Kristinuskon Jumalan puhuminen rakkauden Jumalana on naurettavaa. Kristinuskon mukaan kaikki pahuus tuli maailmaan syntiinlankeemuksen seurauksena. Lukemattomat ihmiset tässä maailmassa joilla ei ollut osaa eikä arpaa syntiinlankeemukseen saavat sitten kärsiä sellaisen asian vuoksi johon eivät olleet itse edes osallisina. Vanhassa Testamentissa Jumala on hyvin moraaliton esimerkiksi rangaistessaan tietyn heimon pahantekijöitä tappaen samalla valtavan määrän täysin viattomia ihmisiä, jopa lapsia, saadakseen vain koko heimon tuhottua. Uudessa Testamentissa Jumala puhuu edes Jeesuksena jotakin hyvää ja moraalista mutta on silti edelleen hyvin moraaliton. Jumala aikoo rangaista täysin mielipuolisen logiikan kanssa jokaista ihmistä helvetissä ikuisella kidutuksella kuka ei usko häneen ja Kristuksen sovituskuolemaan, jossa hän sovitti kaikki ihmisten synnit. Tämän kristinuskon mielipuolisen logiikan mukaan jokainen joka ei hyväksy Jeesusta syntiensä sovittajana on ansainnut ikuisen kärsimyksen koska on Jumalan luoma ja tehnyt syntiä ja rikkonut iankaikkista kaikkivaltiasta Jumalaa vastaan. Tuossa ei ole mitään moraalista eikä oikeudenmukaista. Vaikka Jumala olisi iankaikkinen niin ei ihmisen tekemät synnit ole iankaikkisia vaan hetkellisiä. Iankaikkinen kärsimysrangaistus on täysin mielipuolinen ja moraaliton rangaistus. Kristinuskon Jumala ei ole rakkauden Jumala vaan sadistinen narsisti diktaattori. Tämä on tosiasia.
http://www.youtube.com/watch?v=4BbY6t0gsiw
Kristinuskon Jumala ei ole hyvä.
75
250
Vastaukset
- paha ei hyvää
Ehdottomasti juuri näin asia on. Uskovilla on asiassa pakkomielteinen väärinymmärrys. Jos luetun myös ymmärtää niin tuohon johtopäätökseen raamatusta tulee. On pakkomielle pitää pahaksi kuvattua hyvänä.
- ateistit ovat
pahoja.
- Urheilijatytzkä
Mitä sinä olet Jumalan moraalia arvostelemaan? Jumala määrittelee sen mikä on oikein, mikä väärin.
- Opetetaan sitä
"Mitä sinä olet Jumalan moraalia arvostelemaan? Jumala määrittelee sen mikä on oikein, mikä väärin."
Raamatun jumala on moraalisesti melko heikoilla nykyihmiseen verrattuna. Hän voisi ottaa oppia meistä.
Hei,
Kristinuskon sanoma on uskomaton ja loogisesti ihmeellinen ja outo, se on totta. Mutta miksi sen pitäisi edes olla sellainen insinööriuskonto joka olisi järjellä selitettävissä?
Itse koen Jumalan armollisena ja rakkautena, kaikki tämä, Jeesuksen kohtalo ja koko pelastushistoria on rakkauskertomus ihmistä kohtaan, siis meitä jokaista kohtaan. Siksi se tuntuu uskomattomalta ja ihmeelliseltä.
Kaisa-pappi- järjettömyyttä?
"miksi sen pitäisi edes olla sellainen insinööriuskonto joka olisi järjellä selitettävissä?"
Siksi että yksikään järkevä ihminen ei käänny sellaiseen uskoon mikä ei perustu järkeen ja logiikkaan. Jos minä sanon että maanantaina tappaminen on kiellettyä, mutta tiistaina se on sallittua, onko siinä jotain järkeä? Tätähän se Vanha testamentti edustaa teille. Siihen ei kuulu armollisuus eikä siinä ole järkeä tai logiikkaa. Ehkäpä teissä uskovissa elääkin Pyhä Henki joka puhuu teidän kautta kun ette ymmärrä logiikasta mitään. Onneksi ette ole tajunneet sitä kohtaa Raamatusta missä teitä varoitetaan siitä että teitä ollaan viemässä teurastamolle.
On se Jumala tosiaan ihmeellinen. Suorastaan fantastinen!
http://www.youtube.com/watch?v=pXn6RzmilFs
http://www.youtube.com/watch?v=0APF3SO9tqE
No mutta on teillä vielä jonkin verran aikaa kääntyä pois pahuuden tieltä ja korjata se vääryys minkä olette aiheuttaneet. - Näin On !
järjettömyyttä? kirjoitti:
"miksi sen pitäisi edes olla sellainen insinööriuskonto joka olisi järjellä selitettävissä?"
Siksi että yksikään järkevä ihminen ei käänny sellaiseen uskoon mikä ei perustu järkeen ja logiikkaan. Jos minä sanon että maanantaina tappaminen on kiellettyä, mutta tiistaina se on sallittua, onko siinä jotain järkeä? Tätähän se Vanha testamentti edustaa teille. Siihen ei kuulu armollisuus eikä siinä ole järkeä tai logiikkaa. Ehkäpä teissä uskovissa elääkin Pyhä Henki joka puhuu teidän kautta kun ette ymmärrä logiikasta mitään. Onneksi ette ole tajunneet sitä kohtaa Raamatusta missä teitä varoitetaan siitä että teitä ollaan viemässä teurastamolle.
On se Jumala tosiaan ihmeellinen. Suorastaan fantastinen!
http://www.youtube.com/watch?v=pXn6RzmilFs
http://www.youtube.com/watch?v=0APF3SO9tqE
No mutta on teillä vielä jonkin verran aikaa kääntyä pois pahuuden tieltä ja korjata se vääryys minkä olette aiheuttaneet.Kirje roomalaisille 8
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki,
lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
- urputus loppu
No etsi siten parempi Jumala ja lopeta valittamasta.
Jos taas muuta Jumalaa et löydä, niin on tyytyminen siihen mitä on.
Vai onko sulla jotain muita vaihtoehtoja vielä tallella.
No tietty voit sanoa olevas ateisti, mut siinä on riski, et oot ateisti vaan kuolemaas asti.- foksmalder
En tiedä aloittajasta mutta minä en vain "sano olevani ateisti", vaan en myöskään omaa minkääntasoista jumaluskoa eli myös olen ateisti.
Mikä riski se sellainen on, että olisin ateisti loppuuni asti? Jos niin ihmeellisyyksiä tapahtuisi, että kuolema ei olisikaan loppu ja tietoisuuteni jatkaisikin maagisesti eloa aivojeni kuoleman jälkeen ja kävisi ilmi, että joku tuhansista jumalista olikin todellinen, niin sitten olisi vasta aika uskoa. Esität ajatuksen, että koska on äärimmäisen epätodennäköinen mahdollisuus, että jokin näistä tuhansista jumalista olisi ehkä todennin, niin meidän tulee heittää lanttia ja ryhtyä uskomaan niistä johonkin. Mutta mitä hyötyä siitä olisi? Todennäköisyys sille, että valitset väärin olisi kuitenkin olemassa. Entä se riski, että sinä olet kristitty vain kuolemaasi asti? - mitä menetätät
foksmalder kirjoitti:
En tiedä aloittajasta mutta minä en vain "sano olevani ateisti", vaan en myöskään omaa minkääntasoista jumaluskoa eli myös olen ateisti.
Mikä riski se sellainen on, että olisin ateisti loppuuni asti? Jos niin ihmeellisyyksiä tapahtuisi, että kuolema ei olisikaan loppu ja tietoisuuteni jatkaisikin maagisesti eloa aivojeni kuoleman jälkeen ja kävisi ilmi, että joku tuhansista jumalista olikin todellinen, niin sitten olisi vasta aika uskoa. Esität ajatuksen, että koska on äärimmäisen epätodennäköinen mahdollisuus, että jokin näistä tuhansista jumalista olisi ehkä todennin, niin meidän tulee heittää lanttia ja ryhtyä uskomaan niistä johonkin. Mutta mitä hyötyä siitä olisi? Todennäköisyys sille, että valitset väärin olisi kuitenkin olemassa. Entä se riski, että sinä olet kristitty vain kuolemaasi asti?" että joku tuhansista jumalista olikin todellinen, niin sitten olisi vasta aika uskoa. "
Harmi vain, mutta se on jo MYÖHÄISTÄ. Ja tiedoksesi, on vain YKSI JUMALA, joka antaa syntejä anteeksi JEESUS KRISTUS ! Ei muita.
Kuolemanhetkellä ateismisi katoaa taivaantuuliin, vai pitäisikö sanoa, helvetin pelkoon.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 16 lku
22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten
. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi:
'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" - foksmalder
mitä menetätät kirjoitti:
" että joku tuhansista jumalista olikin todellinen, niin sitten olisi vasta aika uskoa. "
Harmi vain, mutta se on jo MYÖHÄISTÄ. Ja tiedoksesi, on vain YKSI JUMALA, joka antaa syntejä anteeksi JEESUS KRISTUS ! Ei muita.
Kuolemanhetkellä ateismisi katoaa taivaantuuliin, vai pitäisikö sanoa, helvetin pelkoon.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 16 lku
22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten
. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi:
'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'""Harmi vain, mutta se on jo MYÖHÄISTÄ. Ja tiedoksesi, on vain YKSI JUMALA, joka antaa syntejä anteeksi JEESUS KRISTUS ! Ei muita.
Kuolemanhetkellä ateismisi katoaa taivaantuuliin, vai pitäisikö sanoa, helvetin pelkoon."
Sori mutta mesoamisesi on yhtä naurettavaa kuin muslimien tai vaikka mormooneiden mesoaminen. Ihan yhtä MYÖHÄISTÄ se on sinullekin, kun löydän itsesi muslimien tulimerestä :D "No etsi siten parempi Jumala ja lopeta valittamasta."
Pakana-uskonnoista saattaa löytyä sopivia vaihtoehtoja.
- Rapanhapakko
Urheilijatytzkä
>>>Mitä sinä olet Jumalan moraalia arvostelemaan? Jumala määrittelee sen mikä on oikein, mikä väärin.- dikduk
Noita kansanmurhia vain ei ole tapahtunut, mutta käsitys mikä israelilaisilla ja muilla tuon ajan kansoilla oli jumalistaan sekä oikeasta ja väärästä olisi ne sallinut. Tarinoissahan ne toteutettiin. Arvot ovat onneksi muuttuneet - myös uskonnoissa.
Tuo on eräs näkemys asiaan. Uskovaiset, näkevät toisin, muutoin he eivät uskoisi, en minä ainakaan voisi uskoa kuten kirjoitat ja kuitenkin uskon.
Jokainen voi rehellisesti katsoa peiliin ja kysyä onko elämänsä aikana "tullu poimineeksi ompun jos parikin". Eli jokainen meistä ihmisistä on syyllistynyyt johonkin pahaan ja väärään tekoon tai sitten tekemisen jättämiseen eli syntiin. "Viaton ja täysin puhdas ihminen" on satuolento.
Tokihan jotkut Vt:n Jumalan teot tuntuu vaikeilta hyväksyä ja käsittää. Mutta kolikossa on toinenkin puoli jota ei (haluta?) tuoda esiin. Kyseiset "heimot" eli kansat harjoittivat hirvittäviä vääryyksiä ja väkivallantekoja, aina lapsien uhraamisesta Molok jumalalle lähtien. Jumala varoitti, kehoitti parannukseen,antoi armonaikaa ja kun ei tämä auttanut Jumalan oli toimittava. Itse olen miettinyt että ne "heimon" lapset elivät hirvittävän väkivallan, turvattomuuden ja pahuuden keskellä ja kuollessaan pääsivät Jumalan tykö hyvää ja turvalliseen taivaaseen. Toisaalta Jumala kaikkivaltiaana näki mitä lapsista olisi kehittynyt, luultavasti he olisivat seuranneet isiensä "verisiä jälänjälkiä". Jumala pelasti nämä lapset tykönsä, rakkautta minusta.
Pahuudesta ja vääryydestä tulee rangaista, muuten se olisi rakkaudetonta ja välinpitämätöntä. Jokaisen oikeutaju allekirjoittaa tämän. Kun ihminen ei ota Jumalan rakkautta, armoa ja sovitustyötä vastaan, hän hylkää Jumalan ja Hänen lahjansa. Hylkääminen on harvoin hyvä teko, kun päälle luetaan kaikki muutkin ihmisen pahat ja väärät teot on "velka" melkoinen, Jumalan ratkaisu tähän on kadotus, Jumalasta ero, jonka ihminen itse halusikin kieltäytyessään Jumalan armosta ja rakkaudesta.
Itselläni tökkii kans tuo rangaistuksen kesto. Ehkä aika siinä mielessä kun sen nyt ymmärrämme muuttuu tai lakkaa olemasta kuoleman jälkeen. Joku on myös sanonut, että kadotuksen ovet ovat lukittu sisäpuolelta. Tarkoittanee sitäkin että synninteko voi jatkua myös helvatassa. Miten lie? Itse uskon kuitenkin että Jumala on täysin oikeudenmukainen kaikissa asioissa, siihen uskon ja luotan, siksi minä uskon.- "Tuula -pappi"?
Rakastava jumalolentosi siis tappoi viattomia pakanalapsia, jotka hän ystävällisesti otti tykönsä - ja vieläpä ilman kastetta! Kaste ei siis ole välttämätön uskomusjärjestelmäsi taivaaseen pääsemiseksi. Ihanko totta? Minulla oli ihan toinen käsitys. Kannattaa kertoa tämä tärkeä asia heti kirkolle, jotta turha lähetystyö voidaan lopettaa välittömästi.
- dikduk
Tokihan jotkut Vt:n Jumalan teot tuntuu vaikeilta hyväksyä ja käsittää. Mutta kolikossa on toinenkin puoli jota ei (haluta?) tuoda esiin. Kyseiset "heimot" eli kansat harjoittivat hirvittäviä vääryyksiä ja väkivallantekoja, aina lapsien uhraamisesta Molok jumalalle lähtien. Jumala varoitti, kehoitti parannukseen,antoi armonaikaa ja kun ei tämä auttanut Jumalan oli toimittava."
Ei pidä paikkaansa, se mitä Israelin naapurikansoista nyt tiedetään ei tue tuollaista käsitystä, vain foinikialaisilla oli tietyssä vaiheessa tapa uhrata lapsia , mutta julmuus ei oikeuta julmuutta. Jotkut kristityt selittävät julmat tarinat näin :piti piti olla julma jotta israelilaiset olisivat oppineet ettei saa olla julma...tolkutonta.
Foinikilaisetkaan eivät oleet saanet omilta jumaliltaan ohjetta lopettaa uhrit vaan päin vastoin pitivät tapaa oikeana.
Monet elivät tuohon aikaan turvattomina, mutta eivät sentään hirvittävän tuvrattomuuden oloissa , yhteisöt myös Israelin - olivat orjayhteiskuntia , naisten oikeudet olivat olemattomia, lasten myös, vaikkei heitä nyt sentään uhrattukaan, mutta voitiin muuten surmata tai myydä orjiksi eikä suuri osa selvinyt hengissä ensimmäisistä ikävuosista tautienkaan vuoksi . "Tuula -pappi"? kirjoitti:
Rakastava jumalolentosi siis tappoi viattomia pakanalapsia, jotka hän ystävällisesti otti tykönsä - ja vieläpä ilman kastetta! Kaste ei siis ole välttämätön uskomusjärjestelmäsi taivaaseen pääsemiseksi. Ihanko totta? Minulla oli ihan toinen käsitys. Kannattaa kertoa tämä tärkeä asia heti kirkolle, jotta turha lähetystyö voidaan lopettaa välittömästi.
On kuitenkin hyvä muistaa mihin tuo "heimojen", kansojen surma ajoitetaan. Eli kysessä on Vt:n aika ennen Ut:ta. Silloin ei vielä Jeesus ollut tullut maan päälle eikä kastetta ollut asetettu. Jeesus tullessaan asetti kasteen ja antoi käskyn viedä sanaa kaikille kansoille eli harjoittaa lähetystyötä
- didkuk
juhani1965 kirjoitti:
On kuitenkin hyvä muistaa mihin tuo "heimojen", kansojen surma ajoitetaan. Eli kysessä on Vt:n aika ennen Ut:ta. Silloin ei vielä Jeesus ollut tullut maan päälle eikä kastetta ollut asetettu. Jeesus tullessaan asetti kasteen ja antoi käskyn viedä sanaa kaikille kansoille eli harjoittaa lähetystyötä
Ei niitä heimoja ole surmattu eikä kasteilla, taivailla, myöhemmillä uskonnoilla , teologioilla tai jumalilla ole ole mitään tekemistä noiden tarinoiden tai niiden ajan kanssa.
dikduk kirjoitti:
Tokihan jotkut Vt:n Jumalan teot tuntuu vaikeilta hyväksyä ja käsittää. Mutta kolikossa on toinenkin puoli jota ei (haluta?) tuoda esiin. Kyseiset "heimot" eli kansat harjoittivat hirvittäviä vääryyksiä ja väkivallantekoja, aina lapsien uhraamisesta Molok jumalalle lähtien. Jumala varoitti, kehoitti parannukseen,antoi armonaikaa ja kun ei tämä auttanut Jumalan oli toimittava."
Ei pidä paikkaansa, se mitä Israelin naapurikansoista nyt tiedetään ei tue tuollaista käsitystä, vain foinikialaisilla oli tietyssä vaiheessa tapa uhrata lapsia , mutta julmuus ei oikeuta julmuutta. Jotkut kristityt selittävät julmat tarinat näin :piti piti olla julma jotta israelilaiset olisivat oppineet ettei saa olla julma...tolkutonta.
Foinikilaisetkaan eivät oleet saanet omilta jumaliltaan ohjetta lopettaa uhrit vaan päin vastoin pitivät tapaa oikeana.
Monet elivät tuohon aikaan turvattomina, mutta eivät sentään hirvittävän tuvrattomuuden oloissa , yhteisöt myös Israelin - olivat orjayhteiskuntia , naisten oikeudet olivat olemattomia, lasten myös, vaikkei heitä nyt sentään uhrattukaan, mutta voitiin muuten surmata tai myydä orjiksi eikä suuri osa selvinyt hengissä ensimmäisistä ikävuosista tautienkaan vuoksi .Kyllähän Israelin naapurikansojen pahuudesta ja moralittomuudesta voi lukea jo Raamatun sivuilta. Jumala varoittaa ryhtymästä samankaltaisiin pahoihin tekoihin. Näiden kansojen "syntimitta" täyttyi ja Jumalan tuomio kohtasi.
"Kun Herra, teidän Jumalanne, karkottaa heidät teidän tieltänne, älkää ajatelko, että Herra on teidän omien ansioittenne tähden tuonut teidät tänne ja antanut teille tämän maan. Ei, vaan Herra hävittää nämä kansat teidän tieltänne niiden pahuuden tähden." (5.Moos 9:4)
3. Moos. 18:1-24...."3 älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan"....seuraa pitkä syntilista ja loppukehoitus:..."24 Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne." (3. Moos. 18:1-24)
"Ja neljännessä polvessa sinun jälkeläisesi palaavat tänne takaisin; sillä amorilaisten syntivelka ei ole vielä täysi." (1. Moos. 15:16)
Tuolla aiheesta lisää: http://takkirauta.blogspot.fi/2011/04/seemilaisten-julmat-jumalat.htmldidkuk kirjoitti:
Ei niitä heimoja ole surmattu eikä kasteilla, taivailla, myöhemmillä uskonnoilla , teologioilla tai jumalilla ole ole mitään tekemistä noiden tarinoiden tai niiden ajan kanssa.
No, Raamattuun joko uskoo tai sitten ei usko. Siitä on turha "juupas-eipäs" väitellä :)
- ei vaan tajuu
juhani1965 kirjoitti:
Kyllähän Israelin naapurikansojen pahuudesta ja moralittomuudesta voi lukea jo Raamatun sivuilta. Jumala varoittaa ryhtymästä samankaltaisiin pahoihin tekoihin. Näiden kansojen "syntimitta" täyttyi ja Jumalan tuomio kohtasi.
"Kun Herra, teidän Jumalanne, karkottaa heidät teidän tieltänne, älkää ajatelko, että Herra on teidän omien ansioittenne tähden tuonut teidät tänne ja antanut teille tämän maan. Ei, vaan Herra hävittää nämä kansat teidän tieltänne niiden pahuuden tähden." (5.Moos 9:4)
3. Moos. 18:1-24...."3 älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan"....seuraa pitkä syntilista ja loppukehoitus:..."24 Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne." (3. Moos. 18:1-24)
"Ja neljännessä polvessa sinun jälkeläisesi palaavat tänne takaisin; sillä amorilaisten syntivelka ei ole vielä täysi." (1. Moos. 15:16)
Tuolla aiheesta lisää: http://takkirauta.blogspot.fi/2011/04/seemilaisten-julmat-jumalat.htmlJos luotu on niin paha niin katsokoot jumala peliin. mitä luo pahoja ihmisiä. silti se uskoo että taivaassa hommat toimii. olis alunperin luonut taivaan
- Maria-Elisabet
ei vaan tajuu kirjoitti:
Jos luotu on niin paha niin katsokoot jumala peliin. mitä luo pahoja ihmisiä. silti se uskoo että taivaassa hommat toimii. olis alunperin luonut taivaan
Niin, ei sitä tajua, ennen kuin tajuaa! Ihmisen pimeys on niin läpitunkematon,että tarvitaan Jumalan teko, todellinen valkeus, sen läpäisemiseksi.
Jumala ei luonut pahaa ihmistä vaan "lähes jumalolennon" ja antoi paratiisin asuinpaikaksi. Luotuaan kaiken valmiiksi, hän arvioi luomaansa ja totesi:"Katso kaikki oli hyvää!"
Mitä sana "Paratiisi" tuo sinun mieleesi? Kuka se siellä möhli, Jumala vai ihminen?
Taivaaseen eivät kaikki pääse. Jos et ota vastaan sovitusta, jonka Jeesus suoritti, niin Päärlyportti on ja pysyy kiinni! Syntiä ei Taivaanvaltakuntaan päästetä! - Tuula-pappi
Maria-Elisabet kirjoitti:
Niin, ei sitä tajua, ennen kuin tajuaa! Ihmisen pimeys on niin läpitunkematon,että tarvitaan Jumalan teko, todellinen valkeus, sen läpäisemiseksi.
Jumala ei luonut pahaa ihmistä vaan "lähes jumalolennon" ja antoi paratiisin asuinpaikaksi. Luotuaan kaiken valmiiksi, hän arvioi luomaansa ja totesi:"Katso kaikki oli hyvää!"
Mitä sana "Paratiisi" tuo sinun mieleesi? Kuka se siellä möhli, Jumala vai ihminen?
Taivaaseen eivät kaikki pääse. Jos et ota vastaan sovitusta, jonka Jeesus suoritti, niin Päärlyportti on ja pysyy kiinni! Syntiä ei Taivaanvaltakuntaan päästetä!On varmaan jumalolennon syytä sekin, että erotat lauseenvastikkeen pilkulla.
- dikduk
juhani1965 kirjoitti:
No, Raamattuun joko uskoo tai sitten ei usko. Siitä on turha "juupas-eipäs" väitellä :)
Eli kaikki muinaiset tarinat ovat tosia tai sitten koko Raamatussa ei ole mitään totta ? Me jo tiedämme miten Israelin muinaishistoria on mennyt, siitä on maahan jääneet samat jäljet kuin muidenkin alueen kansojen ,eli asia on voitu tutkia .
En olisi uskonut että kristittyjenkään parista enää löytyisi ihmisiä jotka uskovat että aurinko on joskus kiertänyt maata tai jumalolennot ovat tulleet makaamaan kauniita ihmsinaisia joista liitoista ovat syntyneet muinaiset "jättiläiset ". Juupas eipäs asiasta ei tässäkään ole kyse. - dikduk
juhani1965 kirjoitti:
Kyllähän Israelin naapurikansojen pahuudesta ja moralittomuudesta voi lukea jo Raamatun sivuilta. Jumala varoittaa ryhtymästä samankaltaisiin pahoihin tekoihin. Näiden kansojen "syntimitta" täyttyi ja Jumalan tuomio kohtasi.
Tuolla aiheesta lisää: http://takkirauta.blogspot.fi/2011/04/seemilaisten-julmat-jumalat.htmlIsraelilaiset ulkoistivat kaiken mahdollisen pahan niihin kansoihin joista olivat syntyneet, mutta myöhemmin erkaantuneet ja luuoneet oman kultturin ja kultin.VT:n historiaan sijoitetut tarinat alkavat olla yhtä tositahtumien kanssa vasta kuningaskuntien tuhon aikaan. Kirjoitusaikaa edeltävän menneisyyden kirjoittajat loivat itse.
Takkirauta näkyy siteeravan 1930 luvun ikivanhaa teosta jossa juuri mikään ei pidä paikkaansa. ei vaan tajuu kirjoitti:
Jos luotu on niin paha niin katsokoot jumala peliin. mitä luo pahoja ihmisiä. silti se uskoo että taivaassa hommat toimii. olis alunperin luonut taivaan
Jumalan hyvä suunnitelma etenee Hänen aikataulun mukaan. Jokainen kantaa vastuun omista teoistaan, näinhän sanoo jo yleinen oikeustajumme.
dikduk kirjoitti:
Israelilaiset ulkoistivat kaiken mahdollisen pahan niihin kansoihin joista olivat syntyneet, mutta myöhemmin erkaantuneet ja luuoneet oman kultturin ja kultin.VT:n historiaan sijoitetut tarinat alkavat olla yhtä tositahtumien kanssa vasta kuningaskuntien tuhon aikaan. Kirjoitusaikaa edeltävän menneisyyden kirjoittajat loivat itse.
Takkirauta näkyy siteeravan 1930 luvun ikivanhaa teosta jossa juuri mikään ei pidä paikkaansa.Tässä tulemme taas siihen että Raamattuun joko uskoo tai sitten ei. Ei ole kyse Israelilaisten "ulkoistamisesta" vaan Raamatun Sanasta, joka on Jumalan inspiroima.
Mielelläni tutustuisin lähteesi joka todistaa Carl Grimberg ja hänen suurteoksensa Kansojen historian tiedot täysin vanhentuneiksi.- dikduk
juhani1965 kirjoitti:
Tässä tulemme taas siihen että Raamattuun joko uskoo tai sitten ei. Ei ole kyse Israelilaisten "ulkoistamisesta" vaan Raamatun Sanasta, joka on Jumalan inspiroima.
Mielelläni tutustuisin lähteesi joka todistaa Carl Grimberg ja hänen suurteoksensa Kansojen historian tiedot täysin vanhentuneiksi.Ei siinä paljon Grimbergiä lopulta ollutkaan, ehkä Grimberg ei ole noin huono, mutta esim.. tämä kai on Grimbergiä :
"Carl Grimberg kuvaa seemiläistä polyteismiä siekailemattoman väkivaltaiseksi, brutaaliksi, julmaksi ja suvaitsemattomaksi uskonnoksi, johon liittyi sekä ihmisuhrit, rituaalinen silpominen, temppeliprostituutio että siekailematon irstailu. Ja vaikka tämä kuva on rajussa ristiriidassa sen mielikuvan kanssa mitä meillä yleisesti on polyteismista, arkeologia on osoittanut Carl Grimbergin olevan oikeassa."
ei ole ollut mitään yhtä seemiläistä uskontoa, polyteististä, monoteististä tai muutakaan, ei mitään yhtä piirteiltään samaa polyteismiä ylipäänsäkään. Vain se että polyteismissä uskotaan moniin jumaliin yhdistää polyteistisä uskontoja Seemiläisiä kieliä puhuneilla kansoilla on ollut monenlaisia uskontoja , arkeologia ei ole "osoittanut" mitä takkirauta tuossa väittää . - Nasse.
juhani1965 kirjoitti:
Jussin aivopierut ovat niin suloisia:
"No, Raamattuun joko uskoo tai sitten ei usko. Siitä on turha "juupas-eipäs" väitellä :) "
Jos olisit edes hetkenkään rehellinen, sinä et usko Raamattuun. Sinä olet Raamatusta poiminut juuri ne osat joist apidät ja uskot niihin, kaikkiin epämielyttäviin kohtiin olet kesinyt itsellesi selityksen jonka ansioista sinun ei tarvitse niistä cälittää.
Sellainen on uskisen "moraali" :)) juhani1965 kirjoitti:
Jumalan hyvä suunnitelma etenee Hänen aikataulun mukaan. Jokainen kantaa vastuun omista teoistaan, näinhän sanoo jo yleinen oikeustajumme.
Kerroppa nyt se Jumalan aikataulu ja kaiken minkä siitä kuvittelet tietäväsi?
Jokainen kantaa vastuun teoistaan paitsi ei yksikään kaltaisesi uskovainen joka on suurin valehtelija mikä maan päällä voi olla vielä toistaiseksi ja saa olla olemassa. Eikö ois parempi että olisit kuollut kun uskovalla muutoinkin on aina niin kova kiire tai hinku päästä murehtimaan, mitä on kuoleman jälkeen (siitäkin jo kovin paljon luulet tietäväsi ohi Raamatun sivujen?)?! Moni olisi kuolemasi jälkeen kiinnostunut siitä, kuinka uskova voi saada terveen paperit ja käsittääkseni kaltaisesi hihhuli on sairastunut psykoosiin. Siis noita tekstejäsi ei vain yksikään muu kuin joku toinen hihhuli on hyväksynyt. En voi hyväksyä sua, kun elät valheessa ja olet varmasti lapsillesikin sanonut ettei tule elää valheessa, mutta lapsillesikin olet sepittänyt niitä asioita joista voi puhua ihan totuutena jotka on uskonasiat!! Siitä en pidä ollenkaan ja se on väärin lapsiasikin kohtaan!!!!
