Muistaako kukaan joskus ehkä -80 luvulla ja 90-luvun alussa sattuneen tapahtuman.
Luin tuolta toisaalta, että tämä on legendaa keskiajalta. Ehkä minä olen sit keskiajalta, kun muistan lehden kannessa tai lööppissä lastenvaunut ja talvisen maiseman.
Muistaako kukaan - kissa tukehdutti vauvan tukehtui vaunuihin
9
2573
Vastaukset
- ehkä?
En k o uutista muista mutta.. Voiskohan tuo "legenda" olla peräisin sellaisesta asiasta kuin kätkyt kuolema? kamala asia sekin. Mutta voisihan se olla periaatteessa mahdollista; lapsi olisi menehtynyt kätkyt kuolemaan ja kissa ( kun nyt tietenkin hakee lämmintä ja suojaisaa paikkaa )Olisi sitten jälkikäteen mennyt vaunuihin nukkumaan? Äiti parka sitten löytänyt vaunuista kuolleen lapsen ja kissan -> kissa on tukehduttanut lapsen. Mene ja tiedä, en tunne tapausta mutta olen kuullut kyllä pelotteluna sen jokaisen lapseni syntymän jälkeen. Meillä siis on kissa.
- tumppi
se noin mennäkin. En jaksa uskoa tohon "tappajatukehduttajakissaan". Vanhemmillani oli kissa, kunnes minä synnyin. Antoivat sen mummolleni kahdesta syystä: jottei kissa tappaisi minua ja jottei minulle tulisi allergiaa. O.o Huh.
- zipe
tumppi kirjoitti:
se noin mennäkin. En jaksa uskoa tohon "tappajatukehduttajakissaan". Vanhemmillani oli kissa, kunnes minä synnyin. Antoivat sen mummolleni kahdesta syystä: jottei kissa tappaisi minua ja jottei minulle tulisi allergiaa. O.o Huh.
kuullostaa aika epäluotettavalta. siis 80 luvulla kun ei nettejäkään juri ollut tms. niin kuinka tuollainen tieto on voinut levitä, paitsi huhuna?
enkä ukso, että kissa sen enempää kuin mikään muukaan eläin voi tappaa millään tavalla ketään. - Riva
zipe kirjoitti:
kuullostaa aika epäluotettavalta. siis 80 luvulla kun ei nettejäkään juri ollut tms. niin kuinka tuollainen tieto on voinut levitä, paitsi huhuna?
enkä ukso, että kissa sen enempää kuin mikään muukaan eläin voi tappaa millään tavalla ketään.kerto että sillon kun minä olin vaunuikänen niin oli tapahtunut että iso kolli- kissa oli nukkunut vaunuissa vauvan pään päällä ja vauva oli tukehtunut.Se oli -60 luvulla.
- Eppunen
zipe kirjoitti:
enkä ukso, että kissa sen enempää kuin mikään muukaan eläin voi tappaa millään tavalla ketään.voi oikeasti tukehduttaa lapsen, meillä on valitettava kokemus asiasta lähipiirissä. Lapsi oli nukkumassa pihalla vaunuissa ja naapuritalon kissa oli kiivennyt vaunuihin nukkumaan . Lapsi oli nukkunut kyljellään ja kissa oli mennyt lapsen kasvojen ja vaununreunan väliin. Kuolinsyyksi selvisi tukehtuminen :(
Ja välillisestihän eläimet voivat helpostikin aiheuttaa hengenlähtöjä esim. astmakohtausten muodossa :( - zipe
Eppunen kirjoitti:
voi oikeasti tukehduttaa lapsen, meillä on valitettava kokemus asiasta lähipiirissä. Lapsi oli nukkumassa pihalla vaunuissa ja naapuritalon kissa oli kiivennyt vaunuihin nukkumaan . Lapsi oli nukkunut kyljellään ja kissa oli mennyt lapsen kasvojen ja vaununreunan väliin. Kuolinsyyksi selvisi tukehtuminen :(
Ja välillisestihän eläimet voivat helpostikin aiheuttaa hengenlähtöjä esim. astmakohtausten muodossa :(tälläisiltäkin välttyy, jos kissat pidettäisiin sisällä, eikä vapaana. sillä kissalle saattaa tulla yllättäen ulkona kylmä, ja kun ei kotiin pääse sisälle niin lasten vainut on hyvä paikka...
- Juuh
Eppunen kirjoitti:
voi oikeasti tukehduttaa lapsen, meillä on valitettava kokemus asiasta lähipiirissä. Lapsi oli nukkumassa pihalla vaunuissa ja naapuritalon kissa oli kiivennyt vaunuihin nukkumaan . Lapsi oli nukkunut kyljellään ja kissa oli mennyt lapsen kasvojen ja vaununreunan väliin. Kuolinsyyksi selvisi tukehtuminen :(
Ja välillisestihän eläimet voivat helpostikin aiheuttaa hengenlähtöjä esim. astmakohtausten muodossa :(Mä olen kanssa kuullut noita juttuja ja en yhtään epäile etteikö moista voisi tapahtuakkin. Selitykseksi olen kuullut että vauvat tuoksuvat maidolle ja ovat lämpimiä, ja niistähän kissa tykkää. Tiiä sitten.
- Eppunen
zipe kirjoitti:
tälläisiltäkin välttyy, jos kissat pidettäisiin sisällä, eikä vapaana. sillä kissalle saattaa tulla yllättäen ulkona kylmä, ja kun ei kotiin pääse sisälle niin lasten vainut on hyvä paikka...
ja omat eläimet eivät olekaan vapaana (no koira tietyissä tilanteissa kyllä).
Eikä tässäkään tapauksessa ollut perheen omasta kissasta kyse vaan ns. kulkukissasta - ja mahdollisuuksista
Juuh kirjoitti:
Mä olen kanssa kuullut noita juttuja ja en yhtään epäile etteikö moista voisi tapahtuakkin. Selitykseksi olen kuullut että vauvat tuoksuvat maidolle ja ovat lämpimiä, ja niistähän kissa tykkää. Tiiä sitten.
olen itse ainakin kuullut paljonkin ns. vanhan kansan ihmisiltä että kissat ovat aiheuttaneet vaaratilanteita pienten vauvojen läheisyydessä. pointtinahan siinä on ilmeisesti vauvan syömä maito, että kissat tuntisivat kiinnostusta tuoreelle maidolle haisevaan vauvan suuhun. siitä voisi johtua tämä vauvan tukehtumis mahdollisuus kissan läsnä ollessa..
tämän teorian todenperäisyyttä en voi vannoa, mutta toisaalta se kuullostaa ihan mahdolliselta. kyllähän on ollut joskus juttua imettävää koiraa "kiusanneesta" kissasta.. tai niin kutsutuista navettakissoista jotka ovat kovasti maidon perään ja saattaneet häiritä lehmiä ja satuttaa niiden utareita..
liekö urbaani legendoja, mutta kaikkihan on aina mahdollista kunnes toisin todistetaan ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803