Pokeriviisautta

on se huijausta

Ei se ole tyhmä, joka korottaa vaan se, joka maksaa. (Ainoa keino voittaa pitkällä tähtäimellä on osata kipata oikeaan aikaan).

6

250

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se huijausta

Nettipokerin pelaaminen on helppoa:

sökötä ja kippaa aina, kun sinulla ei ole riverillä asti pitävä saletti. Kun saat saletin, niin korota.

• Tuo voi jopa toimia, sen verran uunoja pelaajia välillä on liikkeellä...

• on se huijausta

Olet 2bin voitolla Holdemissa.
      Sinulla on yli- tai kärkipari flopilla ja korotat reilusti.
      Vihu, jolla on saman verran tai enemmän pelimerkkejä kuin sinulla, pistää all-in.
      Pöydässä ei ole suoran eikä värin vetoa.
      Mitä teet?

- kippaat
      - panet all-in

Oikea vastaus: kippaat, ellet tahdo lähteä huonoilla oddseilla pelaamaan todennäköisesti rattaita tai settiä vastaan.

Kuvio muuttuu, jos pöydässä on suoran tai värin veto. Vihulla voi olla suoran tai värin veto parilla höystettynä. Maksaminen tässä tapauksessa voi olla oikea vaihtoehto, mutta kippaamalla varmistaa sen, että koko stäkki ei mene yhteen riskipottiin. Kippaaminen on tässäkin vaihtoehdossa pitkässä juoksussa varmempi tapa tehdä pysyvästi voittoa tai pysyä omillaan, mutta välillä pitäisi osata riskeeratakin oikeassa paikassa, ja se se vasta vaikeaa on... tuurinpeliä siis, ellei saitti (ohjelma) ole rigged.

• rigged as shit

Sillä vihulla voi olla myös kärkipari ja ehkä huonommalla kikkerillä (jos sulla on ylipari, niin olet vielä flopilla suosikki voittamaan), joten eikö kannattaisi maksaa, jos stäkkisi on alle bin?

Rigged saiteilla tosin häviää johtoasemassa tavattoman usein oddseihin verrattuna... ja ne kaikki ovat rigged.

• Oikea vastaus: riippuu vihusta.

Jos riidit ovat, että tunkee kärkiparilla tai jopa alle all-in, niin kyllä yliparilla voi maksaa. Jos taas pelaa vähän varovaisemmin, niin ei voi maksaa (koska settiä pienemmällä on paha tunkea all-in).

Itse toki pelaan lähinnä turnauksia. Siellä vaikuttaa myös turnauksen vaihe tuohon päätökseen merkittävästi.

• rigged shit
        The_Rat kirjoitti:

Oikea vastaus: riippuu vihusta.

Jos riidit ovat, että tunkee kärkiparilla tai jopa alle all-in, niin kyllä yliparilla voi maksaa. Jos taas pelaa vähän varovaisemmin, niin ei voi maksaa (koska settiä pienemmällä on paha tunkea all-in).

Itse toki pelaan lähinnä turnauksia. Siellä vaikuttaa myös turnauksen vaihe tuohon päätökseen merkittävästi.

Kun pelataan muutaman euron/pokerin pöydissä (0,02-0,20 s BB), niin all-inin voi maksaa ja jopa korottaa flopin kärki-parilla hyväll kikkerillä tai rattailla tai yliparilla, kun tappion mahdollisuus on 1 binin luokkaa, mutta jos tappion mahdolisuus on suurempi ja olet pelannut sen verran kauan pöydässä, että tiedät vihujen tyylin, niin sitten voi olla viisainta kipata. Ja tietysti varminta on aina kipata ja odottaa varmempaa voittokättä kuin yli- tai kärkipari hyvällä kikkerillä, mutta yleensä rattaat flopilla ovat johdossa siinä vaiheessa ja siksi myös suosikki voittamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      334
      1336
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      77
      936
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      823
    4. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      66
      747
    5. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      693
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      44
      689
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      682
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      648
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    11. 45
      537
    12. 32
      521
    13. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      516
    14. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    15. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      25
      505
    16. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      32
      482
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      79
      457
    19. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      447
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      421
    Aihe