Valehteleminen on sinusta sallittua ja siksi en yhteenkään uskovaiseen voi luottaa, koska Jumalan olemassa olo on sille uskovalle jokin sellainen piirre, joka on uskovalle vain yhtä valehtelua. Hyväksyn ettei työnantaja palkkaa epärehellisiä ihmisiä, joita on uskovaiset. Yhtäkään yltiörehellistä uskovaa en ole tavannut, eikä voida puhua rehellisyydestä jos yli miljardi ihmistä ei usko siihen uskontoon, mitä sä edustat!!
Uskonnottomien määrä kasvaa. Mistä se johtuu? Näkisin siitä, että ihmiset haluavat olla toisilleen rehellisiä. Mitään Jumalaa ei ole todistettu koskaan ollut olemassa!! Se Jumala on olemassa vain teidän uskovien omassa päässä!!!juhani1965 kirjoitti:
Tässä tulemme taas siihen että Raamattuun joko uskoo tai sitten ei. Ei ole kyse Israelilaisten "ulkoistamisesta" vaan Raamatun Sanasta, joka on Jumalan inspiroima.
Mielelläni tutustuisin lähteesi joka todistaa Carl Grimberg ja hänen suurteoksensa Kansojen historian tiedot täysin vanhentuneiksi."Tässä tulemme taas siihen että Raamattuun joko uskoo tai sitten ei."
Tai siihen että uskoo väärin. Miksi kukaan ei usko esimerkiksi Taru Sormusten Herrasta -teokseen. Jos Raamattu kirjoitettu niin kuin sen kerrotaan olevan niin silloin Taru Sormusten Herrasta voitaisi myöskin sanoa ettei sillä mitään kirjoittajaa ollut ja sehän tuli vain siitä sodasta Hobittien ja Sauronin välillä. Hobitti tai se Sauronhan sen kirjoitti? Tärkeintä ois tutkia, kuka kirjoitti Raamatun eikä jankata että se on "Jumalan sanaa" satoja vuosia eteenpäin. Raamatulle on vain yksi kirjoittaja kuten oli "Taru Sormusten Herrasta" Tolkien. Ymmärrätkö mitä mä tarkoitan!? Raamattu ei ole yhdenkään Jumalan kirjoittamaa!!
- mtgbvr444
Jos Jumala olisi paha ja sadistinen ja diktaattori niin maan päällä ei olisi enää yhtään ihmistä, ei varsinkaan niitä, jotka pilkkaavat Jumalaa esittämällä perättömiä valheita ja syytteitä.
- Tuula-pappi
Jumalanpilkasta pitäisi tehdä asianomistajarikos.
- rfdddc543
Tuula-pappi kirjoitti:
Jumalanpilkasta pitäisi tehdä asianomistajarikos.
Jumalanpilkka onkin asianomistajarikos niinkuin muutkin rikokset.
Valitettavasti Jumalalla vain on näin ihmisen näkökulmasta katsottuna liian pitkä pinna. - Tuula-pappi
rfdddc543 kirjoitti:
Jumalanpilkka onkin asianomistajarikos niinkuin muutkin rikokset.
Valitettavasti Jumalalla vain on näin ihmisen näkökulmasta katsottuna liian pitkä pinna.Eivät kaikki rikokset suinkaan ole asianomistajarikoksia, vaan osa on yleisen syytteen alaisia! Näihin jälkimmäisiin kuuluu myös "jumalanpilkka" eli nykyisen rikoslain tarkoittama uskonrauhan rikkominen.
Mielestäni siitä pitäisi tehdä asianomistajarikos eli itsensä pilkatuksi kokevan henkiolennon pitää itse henkilökohtaisesti käydä poliisiasemalla tekemässä tutkintapyyntö tai rikosilmoitus. Toki ne voi tehdä myös netissä, jos jumalolennolla on tarvittavat pankki- tai muut tunnukset.
Ei kai tuon pitäisi olla mitenkään mahdotonta ihmeisiin kykenevälle olennolle?
- 254
Monesti ihminen unohtaa, että maailmassa on toinenkin toimija, sielunvihollinen, paholainen, saatana, miksi häntä nyt kutsutaankin, joka haluaa kääntää Jumalan hyvät teot pahoiksi.
Maailmassa on meneillään henkien taistelu hyvän ja pahan välillä.
Paha näyttää tällä hetkellä olevan voitolla, mutta tämä ei ole lopullinen tilanne.
Ei tarvitse olla kovinkaan hyvä havannoitsija, joka tämän voi todeta katsoessaan ympärilleen. Vasta sitten kun on viimeinen taistelu, katsotaan kuka on voittaja.
"Mutta minä tiedän lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä" (Job 19:25-27). - dikduk
Jobin lunastaja oli sukulunastaja joka kosti jos kuolleelta jäi "kalavelkoja" . Palkkio tai rangaistus tulivat aina manapäällä , tämä oli se palkinto jonka Job sai kärsimyksistään: "
Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa. 13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. 14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk. 15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla. 16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti. 17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena. "
Job sai valtaisan omaisuuden, tyttäriä, ei rumia, vaan kauniita, nautti elämästään ja eli kauan.Näin koska kuoleman jälkeen ei enää ollut mitään, palkinnon piti olla tässä ja nyt.
Jobin kirjan satan kävi jumalalta kysymässä luvan toimilleen, ei hän ollut maahan heitetty sielunvihollinen,kapinallinen tai muutenkaan Jumalan vastustaja.- tgfd44321
4 Moos 27:12 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle Abarimin vuorelle ja katsele sitä maata, jonka minä annan israelilaisille.
13 Ja kun olet sitä katsellut, niin sinutkin otetaan pois heimosi tykö, niinkuin veljesi Aaron otettiin..."
Mooses otettiin heimonsa tykö kuoleman jälkeen, se todistaa selvästi, että kuoleman jälkeen on elämä, toisenlainen elämä. - dikduk
tgfd44321 kirjoitti:
4 Moos 27:12 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle Abarimin vuorelle ja katsele sitä maata, jonka minä annan israelilaisille.
13 Ja kun olet sitä katsellut, niin sinutkin otetaan pois heimosi tykö, niinkuin veljesi Aaron otettiin..."
Mooses otettiin heimonsa tykö kuoleman jälkeen, se todistaa selvästi, että kuoleman jälkeen on elämä, toisenlainen elämä.ei todista .
- kkl7444
dikduk kirjoitti:
ei todista .
Kyllä todistaa ja näitä kohtia on useampia. Aabrahamin uskovat jälkeläiset menivät sinne "Aabrahamin helmaan" odottamaan Paratiisin avajaisia.
1 Moos 25:8 Ja Aabraham vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena, ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
1 Moos 25:17 Ja tämä on Ismaelin elinvuosien luku: sata kolmekymmentä seitsemän vuotta; ja hän vaipui kuolemaan ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
1 Moos 35:29 Ja Iisak vaipui kuolemaan ja tuli otetuksi heimonsa tykö, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena. Ja hänen poikansa Eesau ja Jaakob hautasivat hänet.
1 Moos 49:33 Kun Jaakob oli antanut määräyksensä pojilleen, veti hän jalkansa vuoteeseen ja kuoli ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
4 Moos 20:24 "Aaron otetaan nyt pois heimonsa tykö, sillä hän ei pääse siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille, koska te niskoittelitte minun käskyäni vastaan Meriban veden luona.
