Meillä on kolmatta vuotta purppuraheisiangervo. En muista miltä se näytti edellisen keväänä mutta nyt siihen ei vielä kaksi viikkoa sitten ollut tullut mitään silmuja. Jouduin siirtämään pensasta ja tein samalla alasleikkauksen. Kuinka kauan kannattaa odottaa alkaako näkyä elonmerkkejä?
Onko purppuraheisiangervo kuollut?
3
439
Vastaukset
- ei ole vielä
Muistaakseni siihen tulee silmut aika myöhään, ei meilläkään ole vielä silmuja.
- Toivottavasti on
teillä silmut heisiangervoissa. Pensas kun tekee ne jo edellisenä syksynä.
Keväällä silmut sitten turpoavat, ja avautuessaan paljastavat pienet lehdenalut..
Viime päivien lämpö ja kosteus saanee pensaat 'henkiin' , eli silmuista alkaa näkymään väriä.
Kaksi viikkoa sitten tuskin vielä missään Suomessa oli puhjenneita silmuja näkyvissä. Täällä lounaisimmassa maankolkassa ovat koivujen ym. puiden ja pensaiden silmut puhjenneet vasta tällä. viikolla.
Purppuraheisiangervo on kestävä pensas - aina Oulun korkeudelle asti. - Ihmettelen3
Kiitos vastauksista! Niin ne juuret näytti ihan "eläviltä" kun siirsin. Enkä tehnyt siirtoa kiusallani vaan me muutimme joten otin pensaan mukaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509