Päivä pelkurina

McGyver

Olin tänään ensimmäistä päivää koulussa ja tietenkin ohjelmaan kuului esittäytyminen. Voitte kuvitella kuinka juuri ennen vuoroani rupesi pulssi nousemaan ja henkeä ahdistamaan! Kuitenkin jotenkin selvisin tilanteesta vaikka jännitin ihan kamalasti. Jännitys varmaan näkyi, mutta tällä kerralla en aio sitä murehtia. Heti tilanteen jälkeen oli helpottunut olo ja olisin voinut esitellä itseni ehkä uudelleenkin. Nyt tästä on kulunut monta tuntia niin en tiedä selviäisinkö uudelleen samasta. Ehkä muutama tämmöinen "onnistuminen" lisää sitten itseluottamusta eikä enää tämmöiset asiat pelota. Mutta on tämä välillä niin ahdistavaa kun pitää kaikkea jännittää!

7

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lila

mulla oli ihan saman juttu ekana päivänä koulussa. esittäytymistä jännitin ihan kamalasti ja se varmasti paistoi naamaltani. ja heti tutustumisen jälkeen piti kirjoittaa itsestä semmoinen juttu ja lähdettiin meneen kierrosta ja jokainen luki sen omansa ääneen. melkein sydän pomppas rinnasta irti, niin kovaa se hakkas..
      oli ihan kamalaa. mutta päivä kerrallaan:)

• Mä Kans.

Mulla koulu alko n. 3 viikkoo sitten.
        Eka viikko oli kauhee, kun jännitin käytännössä KAIKKEA!
        Muistan vielä, kun piti esittäytyä luokassa, niin herran jumala, ku sydän pomppi ja olin varmaan ihan punanen. Siitä selvittiin kunnialla.
        Sit iski kahvikuppineuroosi. Sain Propralia.
        Sen jälkeen on jännittäminen huomattavasti vähentyny, itseluottamus kohentunut ja kun viime viikolla propralia meni yht. 50mg viikossa, nyt sitä meni vaan 25mg, ehkä kohta 0mg ;)
        Mutta kokeita jännitän vielä yli kaiken. Ehkä sekin vaatii totuttelemista. Täytyy antaa itselleen vaan aikaa.
        Ilmeneekö teillä jännittämisen yhteydessä pään/niskan jäykkyyttä? Mulla tää on ihan v***n ärsyttävä ongelma, ku tuntuu siltä, että pää on ihan jumissa. Sit ku jännittävä tilanne menee ohi, niin samoin myös tää vaiva. Hieman on Mobilat auttanu, mutta ei tarpeeks.. Neuvoja ??

• niskajumi
        Mä Kans. kirjoitti:

Mulla koulu alko n. 3 viikkoo sitten.
        Eka viikko oli kauhee, kun jännitin käytännössä KAIKKEA!
        Muistan vielä, kun piti esittäytyä luokassa, niin herran jumala, ku sydän pomppi ja olin varmaan ihan punanen. Siitä selvittiin kunnialla.
        Sit iski kahvikuppineuroosi. Sain Propralia.
        Sen jälkeen on jännittäminen huomattavasti vähentyny, itseluottamus kohentunut ja kun viime viikolla propralia meni yht. 50mg viikossa, nyt sitä meni vaan 25mg, ehkä kohta 0mg ;)
        Mutta kokeita jännitän vielä yli kaiken. Ehkä sekin vaatii totuttelemista. Täytyy antaa itselleen vaan aikaa.
        Ilmeneekö teillä jännittämisen yhteydessä pään/niskan jäykkyyttä? Mulla tää on ihan v***n ärsyttävä ongelma, ku tuntuu siltä, että pää on ihan jumissa. Sit ku jännittävä tilanne menee ohi, niin samoin myös tää vaiva. Hieman on Mobilat auttanu, mutta ei tarpeeks.. Neuvoja ??

ai sulla on mobilat auttanut. mä en huomannut mitään vaikka hieroin monta sormenpäällistä geeliä. mulla eritoten jonottaessa niska menee jumiin, pää ei käänny kuin hartioita kääntäen :) tragikoominen vaiva, aijuu verenkierto päähän heikkenee jännittäessä ja tuntuu että tajunnan taso alenee. koita siinä sitten olla luonnollinen. pitäis hyväksyä et jännittää niin sen tilanteen pitäis laueta. joskus auttaa kun juttelee kassan kanssa, ei kerkee miettimään miltä itseltä tuntuu.

