Mitä mieltä hellarit on sukukirouksista. Olis kiinnostava kuulla. Tässä on jotaan selitystä sukukirouksista. http://koti.phnet.fi/petripaavola/sukukirous.html
Sukukiroukset ja helluntalaiset?
43
603
Vastaukset
- hellari....
Itse kyllä uskon, että kun tulee uskoon ja entaa elämänsä Jeesuksen Kirstuksen käsiin niin on vapaa kaikesta hekivaltojen painostuksesta.
Tietenkin heti uskoontullut ei aina ymmärrä tai ei teidä, mikä kuuluu uskovalle ja mikä ei. Toisissa suvuissa saattaa olla perinteitä jotka ovat suorannaista pahan palvontaa, on rituaaleja ym. tapoja. On myös opittua huonoa käytöstä kuten kiroilu, esim. kynsiä ei saa leikata sunnuntaina, ..
Jos suvussa on ollut kansanparatajia ja tietäjiä niin rakennuksissa voimolla piilotettuna taika- ja riittiesineitä. ne kyllä pitää hävittää ja ei varmaan ole pahitteeksi jos siunaa kotinsa ja sanoutuu irti kerran tietoisesesti kaikesta suvun kirouksita ja henkivaltojen siteistä Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veren kautta.
Tämä pätenee kaikille uskoontulleille, ei vain helluntailaisille.- hellari...
No ei kai se pakko ole ja ei Jumala pakota rukoilemaankaan ja elämään hänelle. Uskovaiset perustaessaan avioliiton pyytävät siunausta yheiselolleen. Kyllä ainakin itse pyydän Jumalaa suojelemaan kotini, pävän työni, tehtäväni ja matkani.En kyllä siinä näe mitään Jumalan sanan vastaista. En välttämättä tarkoita, että jonkun seurakunnan työntekijän tulisi tulla kotiani vihkimään. Tiedän monia tapauksia, että asunnossa on kummitellut ja koti on siunattu ja sen jälkeen on epämääräiset jutut loppuneet. itsekkin ole ollut muutaman kerran tätä tekemässä asianomaisen pyynnöstä.
- kyseleväeki
Hellari löytyykö raamatusta puoltoa kantaasi. Minä en kyllä noita löydä raamatusta. Missä kohtaa puhutaan kodin siunaamisesta?
- lisäys kommenttiin..
Ei kai hellareilla vakiokäytäntönä ole kotien siunaaminen. Ihan samoin luterilaiset papit käyvät siunaamassa uskovien koteja (luulen että vielä useammin kuin hellarit niin toimivat) ja sukukirouksista puhutaan myös luterilaisissa ja muissakin kristinyhteisöissä.
- totuus777
Sukukirous oppi on paha harhaoppi.
- ~~tähkäpää~~
Ps. 103
17. Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille,
jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,
18. niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen
käskynsä ja noudattavat niitä.
Uskon samalla tavoin, kuin - Hellarikin - kirjoittaa, että kun tulemme syntisinä ihmisinä Jeesuksen luokse, pyydämme ja saamme syntimme anteeksi ja Hän meidät puhdistaa ja pelastaa, siihen katkeavat kaikki suku- kuin muutkin kiroukset.
Sillä kaikki tuollainen on vihollisesta lähtöisin ja kun meistä on tullut Jumalan lapsia, vihollisella ei ole enää mitään valtaa meihin, ei sukukirousten, eikä minkään muunkaan kautta.
Hyvä olisi toki sekin selvittää, mitä kenellekin sana - sukuskirous - tarkoittaa ja pitää sisällään? - Näin tämä asia on
Daavid rukoili aikoinaan: "Päästä minut veren vioista.." Ps. 51. Verenviat ovat siis vioittuneita geenejä, geeniperimiä, jotka siis voivat siirtyä sukupolvelta toiselle. Niitä voisi nimittää sukukiroukseksi.
Myös Kymmenen käskyn laissa on mainittu sukukirous: ".. kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polvee niille, jotka minua vihaavat, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat." 2 Moos. 20:5,6.