5 Moos 32:50 Ja sinä kuolet sillä vuorella, jolle nouset, ja tulet otetuksi heimosi tykö, niinkuin sinun veljesi Aaron kuoli Hoorin vuorella ja tuli otetuksi heimonsa tykö, - joop1
kkl7444 kirjoitti:
Kyllä todistaa ja näitä kohtia on useampia. Aabrahamin uskovat jälkeläiset menivät sinne "Aabrahamin helmaan" odottamaan Paratiisin avajaisia.
1 Moos 25:8 Ja Aabraham vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena, ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
1 Moos 25:17 Ja tämä on Ismaelin elinvuosien luku: sata kolmekymmentä seitsemän vuotta; ja hän vaipui kuolemaan ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
1 Moos 35:29 Ja Iisak vaipui kuolemaan ja tuli otetuksi heimonsa tykö, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena. Ja hänen poikansa Eesau ja Jaakob hautasivat hänet.
1 Moos 49:33 Kun Jaakob oli antanut määräyksensä pojilleen, veti hän jalkansa vuoteeseen ja kuoli ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
4 Moos 20:24 "Aaron otetaan nyt pois heimonsa tykö, sillä hän ei pääse siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille, koska te niskoittelitte minun käskyäni vastaan Meriban veden luona.
5 Moos 32:50 Ja sinä kuolet sillä vuorella, jolle nouset, ja tulet otetuksi heimosi tykö, niinkuin sinun veljesi Aaron kuoli Hoorin vuorella ja tuli otetuksi heimonsa tykö,Tyko tarkoittaa muinaisten israelilaisten tapaa kerätä vainajien luut ruumiin maaduttua yhteen hautaan, jossa oli koko suku tai ainakin laaja perhe "koolla".
"Tulla otetuksi heimonsa tykö" sanonnasta tuli niin yleinen kuolemaa merkitsevä sanonta että sitä on käytetty silloinkin kun luut ovat jääneet keräämättä loppupaikkaan tai kun heimopääällikkö aloitti sukunsa uuden hautapaikan. Verbi on asf (alef samech peh)
Vanhassa Israelin kultissa ihminen oli sielu, ei ollut erillisyyttä. Ne joiden luut koottiin esi-isien tykö eivät uskoneet enää nousevansa yhtään mihinkään. Mm jobin tarina kuuluu tähän vanhaan perinteeseen.
Rabbiiniseen juutalaisuuteen tuli käsitys erillisestä kuoleman jälkeen säilyvästä sielusta hyvin myöhään kreikkalaisen filosofian kautta, jonka keksintöä se on.
Helvettiä juutalaisuudessa ei ole vieläkään ja oppi kuolemanjälkeisestä elämästä yleensäkin epäselvä. - 88+93
joop1 kirjoitti:
Tyko tarkoittaa muinaisten israelilaisten tapaa kerätä vainajien luut ruumiin maaduttua yhteen hautaan, jossa oli koko suku tai ainakin laaja perhe "koolla".
"Tulla otetuksi heimonsa tykö" sanonnasta tuli niin yleinen kuolemaa merkitsevä sanonta että sitä on käytetty silloinkin kun luut ovat jääneet keräämättä loppupaikkaan tai kun heimopääällikkö aloitti sukunsa uuden hautapaikan. Verbi on asf (alef samech peh)
Vanhassa Israelin kultissa ihminen oli sielu, ei ollut erillisyyttä. Ne joiden luut koottiin esi-isien tykö eivät uskoneet enää nousevansa yhtään mihinkään. Mm jobin tarina kuuluu tähän vanhaan perinteeseen.
Rabbiiniseen juutalaisuuteen tuli käsitys erillisestä kuoleman jälkeen säilyvästä sielusta hyvin myöhään kreikkalaisen filosofian kautta, jonka keksintöä se on.
Helvettiä juutalaisuudessa ei ole vieläkään ja oppi kuolemanjälkeisestä elämästä yleensäkin epäselvä.Älä viitsi tulla tänne valehtelemaan. Juutalaiset kyllä tiesivät ylösnousemuksesta.
Dan 12: 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. - joop1
88+93 kirjoitti:
Älä viitsi tulla tänne valehtelemaan. Juutalaiset kyllä tiesivät ylösnousemuksesta.
Dan 12: 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.Minusta teet virheen tai olet muuten vain naivi siteeratessasi nimenomaan Danielin kirjaa tässä yhteydessä.
Danielin kirja kuuluu tosiasiallisesti ns myöhempään rabbiinisen juutalaisuuden aikaan. Sillä ei ole mitään tekemistä varhaisen juutalaiskultin kuolema-ja sielukäsityksen kanssa mitä mm jobin kirja edustaa.
Danielin kirja kuvailee kyllä näennäisesti 500-luvun tapahtumia eKr., mutta on paljon todisteita siitä, että kirja on todellisuudessa paljon nuorempi eikä myöskään Danielin, kirjan päähenkilön, tekemä.
Mm. vanhin tunnettu Danielin kirjan käsikirjoitus on ajalta n. 125-100 eKr. mutta vielä n. 200-180 eKr. kirjoitettu Jeesus Siirakin kirjakaan ei mainitse häntä lainkaan monien muiden merkittävien profeettojen joukossa. Kun taas VT:n suurista profeetat ja 12 pientä profeettaa hän mainitsee ja varsinkin suurten profeettojen Jesaja, Jeremia ja Hesekiel arvoa korostetaaan viittaamalla heidän ennustuksiensa toteutumiseen.
On siten outoa juuri tältä kannalta, että Danielista ei puhuta mitään jos sellainen suuri profeetta olisi tiedetty olemassa olleeksi 500-luvulla.
Danielin kirjan alkuperä sijoittuu tod näk. vasta toiselle vuosisadalle eKr., eli juuri Antiokus Epifaneen ja aivan sitä edeltäneeseen aikaan. - dikduk
kkl7444 kirjoitti:
5 Moos 32:50 Ja sinä kuolet sillä vuorella, jolle nouset, ja tulet otetuksi heimosi tykö, niinkuin sinun veljesi Aaron kuoli Hoorin vuorella ja tuli otetuksi heimonsa tykö,Abrahamin helmaan mentiin vasta UT:ssa jossa on taivas/helvettioppi jota heprealaisessa Raamatussa ei ole .Ketään ei VT:ssä pelotella helvetillä eikä kellekään luvat ikuista elämää "taivaassa". Palkinnot hyvästä elämästä ovat tällaisia: noudata käskyjä jotta kauan eläisit maan päällä - miksi palkita noin jos on luvassa aikuinen elämä ?
Heimon tykö ottaminen tarkoitti hautaamista sukuhautaan jonne luut kerättiin. Moosesta ei voitu noin haudata mutta toimenpidettä nimitetttin samoin kuin kirjoitusaikaan hautausta yleensäkin . Älä yritä tehdä muinaisista israelilaisista kristittyjä, sitä he eivät olleet. - dikduk
88+93 kirjoitti:
Älä viitsi tulla tänne valehtelemaan. Juutalaiset kyllä tiesivät ylösnousemuksesta.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.Ei Joop valehtele hän tuntuu tuntevan juutalaisuutta.
- dikduk
joop1 kirjoitti:
Minusta teet virheen tai olet muuten vain naivi siteeratessasi nimenomaan Danielin kirjaa tässä yhteydessä.
