Mitä ruokaa kepparille?(;

Ponsufani<3

Mitä ruokaa te annatte keppareillenne ja kuinka paljon? Ratsastatteko niillä paljon?

En kaipaa tähän mitään valittajia että "keprut on lapsellisiii, kiivetkää oikeen hevosen selkään jos uskallatte!" Kepparit on harrastus ihan kuin esim koripallo. Ja itse KÄYN ratsastustunneilla OIKEILLA hevosilla, en uneksi vaan se on totta, True Life, All Right!(:

Kommenttei!

32

4479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepparit=My Life

      Annan ite kuivia Olkia/heinää, kauraa, ruohonleikkurin ruohoa(myrkyllistä oikeille!), vettä, porkkanoita, omenoita, leipää(''halon palasia''), ja mitä ny sattuu keksii xD! Hamahelmistä on myös hyvä tehä kepparin ruokaa. Tietty väri=Tiettyä ruokaa...
      Ratsastan keppareilla päivittäin n.1-8 tuntia normaalisti, eniten esteitä/koulua. joskus puomeja(n.ker.viikossa) ja maastossa välillä. Maasto esteitä, kun mahdollista.
      Oon vähän alle 145cm, ja hyppään keprul 105cm ja normisti 110cm! Ku oikeel vaa n.60cm!

      • Anonyymi

        Mä annan niille kauraa ja heinää ja sit ihan ruuat johtaja sit turvota että joo


    • Kepsuli100

      Minä annan heinää, ruohoa, lehtiä, muita kasveja, vettä ja välillä hevosten nameja, kun itsellä on niitä ja sitten annan kivennäisiä. (Eivät ole oikeita) :)

      • Munkki

        Annan iha vaan kauraa ja vettä.
        Ratsastan joka päivä.
        Tiiän ettei tä kuulu tähän mut mun yks keppari on ihan järkyn söpö ja mä kuolisin jos sille tapahtuis jotan. Sen nimi on roomeo


    • Hottomato

      Annan heinää (esim. eläin kaupasta ostettua :D), kauraa (jyrsijän siemeniä), vettä, vitamiinia (puruja xd) yms.

    • kepru fani

      uskon että ratsastat ja ratsastan keppareillani paljon aina ruuan jälkeen tai ennen ja sitten aina muutenkin ruuaksi kauraa heinää melanssia porkkanaa ja näin

      • Anonyymi

        Moi


    • muulifani

      No, mä meen johonki metsään poimii tota heinää ja ruohoo :) sit siihen voi lisätä esim. porkkanan tai omenan ;) ja sit perus-vettä johonki muovikippoon =)

    • kepparihullu

      No mä annan esim. kauraa,pellettiä (kepin paloja) ja ruohoo. Heinää (kuivattuu ruohoo) ja vettä.

    • KepsuTyttö

      Mä annan keppareille pihalta kerättyy ruohoo johon sekaan kanien pellettejä,(ON HALPOJA) ja tilkka vettä;))!!

    • kepparinkakka

      syötän niille mun koiran kakkaa ja ne tykkää siitä.

      • Anonyymi

        Omituista


      • Anonyymi

        Tyhmää.


    • Maalaispoika02

      En oo mikään keppari-ihminen (Ratsastan oikeil hevosil) enkä ymmärrä keppareita, (mut se on vaan mun mielipide)mut anna sille kauraa ja vettä ja anna sen "laiduntaa".

    • Kepsutin

      Mun kaksitoista heposta syö kauraa ja heinää, jokaisella on hepokohtainen ruokintalista. Osa syö kivennäistä (esikypsytettyjä ohrasuurimoita) ja osa vitamiinia (puuroriisiä). :) Tarhassa saa vihreetä ja laitan vettä aina ämpärit vaan tarhoihin, en halua tuoda sisälle talliin (leikkimökkiin), koska oon kauhee tumpelo ja kaataisin ne vaan sinne :D
      Ratsastelen aina millon kerkiän, yleensä joka päivä. Yhdellä hevosella ratsastan 1-2 kertaa viikossa, tai enemmän mikäli treenikausi on päällä. :)

      • kepparifani

        Mulla on kahdeksan kepparii ja ratsastan niillä 3-4 päivää viikossa ja annan niille syötäväksi leipää kauraa ruohoa (itse poimittua) jasitten vielä jotain muuta esimerkiksi mysliä ja mineraalia sitten olen tehnyt puusta niille karsinat ja käytän suolakivinä normi kiviä ja niillä mun kappaleilla on juomakipot karsinnassa ja tarhassa ja laitsalla myös suolakivet löytyvät turhasta ja laitsalta KEPPARIT EI OOVAAN PIKKU VAUVVOJJEN JUTTU OON ITE JO 9V JA LEIKIN KEPPAREILLA


      • Anonyymi
        kepparifani kirjoitti:

        Mulla on kahdeksan kepparii ja ratsastan niillä 3-4 päivää viikossa ja annan niille syötäväksi leipää kauraa ruohoa (itse poimittua) jasitten vielä jotain muuta esimerkiksi mysliä ja mineraalia sitten olen tehnyt puusta niille karsinat ja käytän suolakivinä normi kiviä ja niillä mun kappaleilla on juomakipot karsinnassa ja tarhassa ja laitsalla myös suolakivet löytyvät turhasta ja laitsalta KEPPARIT EI OOVAAN PIKKU VAUVVOJJEN JUTTU OON ITE JO 9V JA LEIKIN KEPPAREILLA

        Oon 14, mulla on monta heppaa. Annan niille jyrsijän jyviä, kuivattua heinää ja kovaksi mennyttä leipää. Vaikka käyn oikeiden heppojen tunnilla ja hoitoheposillakin, ratsastan keppareilla joskus tosi montakik tuntia päivässä ja kisaan, vaikka en yleensä saa palkintoja.


