikeat sähkömiehet eivät 15 W:n sähkömoottoreita noteeraa miksikään...


    • hepjea

      Halvimmalla pääset kun ostat jonku kympin pöytätuulettimen halpatavaratalosta ja revit siitä moottorin.

      • Motiton

        On käynyt mielessä tuokin, laitetaan harkintaan jos en muutakaan keksi.


      • kertakäyttörihkamaa

        Halpa pyötätuuletin on laakeroitu liukulaakereilla, joihin ei pahimmillaan pysty edes lisäämään rasvaa/öljyä. Eli kestää käyttö ehkä 1000 tuntia ja sitten kaatopaikkakamaa.

        Tällaiset kokemukset muutaman kympin lattiatuulettimesta, joka kesti satunnaista käyttöä 3-4 vuotta. Joitain pöytätuulettimia olen sentään pystynyt elvyttämään, kun niissä on ollut laakeriin johtava öljykanava, josta on sinne pystynyt juottamaan muutaman tipan öljyä ja taas on saanut ropelin muutamaksi viikoksi pyörimään.


    • kestää

      Hommaa tietokoneen puhallin.

      • Motiton

        Ei riitä teho tietokoneen puhaltimissa. Ja tuohon "kertakäyttörihkamaa" juttuun, niin kyllä ne sen rahan edestä kestää jos n.20 kymppiä maksaa.

        Ja sitä paitsi, tässä moottorissa mitä kokeilin, oli myös liukulaakerit. Hinta n 40€. Ei ollut oma, eli ei tullut kuluja kokeilusta. Mutta oli ihan laadukkaan oloinen, harmi vaan, että teho ei riittänyt.
        Pitäisi varmaan olla 40W vähintään.


      • Motiton
        Motiton kirjoitti:

        Ei riitä teho tietokoneen puhaltimissa. Ja tuohon "kertakäyttörihkamaa" juttuun, niin kyllä ne sen rahan edestä kestää jos n.20 kymppiä maksaa.

        Ja sitä paitsi, tässä moottorissa mitä kokeilin, oli myös liukulaakerit. Hinta n 40€. Ei ollut oma, eli ei tullut kuluja kokeilusta. Mutta oli ihan laadukkaan oloinen, harmi vaan, että teho ei riittänyt.
        Pitäisi varmaan olla 40W vähintään.

        Nyt riitti moottorin etsintä. Tuntuu kuin olisin etsinyt avaruusalusta, yhtä vaikea saada, edes paikallisesta sähköliikkeestä. Ihmettelen todella.

        Onhan noita netti täynnä, mutta kukaan ei vastaa tiedusteluihin, kun haluaisi tietää tarkempia tietoja, että varmasti sopii.

        Laitoin ns. Tangentiaalisen puhaltimen, toimii tyydyttävästi. Kierroksia pystyy säätämään normaalilla valohimmentimellä.

        Ei uskoisi, että voi olla noin vaikeaa mokoman moottorin hankinta, mutta kyllä se vaan on. Mutta tällä mennään nyt, enää en jaksa kysellä, kun ei ole näköjään kiinnostusta myyjillä vastata, niin pitäköön moottorinsa.


      • Aksiaalipuhallin
        Motiton kirjoitti:

        Nyt riitti moottorin etsintä. Tuntuu kuin olisin etsinyt avaruusalusta, yhtä vaikea saada, edes paikallisesta sähköliikkeestä. Ihmettelen todella.

        Onhan noita netti täynnä, mutta kukaan ei vastaa tiedusteluihin, kun haluaisi tietää tarkempia tietoja, että varmasti sopii.

        Laitoin ns. Tangentiaalisen puhaltimen, toimii tyydyttävästi. Kierroksia pystyy säätämään normaalilla valohimmentimellä.

        Ei uskoisi, että voi olla noin vaikeaa mokoman moottorin hankinta, mutta kyllä se vaan on. Mutta tällä mennään nyt, enää en jaksa kysellä, kun ei ole näköjään kiinnostusta myyjillä vastata, niin pitäköön moottorinsa.

        Niin, noita 230V moottoreita on miljoona ja yksi erilaista... ei noilla sinun "spekseilläsi" kenenkään kannata etsiä sopivaa moottoria, jos leipääkin pitäisi tienata.