Danielin kirja kuuluu tosiasiallisesti ns myöhempään rabbiinisen juutalaisuuden aikaan. Sillä ei ole mitään tekemistä varhaisen juutalaiskultin kuolema-ja sielukäsityksen kanssa mitä mm jobin kirja edustaa.
Danielin kirja kuvailee kyllä näennäisesti 500-luvun tapahtumia eKr., mutta on paljon todisteita siitä, että kirja on todellisuudessa paljon nuorempi eikä myöskään Danielin, kirjan päähenkilön, tekemä.
Mm. vanhin tunnettu Danielin kirjan käsikirjoitus on ajalta n. 125-100 eKr. mutta vielä n. 200-180 eKr. kirjoitettu Jeesus Siirakin kirjakaan ei mainitse häntä lainkaan monien muiden merkittävien profeettojen joukossa. Kun taas VT:n suurista profeetat ja 12 pientä profeettaa hän mainitsee ja varsinkin suurten profeettojen Jesaja, Jeremia ja Hesekiel arvoa korostetaaan viittaamalla heidän ennustuksiensa toteutumiseen.
On siten outoa juuri tältä kannalta, että Danielista ei puhuta mitään jos sellainen suuri profeetta olisi tiedetty olemassa olleeksi 500-luvulla.
Danielin kirjan alkuperä sijoittuu tod näk. vasta toiselle vuosisadalle eKr., eli juuri Antiokus Epifaneen ja aivan sitä edeltäneeseen aikaan.oikein taas.
- dikduk
88+93 kirjoitti:
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti."Taidolliset" oli ryhmä joka Antiokus Epifaneen aikaan taisteli seleukideja vastaan, moni heistä kuoli usein kidutettuna kun taas monet kreikkalaisten joukkoon liitttyneet juutalaiset elivät pitkän elämän, tämä oli se jota Danielin kirjan kirjoittaja ei sietänyt , jos muu ei auttaisi marttyyrit nousisivat uuteen elämään, muuten he jäisivät ilman palkkiota.
Lukemalla UT:ia näkee että siloinkin ne jotka pitivät kiinni kirjoituksista /saddukealaiset eivät tunteneet ajatusta "ylösnousemuksesta", joillakin ryhmillä sellainen oli saatuna juutalaisuuden ulkopuolelta, mutta ei tuolloinkaan kasvaneena mitenkään määritellyksi tai koko kansan omaksumaksi opiksi. - 44+9
dikduk kirjoitti:
Abrahamin helmaan mentiin vasta UT:ssa jossa on taivas/helvettioppi jota heprealaisessa Raamatussa ei ole .Ketään ei VT:ssä pelotella helvetillä eikä kellekään luvat ikuista elämää "taivaassa". Palkinnot hyvästä elämästä ovat tällaisia: noudata käskyjä jotta kauan eläisit maan päällä - miksi palkita noin jos on luvassa aikuinen elämä ?
Heimon tykö ottaminen tarkoitti hautaamista sukuhautaan jonne luut kerättiin. Moosesta ei voitu noin haudata mutta toimenpidettä nimitetttin samoin kuin kirjoitusaikaan hautausta yleensäkin . Älä yritä tehdä muinaisista israelilaisista kristittyjä, sitä he eivät olleet.Jeesus puhui Aabrahamin helmasta ja juutalaiset ymmärsivät, mistä hän puhui, kukaan ei kyseenalaistanut Aabrahamin helmaa. Ja ne ihmiset elivät silloin vielä VT:n aikakautta.
Täällä esiintyy muutamia "juutalaisuuden asiantuntijoita", jotka vain esittävät ateistien ja Jeesusta vihaavien juutalaisten mielipiteitä. Sellaisiin ei kannata luottaa.
Daniel eli Hesekielin kanssa osaittain samaan aikaan ja Hesekiel tunsi hänet. Jeesusta vihaavien juutalaisten ja jevalaistgen kannalta on tärkeää kieltää Danielin tekstit, koska ne todistavat helevetistä. Jeesuskin mainitsi Danielin.
Hesekiel 14:14 ja sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
Hesekiel 14:20 ja Nooa ja Daniel ja Job olisivat sen keskellä, eivät he voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikaansa eikä tytärtänsä; vain itse he vanhurskaudellaan pelastaisivat henkensä.
Hesekiel 28:3 ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
Mat24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon- - 44+10
44+9 kirjoitti:
Jeesus puhui Aabrahamin helmasta ja juutalaiset ymmärsivät, mistä hän puhui, kukaan ei kyseenalaistanut Aabrahamin helmaa. Ja ne ihmiset elivät silloin vielä VT:n aikakautta.
Täällä esiintyy muutamia "juutalaisuuden asiantuntijoita", jotka vain esittävät ateistien ja Jeesusta vihaavien juutalaisten mielipiteitä. Sellaisiin ei kannata luottaa.
Daniel eli Hesekielin kanssa osaittain samaan aikaan ja Hesekiel tunsi hänet. Jeesusta vihaavien juutalaisten ja jevalaistgen kannalta on tärkeää kieltää Danielin tekstit, koska ne todistavat helevetistä. Jeesuskin mainitsi Danielin.
Hesekiel 14:14 ja sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
Hesekiel 14:20 ja Nooa ja Daniel ja Job olisivat sen keskellä, eivät he voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikaansa eikä tytärtänsä; vain itse he vanhurskaudellaan pelastaisivat henkensä.
Hesekiel 28:3 ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
Mat24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-Korjaus:
...Jeesusta vihaavien juutalaisten ja jehovalaisten kannalta.... - Kui
44+10 kirjoitti:
Korjaus:
...Jeesusta vihaavien juutalaisten ja jehovalaisten kannalta....44 10
Kukas sinulle on opettanut (iskostanut päähäsi) sellaista että Jehovan todistajat vihaavat Jeesusta. - Kun se ei ole totta.
Jostain syystä heitä ei huolita kristittyjen joukkoon - luulisin sen johtuvan siitä että he eivät allekirjoita kolminaisuusoppia.
Tosin itse he pitävät itseään oikeina kristittyinä, mutta eivät muita, käsittääkseni.
Siis vuoroin... jne.
Itse pitäisin 100%:n raamattu-uskovaisen mittarina sitä, jos henkilö uskoo Nooan merimatkaan.
Tuohon tarinaan uskomisen rinnalla evoluution kieltäminen, luomisoppiin uskominen tai vaikka maailmankaikkeuden 10'000 vuoden ikään uskominen ovat vaatimattomia uskon mittareita. Hyviä toki, mutta heppoisia tuon Nooan seikkailun rinnalla.
Tuon kynnyksen ylittänyt uskovainen on senverran varma kannastaan ja uskonasiat niin tärkeitä ajattelussaan, että keskustelu ei tunnu toimivan. Tämä ei ole mikään arvostelu. Kun asiat on uskovan päässä loksahtaneet paikoilleen, niin sitten ne on heille niin.
Puhdasverisen uskovan yksi tunnuspiirre on ehdoton varmuus ainakin uskonasioissa ja moraalikysymyksissä, sekä joskus kaikessa muussakin.- erdlmygt
Kysymys Nooan arkista ei vaikuta kotiuttamiseen (=pelastukseen). Siitä ei kannata tietämättömien kanssa keskustella.
Mitenkähän tuo sinun kommettisi liittyy tähän aiheeseen.
- Mirka. ....,.
Onneksi kaikki jumalat ovat vain satua ja hööpöötyystää.
- kkmygbbbbf
Mirka on satuolento, joka uskoo Aku Ankkaan.
- Jumala on rakkaus
"Kristinuskon Jumala ei ole hyvä."
