Kuvitteleeko Soten johto, että tuolla vaivaisella 6000 euron kuukausipalkalla tänne saadaan lääkäreitä houkuteltua, varsinkin kun tuo summa sisältää jo lisät. Ehei! Ilman vähennyksiä veroprosentiksi muodostuu 34 %
Kuuden tonnin lekuri
8
228
Vastaukset
- jyygi
Puoskareilla on kusi noussut päähän noin karmivilla palkkavaatimuksilla,Eikö ahneudella ole mitään rajaa.
- Miksi hyväntekijäksi
Ei tuo ole vielä mikään palkka ja etenkin koska sisältää vielä lisät. Ensimmäiseksi Ylä-Savon Soten asiat kokonaan uusiksi ja kuntoon aina ylintäjohtoa myöten, koska sillä on niin huono maine. Sen jälkeen voi alkaa toivoa, että lääkäreitä saataisiin Iisalmeen. Mitä palkkaan tulee, niin sen täytyy olla korkeampi koska muuten lääkärit suuntaavat muualle. Terveyskeskuslääkärien keskipalkka Suomessa pyörii 6800 ja yleislääketieteen erikoislääkärien palkat ovat 7000 eurosta ylöspäin.
Eivät lääkärit pienemmällä palkalla pienemmille ja kuihtuville paikkakunnille tule hyväntekeväisyyttä tekemään, koska saavat korkeampaa palkkaa elinvoimaisemmilta ja pienemmän verotuksen paikkakunnilta. Kyllä ammattiylpeyttäkin saa olla. Iisalmessa kuvitellaan jotenkin kummallisella tavalla, että sosiaaliala on kaikki kaikessa joka työllistää joka johtaisi automaattisesti suureen halukkuuteen paikkakunnalle.
Sama vääräuskoisuus kuvastuu hyvin Iisalmen koulutustarjonnasta, harvat lähihoitajat, sosionomit ja sairaanhoitajat jäävät Iisalmeen mikäli ylipäätänsä koskaan valmistuvatkaan. Kannattaa vaikka ottaa selvää kuinka suuret keskeyttämislukumäärät ovat Iisalmessa sosiaalialalle. Vuosittain ensimmäisen vuoden sosiaalialan opiskelijoista 50% keskeyttää opiskelunsa ja vaihtaa alaa. Useana vuotena jopa 3/4 aloittavista sosiaalialan opiskelijoista on keskeyttänyt opintonsa lähihoitajapuolella.
- tuhon tie
Lääkärimafia ajaa maaseutu-Suomen alas.
- 11500,-/kk
Höpö höpö, kuustonnia ei oo palkka, eikä mikään.
- keski-ikä laskee
Sairaanhoidon kustannukset ovat niin kalliita, eikä tämä soteratkaisumalli tule niitä edullistuttamaan, vaan kuolleisuus tulee lisääntymää. Arkkukauppiaille tulee sesonki.
- Nätti-Jussi
Minusta tulee isona Iisalmeen anaali-tutkimuksen johtava ylilääkäri!
- Heko heko
Ahneus kannattaa? Lisää vaan paluu muuttajia tänne kaivataan, jospa seassa joku Puoskarikin, joka eläkkeensä lisäksi perustaisi ns. Praktiikan? Kyllä tämä Sote Touhuilu alkaa olla tosi Syvältä? Äänestetään vaan jatkossakin Torveloita ?????
- 3232323
No en ihmettele yhtään jos ei tule lääkäritkään tänne, kävin lauantain sairaalalla, ekana tunti meni jonottaissa siihen ilmoittautumis lunkulle ja sielä oli minä ja yks toinen henkilö.Kävin katsomassa niin ne akat vaan keskenään jutteli sielä kopissa.No sitten kun viimeinkin pääsin sinne niin alkoi tämä hoitaja suoraan sanottuna vi*** minulle että mitä sinä tänne tulit,että sinun pitää aika varata päivystykseen ja mennä sinne huoh, Koetappa soittaa ajanvaraukseen,eka sielä mölisee joku automaatti ja soitetaan takaisin jos muistetaan tyyliin perk... sitten sanotaan että ei ole aikoja kun joskus 1kk päästä perk... ja tarvitsin heti hoitoa sillä kertaa kun menin tonne. Piti ihan kysyä tältä naiselta että mitä vit'''' te teette täällä lauantaina jos tänne ei saa potilas tulla apua hakee kun tarvii huhuh..En ihmettele yhtään jos kaikki menee jo terveystalolle nykysin.En mene minäkään enään iisalmen aluesairaalalle vaikka olisi pää kainalossa.Pitäkää sotenne ja pas'''' kanne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435