apuja hedelmöittymisessä

tietämätön

Tarkoittaako hedelmöittyminen sitä hetkeä kun on harrastettu seksiä ja lapsi saa sillä hetkellä alkunsa?? Eli kun minulla oli laskettu aika 10 lokakuuta tällöin hedelmöittyminen on tapahtunut 17 Tammikuuta. Ja viimeiset kuukautiset näin ollen ovat olleet ilmeisesti Tammikuun 4.

Eli kysymys kuuluu saiko lapsi alkunsa 16 päivä seksiä harrastettessa vai koska?

4

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnaliinuska1

      Helpompi olisi auttaa, jos tietäisit tarkalleen, koska sinulla on viimeiset menkat olleet. Vielä parempi, jos tietäisit sitä edellisetkin ja mikä on sinun kuukautiskiertosi pituus yleensä?

      Oletetaan, että säännöllinen kiertosi on 28 päivää. Jos laskettu aikasi on 10.10.2013, laskurin mukaan viimeisimmät menkat ovat sinulla alkaneet 3.1.2013 ja hedelmöittyminen täten on tapahtunut joko 16.1. tai 17.1., jolloin sinulla on ollut hedelmällisimmät päivät eli ovulaatio.

      • dagjk

        Aloittajahan kertoo, että edelliset menkat ovat alkaneet 4.1. :) Ja eihän noista laskureista mitään sataprosenttisen varmaa tietoa saa, ne ovat keskiarvoja. Ultrastakaan ei päivän varmuudella voi arvioida hedelmöittymistä, koska aina on mittavirheen mahdollisuus ja jo nt-ultrassakin voi olla pieniä yksilöllisiä kasvueroja. Ovulaatio ei myöskään ole jokaisella naisella täsmälleen oletetussa kohdassa, vaan siinäkin on yksilöllisiä eroja. Todennäköisintä toki on, että lapsi on saanut alkunsa 16. tai 17. päivä, mutta voi olla myös esim. 18. päivä. Siittiöthän säilyvät hengissä sen pari päivää helpostikin. Eli aloittaja: hedelmöittymispäivä ei ole automaattisesti se päivä, jolloin harrastaa seksiä, vaan se on se päivä kun ovulaatio tapahtuu. Ovulaation tapahtumisen aikaa taas ei sataprosenttisen varmasti voi tietää, mutta muutaman päivän tarkkuudella sen kyllä pystyy määrittämään, ihan jo sen ultran ja lapsen koon perusteella.


      • Ninnaliinuska1
        dagjk kirjoitti:

        Aloittajahan kertoo, että edelliset menkat ovat alkaneet 4.1. :) Ja eihän noista laskureista mitään sataprosenttisen varmaa tietoa saa, ne ovat keskiarvoja. Ultrastakaan ei päivän varmuudella voi arvioida hedelmöittymistä, koska aina on mittavirheen mahdollisuus ja jo nt-ultrassakin voi olla pieniä yksilöllisiä kasvueroja. Ovulaatio ei myöskään ole jokaisella naisella täsmälleen oletetussa kohdassa, vaan siinäkin on yksilöllisiä eroja. Todennäköisintä toki on, että lapsi on saanut alkunsa 16. tai 17. päivä, mutta voi olla myös esim. 18. päivä. Siittiöthän säilyvät hengissä sen pari päivää helpostikin. Eli aloittaja: hedelmöittymispäivä ei ole automaattisesti se päivä, jolloin harrastaa seksiä, vaan se on se päivä kun ovulaatio tapahtuu. Ovulaation tapahtumisen aikaa taas ei sataprosenttisen varmasti voi tietää, mutta muutaman päivän tarkkuudella sen kyllä pystyy määrittämään, ihan jo sen ultran ja lapsen koon perusteella.

        Ymmärsin, että oli epävarmaa menkkojen ajankohta, kun hän mainitsi menkkojen olleen ilmeisesti 4.1. Siksi laskin tuosta lasketusta ajasta taaksepäin, milloin menkat olisivat olleet ja laskuri antoi tulokseksi tällöin 3.1. mutta arvioitahan nuo ovat.

        Totta tuokin, että ovulaatio vaihtelee naisille. Eli nuo laskelmat on tosiaan laskurilla tehtyjä arvioita ja antavat täten vain suuntaa. :)


    • Siittiöt

      voi elää naisen elimistössä jopa 7 vuorokautta! Eli hedelmöitys voi tapahtua viikon kuluttua yhdynnästä. Yleensä siittiöit kuitenkin elää n. 3-4 vuorokautta, joten päivälleen on hyvin hankala tietää mistä yhdynnästä raskaus on saanut alkunsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe