Kertokaa mulle, mistä siinä oli oikein kyse.
Katsoin sen tänään ja .. en saanut siitä kyllä paljoa irti. Päättelyjä peliin!!!
MULHOLLAND DRIVE-päättelyjä
8
811
Vastaukset
- zerg
Lynchin leffoihin ei muilta paljoa selityksiä kysellä. Päättele itse mitä siinä tapahtui, ellet ole ajatteluun ja päättelyyn kykenemätön saatikka idiootti. En haukkunut sinua, huomaa se, mutta ota neuvostani vaari.
- waif
itsekään en ymmärtänyt mitään ekalla kerralla,mutta silti jotenkin pidin...trust me,toka kerta selvittää!!
Juoni on sen verran monimutkainen,etten osaa sitä vieläkään omin sanoin selittää,vaikka tajuankin leffan nykyään hyvin. kannattaa lukea Mulholland drivea koskeva luku kirjasta Lynch on Lynch (Like kustannus),itse tajusin sen siitä,löytyy ainakin hesan kirjastoista.siinä on kunnon selitys,löytyy varmaan kirjakaupastakin. - RitaCamillaBettyDiane
Minun mielestä siis se alkuosa (ennenkuin ne on siellä Silencio- teatterissa ja sitten löytävät sen sinisen laatikon ja sitten siellä tädin luona se laatikko tippuu lattialle ja kuuluu että HUMPS) on sen vaalean naisen fantasiaa. Toisinsanoen se Betty/Diane HALUAISI, että sen elämä olisi sellaista..että se olisi päässyt näyttelemään ja saisi kivan lesbo- suhteen. Nämä fantasia jaksot sekoittuu myös loppu puolelle (esim. kotonaan kuvittelee Ritan/Camillan rakastelevan kanssaan), mutta nimen omaan se alku on mun mielestä vaan Betty/Dianen omassa päässä. Betty/Diane oli ottanut kaikki ihmiset siihen fantasiaan omasta, oikeasta elämästään. Oikeasti se ei ollut päässyt näyttelemään, oli yksinäinen ja turhautunut sekä kaikenlisäksi kateellinen ja mustasukkainen Rita/Camillasta. Niinpä se sitten päättikin tappaa tuon ystävänsä (sininen avain pöydälle sen merkiksi, että homma on suoritettu).
Sitä helvetin pelottavaa denaa siellä kadulla en oikein tajunnut. Ehkä se oli vain joku sen perus pelkojen ilmentymä?
Ja ne vanhukset. Ne oli varmaankin Betty/Dianen omat vanhemmat/ isovanhemmat, jotka odotti siltä ihan kamalasti, mutta se ei pystynyt täyttämään niiden odotuksia. Alussa se nainen oli muuttanut nuo vanhukset ihaniksi, vieraiksi ihmisiksi, jotka kannustivat ja ihailivat sitä.
Mun mielestä tuo Mulholland Drive oli ihan helvetin hyvä elokuva. Tykkään myös muista Lynchin leffoista sekä Twin Peaks tv- sarjasta. Minusta on vain hauskaa, kun kaikkea ei ymmärrä ja saa vahän ajatellakin. Lisäksi Lynchin elokuvissa on yleensä aivan älyttömän hyvä tunnelma. Sellanen haikea ja pelottava. Niissä on myös tosi hyvää (pimeää) huumoria.
Olenkohan mä nyt nähnyt tuon Mulholland Driven viisi kertaa, enkä vieläkään kaikkea ymmärrä. En mä kyllä toisaalta usko, että kaikkea on tarkoituskaan ymmärtää. Lynch vaan haluaa sekottaa ihmisten päät. Ja onnistuu siinä hyvin. Minun mielestä ainakin tuo Mulholland Drive on oikeastaan kauhuelokuva. Itse en ainakaan pystynyt ekalla kerralla kunnolla nukkumaan sen jälkeen. Kaiken kruunaa se Angelo Badalamentin loistava musiikki. Sitä kun kuuntelee sykyllä pimeessä mökillä keskellä ei mitään, niin alkaa oikeesti pelottaa...ainakin minunlaista herkkää ihmistä.- Potteri
elokuva, jota ei katsota vaan se "koetaan":)
Itsekin ymmärrän leffan juuri sillä tavalla, että alusta noin 2/3 on Bettyn/Dianen unta ja haaveita siitä, kuinka hän olisi asioiden halunnut menevän. Sinisen rasian avaamisen jälkeen kaikki muuttuu todellisuudeksi, ja sen jälkeen paikoitellen näytetään myös flashbackeja menneisyydestä. Tarkkasilmäiset huomaavat kyllä elokuvan aikana Lynchin antamia "vihjeitä" missä milloinkin mennään. Elokuvahan noudattelee unen logiikkaa, joten siitä henkilöiden nimien vaihtumiset yms. kummallisuudet - näin ainakin minun unissa usein käy.:)
Betty/Diane oli voittanut jonkin tanssikilpailun, joten ne vanhukset saattoivat olla sen kilpailun tuomareita (hehän näkyivät siinä ihan alussa tanssijoiden kanssa).
Valitettavaa on, että niin monet haukkuvat MD:n ainoastaan ensimmäisen katsomiskerran jälkeen. Se on vaan hyvä, etteivät kaikki elokuvat ole samanlaista Hollywood-kuraa.;)
- Lynkatkaa se!
Eraserheadin ja Twin Peaksin jätkä pitäis vetää hirteen.
- cowboy
pitäis vetää käteen
- kevin X
Olen katsinut elokuvan nyt 6 kertaa ja olen tullut sellaiseen johtopäätökseen, että..
Diana ja camilla tutustuivat adamin elokuvan koekuvauksissa ja heistä tuli rakastavaisia mutta kun adan pakotettiin valitsemaan camilla pääosaan heidän välilleen syntyi suhde ja diana tuli siitä mustasukkaiseksi.
Diana teki sopimuksen vanhusten kanssa. Vanhukset tappoivat täti ruthin ja meikkasivat hänet dienan näköiseksi ja veivät hänet dianan asuntoon. diana otti uuden henkilöllisyyden [betty], ja palkkasi murhaajan järjestämään kolarin, jolloin camilla tuli dianan nykyisen bettyn luokse ja rakastui tähän uudelleen. camillan muisti kuitenkin palautui pikkuhiljaa ja dianan hermot eivät enää sitä kestäneet ja hän teki itsemurhat...
Tai jotain...
Olen kyllä todella pettynyt jos elokuva on vain päätöntä sähellystä ja yrittää olla jotain hienoa. - khln
siinä oli hyviä rouvia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708