Onpas koska Raamatussa sanotaan niin. - Jahve on kamala
Olisi kyllä aivan hirveää, jos Raamatun Jumala olisi olemassa. Se olisi todella pelottava ja itsekäs jumala, joka haluaa tappaa ihmisiä lähes mistä syystä tahansa. Saattaisi suutuspäissään vaikka hukuttaa koko planeetan kerralla.
Ajatelkaa, että Jumala kertoisi itsestään vain yhdelle kansalle. Sitten hän tapattaisi muita kansoja, koska he eivät tiedä hänestä mitään. Näinhän Jahve teki tarinassa, jossa israelilaiset olivat Egyptissä. Eikös myös Jerikossa ollut sama tilanne?- yyyhyyygtw332
Häpeä sillä sinä vain tahallasi valehtelet ja vääristelet asioita.
Tuollaista hirveää Jumalaa ei voi olla olemassa sillä silloin hän olisi tehnyt selvää kaikista valehtelijoista ja jumalanpilkkaajista. - Murhaaja se on
yyyhyyygtw332 kirjoitti:
Häpeä sillä sinä vain tahallasi valehtelet ja vääristelet asioita.
Tuollaista hirveää Jumalaa ei voi olla olemassa sillä silloin hän olisi tehnyt selvää kaikista valehtelijoista ja jumalanpilkkaajista.Jahve nimenomaan teki niin! Etkö lue Raamattua?! Hän murhasi lähes kaikki ihmiset.
- mdaed
humala on hyvä jutu vaij jumalaj ei ooo
- 7yt
rakkauden jumala? sadistinen narsisti on osuvampi määrittely.
- ateistit ne
niitä narsisteja on.
- Portinvartia
Kenen hyvä?
Voitko edes mielessäsi kuvitella mikä olisi kaikille yhteinen hyvä. Minä voin. - 254
Niin tai näin, mutta tähän Jumalaan on tyytyminen, koska muita Jumalia ei ole.
Se on vähän siten, kuka miltäkin kannalta katsoo.
Iankaikkisuus näkökulmalta Jumala on hyvä, mutta jos ajattelee niin että Jumalan on oltava maailman mielen mukainen, niin silloin saattaa pettymyksiä tulla.
Jumala ei taivu ihmisen tahtoon, vaan ihmisen on taivuttava Jumalan tahtoon.- foksmalder
Yhtä todennäköistä on, että on jokin muu jumala tai useampia jumalia...todennäköisintä kuitenkin on, ettei ole mitään jumalia.
- Herran pelko
Herran pelko on viisauden alku, kuten Raamattu toteaa. Ihmisen on turha arvostella Jumalan moraalia koska Jumala on kaikkivaltias joka saa itse valita mitä tekee. Ihmisen on alistuttava Jumalan edessä. Kapinointi Jumalaa vastaan on turhaa koska Jumala on kaikkivaltia elävä Jumala ja maailmankaikkeuden Luoja. Jos kapinoi Jumalaa vastaan niin joutuu ikuiseksi ajaksi helvetin piinaan. Raamattu kertoo jonkin verran helvetistä ja sen kauhuista. Jumala näytti kuitenkin Bill Wieselle helvetin jotta hän voi todistaa jokaiselle sen olemassaolosta ja siitä mitenkä kamala ja hirveä paikka se on.
http://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrk- Vai niin.
En usko.
- no comprendo
Jos jumala on kaikkitietävä ja kaikkivoipa niin hän ei todellakaan ole hyvä. Jos hän on kerran kaiken luonut niin ei tarvi ku vähän tsiigata ympärilleen niin huomaa että jumala ei ole hyvä kun on luonut ja sallinut niin paljon pahaa, kärsimystä ja epäoikeudenmukaisuutta.
Uskovaiset sanoo että S..tana on syllinen pahaan. Miksi jumala sitten loi itselleen vastustajan, ja vielä niin voimakkaan että ei itsekään sille pärjää. - ajateltavaa
Vertauskuvallisesti: Jos ihminen söi Jumalan kiellosta huolimatta hyvän ja pahan tiedon puusta ja saavutti siten tietoisuuden, miksi Jumala halusi pimittää tietoa? Miksi käärme halusi, että ihmiset saavat tuon tiedon? Kuka viimekädessä oli paha?
Jumala Raamatussa paratiisista karkoittamisen jälkeen: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Raamatun Jumala ei halua ihmiselle hyvää. Se todellinen Jumala, mistä Jeesus puhui, on aivan toisenlainen. "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä."
Jeesus sanoi Raamatun mukaan: "En minä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle, vaan miekan."
Summa summarum: Jos paholainen olisi olemassa, se olisi tieteen ja kulttuurin luoja ja tukija. Jos jumala olisi olemassa, se olisi samassa yhtälössä narisija ja edistyksen alituinen sabotoija. Jumala yrittäisi jatkuvasti saada ihmiskuntaa luopumaan luku- ja kirjoitustaidosta. - ykudkdd
Aloitus on 100% totta.
- vapaampiajattelija
Onko nämä ateistit ihan tosissaan? Eivät viiti edes tehdä tutkimustyötä:
http://www.youtube.com/watch?v=9FGv9aOCcyU
Toisekseen, esitin toisessa topiicissa moraaliargumentin. Sen mukaan objektiivisten moraalien olemassaolo on riippuvainen Jumalan olemassaolosta. Aloittaja TEKI moraaliarvostelua ja siten myönsi objektiivisten moraalien olevan olemassa. Siispä Jumala on olemassa.- 7+8
Miten moraalin olemassaolo muka todistaa kaikkien maailman uskontojen jumalista oikeaksi juuri kristinuskon jumalan, Jahven? Joka uskonnoissa on ollut oma moraalikäsityksensä. Kaiken lisäksi ihmisellä on oma sisäinen evoluution tuloksena syntynyt moraalinsa, jonka näkökulmasta aloituksessa kirjoitin kristinuskon jumalasta.
- vapaampiajattelija
7+8 kirjoitti:
Miten moraalin olemassaolo muka todistaa kaikkien maailman uskontojen jumalista oikeaksi juuri kristinuskon jumalan, Jahven? Joka uskonnoissa on ollut oma moraalikäsityksensä. Kaiken lisäksi ihmisellä on oma sisäinen evoluution tuloksena syntynyt moraalinsa, jonka näkökulmasta aloituksessa kirjoitin kristinuskon jumalasta.
Mistä vedät tuon johtopäätöksen?
- 14+3
vapaampiajattelija kirjoitti:
Mistä vedät tuon johtopäätöksen?
Vedän johtopäätöksen moraalin synnystä evoluution tuloksena, siitä että evoluutio on todistettu tieteellinen fakta, ja siitä että moraali on hyödyllinen asia eläinyhteisön toiminnan kannalta.
- EL.ak.IM
15 2
Tsiigasin vain otsikon. Kuka on edes kristinuskon Jumala? Menee vähän termit sekaisin... Jokaisella on joku, joka on vastuussa toisesta. Ei se aina Isukki ole. Voihan se Per-ke-lekkin olla. Mutta joku kaitsee kokoajan. Karsinan vaihto on vaikeampi toimenpide. Mutta mahdollinen. Tai niin se on ainakin kirjoitettu. Mä en näistä jutuista mitään tajua.
Sulle se saattaa olla vaikeampi tehtävä. Et ole edes osunut pohjaan vielä. Saattaa tulla yllättävä laskeutuminen. Jopa todennäköinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,734271Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172738Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242497Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod152432Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1092318Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1102194Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992151Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6091946MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141945Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231683