    • kepparihulluu

      mulla itellä on 13 kepparii ja annan niille ruaaks vihreitä langan pätkiä :D käytän vähän mielikuvitusta XDD

    • tammatalli.rowie

      itse annan kaurahiutaleita,mysliä ja heinää .

    • Lampaankakka

      Meillä on lampola, ja kepparini syö oikein mielellään lampaankakkaa. Kepparini (pyrypoika) oikein rakastaa lampaankakkaa.

    • Koi12

      En anna mitään

    • Moivaanmoikka

      Ite annan esim just kanien pellettejä, heinää, kauraa, lintujensiemeniä ja sit turvotan aina kissan kuivaruokaa, sit mul on sellasessa mangnesium purkissa suolaa perunajauhoa ja sokeria koska sit se näyttää oikeelta😂xD mul on hevosilla kyllä aina henkilökohtaset ruokalistat koska kaikki syö vähän eri juttuja, mitä lie

    • Anonyymi

      Tiiän, tää on jo vanha mutta itse annan kauraa, pellettejä ja puurohiutaleita. Annan myös kaupasta ostettua heinää ja täysrehua. Sitten kerään ulkoa ruohoa ja kasveja tms:) välillä kuivatan omenaa tai porkkanaa, ja annan niitä sitten herkkuina ^^ ja karsinassa on aina heinöverkko ja vesisanko. Ulkona vien niille perusheinää ja vettä :) toivottavasti tästä oli jollekin apua :D

    • Anonyymi

      Kun leikin keppareilla annoin kauraa, porkkanaa, vettä... mitä nyt sattui saamaan. Ja kepparit eivät ole millekään vauvoille, sillä ihan aikuisetkin voivat mennä kepparikisoihin ja on ihan SM-kisoja keppareilla este- ja kouluratsastuksessa. Jos kiinnostaa kattokaa vaik Youtubesta : )

    • Anonyymi

      Itse annan oikeita hevosten ruokia esim pellavaa,kauraa,kivennäisiä,heinää ja pellettiä ja en jaksa luetella miten paljon riippuu koosta ja kisaako yms ja ratsastan joka päivä paitsi sunnuntaina on vapaata:)

    • Anonyymi

      Joo ite ratsastan mulla on 3 kepparia ja annan niille heinää,linnunruokaa noin kauhalisen ja sit kanin ruokaa 3 lusikkaa mutta tulin täältä etsimään mitä muuta ruokaa kepparille voisi antaa?

    • Anonyymi

      Siis mä ja mun kamut tehään niin HUOM TÄÄ RUOKA SOPII VAAN ULOS että tehään vitamiiniseos (hiekka/multasörsseliä yms.) Ja laitetaan se astiaan sekotetaan sinne vettä sahanpurua xD ja vähä hiekkaa

    • Anonyymi

      kävin just hakemassa sellasta heinää metsä viereisestä pusikosta kepparille😁 oon uusi keppareiden kanssa tällä hetkellä on vain yks nii ei tarvii paljoo ruokaa. esim kepparin ruokaa on ne pikku kivet mitä sirotellaan jäälle ku on liukast talvella ja pikku keppejä. En suosittele oikeaita porkkanoita ja omenia mutta kyllä ne huopa kankaasta tehdyt porkkanat on tosi hyviä keppareille🐎🥕! kiitos keppari Tyypit ja Bye bye🐴

      • Anonyymi

        Vanha keskustelu mut idc :D

        Eli itselläni on kolme kepparia joilla on kaikilla tarkkasti mietityt määrät tiettyjä ruokia. Kaikki syö aikalailla samoista ”aineksista” koostuvia ruokia. Eli hepat saavat kauraa(kaurahiutaleita), pellavaa(kanelia enkä anna enää kovin usein, mutta välillä), heinää, suolaa ja kivennäistä(joka siis on ruususuolaa :D). Kisaponillani saattaa olla kisakaudella tujummat ruuat kuin yleensä.

        Ratsastan hevosilla yleensä kaikkina muina päivinä paitsi ti ja su. To ja su olen yleensä myös oikealla tallilla hoitamassa mun hoitohevosta, ja ti mulla on muut harrastukset, joten ratsastan ehtimisen mukaan <3


    • Anonyymi

      Ite annan kaurahiutaleita pähkinöitä suolaa vettä heinää

    • Anonyymi

      Ite ratsastan keppareilla 1-6 tuntia päivässä eli joka päivä. Kolme kisa hevosta I syövät oikeiden hevosten pellavaa, kauraa, heinäpellettiä, psylliumia, vitamiinia, lisä-energia seosta, muscel up rehua, kivennäistä, suolaa, mysliä, mashia, hevos nameja.

    • Anonyymi

      Mun ruokaan kuuluu
      Siin on välillä eri
      Ja sanon tän ny viel KEPRUT EI OO LAPSELLISIA!
      Porkkana niitä puuron leseitä mitä onkaan vettä ja vähän js muuta mut en jaksa ny luotella



      Mut juu moikka

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe