Tarkoittaako hedelmöittyminen sitä hetkeä kun on harrastettu seksiä ja lapsi saa sillä hetkellä alkunsa?? Eli kun minulla oli laskettu aika 10 lokakuuta tällöin hedelmöittyminen on tapahtunut 17 Tammikuuta. Ja viimeiset kuukautiset näin ollen ovat olleet ilmeisesti Tammikuun 4.
Eli kysymys kuuluu saiko lapsi alkunsa 16 päivä seksiä harrastettessa vai koska?
apuja hedelmöittymisessä
4
136
Vastaukset
- Ninnaliinuska1
Helpompi olisi auttaa, jos tietäisit tarkalleen, koska sinulla on viimeiset menkat olleet. Vielä parempi, jos tietäisit sitä edellisetkin ja mikä on sinun kuukautiskiertosi pituus yleensä?
Oletetaan, että säännöllinen kiertosi on 28 päivää. Jos laskettu aikasi on 10.10.2013, laskurin mukaan viimeisimmät menkat ovat sinulla alkaneet 3.1.2013 ja hedelmöittyminen täten on tapahtunut joko 16.1. tai 17.1., jolloin sinulla on ollut hedelmällisimmät päivät eli ovulaatio.- dagjk
Aloittajahan kertoo, että edelliset menkat ovat alkaneet 4.1. :) Ja eihän noista laskureista mitään sataprosenttisen varmaa tietoa saa, ne ovat keskiarvoja. Ultrastakaan ei päivän varmuudella voi arvioida hedelmöittymistä, koska aina on mittavirheen mahdollisuus ja jo nt-ultrassakin voi olla pieniä yksilöllisiä kasvueroja. Ovulaatio ei myöskään ole jokaisella naisella täsmälleen oletetussa kohdassa, vaan siinäkin on yksilöllisiä eroja. Todennäköisintä toki on, että lapsi on saanut alkunsa 16. tai 17. päivä, mutta voi olla myös esim. 18. päivä. Siittiöthän säilyvät hengissä sen pari päivää helpostikin. Eli aloittaja: hedelmöittymispäivä ei ole automaattisesti se päivä, jolloin harrastaa seksiä, vaan se on se päivä kun ovulaatio tapahtuu. Ovulaation tapahtumisen aikaa taas ei sataprosenttisen varmasti voi tietää, mutta muutaman päivän tarkkuudella sen kyllä pystyy määrittämään, ihan jo sen ultran ja lapsen koon perusteella.
- Ninnaliinuska1
dagjk kirjoitti:
Aloittajahan kertoo, että edelliset menkat ovat alkaneet 4.1. :) Ja eihän noista laskureista mitään sataprosenttisen varmaa tietoa saa, ne ovat keskiarvoja. Ultrastakaan ei päivän varmuudella voi arvioida hedelmöittymistä, koska aina on mittavirheen mahdollisuus ja jo nt-ultrassakin voi olla pieniä yksilöllisiä kasvueroja. Ovulaatio ei myöskään ole jokaisella naisella täsmälleen oletetussa kohdassa, vaan siinäkin on yksilöllisiä eroja. Todennäköisintä toki on, että lapsi on saanut alkunsa 16. tai 17. päivä, mutta voi olla myös esim. 18. päivä. Siittiöthän säilyvät hengissä sen pari päivää helpostikin. Eli aloittaja: hedelmöittymispäivä ei ole automaattisesti se päivä, jolloin harrastaa seksiä, vaan se on se päivä kun ovulaatio tapahtuu. Ovulaation tapahtumisen aikaa taas ei sataprosenttisen varmasti voi tietää, mutta muutaman päivän tarkkuudella sen kyllä pystyy määrittämään, ihan jo sen ultran ja lapsen koon perusteella.
Ymmärsin, että oli epävarmaa menkkojen ajankohta, kun hän mainitsi menkkojen olleen ilmeisesti 4.1. Siksi laskin tuosta lasketusta ajasta taaksepäin, milloin menkat olisivat olleet ja laskuri antoi tulokseksi tällöin 3.1. mutta arvioitahan nuo ovat.
Totta tuokin, että ovulaatio vaihtelee naisille. Eli nuo laskelmat on tosiaan laskurilla tehtyjä arvioita ja antavat täten vain suuntaa. :)
- Siittiöt
voi elää naisen elimistössä jopa 7 vuorokautta! Eli hedelmöitys voi tapahtua viikon kuluttua yhdynnästä. Yleensä siittiöit kuitenkin elää n. 3-4 vuorokautta, joten päivälleen on hyvin hankala tietää mistä yhdynnästä raskaus on saanut alkunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463