• mummi
        niskajumi kirjoitti:

ai sulla on mobilat auttanut. mä en huomannut mitään vaikka hieroin monta sormenpäällistä geeliä. mulla eritoten jonottaessa niska menee jumiin, pää ei käänny kuin hartioita kääntäen :) tragikoominen vaiva, aijuu verenkierto päähän heikkenee jännittäessä ja tuntuu että tajunnan taso alenee. koita siinä sitten olla luonnollinen. pitäis hyväksyä et jännittää niin sen tilanteen pitäis laueta. joskus auttaa kun juttelee kassan kanssa, ei kerkee miettimään miltä itseltä tuntuu.

auttaa parhaiten voimistelu ja venytys. Mobilatit poistaa oireita mutta ei itse jännitystä.
        Jännitysniskasta voi yllättävää kyllä seurata tosi pahoja henkisiäkin ongelmia. Kuolemanpelkoa ja panikointia.
        Kantsii opetella voimisteluliikkeita ja nostella pikkupuntteja. Ja joka päivä pitää venytellä. Hierontakin on hyväksi.

• niskajumi
        mummi kirjoitti:

auttaa parhaiten voimistelu ja venytys. Mobilatit poistaa oireita mutta ei itse jännitystä.
        Jännitysniskasta voi yllättävää kyllä seurata tosi pahoja henkisiäkin ongelmia. Kuolemanpelkoa ja panikointia.
        Kantsii opetella voimisteluliikkeita ja nostella pikkupuntteja. Ja joka päivä pitää venytellä. Hierontakin on hyväksi.

olen joskus ollut hierottavana, todella ekstaasillenen kokemus.

• jänskäilijä

Jokaisen uuden koulun alussa olen joutunut esittelemään itseni ja joka kerta sen tuntunut aivan kamalalta. Olen miettinyt päässäni mitä itsestäni kertoisin kun vuoroni on lähestynyt.

Olen hyvin sosiaalinen mutta vihaan olla huomion keskipisteenä! Tuntuu että kaikki katsovat minua arvostelevasti. Itsetuntoni on todella huono edelleen vaikka olen jo pitkään yrittänyt kohentaa sitä. Jotenkin tulee naurettava olo ja tuntuu että kaikki pitävät minua täytenä idioottina vaikka en sanoisi muuta kun nimeni, ikäni, asuinkaupunkini ja pohjakoulutukseni. Vaikka kaikki sanoisivat samalla kaavalla koko litanian niin en käsitä miksi minusta tuntuu että vain minä kuulostaan aivan pölkyltä! Kuvitelkaa millaista on pitää esitelmä n. 50 henkilölle...en ole vielä pitänyt mutta todennäköisesti joudun pitämään koska aloitin opinnot ammattikorkeakoulussa! Helvettiä! En tiä miten selviän!

• niskajumi

aika monella siellä esittelytilaisuudessa on sama juttu, sitä ei vaan itse huomaa kun keskittyy omaan olotilaan, huono homma. sama juttu esitelmän pidossa, kaikki jännittää sitä. ei ne kaikki 50 henkeä idiootteja ole!!!!! sitä keskittyy omaan tekemiseensä jota kaikki seuraa, se että sanoissa sekoaa tai mokaa jotain, muut katselijat ei sitä kritisoi niin kuin itse tekee itselleen. ei saa olla niin kova itseään kohtaan kun muutkaan ei ole sitä sinulle. kaikki tekee virheitä ja niitä kuuluu tulla, se on inhimmillistä. sä olet ihminen siinä missä muutkin! ymmärrätkö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11315
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3833
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2999
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      107
      2347
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      74
      2014
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1751
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      996
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      770
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      715
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      689
    Aihe