Voiko siitepölyallergia vaikuttaa KAIKKIIN limakalvoihin?

kutinatytsy

Taas se aika vuodesta kun nenää kutittaa ja räkä valuu, kurkkua kutittaa ja silmiä..siitepölyallergiaa siis. Huomasin kuitenkin että myös alapään limakalvot kutisee ja on kuivat. Voiko siitepöly vaikuttaa niihinkin. Rupesin meinaan muisteleen että viime keväänä oli ihan samaa, en silloin sen kummemmin miettinyt. Ennen ei ole ollut, ainakaan en muista. Ei siis voi johtua mistään taudista. Viime keväänä meni ohi kun meni muukin allergia. Onko siis mahdollista että siitepöly voi vaikuttaa myös alapään limakalvoille? :D mulla on myös atooppinen iho. Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen :)

5

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onge

sama ongelma

• leena6

Kiitos kysymyksestä.Minulla on samanlaiset siitepöly/allergiaoireet ympärivuotisena allergiana.Lääkkeeksi otan nasonex nenäsuihketta ja kutina /silmä/siitepölyoireisiin atarax 25mg kerran vrk.Lääke on auttanut ja ihon kutinaoireet ovat hävinneet.Minua tämä lääkitys auttaa,en tarvitse reseptivapaita lääkkeitä apteekista ostaa,jotka nekin ovat mielestäni hirveän kalliita.

• KooP

Miksi leena6 kiittää kysymyksestä? :O

• leena6

Kyllä allergia aiheuttaa myös alapäässä kutinaa,sen olen itsekkin huomannut,äsken jäi asia kirjoittamatta.

• diididksks

Aah...helpotus olen pitkään ettinyt netistä tietoa miksi alapää kutisee ja olen pelännyt jo kaikkea mutta mullakin on kovat allergia oireet ja taitaa johtua tästä ainakin toivotaan että johtuu eikä oo vakavampaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe