Tuollaisen lääkäri löysi minun sisältäni. Liikaa tunnollisuutta, liikaa itsepiiskausta töissä, taipumus nähdä asiat mustavalkoisena enkä voi muuttaa käsityksiäni, jne.
Jos sinulla on ollut tällainen häiriö pidempään, onko sitä saatu mitenkään korjattua? Oma terapeuttini aikoo saada minusta vähenemään nämä piirteet. Tuskin onnistuu (oma käsitykseni) - se on niin syvään syövytetty meikäläiseen.
Vaativa persoonallisuus - häiriö
4
3884
Vastaukset
- Toivoa
Omien ajatusten muuttaminen pikkuhiljaa, syö luontaistuotteita kala/helokkiöljy kapseleita, liiku, harrasta, ole ystävien parissa, sekä puhu, puhu ja puhu asiasta ystävien tai rakkaasi kanssa. Kyllä se siitä.
- Maria
Mun papereissa vilahtaa myös kommentti vaativa persoonallisuus, en tosin osannut pitää sitä diagnoosina. Tiedostan kyllä, että olen vaativa itseäni kohtaan ja ymmärrän että sellainen ei ole oikein viisasta.
Itse olen oppinut jonkun verran löysäämään elämässäni sitä kautta, että olen nähnyt esim. työkaverissani samoja piirteitä. Toisen itselleen asettamia vaatimuksia on aika helppo ihmetellä ja nähdä, miten kohtuuttomia vaatimukset voivat olla.
En esim. pysty nukkumaan päivällä, vaikka olisin miten väsynyt tahansa (ja huomaat, etten nuku aina yölläkään). Mutta jos lääkäri on kirjoittanut mulle sairaslomaa, tiedän olevani sairas ja silloin lepo parantaa, joten nukun ihan sujuvasti päivälläkin. Olen oivaltanut jo noin 20 vuotta sitten, että kykenemättömyys nukkua päivällä täytyy olla psyykkistä.
Siis, kun näen jonkun piiskaavan itseään liikaa pyrin antamaan hänelle luvan ottaa löysemmin. Ajattelen, että kun joku muu antaa hänelle luvan, hän todella kokee hellittämisen luvalliseksi. Samalla kun kevennän toisen arkea, vähitellen uskon, että saan itsekin ottaa rennommin.
Olen taas ollut jo pian vuoden väsynyt ja olen koko ajan löysännyt elämääni. Siivoan kotiani nykyisin aika harvoin ja silloinkin varsin pintapuolisesti. Haluaisin toki, että kotini olisi puhdas ja siisti, mutta jos ei millään jaksa sekä työtä että kotityötä, jotenkin ne on pakko sovittaa yhteen.
Tällä hetkellä en mieti tulevaisuutta kovin pitkälle, ajattelen että sieltähän tulee mitä tulee. Luulenpa että olen oppimassa pois liian vaativasta persoonallisuudesta. Keskivertoa vaativampi tulen varmasti olemaan aina, mutta se voikin olla jopa etu, etenkin työelämässä. - oravanpyörän ulkopuolelta
ehkä kannattaisi jollain "elämänfilosofialla" kiinnittää siihen että on ylipäätään olemassa, eikä siihen mitä itse tai muut saavat aikaan.
- maiqqu
Että ne lääkärit joskus osaa iskostaa potilaidensa/asiakkaidensa päähän oikein osuvia lauseita, kuten sinun ettet siitä paranisi. Mikäli niin uskot niin on, jos voit kyseenalaistaa sen sinä siitä paranet. Eläköön sairausnimet, eläköön!!! Kenen äänellä kuulet vaatimuksesi, ovatko ne vanhempiesi vai opettajasi äänellä kenties? NLP:stä voisi olla hyötyä sinulle, pyydän; kokeile. Et sinä ole sen sairaampi kuin kukaan täällä! Tsemppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899