Jeesuksessa katkeaa kaikenlainen kirous siten, että "vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiin naulittu." Room. 6. Elämme uuden luomuksen elämää, jossa ei ole mitään kirousta. 2 Kor. 5:17. Vanha synti-ihminen pitää haudata kasteen hautaan. Room. 6:4.
En kuitenkaan usko, että pitäisi muka ajaa sukukirouksen henkiä ulos ihmisistä. Jos olet tullut uskoon, olet vapaa! "Vapauteen Kristus vapautti meidät!" Gal. 5:1-2. Vapauteen - mistä? Synnistä, saatanasta, lakiliitosta, sukukirouksesta ...- ~~tp~~
Siinähän se tuli, lyhyesti ja ytimekkäästi! :)
- ml213.
Geneettisyyden kautta siirtyy moni kielteinen "kirous" seuraavaan sukupolveen. Nyttemmin, jopa on havaittu/tutkittu, miten kielteisen käyttäytymisen kokeminen synnyttää kielteistä geneettisyyttä seuraavaan sukupolveen. (Epigeeni).
Siis kysymys on lihallisuuden ongelmoitumisesta ja tämä/kin on todiste, miten ihminen on turmeltunut ja turmeltuneessa tilassa.
- aina te eksytte666
Periaatteessa kaikki jotka ovat mössössä ovat kirottuja.
Miksi ??
Lue Mooses ja kaikki Kirjoitukset.
Miksi te aina eksytte, kysyi Jeesus. - jarkkumikkelistä
Eikö ole muuta sanottavaa?
- KTS (Ei kirj.)
On helarikeppuloita jotka takki auki kyllä julistavat perisyntiopin harhaksi ja kuitenkin samaan hengenvetoon fanittavat sukukirousoppia, joka on sama asia korotettuna kymmeneen potenssiin.
Ihme lössiä! - Hellureiii
Helluntailaisuus on sukukirous.
- ml213.
Sodan julmuudet on hyvä esimerkki miten pahet teot kostautuvat/ siirtyvät sukupolvelta toiselle.
Aikoinaan tehtiin oikein väitöskirjanen, miten vieläkin tämän päivän sukupolviin vaikuttaa "kannaksen jylinät".
Niin, samoin myös muut suvuissa olevat voimakkaat tapahtumat. Ihminen aina pyrkii kompesnoimaan lapsuudessa kokemansa kielteisen kokemuksensa ja vain usko Jeesukseen vaauttaa ihmisen tästä kielteisestä käyttäytymisestään. - 4¤4¤
Petri Paavola on harhaopettaja, joka ei nauti luottamusta.
Hän taatusti vesittää Raamatun sanaa ja opettaa sitä "toisin". - taunoäijä
Olis kiva kuulla perusteluita hänen harhaopeilleen. Faktat pöytään muuten huutelet tuuleen.
- just nii
Daavid rukoili aikoinaan: "Päästä minut veren vioista.." Ps. 51. Verenviat ovat siis vioittuneita geenejä, geeniperimiä, jotka siis voivat siirtyä sukupolvelta toiselle. Niitä voisi nimittää sukukiroukseksi.
Myös Kymmenen käskyn laissa on mainittu sukukirous: ".. kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polvee niille, jotka minua vihaavat, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat." 2 Moos. 20:5,6.
Jeesuksessa katkeaa kaikenlainen kirous siten, että "vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiin naulittu." Room. 6. Elämme uuden luomuksen elämää, jossa ei ole mitään kirousta. 2 Kor. 5:17. Vanha synti-ihminen pitää haudata kasteen hautaan. Room. 6:4.
En kuitenkaan usko, että pitäisi muka ajaa sukukirouksen henkiä ulos ihmisistä. Jos olet tullut uskoon, olet vapaa! "Vapauteen Kristus vapautti meidät!" Gal. 5:1-2. Vapauteen - mistä? Synnistä, saatanasta, lakiliitosta, sukukirouksesta ...- hartsapotteri
Älä jauha omiasi; Raamattu ei ole ristiriidassa koska santaanhan Sanassa ettei poikaa tuomita isän synneistä eikä isää pojan synneistä!!!