        Ja konkkaakin joutuu "rakentelemaan"...


      • motiton
        Aksiaalipuhallin kirjoitti:

        Niin, noita 230V moottoreita on miljoona ja yksi erilaista... ei noilla sinun "spekseilläsi" kenenkään kannata etsiä sopivaa moottoria, jos leipääkin pitäisi tienata.

        Ja konkkaakin joutuu "rakentelemaan"...

        Tiedä sitten mikä kannattaa, mutta ihmettelen, kun ei myyjät viitsi vastata mitää tiedusteluihin. Taidan siirtyä ebayn asiakkaaksi, hinnatkin järjellisiä, verrattuna suomeen.


      • Katelaskelma
        motiton kirjoitti:

        Tiedä sitten mikä kannattaa, mutta ihmettelen, kun ei myyjät viitsi vastata mitää tiedusteluihin. Taidan siirtyä ebayn asiakkaaksi, hinnatkin järjellisiä, verrattuna suomeen.

        Kaippa ne sinulle moottorin myy jos sellainen heidän kauttaan löytyy, kunhan etsit oikean tyypin ihan itse ensin.

        Jos moottorin hinta on sinulle 100€, niin myyjän ei kannata sen eteen nähdä vaivaa 10 min enempää, jos meinaa saada katetta...


      • motiton
        Katelaskelma kirjoitti:

        Kaippa ne sinulle moottorin myy jos sellainen heidän kauttaan löytyy, kunhan etsit oikean tyypin ihan itse ensin.

        Jos moottorin hinta on sinulle 100€, niin myyjän ei kannata sen eteen nähdä vaivaa 10 min enempää, jos meinaa saada katetta...

        Ihan sama, kysynkö kympin vai 500 euron osaa, kukaan ei vastaa. Monesti tämän kokenut. Suomalaisilla verkkokaupoilla menee ilmeisesti niin hyvin, ettei ole tarvetta vastata.


      • Romua nurkkiin
        motiton kirjoitti:

        Ihan sama, kysynkö kympin vai 500 euron osaa, kukaan ei vastaa. Monesti tämän kokenut. Suomalaisilla verkkokaupoilla menee ilmeisesti niin hyvin, ettei ole tarvetta vastata.

        Tilaat verkkokaupasta moottorin, minkä myyjän on lähtötietojen mukaan "arponut" ja tilannut tukusta.Kun saat moottorin niin se ei olekkaan jostain syystä sopiva ja palautat sen myyjälle, joka ei saa sitä myytyä enää kenellekkään...

        Eli arvaa saatko palvelua. Jos tilaat itse tyyppiä xxx ja ilman palautusoikeutta, niin voi alkaa homma kiinnostamaan...


      • SekkaPuorsa
        motiton kirjoitti:

        Tiedä sitten mikä kannattaa, mutta ihmettelen, kun ei myyjät viitsi vastata mitää tiedusteluihin. Taidan siirtyä ebayn asiakkaaksi, hinnatkin järjellisiä, verrattuna suomeen.

        No senkun tilaat sieltä ebaysta. Mitä siitä täällä kiukuttelemaan. Itse en ole vuosiin edes yrittänyt mitään tilata suomalaisista liikkeistä, koska vituixi se menee kuitenkin, jos ylipäätänsä mitään saa.


    • Myyjä

      Ei täällä ehdi ratkomaan kaikenmaailman huru-ukkojen moottoriongelmia mitä tarvitsevat ikiliikkujiinsa.

      • asiakas väärässä

        Joo, on huomattu. Tilanne on ihan sama, paikallisissa liikkeissä. Ei ole asiakas enää tärkein, vaan kahvilla istuminen kännykkää rassaten.


      • entinen asiakas
        asiakas väärässä kirjoitti:

        Joo, on huomattu. Tilanne on ihan sama, paikallisissa liikkeissä. Ei ole asiakas enää tärkein, vaan kahvilla istuminen kännykkää rassaten.

        Juuri näin, äkkiä asiakas pois häiretsemästä. Pääsee viettämään kahvituntia ja rupattelemaan mukavia työkaverien kanssa


    • ei ne tajua.

      Miksi asiakkaan täytyy just silloin tulla kun teen puhelimella jääkiekon pitkä/tulosvetoja veikkaukseen, olisihan sitä muitakin mahiksia tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe