Mitenkäs kauan teillä kestävät nuo vesipumput? Huomasin eilen, että 2.8 V6 30v:ssä se kesti 83000 km. Huokaus.
a6 vesipumpun elinikä?
18
4058
Vastaukset
- make
Mitens 2.8 V6 kone muuten on kestänyt ja mikä on ollut öljynkulutus?
- Kari
On nyt 10 tkm kokemus tästä autosta, nyt oli eka remontin aihe. Ei kuluta öljyä normaaliajossa, en kaahaa useinkaan. Vetää ja kiihtyy kuin elukka, toivottavasti myös jatkossa. Mites itselläsi on pelittänyt?
- make
Kari kirjoitti:
On nyt 10 tkm kokemus tästä autosta, nyt oli eka remontin aihe. Ei kuluta öljyä normaaliajossa, en kaahaa useinkaan. Vetää ja kiihtyy kuin elukka, toivottavasti myös jatkossa. Mites itselläsi on pelittänyt?
...vasta mietintämyssyssä josko tolla koneella.
- Kari
make kirjoitti:
...vasta mietintämyssyssä josko tolla koneella.
Ostin Ruotsista kesäkuussa ja olen ollut hyvin tyytyväinen: on tilaa, varustelua ym. Vesipumpun ja termostaatin hinnat saattavat tietysti harhaanjohtaa varaosien yleisestä tasosta?
- Akilleus
vesipumppu vaihdetaan asiakkaan luvalla 90 tkm:n määräaik.huollosa: silloin se on hyvä vaihtaa, kun on koko keula auki remminvaihtoa varten. Vesipumpun, vaikka ehjänkin,vaihto etukäteen samassa yhteydessä on "kokonaisvaltaisesti edullista" ;-).
- Kari
Sataa tonnia mä itsekin odotin, mutta eipä kestänyt: pumppu, luultavasti kannen/kansien tiivisteet. Nam.
- taj
Kari kirjoitti:
Sataa tonnia mä itsekin odotin, mutta eipä kestänyt: pumppu, luultavasti kannen/kansien tiivisteet. Nam.
tulee jarrujen laitto nyt uusiks 150 tuhatta on kurvattu jarrulevyt taakse oli 54 ekuu kipale ja palasarja 14 ekuu et ei juuri muista kalliimpia ole huollotkin ihan samoissa kuin entisessä( avensis)öljyy tuntuis kuluvan 10 tkm puolisen litraa
- Kari
taj kirjoitti:
tulee jarrujen laitto nyt uusiks 150 tuhatta on kurvattu jarrulevyt taakse oli 54 ekuu kipale ja palasarja 14 ekuu et ei juuri muista kalliimpia ole huollotkin ihan samoissa kuin entisessä( avensis)öljyy tuntuis kuluvan 10 tkm puolisen litraa
Mä vaihdatin eteen jarrulevyt ja palat. Omat öljyt ja suodatin. Hinta yhteensä 190€, ei todellakaan ollut merkkihuolto!
- A6 -98 2.4
Itselläni 150tkm kohta mittarissa, remmin vaihdon yhteydessä ei vaihdettu vesipumppua, koska asemtaja ei nähnyt tarvetta sen vaihdolle.
Vesipumppu siis alkuperäinen, toivottavasti kestää vielä...- joensuu
1996 a6 160000km ajettu
tsekattiin eilen hihnojen vaihdon yhteydessa, hyvassa kunnossa viela! - Kari
joensuu kirjoitti:
1996 a6 160000km ajettu
tsekattiin eilen hihnojen vaihdon yhteydessa, hyvassa kunnossa viela!Mulle tuli 184 tkm täyteen ja pumppu levisi, taisi mennä kannentiiviste ym. Vaihtakaa ajoissa, mä maksan oppirahat :-(
Kiitos kommenteista, mä kertoilen miten tässä käy kunhan kone avataan.
- A6 2,5TDI -00
Autollani oli ajettu 183tkm. Tiesin, että jakohihnan vaihto oli ajankohtainen ja olin sitä jo suunnitellutkin. Yllättäin moottorista alkoi kuulua kolkatus. Vein huoltoon, jossa selvisi, että vesipumpun laakerit olivat "kadonneet". Jakohihna on rispaantunut ja märkä. Ajokielto iski päälle heti. Vesipumppu kannattaa ehdottomasti vaihtaa AINA remmin vaihdon yhteydessä. Merkkihuolto sen kyllä vaihtaakin automaattisesti.