Tuo huonosti suomeksi kääntynyt 'kostan isien pahat teot...' ei meinaa mitään aktiivista kostoa, että Jumala alkais paukkoa kiviä niskaan EIKÄ niin että nyt koko suku kiroutuu väistämättä!!!
Totta vain on se että esim. väkuvaltainen käytös 'periytyy' herkästi opittuna käyttäytymismallina mutta siitä voidaan myös päästä eroon ihan ilman hokkus-pokkus-manausriittejä tai jalohaarojen horinoita. Alkukielen sanassa oleva passiivimuoto ei anna mitään pohjaa okkulttisille tulkinnoille, joissa sukukiroukset pitävät otteessaan kuin kohtalo.
Taitaa olla new age pahemminkin pureutunut karismaattisiin uskoviin ja myös helluntailaisiin? Vai ettekö usko että Raamattu on Jumalan sanaa? Katsos, pitää osata lukea ja ymmärtää lukemaansa eikä tehdä jotain mielivaltaisia mielikuvitustulkintoja.
- ulitsan
Älä höpötä valheita täällä. Suku kirous oppi on iso ja paha harha.
- uunon poika
Sanot siis Raamatun opetusta isoksi ja pahaksi harhaksi.
Taidat olla itse uuno? - Opettaja uudistaa
Jumalan oma ei voi olla kirottu, niinpä usko vapauttaa meidät kaikesta joka on kirouksen kautta tullutta. Toinen asia sen sijaan on sukuun juurtuneet elämäntavat, ajattelumallit, perintökalut ja tontit, perinnölliset sairaudet ja kaikki muu mikä suvussa kulkee. Ei kaikki vanhempien opetus ole oikein, vaikka heitä pitääkin kunnioittaa. Jumalan sanan valossa meidän tulee arvioida kaikki. Herran edessä voimme tehdä pesäeroa kaikista asioista joihin emme halua olla osallisia. Koska "sukukiroukset" ovat lähinnä opittuja ajatusmalleja, meidän tulee lukea paljon raamattua, laittaa pois kaikki ylpeys ja pois kaikki lannistuneisuus. Jumalan sana opettaa kuinka oikein on.
- Risti-riita.
Raamattu on ristiriitainen kirja. Valit.5:7. Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkansa. Hes.18:20. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa...
- rypaleeteivihlo
Näin sanoo Raamattu ja tulkitsen tämän tarkoittavan sitä, että uuden liiton aikana ei enää rankaista synneistä sukupolvien päähän, vaan jokainen vastaa vain omista synneistään. Ole vapaa! Suvun huonot tavat ja alttiudet tietyille synneille voivat tietysti kulkea sukupolvien läpi, mutta se ei ole mikään kirous, josta ei Jumalan avulla pois pääsisi. Valitset itse tiesi ja Jumalalta saat voimaa pysyä sillä tiellä. Lue erityisesti jakeet 29-30.
Jes.31:27 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä kylvän Israeliin ja Juudaan uutta elämää: ihmisiä ja eläimiä.
28 Ja aivan kuten olen pitänyt huolen siitä, että Israel ja Juuda revitään ja särjetään, tuhotaan ja hävitetään ja niille tuotetaan onnettomuutta, niin minä nyt huolehdin siitä, että ne rakennetaan ja istutetaan uudelleen, sanoo Herra.
29 -- Niinä päivinä ei enää sanota: "Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaita vihloo."
30 "Jokainen kuolee näet oman syntinsä tähden, ja joka syö raakoja rypäleitä, sen omia hampaita vihloo."
Uusi liitto
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään." - matkalla...
Mitä jäi jäljelle Israelin kansasta pitkän erämaavaelluksen jälkeen? Edes Mooses ei päässyt luvattuun maahan. Jumala on aivan yhtä ehdoton ja vihaa syntiä samalla tavalla kuin ennenkin. Miksi nykyihmiset pääsisivät vähemmällä?
Sukurasitukset tai -kiroukset, miksi kukin haluaa niitä kutsua ovat olemassa juuri niin kauan kunnes Jeesus Kristus pääsee ne ristin työllään katkaisemaan. Uudestisyntyneet, elämänsä Jeesukselle jättäneet ovat kaikista kirouksista vapaat. - tiedänasian
Suku kirous höpinät on paha harhaoppi.
- Yhteyttä totuuden
Uskovien yhteyden peruskivi tämän hetken Suomessa on eroaminen kirouksen alaisesta luterilaisuudesta: http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3706
Ristinvalossa -foorumi on pienen helluntailais-karismaattisen seurakunnan foorumi. Seurakunnan, joka ei hyväksy välttämättä edes toisen helluntaiseurakunnan kastetta, jos on käytetty väärää sanamuotoa. Seurakunta on tiukasti yhden lahkojohtajan käsissä, joka ei salli minkäänlaista kritiikkiä.
Lisäksi tämän seurakunnan johtaja ei täytä niitä vaatimuksia, joita seurakunnan johtajalta ja opettajalta raamatun mukaan vaaditaan.
Tässä on kyseessä seurakunta, jota kaikkien kristittyjen tulee varoa..- tosi1
mazdels kirjoitti:
Ristinvalossa -foorumi on pienen helluntailais-karismaattisen seurakunnan foorumi. Seurakunnan, joka ei hyväksy välttämättä edes toisen helluntaiseurakunnan kastetta, jos on käytetty väärää sanamuotoa. Seurakunta on tiukasti yhden lahkojohtajan käsissä, joka ei salli minkäänlaista kritiikkiä.
Lisäksi tämän seurakunnan johtaja ei täytä niitä vaatimuksia, joita seurakunnan johtajalta ja opettajalta raamatun mukaan vaaditaan.
Tässä on kyseessä seurakunta, jota kaikkien kristittyjen tulee varoa..Onko tämä "Ristinvalossa foorumin" julkaisija todella Helluntaiherätykseen kuuluva? Epäilen. Helluntaiherätys puuttuu harhoihin. Jos joku siinä seurakunnassa on ollut helluntailainen, se ei tee koko lahkoa helluntailaiseksi.
Ei kaikki, mikä liikkuu ole helluntailaisuutta. - tosi1
tosi1 kirjoitti:
Onko tämä "Ristinvalossa foorumin" julkaisija todella Helluntaiherätykseen kuuluva? Epäilen. Helluntaiherätys puuttuu harhoihin. Jos joku siinä seurakunnassa on ollut helluntailainen, se ei tee koko lahkoa helluntailaiseksi.
Ei kaikki, mikä liikkuu ole helluntailaisuutta.Katsoin netistä. Yksi Keijo Lindroos on luterilaisen kirkon pappi. Siis ei helluntailainen.
- k.kiusaantunut
Mielikuvitusmaailmassa elävän hömppää moiset sukukiroukset.
Tietenkin monet sairaudet kuten diabetes on periytyviä, mutta se liittyy geneettisyyteen ei mihinkään kiroukseen. - asserilax
Tossa oikea opetus ihmisen käyttäytyminen ja synnit. http://koti.phnet.fi/petripaavola/sukukirous.html#6
- jenskala87
Raamattu ei opeta sukukirouksia.
- åkeperälä
perin mielenkiintoinen ketju.
- KTS (Ei kirj.)
Silloin kun Raamatun ja kristinuskon varjolla aletaan opettamaan sukukirouksista, mennään pimeän puolelle.
- karihynska
Sukukirous. Mitäs ootte mieltä?
- tosi1
En usko sukukiroukseen, koska Jumala lähetti Poikansa maailmaan. Hän kuoli ja ylösnousi meidän syntisten, sairaiden ja vaivattujen tähden. Siinä kaikki kiroukset pakenee.
- mikä se sitten on
Joissakin suvuissa jokin synti tai väärys näyttää pitävän pintansa. Oman suvun eräästä haarasta löytyy tällainen asia neljässäpolvessa. Eikä nyt puhuta uskovista ihmisistä. Eikä se ole alkoholismi, eikä huoraaminenkaan.
- herätyskello
Eikö Jeesuksen veri puhdista syntejäsi vaa joudut vielä puhdistautumaan muiden synneistä? Herätkää jo uskomaan Jumalan sanaa!
- Synnin perijät
Eikö Raamatussa opeteta, että synti voi siirtyä eteenpäin kymmenen sukupolvea? Jumala itse silloin rankaisee ihmisiä. Silloin voi kai rukoilla armoa ja anteeksiantoa Jumalalta - mutta Hän tekee niin kuin on oikeudenmukaista.
- a.e.
Raamatullista asiaa tuossa Petri Paavolan kirjoituksessa, johon linkki yllä. Siinä sanotaan mm. näin:
"Jos sukukirous opetus olisi totta, niin UT:ssa täytyisi olla selkeä kohta, jossa Herra Jeesus tai apostolit opettaisivat katkomaan ja murtamaan sukukirouksia. UT:ssa ja koko Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa on opetus sukukirouksen murtamisesta. Sukukirous opetus epäraamatullinen ja valheellinen opetus.
Raamattu opettaa tunnustamaan ja tekemään parannusta vain omista synneistä syntien anteeksiantamiseksi. "- Anonyymi
Täällä on tietoa englanniksi siitä, miten Raamatussa mainitut sukupolvet ylittävät kiroukset voidaan poistaa.
http://www.bibleprobe.com/curses.htm
Mm. avioton lapsi aiheuttaa suvulle rasitteen kymmenen sukupolven ajaksi. Myös avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet ovat kiellettyjä.
Raamattu ohjaa meitä oikeaan, mutta me teemme syntiä. Sitten vielä tulevat Petri Paavolat ja muut, jotka haluavat kieltää Raamatun sanan.
Herra meitä armahtakoon!
- leeviläinen
Panettelu - kristityn kirous.
Juorut, panettelut ja parjaukset jäävät vaikuttamaan kuulijan elämään ja saattavat aiheuttaa ennakkoluuloja ja väärää asennetta panettelun kohteena olevaa kohtaan. Tällaista juoruilua, panettelua ja pahanpuhumista voisi nimittää kristtyn kiroukseksi.
Mitä juoruilun ja panettelun kohteeksi joutuneelle ihmiselle voi sen seurauksena tapahtua?
Kun panettelun ja pahojen puheitten kohteeksi joutuneet vasta uskoon tulleet heikot kristityt menettävät luottamuksensa hengellisiin opastajiinsa, niin he saattavat mahdollisesti joutua sen seurauksena ns. tuuliajolle ja sitä kautta pois uskovien yhteydestä, koska huomaavat saman tyylin vallitsevan seurakunnassa, joka maailmassa vallitsee.
Juoruilu, panettelu ja parjaus tarkoittavat samaa asiaa.
Juoruilu, panettelu ja parjaus ovat synti!
Vastaavasti sukukirous on nykyajanmuodossa keksitty trendi, jolla jotkut sukukirouksesta luennoivat yrittävät pönkittää omaa omanarvontuntoaan eli omaa itsekästä egoaan. Sukukirouksesta luennoivat juuri ne löperöpuhujat, jotka itse asettuvat asiantuntijana muka vapauttamaan sukukirouksen, (tietyllä eurosummalla), jostain siihen ajatukseen höynäytetystä pois, vaikka kyseistä höynäytettyä ei tosiasiassa vaivaisi enää mikään sukukirous.
Koska anteeksiantamus Kristuksen veren kautta vapauttanut hänet kaikesta synnistä täysin vapaaksi, niin ei siitä noin jälkeenpäin voi edes ajatella, että jokin oletettu sukukirous muka jäisi anteeksiantamatta samassa rytäkässä.
Se syntien anteeksiantamus Jeesuksen veressä on kertalinttuulla selvä. Ja piste!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424310
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1374075- 643726
- 883562
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333537Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe653351- 862921
- 542835
- 252626
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142344