- A6 -98 2.4
Merkkihuollossa totesivat Laakkosella, ettei tarvetta vaihtoon ollut jakohihnan vaihdon yhteydessä
- Kari
A6 -98 2.4 kirjoitti:
Merkkihuollossa totesivat Laakkosella, ettei tarvetta vaihtoon ollut jakohihnan vaihdon yhteydessä
Mun yksi ystäväni, joka on k.o. firman palkkalistoilla kertoi, että heillä on tapana vaihtaa kaikki e.m. osat (pumppu, hihna, yms.), koska ne ovat suht halpoja ja kone on jo valmiina penkissä. Vaihteleekohan se paikkakunnittain? Tuskinpa siitä vaihdosta haittaakaan on?
- joku
Kari kirjoitti:
Mun yksi ystäväni, joka on k.o. firman palkkalistoilla kertoi, että heillä on tapana vaihtaa kaikki e.m. osat (pumppu, hihna, yms.), koska ne ovat suht halpoja ja kone on jo valmiina penkissä. Vaihteleekohan se paikkakunnittain? Tuskinpa siitä vaihdosta haittaakaan on?
Niin tuo pummpu tosiaan kannattaa vaihdattaa samalla kuin on remmin vaihto. Ensinnäkin se on aika pieni kustannus niin suuressa huollossa. Toisena noista pumpuista yleenäs halkeaa se muovinen ratas mikä pumppua pyörittää jakohihnan kautta. Uudella pumpulla on kahden vuoden takuu eli ei sen elinikä juuri jakopäänhihnaa pisempi ole.
Merkkihuolloissa tosiaan suositellaan vaihtoa, mutta koska se ei kuulu huoltoohjelmaan niin osaamaton huolto ei välttämättä sitä tiedä. - Kari
joku kirjoitti:
Niin tuo pummpu tosiaan kannattaa vaihdattaa samalla kuin on remmin vaihto. Ensinnäkin se on aika pieni kustannus niin suuressa huollossa. Toisena noista pumpuista yleenäs halkeaa se muovinen ratas mikä pumppua pyörittää jakohihnan kautta. Uudella pumpulla on kahden vuoden takuu eli ei sen elinikä juuri jakopäänhihnaa pisempi ole.
Merkkihuolloissa tosiaan suositellaan vaihtoa, mutta koska se ei kuulu huoltoohjelmaan niin osaamaton huolto ei välttämättä sitä tiedä.Kajaanin Laakkonen vaihtoi vesipumpun, kiilahihnan, jakopään hihnan rullineen, termostaatin tiivisteineen ja uudet nesteet. >Vähän yli tonni paloi, mutta tuli todistettua, ettei V6:n kannen tiivisteet pienestä säikähdä, mutta vesipumppu ja e.m. hihnat kannattaa vaihtaa jo ennenkuin kilsat tulevat täyteen. Huh huh.
- Kari565
Ei Audista tarvitse etupäästä mitään purkaa ,kun jakohihna vaihdetaan ,se onnistuu sivulta !
- räkäinennauru
Miten ihmeessä sen asentaja näkee silmämääräisesti, että satatuhatta ajettu vesipumppu "näyttää hyvältä ja ei kannata vaihtaa"???
Totta helvetissä kannattaa.
Passatissa kun tuli hihnanvaihto 90 tuhannessa, soitin VW-autoon ja kysyin huoltopäälliköltä kustannusarviota. Kaveri sanoi, ettei hänellä ooo nyt tässä hinnastoa, mutta toi homma on pitkälti toista tuhatta euroa. Sanoin kiitos ja kuulemiin, ja kysyin samaa Metro-Autosta: Kuussataa, vastattiin. Vaihdetaanko vesipumppu samalla? Kysyi Metro-Auton mies. Kysyin, paljonko se kustantaa lisää, johon kaveri vastasi, että kyl se mahtuu tohon kuuteen sataan sekin.
Että näitä pajoja on eri hintaisia. Audimiehille on täällä Turussa vielä WVauhtipiste, jossa noista hinnoista lähtee vielä reilusti pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283709Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963544Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473094Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082829Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132358Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie392138Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955